Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lanos 1,6 PB/LPG - wyższe obroty po rozgrzaniu się silnika

10 Gru 2017 17:34 447 10
  • Poziom 9  
    witam,
    jak w temacie, obroty wzrastają (1500 - 2000) z reguły jak silnik rozgrzeje się do optymalnej temperatury pracy
    ale wystarczy zgasić na chwilę auto i po ponownym uruchomieniu już jest OK, do następnego rozruchu z zimnego silnika
    czasami jak podczas jazdy mocniej go przycisnę (3000 - 4000 obr) praca silnika też wraca do normy
  • Poziom 9  
    Wygląda na to że tylko na LPG
  • Poziom 29  
    Odepnij akumulator na minutę i następnie odpal poczekaj do zagrzania i zobacz. Jeżeli będę ok przez tydzień to znaczy że nic nie zrobisz. A jeżeli będzie dalej się rąk działo to na 90% silnik krokowy.
    Oczywiście instalacje gazową masz drugiej generacji.
  • Poziom 9  
    Na razie delikatnie wyregulowałem gaz i zdarza się że obroty nie wzrastają,
    jednak silniczek krokowy i tak trzeba będzie przeczyścić (przy np. dojeżdżaniu do skrzyżowania po wciśnięciu sprzęgła obroty na moment spadają, niemal do zgaśnięcia silnika)
  • Poziom 42  
    Takie gaśniecie to albo lewe powietrze wlatuje (nieszczelny dolot) albo mała dawka gazu, warto też dolot powietrza skierować w strone silnika jak masz taką opcje. Zakładam że tylko przy zwalnianiu (szczególnie z dodatkiem hamowania) tak się dławi?

    Masz tam silnik krokowy czy śrube (register) na wężu od gazu?
  • Poziom 9  
    Dokładnie,
    enhanced napisał:
    przy zwalnianiu (szczególnie z dodatkiem hamowania) tak się dławi?

    jednak ze zwiększaniem dawki gazu nie mogę przesadzać i tak dość dużo pali (do 17 L/lpg )
  • Poziom 37  
    Zależy jak się jeździ, ale, ale, ile ma nalatane ten parownik ?
    .:Gregorius:. napisał:
    jednak ze zwiększaniem dawki gazu nie mogę przesadzać i tak dość dużo pali (do 17 L/lpg )
    Skąd wiesz że należy zwiększyć, a nie zmniejszyć ?
    Mnie gasł, bo wtedy sonda pokazywało na bogato :D
  • Poziom 9  
    Parownik ma teoretycznie niewielki przebieg, był wymieniany (podobno na nowy, pewności nie mam) ale Panowie od razu spaprali montaż gdyż uszkodzili gwint w parowniku i cały czas było czuć gaz (doraźnie użyli taśmy teflonowej aby uszczelnić połączenie)
    dalej, po tym jak byłem na regulacji u fachowców z problemem dużego spalania, tak mi ustawili że autem nie dało się jechać (1 minuta przyspieszenie do setki, że o wyprzedzaniu nie wspomnę)
    po wielu próbach udało mi się w miarę optymalnie ustawić gaz, żeby nie gasł i w miarę jeździł (ale bez szału, wiem jeżeli podkręcę na mieszance to idzie jak strzała ale i spalanie wzrasta nawet do 20l)
  • Poziom 37  
    .:Gregorius:. napisał:
    (doraźnie użyli taśmy teflonowej aby uszczelnić połączenie)

    Mocno popsuli ?
    Może bezpieczniej byłoby zastosować dodatkowy filtr gazu z odpowiednią końcówką, były na stożku.
    Najlepiej zmienić połączenie na nowe, najbezpieczniej, i na pewno parownik będzie nowy. On chociaż wygląda na nowy ?
    .:Gregorius:. napisał:
    po wielu próbach udało mi się w miarę optymalnie ustawić gaz

    W sieci pełno jest manuali jak regulować proste instalacje.
    Śrubę może ustawisz, do krokowego trzeba program, tester, zależy co tam włożyli.
    Serio nie masz innych fachowców ? Popytaj znajomych, może lepiej pojechać dalej, i zaoszczędzić później na spalaniu. Tobie ta regulacja nie wychodzi. 17/100 i kręcisz więcej do 20 i chodzi jak strzała ? On przy 12 powinien śmigać, a przy 20 to... chyba ustanawiasz nowy rekord, mam wrażenie że dotychczas widziałem ok 18L/100km...

    Dolot powietrza nie jest polepiony taśmą, odmy, inne rurki ? Gaz powinien być zasysany, każda nieszczelność to mniejsze zasysanie gazu, ale gdzie ten rozkręcany gaz wylatuje, to nie wiem. On na pewno cały leci do silnika ?
    Zwężki w dolocie, powietrze brane jest z pod błotnika, nie komory silnika i nie ma co tam odwracać.
    Mikser czysty i odpowiedniej średnicy ?

    Ile pali na benzynie :D , check świeci, błędy w sterowniku posiadasz ? Dobrze na niej jedzie ?
    .:Gregorius:. napisał:
    Wygląda na to że tylko na LPG

    Na pewno ?
    .:Gregorius:. napisał:
    jednak silniczek krokowy i tak trzeba będzie przeczyścić (przy np. dojeżdżaniu do skrzyżowania po wciśnięciu sprzęgła obroty na moment spadają, niemal do zgaśnięcia silnika)

    Który ? Bo śruba, czy krokowy na gazie ??
    Jeśli jednak czasem zdarzyło się zgaśnięcie i na benzynie, to przyczyną może być też wiązka silnika w lanosie. Znasz taki temat ?
    Sondę masz po to, by podejrzeć ilość powietrza w spalinach, korzystasz z niej ? Ja mam prosty 3 stanowy wskaźnik jej pracy we włączniku gazu, Ty byś musiał mieć coś innego. http://www.mondeoklubpolska.pl/showthread.php/44634-Tester-sondy-Lambda ??
    Mnie auto zdychając, świecąc wskaźnikiem że ma za mało powietrza w spalinach sygnalizowało w efekcie bezruch krokowego od gazu. Nie zamykał dopływu i zalewało silnik. Wiesz co u Ciebie mogłoby się sygnalizować ? Bogato, ubogo, bo to może być następną wskazówką.