Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Lanos 1,6 PB/LPG - wyższe obroty po rozgrzaniu się silnika

.:Gregorius:. 10 Dec 2017 17:34 561 10
  • #1
    .:Gregorius:.
    Level 10  
    witam,
    jak w temacie, obroty wzrastają (1500 - 2000) z reguły jak silnik rozgrzeje się do optymalnej temperatury pracy
    ale wystarczy zgasić na chwilę auto i po ponownym uruchomieniu już jest OK, do następnego rozruchu z zimnego silnika
    czasami jak podczas jazdy mocniej go przycisnę (3000 - 4000 obr) praca silnika też wraca do normy
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #3
    .:Gregorius:.
    Level 10  
    Wygląda na to że tylko na LPG
  • #4
    przemek25l
    Level 29  
    Odepnij akumulator na minutę i następnie odpal poczekaj do zagrzania i zobacz. Jeżeli będę ok przez tydzień to znaczy że nic nie zrobisz. A jeżeli będzie dalej się rąk działo to na 90% silnik krokowy.
    Oczywiście instalacje gazową masz drugiej generacji.
  • #5
    .:Gregorius:.
    Level 10  
    Na razie delikatnie wyregulowałem gaz i zdarza się że obroty nie wzrastają,
    jednak silniczek krokowy i tak trzeba będzie przeczyścić (przy np. dojeżdżaniu do skrzyżowania po wciśnięciu sprzęgła obroty na moment spadają, niemal do zgaśnięcia silnika)
  • #6
    enhanced
    Level 43  
    Takie gaśniecie to albo lewe powietrze wlatuje (nieszczelny dolot) albo mała dawka gazu, warto też dolot powietrza skierować w strone silnika jak masz taką opcje. Zakładam że tylko przy zwalnianiu (szczególnie z dodatkiem hamowania) tak się dławi?

    Masz tam silnik krokowy czy śrube (register) na wężu od gazu?
  • #7
    .:Gregorius:.
    Level 10  
    Dokładnie,
    enhanced wrote:
    przy zwalnianiu (szczególnie z dodatkiem hamowania) tak się dławi?

    jednak ze zwiększaniem dawki gazu nie mogę przesadzać i tak dość dużo pali (do 17 L/lpg )
  • #9
    g107r
    Level 39  
    Zależy jak się jeździ, ale, ale, ile ma nalatane ten parownik ?
    .:Gregorius:. wrote:
    jednak ze zwiększaniem dawki gazu nie mogę przesadzać i tak dość dużo pali (do 17 L/lpg )
    Skąd wiesz że należy zwiększyć, a nie zmniejszyć ?
    Mnie gasł, bo wtedy sonda pokazywało na bogato :D
  • #10
    .:Gregorius:.
    Level 10  
    Parownik ma teoretycznie niewielki przebieg, był wymieniany (podobno na nowy, pewności nie mam) ale Panowie od razu spaprali montaż gdyż uszkodzili gwint w parowniku i cały czas było czuć gaz (doraźnie użyli taśmy teflonowej aby uszczelnić połączenie)
    dalej, po tym jak byłem na regulacji u fachowców z problemem dużego spalania, tak mi ustawili że autem nie dało się jechać (1 minuta przyspieszenie do setki, że o wyprzedzaniu nie wspomnę)
    po wielu próbach udało mi się w miarę optymalnie ustawić gaz, żeby nie gasł i w miarę jeździł (ale bez szału, wiem jeżeli podkręcę na mieszance to idzie jak strzała ale i spalanie wzrasta nawet do 20l)
  • #11
    g107r
    Level 39  
    .:Gregorius:. wrote:
    (doraźnie użyli taśmy teflonowej aby uszczelnić połączenie)

    Mocno popsuli ?
    Może bezpieczniej byłoby zastosować dodatkowy filtr gazu z odpowiednią końcówką, były na stożku.
    Najlepiej zmienić połączenie na nowe, najbezpieczniej, i na pewno parownik będzie nowy. On chociaż wygląda na nowy ?
    .:Gregorius:. wrote:
    po wielu próbach udało mi się w miarę optymalnie ustawić gaz

    W sieci pełno jest manuali jak regulować proste instalacje.
    Śrubę może ustawisz, do krokowego trzeba program, tester, zależy co tam włożyli.
    Serio nie masz innych fachowców ? Popytaj znajomych, może lepiej pojechać dalej, i zaoszczędzić później na spalaniu. Tobie ta regulacja nie wychodzi. 17/100 i kręcisz więcej do 20 i chodzi jak strzała ? On przy 12 powinien śmigać, a przy 20 to... chyba ustanawiasz nowy rekord, mam wrażenie że dotychczas widziałem ok 18L/100km...

    Dolot powietrza nie jest polepiony taśmą, odmy, inne rurki ? Gaz powinien być zasysany, każda nieszczelność to mniejsze zasysanie gazu, ale gdzie ten rozkręcany gaz wylatuje, to nie wiem. On na pewno cały leci do silnika ?
    Zwężki w dolocie, powietrze brane jest z pod błotnika, nie komory silnika i nie ma co tam odwracać.
    Mikser czysty i odpowiedniej średnicy ?

    Ile pali na benzynie :D , check świeci, błędy w sterowniku posiadasz ? Dobrze na niej jedzie ?
    .:Gregorius:. wrote:
    Wygląda na to że tylko na LPG

    Na pewno ?
    .:Gregorius:. wrote:
    jednak silniczek krokowy i tak trzeba będzie przeczyścić (przy np. dojeżdżaniu do skrzyżowania po wciśnięciu sprzęgła obroty na moment spadają, niemal do zgaśnięcia silnika)

    Który ? Bo śruba, czy krokowy na gazie ??
    Jeśli jednak czasem zdarzyło się zgaśnięcie i na benzynie, to przyczyną może być też wiązka silnika w lanosie. Znasz taki temat ?
    Sondę masz po to, by podejrzeć ilość powietrza w spalinach, korzystasz z niej ? Ja mam prosty 3 stanowy wskaźnik jej pracy we włączniku gazu, Ty byś musiał mieć coś innego. http://www.mondeoklubpolska.pl/showthread.php/44634-Tester-sondy-Lambda ??
    Mnie auto zdychając, świecąc wskaźnikiem że ma za mało powietrza w spalinach sygnalizowało w efekcie bezruch krokowego od gazu. Nie zamykał dopływu i zalewało silnik. Wiesz co u Ciebie mogłoby się sygnalizować ? Bogato, ubogo, bo to może być następną wskazówką.