Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Dodatkowy akumulator w busie - Ładowanie prostownikiem podpiętym do przetwornicy

przemi06 11 Dec 2017 21:06 5709 42
Tespol
  • #31
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    REVISOR wrote:
    Daj drugie aku przez diodę prostowniczą na prąd pracy min 20A przykręconą do kawałka radiatora i bezpiecznik ok 10A przez złącze zapalniczki, jak bezpiecznik się przepali to za bardzo akumulator rozładowałeś i tyle , nic złego się nie stanie


    Kolego możesz przestać pi..ć już. Mierzyłeś kiedyś prąd łądowania w takim układzie np. T5? Już widzę ze nie.

    A ja mierzyłem , prąd jest taki ile da alternator , często pali maxifusa 70A pod siedzeniem.
  • Tespol
  • #32
    Krzysztof Kamienski
    Level 43  
    @REVISOR I vice versa Szanowny Postmanie :cry: . A spadek napięcia na tej 20 amperowej diodzie to kolega policzył ? Oraz spadek napięcia na instalacji, bezpieczniku gniazda zapalniczki, etc..Ten dodatkowy akumulator będzie permanentnie niedoładowany. Pomijając to, o czym napisał Poprzednik.
  • Tespol
  • #33
    REVISOR
    Level 25  
    Nie mierzyłem, jasne że altek da tyle prądu że można spawać, ale po drodze mamy przewody do gniazda zapalniczki, przewody które autor da do swojego akumulatora, oraz bezpiecznik gniazda zapalniczki i jeszcze jeden we wtyczce który zaleciłem autorowi tematu.
    Różnica napięcia rozładowanego dodatkowego akumulatora oraz spadki napięcia w takiej konstrukcji instalacji fabrycznej i tej dołożonej dadzą taki bilans że gościu musiał by zarżnąć dodatkowy akumulator żeby zadziałał choćby jeden z bezpieczników które tam powinny być.
    Przetwornice i kontrolery ładowania są super ale wątpię żeby autor tematu z tym sobie poradził, ale każdy rozumny człowiek poradzi sobie z wymianą bezpiecznika lub zauważy po paru miesiącach lub roku że akumlator może już skończył swój żywot przez tanią ale skuteczną prostą przeróbkę. Oczywiście można kierować wszystkich w jedynie słuszną drogę ale oświecajmy ludzi że będzie super ale drogo i trudno lub będzie taniej ale uważaj i nie na długo.
    Dodano po 7 [minuty]:
    Krzysztof Kamienski wrote:
    @REVISOR I vice versa Szanowny Postmanie :cry: . A spadek napięcia na tej 20 amperowej diodzie to kolega policzył ? Oraz spadek napięcia na instalacji, bezpieczniku gniazda zapalniczki, etc..Ten dodatkowy akumulator będzie permanentnie niedoładowany. Pomijając to, o czym napisał Poprzednik.

    Lepiej mieć niedoładowany akumulator dodatkowy niż główny do uruchomienia samochodu, zawsze można zainstalować dodatkowy przełącznik dla wyboru źródła zasilania, po drugie autor tematu chce dodać akumulator żelowy do samochodu, jaki to będzie akumulator żelowy co wytrzyma prermanentne napięcie ładowania ponad 14V z alternatora? Po paru miesiącach był by to złom. Ot tyle bo też wszystkiego nie wiemy jaki samochód jakie akumulatory.
    Teoria swoje, praktyka swoje, według teorii był bym martwy już ze sto razy, bo napięcie za wysokie bo prąd porażenia za wysoki bo wybuch śmiertelny, bo gaz trujący bo to bo tamto, a praktyka swoje żyję i mam się dobrze a na Elce dalej to samo. Pozdro MOBIUS.
  • #34
    przemi06
    Level 8  
    Widzę, że temat chyba przerasta moje skromne oczekiwania co do prostoty tego projektu...
    Najprawdopodobniej projekt wyląduje w koszu, podjadę jeszcze po powrocie do kraju do elektryka samochodowego, może on coś konkretnego wymyśli.
    Ostatecznie zakupie czujnik rozładowania akumulatora i jakoś to będzie, bo jak na razie zbyt dużo komplikacji, jest kilka propozycji od was ciekawych, ale budżetowo pochłoniecto zbyt dużo...

    Aczkolwiek najprostsza na razie jest opcja z klemami od akumulatora głównego do tego drugiego, czy pomiędzy tymi klemami, też jakieś bezpieczniki, przekaźniki i inne ustrojstwa by trzeba bylo instalować?
  • #35
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Jak pojedziesz do elektryka to będzie wiedział, a jak pojedziesz do łajzy to możliwe że spalisz auto, lub sylwestrowe fajerwerki będą wcześniej.
  • #36
    pikarel
    Level 34  
    Parkując na prywatnym parkingu (większość parkingów na samochody ciężarowe jest prywatna) nie obowiązują Cię przepisy o ruchu drogowym,
    tam pracują silnika agregatów np. we wszelkich chłodniach, dlatego włącz silnik i doładuj akumulator zwracając uwagę, aby nie smrodzić innym i samemu nie zaczadzić się.
    Na parkingach, na których nie może pracować sinik - graj zwracając uwagę na czas gry, aby nie rozładować akumulatora do dna.
  • #37
    przemi06
    Level 8  
    Panowie, krótko i na temat, same klemy od głównego akumulatora wystarczą dla tego dodatkowego? Czy coś jeszcze trzeba kupić? Skupmy się już tylko na tym. Dziękuję
  • #40
    saron22
    Trucks specialist
    Albo kup po prostu zwykły najzwyklejszy akumulator i dobre kable rozruchowe i graj na tym ako co masz oryginalnie w aucie. Głębokie rozładowanie mu nie zaszkodzi a jak go wydoisz tak, że nie zapalisz to podłączasz swoje zapasowe aku na krótką chwilę żeby tylko odpalić silnik i masz z dyni. Chowasz go z powrotem pod fotel pasażera i czekasz aż ci alternator podładuje ten właściwy. I tak w kółko. Jedyne co to musisz pamiętać, żeby go naładować prostownikiem jak zjedziesz do domu. A jak się rozwiązanie sprawdzi to wykombinuj prostą instalacje tak aby ładować ten zapasowy akumulator w czasie jazdy tak ja ma to miejsce np w camperach.
  • #41
    przemi06
    Level 8  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    przemi06 wrote:
    same klemy od głównego akumulatora wystarczą dla tego dodatkowego?
    Że co?


    Że to, iż jedna osoba poradziła aby dodatkowy aku ładować poprzez kable rozruchowe, po odpaleniu auta podpąpiąć aku dodatkowy i ładować.
  • #42
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    przemi06 wrote:
    Że to, iż jedna osoba poradziła aby dodatkowy aku ładować poprzez kable rozruchowe, po odpaleniu auta podpąpiąć aku dodatkowy i ładować.

    I co chce ci się zapinać za każdym razem kable rozruchowe i bać się czy nie zewrą gdzieś.
    A w ogóle kto ci taką głupotę napisał?
  • #43
    tzok
    Moderator of Cars
    Podepnij sobie dodatkowy akumulator pod gniazdo zapalniczki i ładuj w trakcie jazdy, tylko załóż bezpiecznik 10A i pilnuj by nie pomylić polaryzacji. Gasisz silnik, wyciągasz wtyczkę z gniazdka i grasz z dodatkowego akumulatora. Ruszasz w trasę podpinasz wtyczkę do gniazdka zapalniczki i ładujesz. Prościej się nie da.