Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dodatkowy akumulator w busie - Ładowanie prostownikiem podpiętym do przetwornicy

przemi06 11 Gru 2017 21:06 1992 42
  • #31 11 Gru 2017 21:06
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    REVISOR napisał:
    Daj drugie aku przez diodę prostowniczą na prąd pracy min 20A przykręconą do kawałka radiatora i bezpiecznik ok 10A przez złącze zapalniczki, jak bezpiecznik się przepali to za bardzo akumulator rozładowałeś i tyle , nic złego się nie stanie


    Kolego możesz przestać pi..ć już. Mierzyłeś kiedyś prąd łądowania w takim układzie np. T5? Już widzę ze nie.

    A ja mierzyłem , prąd jest taki ile da alternator , często pali maxifusa 70A pod siedzeniem.

  • #32 11 Gru 2017 21:10
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 43  

    @REVISOR I vice versa Szanowny Postmanie :cry: . A spadek napięcia na tej 20 amperowej diodzie to kolega policzył ? Oraz spadek napięcia na instalacji, bezpieczniku gniazda zapalniczki, etc..Ten dodatkowy akumulator będzie permanentnie niedoładowany. Pomijając to, o czym napisał Poprzednik.

  • #33 11 Gru 2017 21:32
    REVISOR
    Poziom 25  

    Nie mierzyłem, jasne że altek da tyle prądu że można spawać, ale po drodze mamy przewody do gniazda zapalniczki, przewody które autor da do swojego akumulatora, oraz bezpiecznik gniazda zapalniczki i jeszcze jeden we wtyczce który zaleciłem autorowi tematu.
    Różnica napięcia rozładowanego dodatkowego akumulatora oraz spadki napięcia w takiej konstrukcji instalacji fabrycznej i tej dołożonej dadzą taki bilans że gościu musiał by zarżnąć dodatkowy akumulator żeby zadziałał choćby jeden z bezpieczników które tam powinny być.
    Przetwornice i kontrolery ładowania są super ale wątpię żeby autor tematu z tym sobie poradził, ale każdy rozumny człowiek poradzi sobie z wymianą bezpiecznika lub zauważy po paru miesiącach lub roku że akumlator może już skończył swój żywot przez tanią ale skuteczną prostą przeróbkę. Oczywiście można kierować wszystkich w jedynie słuszną drogę ale oświecajmy ludzi że będzie super ale drogo i trudno lub będzie taniej ale uważaj i nie na długo.
    Dodano po 7 [minuty]:

    Krzysztof Kamienski napisał:
    @REVISOR I vice versa Szanowny Postmanie :cry: . A spadek napięcia na tej 20 amperowej diodzie to kolega policzył ? Oraz spadek napięcia na instalacji, bezpieczniku gniazda zapalniczki, etc..Ten dodatkowy akumulator będzie permanentnie niedoładowany. Pomijając to, o czym napisał Poprzednik.

    Lepiej mieć niedoładowany akumulator dodatkowy niż główny do uruchomienia samochodu, zawsze można zainstalować dodatkowy przełącznik dla wyboru źródła zasilania, po drugie autor tematu chce dodać akumulator żelowy do samochodu, jaki to będzie akumulator żelowy co wytrzyma prermanentne napięcie ładowania ponad 14V z alternatora? Po paru miesiącach był by to złom. Ot tyle bo też wszystkiego nie wiemy jaki samochód jakie akumulatory.
    Teoria swoje, praktyka swoje, według teorii był bym martwy już ze sto razy, bo napięcie za wysokie bo prąd porażenia za wysoki bo wybuch śmiertelny, bo gaz trujący bo to bo tamto, a praktyka swoje żyję i mam się dobrze a na Elce dalej to samo. Pozdro MOBIUS.

  • #34 11 Gru 2017 21:56
    przemi06
    Poziom 7  

    Widzę, że temat chyba przerasta moje skromne oczekiwania co do prostoty tego projektu...
    Najprawdopodobniej projekt wyląduje w koszu, podjadę jeszcze po powrocie do kraju do elektryka samochodowego, może on coś konkretnego wymyśli.
    Ostatecznie zakupie czujnik rozładowania akumulatora i jakoś to będzie, bo jak na razie zbyt dużo komplikacji, jest kilka propozycji od was ciekawych, ale budżetowo pochłoniecto zbyt dużo...

    Aczkolwiek najprostsza na razie jest opcja z klemami od akumulatora głównego do tego drugiego, czy pomiędzy tymi klemami, też jakieś bezpieczniki, przekaźniki i inne ustrojstwa by trzeba bylo instalować?

  • #35 11 Gru 2017 21:58
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Jak pojedziesz do elektryka to będzie wiedział, a jak pojedziesz do łajzy to możliwe że spalisz auto, lub sylwestrowe fajerwerki będą wcześniej.

  • #36 12 Gru 2017 16:10
    pikarel
    Poziom 31  

    Parkując na prywatnym parkingu (większość parkingów na samochody ciężarowe jest prywatna) nie obowiązują Cię przepisy o ruchu drogowym,
    tam pracują silnika agregatów np. we wszelkich chłodniach, dlatego włącz silnik i doładuj akumulator zwracając uwagę, aby nie smrodzić innym i samemu nie zaczadzić się.
    Na parkingach, na których nie może pracować sinik - graj zwracając uwagę na czas gry, aby nie rozładować akumulatora do dna.

  • #37 12 Gru 2017 19:45
    przemi06
    Poziom 7  

    Panowie, krótko i na temat, same klemy od głównego akumulatora wystarczą dla tego dodatkowego? Czy coś jeszcze trzeba kupić? Skupmy się już tylko na tym. Dziękuję

  • #38 12 Gru 2017 20:13
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    przemi06 napisał:
    same klemy od głównego akumulatora wystarczą dla tego dodatkowego?
    Że co?

  • #40 12 Gru 2017 21:25
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Albo kup po prostu zwykły najzwyklejszy akumulator i dobre kable rozruchowe i graj na tym ako co masz oryginalnie w aucie. Głębokie rozładowanie mu nie zaszkodzi a jak go wydoisz tak, że nie zapalisz to podłączasz swoje zapasowe aku na krótką chwilę żeby tylko odpalić silnik i masz z dyni. Chowasz go z powrotem pod fotel pasażera i czekasz aż ci alternator podładuje ten właściwy. I tak w kółko. Jedyne co to musisz pamiętać, żeby go naładować prostownikiem jak zjedziesz do domu. A jak się rozwiązanie sprawdzi to wykombinuj prostą instalacje tak aby ładować ten zapasowy akumulator w czasie jazdy tak ja ma to miejsce np w camperach.

  • #41 12 Gru 2017 21:27
    przemi06
    Poziom 7  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    przemi06 napisał:
    same klemy od głównego akumulatora wystarczą dla tego dodatkowego?
    Że co?


    Że to, iż jedna osoba poradziła aby dodatkowy aku ładować poprzez kable rozruchowe, po odpaleniu auta podpąpiąć aku dodatkowy i ładować.

  • #42 12 Gru 2017 22:31
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    przemi06 napisał:
    Że to, iż jedna osoba poradziła aby dodatkowy aku ładować poprzez kable rozruchowe, po odpaleniu auta podpąpiąć aku dodatkowy i ładować.

    I co chce ci się zapinać za każdym razem kable rozruchowe i bać się czy nie zewrą gdzieś.
    A w ogóle kto ci taką głupotę napisał?

  • #43 13 Gru 2017 00:11
    tzok
    Moderator Samochody

    Podepnij sobie dodatkowy akumulator pod gniazdo zapalniczki i ładuj w trakcie jazdy, tylko załóż bezpiecznik 10A i pilnuj by nie pomylić polaryzacji. Gasisz silnik, wyciągasz wtyczkę z gniazdka i grasz z dodatkowego akumulatora. Ruszasz w trasę podpinasz wtyczkę do gniazdka zapalniczki i ładujesz. Prościej się nie da.