Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Dodatkowy akumulator w busie - Ładowanie prostownikiem podpiętym do przetwornicy

przemi06 10 Dec 2017 18:31 7026 42
Automation24
  • #1
    przemi06
    Level 9  
    Witajcie, głowie się nad najprostszym rozwiązaniem w dodaniu drugiego akumulatora. Wpadłem na pomysł, aby kupić żelowy 50Ah podłączyć w busie bezpośrednio pod przetwornicę i uruchomić konsolę wraz z monitorem +/- taki aku pozwoli na 5h pracy. Pozostały jedynie kwestie nad którymi się nie znam. A więc:
    1. Czy możliwe jest aby w nocy na przetwornicy o czystym sinusie ładować taki akumulator?
    2. Czy będzie to bezpieczne, bo rano jednak nadal bym chciał wstać.
    3. Oryginalny aku jest aktualnie nowy żelowy 95Ah, nocą musi zasilić webasto, naładować mi aku i jeszcze odpalić. Da sobie radę?
    4. Kwestia działa akumulatora 50Ah jeszcze mnie zastanawia, bo on ma pojemność 50Ah konsola i tv to ok 10a wiec daje to 5h, ale czy faktycznie tyle wyjdzie, bo napięcie będzie spadać z każdą godziną, więc raz nie chce uszkodzić sprzętu, dwa wylecieć w powietrze no i trzy jeśli taki aku to godzina zabawy to wole już na odpalonym aucie pograć.

    Może znacie inny patent na w miarę cywilizowany sposób dodania aku bez kosztu własnego 2tyś...
  • Automation24
  • #2
    Krzysztof Kamienski
    Level 43  
    Cywilizowany sposob, to zainstalowanie przetwornicy step-up, ustawionej na napiecie wyjsciowe 14,2V, o odpowiedniej mocy, ładujaca akumulator żelowy z instalacji pojazdu poprzez diode.
    przemi06 wrote:
    1. Czy możliwe jest aby w nocy na przetwornicy o czystym sinusie ładować taki akumulator?
    Techniczna bzdura, masz do czynienia z konwersją prądu stalego na staly. Jednak, jeżeli masz oba akumulatory żelowe, jak piszesz, nic nie stoi na przeszkodzie w bezpośrednim ich połaczeniu równolegle, bo charakterystyki ładowania / rozładowania maja takie same.
    Bilans energetyczny tej całej ,,machiny" musisz sobie obliczyć, bo to bedzie odpowiedź na pytanie ,,czy rano zapali."
  • #3
    przemi06
    Level 9  
    Tylko, że z tym ładowaniem chodzi o to żeby w nocy podpiąć przetwornice do zapalniczki, do tego prostownik i rano mieć podładowany aku. Tylko czy tak da radę? Łączyć nie mogę, mam pozwolenie, że mogę sobie dostawić drugi, ale bez ingernencji w oryginalną instalację, auto na gwarancji i nie moje tylko szefa.
  • #4
    Krzysztof Kamienski
    Level 43  
    przemi06 wrote:
    Tylko, że z tym ładowaniem chodzi o to żeby w nocy podpiąć przetwornice do zapalniczki, do tego prostownik i
    Bzdury. Włącz sobie zatem przetwornice Step Up ustawioną jak napisalem do tego gniazda zapalniczki. Przy zastosowaniu przetwornicy na 220VAC oraz prostownika powstana straty energii na poziomie 40%. Najlepszym wyjściem dla Ciebie było by zrobienie ,,Power - Tanku" z tego Twego akumulatora i podlaczanie go podczas jazdy ,,krokodylkami" do głównego akumulatora pojazdu.
  • #5
    przemi06
    Level 9  
    Dobra to dwie sprawy jeszcze, jakbym podłączył krokodylkami to rozumiem, że on będzie się ładować? Ile czasu by musiał się tak ładować i czy nie obciązy to alternatora?
    Druga sprawa jeśli w ogóle zrezygnuje z drugiego akumulatora i zostanie ta 95ah to ile moge sobie skorzystać z jego mocy, żeby bez problemu odpalić auto? Zakładająć, że ma te 95ah to jeśli na postoju zużyje te 50ah to odpali mi bus?
  • Automation24
  • #6
    tzok
    Moderator of Cars
    Ładować dodatkowy akumulator możesz tylko w czasie jazdy. Ładowanie dodatkowego akumulatora z akumulatora rozruchowego w czasie postoju nie ma sensu. Żeby naładować akumulator 50Ah zużyjesz 70Ah z akumulatora podstawowego... to już lepiej zasilać to coś bezpośrednio z niego.

    Są specjalne układy monitorujące napięcie akumulatora i odłączające odbiornik, w razie zbytniego rozładowania akumulatora. Konsola i TV żrą Ci 140W? Może wystarczy jakiś monitor 19" LED (~18W) i laptop (~60W)?
  • #7
    Anonymous
    Anonymous  
  • #8
    przemi06
    Level 9  
    tzok wrote:


    Są specjalne układy monitorujące napięcie akumulatora i odłączające odbiornik, w razie zbytniego rozładowania akumulatora. Konsola i TV żrą Ci 140W? Może wystarczy jakiś monitor 19" LED (~18W) i laptop (~60W)?


    Tzn, PS4 około 100w podczas grania na pewno połyka tyle energii, plus właśnie monitor i dodałem troche na straty.

    Miałem laptopa za 4tyś i serio wolę konsolę za 800-1000 plus monitor za 400. Przynajmniej mam ten komfort że gry pójdą, a na tamtym lapku 960m + i7 6700hq ledwo 30fps na niskich w full hd takze lipa.

    No dobra to raczej rezygunje z drugiego aku, tylko pozostaje kwestia ile mogę sobie użyć energii z podstawowego aku, żeby nie było niespodzianki?
  • #9
    Anonymous
    Anonymous  
  • #10
    przemi06
    Level 9  
    Tylko, że stać mogę np. 3 dni, i ładować jedynie na biegu jałowym, ale piszecie, że na postoju nie bardzo, że tylko w czasie jazdy.
  • #12
    Anonymous
    Anonymous  
  • #13
    przemi06
    Level 9  
    Czyli najprościej ujmując odpalam silnik bez dodatkowego aku, po odpaleniu plus do plus minus do minus, ładuje z 2h. Gaszę, odłączam plus i minus, podpinam przetwornice i uruchamiam monitor z konsolą. Dobrze łapie czy coś pominąłem?
  • #14
    Anonymous
    Anonymous  
  • #16
    przemi06
    Level 9  
    Ja jezdze po UE, postoje mam na parkingach autostradowych a tam raczej zakazu nie ma.

    Przetwornica, no chyba po to zeby miec napiecie jak w gniazdku w domu, w aucie mam 12v.

    Jakieś kable specjalnie grube muszą być?
  • #17
    tzok
    Moderator of Cars
    Jeśli monitor i konsola mają zewnętrzne zasilacze, to korzystniej kupić do nich zasilacze na 12V, niż z 12VDC robić 230VAC, żeby potem znów zrobić z tego 15-19VDC.
  • #18
    Zbigniew 400
    Level 38  
    Kup miniaturowy agegat/12V/ lub zrób. Ile wlejesz tyle pograsz.
  • #19
    Anonymous
    Anonymous  
  • #20
    Zbigniew 400
    Level 38  
    To nie słyszałeś cichych agregatów.
  • #21
    Anonymous
    Anonymous  
  • #22
    Krzysztof Kamienski
    Level 43  
    25 Ah akumulator do zasilania monitora i konsoli powinien wystarczyc na 6 godzin grania pod warunkiem dobrych zasilaczy, a nie bzdurnych przetwornic na napiecie sieci energetycznej. Skąd w ogóle taki pomysł ?? Kolega @tzok i ja napisaliśmy, co o tym myślimy. :cry:
    przemi06 wrote:
    Tzn, PS4 około 100w podczas grania na pewno połyka tyle energii, plus właśnie monitor i dodałem troche na straty.
    Herezja ! - 8 A przy 12 VDC ????? Chyba pora zakonczyć tą dyskusje. Akumulator 25 Ah ładowany z gniazda zapalniczki przez przetwornice - kontroler ładowania, a te ,,zabawki" zasilane wprost z niego. Widziałem monitory 17" zasilane 12 VDC i pobierające 2 A. Więc ?? Dodatkowo mały woltomierz, by zasygnalizował, kiedy należy naladowac ten ,,Power Bank", uruchomiwszy silnik pojazdu.
  • #23
    Zbigniew 400
    Level 38  
    Silnik skutera i alternator. Wyciszone mogę wykonać.
  • #24
    przemi06
    Level 9  
    Krzysztof Kamienski wrote:
    25 Ah akumulator do zasilania monitora i konsoli powinien wystarczyc na 6 godzin grania pod warunkiem dobrych zasilaczy, a nie bzdurnych przetwornic na napiecie sieci energetycznej. Skąd w ogóle taki pomysł ?? Kolega @tzok i ja napisaliśmy, co o tym myślimy. :cry:
    przemi06 wrote:
    Tzn, PS4 około 100w podczas grania na pewno połyka tyle energii, plus właśnie monitor i dodałem troche na straty.
    Herezja ! - 8 A przy 12 VDC ????? Chyba pora zakonczyć tą dyskusje. Akumulator 25 Ah ładowany z gniazda zapalniczki przez przetwornice - kontroler ładowania, a te ,,zabawki" zasilane wprost z niego. Widziałem monitory 17" zasilane 12 VDC i pobierające 2 A. Więc ?? Dodatkowo mały woltomierz, by zasygnalizował, kiedy należy naladowac ten ,,Power Bank", uruchomiwszy silnik pojazdu.


    Ale nie rozumiesz kolego, że PS4 ma wbudowany zasilacz? Monitor może by się dało ogarnąć, ale ps4 ma wbudowany, z niexwbudowanym zasilaczem pozostaje x360 i pierwszy xbox One.
  • #25
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    OK zwykle zaczęty z 3 strony.
    Po pierwsze jak nie kupiłeś akumulatora to kup 74Ah, załóż bezpiecznik i duży przekaźnik sterowany napięciem ładowania.
    W czasie jazdy się drugi akumulator naładuje i nie masz strachu że rano nie odpalisz wozu.
    Kup przetwornicę 12/230V z niej zasilaj konsolę czy co tam masz, tylko do drugiego akumulatora ją podłącz.
  • #26
    ArturAVS
    Moderator HP/Truck/Electric
    mn997 wrote:
    Praca silnika na postoju jest zabroniona , przynajmniej w Polsce .! Pomijając TO możesz ładować na postoju , na wolnych obrotach .


    Powiedz to Policjantom, którzy stoją na parkingu, przy drodze.
    Niedługo nawet ogrzewania postojowego nie będzie można włączyć.


    przemi06 wrote:
    Ja jezdze po UE, postoje mam na parkingach autostradowych


    Kup agregat wyciszony ok. 1kW. + prostownik do ładowania akku.
    Słychać go tyle, co odkurzacz u sąsiadki zza ściany.
  • #27
    przemi06
    Level 9  
    arturavs wrote:
    mn997 wrote:
    Praca silnika na postoju jest zabroniona , przynajmniej w Polsce .! Pomijając TO możesz ładować na postoju , na wolnych obrotach .


    Powiedz to Policjantom, którzy stoją na parkingu, przy drodze.
    Niedługo nawet ogrzewania postojowego nie będzie można włączyć.


    przemi06 wrote:
    Ja jezdze po UE, postoje mam na parkingach autostradowych


    Kup agregat wyciszony ok. 1kW. + prostownik do ładowania akku.
    Słychać go tyle, co odkurzacz u sąsiadki zza ściany.


    No szkoda tylko ze koszt zakupu to kilka tysia plus benzyna... To juz wole kupic jakis czujnik rozladowania aku i jechac na tym co jest oryginalnie w budzie...
  • #28
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Zrób rozdzial ladowania na drugi aku duzym przekaznikiem.
  • #29
    Zbigniew 400
    Level 38  
    Policjantom wolno bo im przepisy pozwalają.
  • #30
    REVISOR
    Level 25  
    Daj drugie aku przez diodę prostowniczą na prąd pracy min 20A przykręconą do kawałka radiatora i bezpiecznik ok 10A przez złącze zapalniczki, jak bezpiecznik się przepali to za bardzo akumulator rozładowałeś i tyle , nic złego się nie stanie. Inaczej zostaniesz uświadomiony że jesteś niedouczony i musisz wysłuchać stu porad gdzie może 10 z nich jest właściwa ale albo będziesz musiał się dokształcić w 3 kierunkach studiów albo będziesz musiał wydać kilka tysięcy więcej niż myślałeś.