Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
SterControl
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dodatkowy akumulator w busie - Ładowanie prostownikiem podpiętym do przetwornicy

przemi06 10 Gru 2017 18:31 1368 42
  • #1 10 Gru 2017 18:31
    przemi06
    Poziom 7  

    Witajcie, głowie się nad najprostszym rozwiązaniem w dodaniu drugiego akumulatora. Wpadłem na pomysł, aby kupić żelowy 50Ah podłączyć w busie bezpośrednio pod przetwornicę i uruchomić konsolę wraz z monitorem +/- taki aku pozwoli na 5h pracy. Pozostały jedynie kwestie nad którymi się nie znam. A więc:
    1. Czy możliwe jest aby w nocy na przetwornicy o czystym sinusie ładować taki akumulator?
    2. Czy będzie to bezpieczne, bo rano jednak nadal bym chciał wstać.
    3. Oryginalny aku jest aktualnie nowy żelowy 95Ah, nocą musi zasilić webasto, naładować mi aku i jeszcze odpalić. Da sobie radę?
    4. Kwestia działa akumulatora 50Ah jeszcze mnie zastanawia, bo on ma pojemność 50Ah konsola i tv to ok 10a wiec daje to 5h, ale czy faktycznie tyle wyjdzie, bo napięcie będzie spadać z każdą godziną, więc raz nie chce uszkodzić sprzętu, dwa wylecieć w powietrze no i trzy jeśli taki aku to godzina zabawy to wole już na odpalonym aucie pograć.

    Może znacie inny patent na w miarę cywilizowany sposób dodania aku bez kosztu własnego 2tyś...

    0 29
  • SterControl
  • #2 10 Gru 2017 18:49
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 42  

    Cywilizowany sposob, to zainstalowanie przetwornicy step-up, ustawionej na napiecie wyjsciowe 14,2V, o odpowiedniej mocy, ładujaca akumulator żelowy z instalacji pojazdu poprzez diode.

    przemi06 napisał:
    1. Czy możliwe jest aby w nocy na przetwornicy o czystym sinusie ładować taki akumulator?
    Techniczna bzdura, masz do czynienia z konwersją prądu stalego na staly. Jednak, jeżeli masz oba akumulatory żelowe, jak piszesz, nic nie stoi na przeszkodzie w bezpośrednim ich połaczeniu równolegle, bo charakterystyki ładowania / rozładowania maja takie same.
    Bilans energetyczny tej całej ,,machiny" musisz sobie obliczyć, bo to bedzie odpowiedź na pytanie ,,czy rano zapali."

    0
  • #3 10 Gru 2017 19:11
    przemi06
    Poziom 7  

    Tylko, że z tym ładowaniem chodzi o to żeby w nocy podpiąć przetwornice do zapalniczki, do tego prostownik i rano mieć podładowany aku. Tylko czy tak da radę? Łączyć nie mogę, mam pozwolenie, że mogę sobie dostawić drugi, ale bez ingernencji w oryginalną instalację, auto na gwarancji i nie moje tylko szefa.

    0
  • #4 10 Gru 2017 19:20
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 42  

    przemi06 napisał:
    Tylko, że z tym ładowaniem chodzi o to żeby w nocy podpiąć przetwornice do zapalniczki, do tego prostownik i
    Bzdury. Włącz sobie zatem przetwornice Step Up ustawioną jak napisalem do tego gniazda zapalniczki. Przy zastosowaniu przetwornicy na 220VAC oraz prostownika powstana straty energii na poziomie 40%. Najlepszym wyjściem dla Ciebie było by zrobienie ,,Power - Tanku" z tego Twego akumulatora i podlaczanie go podczas jazdy ,,krokodylkami" do głównego akumulatora pojazdu.

    0
  • #5 10 Gru 2017 20:32
    przemi06
    Poziom 7  

    Dobra to dwie sprawy jeszcze, jakbym podłączył krokodylkami to rozumiem, że on będzie się ładować? Ile czasu by musiał się tak ładować i czy nie obciązy to alternatora?
    Druga sprawa jeśli w ogóle zrezygnuje z drugiego akumulatora i zostanie ta 95ah to ile moge sobie skorzystać z jego mocy, żeby bez problemu odpalić auto? Zakładająć, że ma te 95ah to jeśli na postoju zużyje te 50ah to odpali mi bus?

    0
  • #6 10 Gru 2017 20:43
    tzok
    Moderator Samochody

    Ładować dodatkowy akumulator możesz tylko w czasie jazdy. Ładowanie dodatkowego akumulatora z akumulatora rozruchowego w czasie postoju nie ma sensu. Żeby naładować akumulator 50Ah zużyjesz 70Ah z akumulatora podstawowego... to już lepiej zasilać to coś bezpośrednio z niego.

    Są specjalne układy monitorujące napięcie akumulatora i odłączające odbiornik, w razie zbytniego rozładowania akumulatora. Konsola i TV żrą Ci 140W? Może wystarczy jakiś monitor 19" LED (~18W) i laptop (~60W)?

    0
  • #7 10 Gru 2017 20:44
    mn997
    Poziom 26  

    Dlaczego nie założyć przewodów z oczkami na śruby klem? Alternatora wystarczy! Pozdrawiam.

    0
  • #8 10 Gru 2017 21:13
    przemi06
    Poziom 7  

    tzok napisał:


    Są specjalne układy monitorujące napięcie akumulatora i odłączające odbiornik, w razie zbytniego rozładowania akumulatora. Konsola i TV żrą Ci 140W? Może wystarczy jakiś monitor 19" LED (~18W) i laptop (~60W)?


    Tzn, PS4 około 100w podczas grania na pewno połyka tyle energii, plus właśnie monitor i dodałem troche na straty.

    Miałem laptopa za 4tyś i serio wolę konsolę za 800-1000 plus monitor za 400. Przynajmniej mam ten komfort że gry pójdą, a na tamtym lapku 960m + i7 6700hq ledwo 30fps na niskich w full hd takze lipa.

    No dobra to raczej rezygunje z drugiego aku, tylko pozostaje kwestia ile mogę sobie użyć energii z podstawowego aku, żeby nie było niespodzianki?

    0
  • #9 10 Gru 2017 21:21
    mn997
    Poziom 26  

    Dlaczego rezygnować, a nie podłączyć równolegle do ładowania w czasie jazdy, a na postoju odłączać i korzystać z konsoli? Akumulator zasadniczy zostanie nienaruszony.

    0
  • #10 10 Gru 2017 21:39
    przemi06
    Poziom 7  

    Tylko, że stać mogę np. 3 dni, i ładować jedynie na biegu jałowym, ale piszecie, że na postoju nie bardzo, że tylko w czasie jazdy.

    0
  • SterControl
  • #11 10 Gru 2017 21:43
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 42  
  • #12 10 Gru 2017 21:46
    mn997
    Poziom 26  

    Praca silnika na postoju jest zabroniona , przynajmniej w Polsce .! Pomijając TO możesz ładować na postoju , na wolnych obrotach .

    0
  • #13 10 Gru 2017 21:48
    przemi06
    Poziom 7  

    Czyli najprościej ujmując odpalam silnik bez dodatkowego aku, po odpaleniu plus do plus minus do minus, ładuje z 2h. Gaszę, odłączam plus i minus, podpinam przetwornice i uruchamiam monitor z konsolą. Dobrze łapie czy coś pominąłem?

    0
  • #14 10 Gru 2017 21:51
    mn997
    Poziom 26  

    Dobrze łapiesz . Patrz wyżej _zmieniłem

    0
  • #15 10 Gru 2017 21:56
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 42  

    przemi06 napisał:
    Dobrze łapie czy coś pominąłem?
    Konsola i monitor nie mają zasilaczy niskonapieciowych DC ? Po co ta przetwornica ?

    0
  • #16 10 Gru 2017 23:41
    przemi06
    Poziom 7  

    Ja jezdze po UE, postoje mam na parkingach autostradowych a tam raczej zakazu nie ma.

    Przetwornica, no chyba po to zeby miec napiecie jak w gniazdku w domu, w aucie mam 12v.

    Jakieś kable specjalnie grube muszą być?

    0
  • #17 11 Gru 2017 00:38
    tzok
    Moderator Samochody

    Jeśli monitor i konsola mają zewnętrzne zasilacze, to korzystniej kupić do nich zasilacze na 12V, niż z 12VDC robić 230VAC, żeby potem znów zrobić z tego 15-19VDC.

    0
  • #18 11 Gru 2017 09:01
    Zbigniew 400
    Poziom 34  

    Kup miniaturowy agegat/12V/ lub zrób. Ile wlejesz tyle pograsz.

    0
  • #19 11 Gru 2017 09:52
    mn997
    Poziom 26  

    Uruchomisz takie "cóś" na parkingu i wszystkie "psy " się zbiegną !

    0
  • #20 11 Gru 2017 11:24
    Zbigniew 400
    Poziom 34  

    To nie słyszałeś cichych agregatów.

    0
  • #21 11 Gru 2017 11:52
    mn997
    Poziom 26  

    Eurokołchoz zabrania pracy silnika samochodu na parkingu ,zabrania kierowcy spać w kabinie , i zabrania zapewne jeszcze wielu rzeczy . Niewątpliwie ciekawym rozwiązaniem będzie wystawienie agregatu i przebywanie w kabinie .Warto sprawdzić .

    0
  • #22 11 Gru 2017 13:37
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 42  

    25 Ah akumulator do zasilania monitora i konsoli powinien wystarczyc na 6 godzin grania pod warunkiem dobrych zasilaczy, a nie bzdurnych przetwornic na napiecie sieci energetycznej. Skąd w ogóle taki pomysł ?? Kolega @tzok i ja napisaliśmy, co o tym myślimy. :cry:

    przemi06 napisał:
    Tzn, PS4 około 100w podczas grania na pewno połyka tyle energii, plus właśnie monitor i dodałem troche na straty.
    Herezja ! - 8 A przy 12 VDC ????? Chyba pora zakonczyć tą dyskusje. Akumulator 25 Ah ładowany z gniazda zapalniczki przez przetwornice - kontroler ładowania, a te ,,zabawki" zasilane wprost z niego. Widziałem monitory 17" zasilane 12 VDC i pobierające 2 A. Więc ?? Dodatkowo mały woltomierz, by zasygnalizował, kiedy należy naladowac ten ,,Power Bank", uruchomiwszy silnik pojazdu.

    0
  • #23 11 Gru 2017 15:49
    Zbigniew 400
    Poziom 34  

    Silnik skutera i alternator. Wyciszone mogę wykonać.

    0
  • #24 11 Gru 2017 17:25
    przemi06
    Poziom 7  

    Krzysztof Kamienski napisał:
    25 Ah akumulator do zasilania monitora i konsoli powinien wystarczyc na 6 godzin grania pod warunkiem dobrych zasilaczy, a nie bzdurnych przetwornic na napiecie sieci energetycznej. Skąd w ogóle taki pomysł ?? Kolega @tzok i ja napisaliśmy, co o tym myślimy. :cry:
    przemi06 napisał:
    Tzn, PS4 około 100w podczas grania na pewno połyka tyle energii, plus właśnie monitor i dodałem troche na straty.
    Herezja ! - 8 A przy 12 VDC ????? Chyba pora zakonczyć tą dyskusje. Akumulator 25 Ah ładowany z gniazda zapalniczki przez przetwornice - kontroler ładowania, a te ,,zabawki" zasilane wprost z niego. Widziałem monitory 17" zasilane 12 VDC i pobierające 2 A. Więc ?? Dodatkowo mały woltomierz, by zasygnalizował, kiedy należy naladowac ten ,,Power Bank", uruchomiwszy silnik pojazdu.


    Ale nie rozumiesz kolego, że PS4 ma wbudowany zasilacz? Monitor może by się dało ogarnąć, ale ps4 ma wbudowany, z niexwbudowanym zasilaczem pozostaje x360 i pierwszy xbox One.

    0
  • #25 11 Gru 2017 18:08
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    OK zwykle zaczęty z 3 strony.
    Po pierwsze jak nie kupiłeś akumulatora to kup 74Ah, załóż bezpiecznik i duży przekaźnik sterowany napięciem ładowania.
    W czasie jazdy się drugi akumulator naładuje i nie masz strachu że rano nie odpalisz wozu.
    Kup przetwornicę 12/230V z niej zasilaj konsolę czy co tam masz, tylko do drugiego akumulatora ją podłącz.

    1
  • #26 11 Gru 2017 19:21
    arturavs
    Poziom 38  

    mn997 napisał:
    Praca silnika na postoju jest zabroniona , przynajmniej w Polsce .! Pomijając TO możesz ładować na postoju , na wolnych obrotach .


    Powiedz to Policjantom, którzy stoją na parkingu, przy drodze.
    Niedługo nawet ogrzewania postojowego nie będzie można włączyć.


    przemi06 napisał:
    Ja jezdze po UE, postoje mam na parkingach autostradowych


    Kup agregat wyciszony ok. 1kW. + prostownik do ładowania akku.
    Słychać go tyle, co odkurzacz u sąsiadki zza ściany.

    0
  • #27 11 Gru 2017 19:25
    przemi06
    Poziom 7  

    arturavs napisał:
    mn997 napisał:
    Praca silnika na postoju jest zabroniona , przynajmniej w Polsce .! Pomijając TO możesz ładować na postoju , na wolnych obrotach .


    Powiedz to Policjantom, którzy stoją na parkingu, przy drodze.
    Niedługo nawet ogrzewania postojowego nie będzie można włączyć.


    przemi06 napisał:
    Ja jezdze po UE, postoje mam na parkingach autostradowych


    Kup agregat wyciszony ok. 1kW. + prostownik do ładowania akku.
    Słychać go tyle, co odkurzacz u sąsiadki zza ściany.


    No szkoda tylko ze koszt zakupu to kilka tysia plus benzyna... To juz wole kupic jakis czujnik rozladowania aku i jechac na tym co jest oryginalnie w budzie...

    0
  • #28 11 Gru 2017 20:26
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    Zrób rozdzial ladowania na drugi aku duzym przekaznikiem.

    0
  • #29 11 Gru 2017 20:28
    Zbigniew 400
    Poziom 34  

    Policjantom wolno bo im przepisy pozwalają.

    0
  • #30 11 Gru 2017 21:01
    REVISOR
    Poziom 25  

    Daj drugie aku przez diodę prostowniczą na prąd pracy min 20A przykręconą do kawałka radiatora i bezpiecznik ok 10A przez złącze zapalniczki, jak bezpiecznik się przepali to za bardzo akumulator rozładowałeś i tyle , nic złego się nie stanie. Inaczej zostaniesz uświadomiony że jesteś niedouczony i musisz wysłuchać stu porad gdzie może 10 z nich jest właściwa ale albo będziesz musiał się dokształcić w 3 kierunkach studiów albo będziesz musiał wydać kilka tysięcy więcej niż myślałeś.

    0