Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Automatyka Budynku eHouse integracja z oprogramowaniem Domoticz

ehouse 20 Gru 2017 18:02 4824 53
  • #31 20 Gru 2017 18:02
    robja
    Poziom 14  

    Pomijając ostatnie wypowiedzi , tak przez ciekawość zastanowiłem się ile dopłaciłem do swojego Ehausa czytając wpisy jak ten:

    SQ9MEM napisał:
    Dwukrotnie taniej można zbudować tego typu rzeczy na komponentach przemysłowych typu sterowniki PLC z dodatkowymi modułami. I dostajemy sprzęt profesjonalny, przetestowany, certyfikowany i gwarancją, a nie garażowe produkty za kosmiczne pieniądze.


    Pomijam oczywiście obudowę, do której trzeba kilkanaście złotych dołożyć (czy odporność na podłączenie 230V - nie wieżę zresztą, że LOGO jest na to odporne bo znajomy instalator walczył rok temu z Siemensem - bo serwisant twierdził że źle podłączył zasilanie i nie chcieli uznać gwarancji).
    Czy Siemens udziela gwarancje z automatu na produkty instalacyjne, czy tylko dla autoryzowanych Instalatorów?
    Czy amator jak podłączy sobie LOGO lub uszkodzi go przy niewłaściwej instalacji to dostanie gwarancję?
    Wątpię (bo nawet w warunkach gwarancji na kaloryfery z marketu jest wprost powiedziane że musi zrobić to "serwisant" - inaczej utrata gwarancji).
    Znajomy twierdził że aby być autoryzowanym instalatorem Siemensa musi raz w roku pójść na szkolenie za 12tys (nie wiem ile w tym prawdy).

    Wracając do porównania:
    Sprawdziłem tak tu polecane LOGO np 8wejść/8wyjść i kosztuje trochę więcej niż ERM DIY w wersji PCB (~650PLN) . (Ceny netto z google shopping)

    Oznacza to że aby uzyskać 32 wyjścia potrzebuje 4 LOGO więc cena z automatu jest 4 razy większa.
    W przypadku wersji ERM do rozdzielni z gwarancjami cena LOGO jest nadal 2,5 razy większa.
    Oprogramowanie LOGO kolejne 200pln.

    Jak widać nie jest prawdą że PLC jest 2 razy tańsze, bo w każdym przypadku wychodzi odwrotnie i nie zmieniło się od kilkunastu lat odkąd mam ten system (wystarczy policzyć liczbę i/o i koszt punktu).

    LOGO nie ma podczerwieni i ściemniaczy i pewnie kilku innych rzeczy, które w przemyśle są zbędne (sceny świetlne, programy rolet, terminarze-kalendarze, programy ogrzewania itd).

    Jeśli ktoś nie ma pieniędzy i ma trochę czasu może sobie składać system samemu z modułów DIY. Bo nawet jak spali 3 moduły z czterech przez złą instalację to i tak wychodzi taniej niż na PLC.
    Nie ma obowiązku kupować zarobionych czujników, skrzynek rozdzielczych, przekaźników na szynę DIN czy innych akcesoriów. Jednak tu należy pamiętać że elektronika jest niegroźna (do 12V) natomiast oszczędności po stronie 230V to igranie z bezpieczeństwem domu i instalacji.

    Co do rozdzielni jak próbowałem znaleźć elektryka, który mi złoży centralną rozdzielnie na 60-70 przekaźników nie miałem oferty lepszej niż 4tys (na moich komponentach). Było to parę lat temu więc nie wiem jak to aktualnie wygląda.

    Jeśli ktoś kupuje zmontowaną, spiętą, skonfigurowaną rozdzielnie to jest oczywiste, że płaci za dodatkowe usługi, a nie wychodzi ona z maszyny do produkcji seryjnej płytek PCB.

    Dla porównania powiem, że w ofercie na system KNX, którą dostałem koszt samej konfiguracji, serwera była suma ok 10tys.
    Za cały system Ehouse ~ 400 punktów dałem niewiele więcej - oczywiście DIY.

  • #32 20 Gru 2017 18:34
    tmf
    Moderator Mikrokontrolery Projektowanie

    robja napisał:
    Czy Siemens udziela gwarancje z automatu na produkty instalacyjne, czy tylko dla autoryzowanych Instalatorów?
    Czy amator jak podłączy sobie LOGO lub uszkodzi go przy niewłaściwej instalacji to dostanie gwarancję?
    Wątpię (bo nawet w warunkach gwarancji na kaloryfery z marketu jest wprost powiedziane że musi zrobić to "serwisant" - inaczej utrata gwarancji).
    Znajomy twierdził że aby być autoryzowanym instalatorem Siemensa musi raz w roku pójść na szkolenie za 12tys (nie wiem ile w tym prawdy).


    Jako konsument nie znasz swoich praw? Bo dziwne zadajesz pytania. To są towary dostępne w normalnym obrocie konsumenckim, podlegają więc pod zwykłe przepisy. Oczywiście gwarancji możesz nie mieć, bo to dobrowolne zobowiązanie, ale masz zgodnie z przepisami rękojmię. Od tego sprzedawca się nie wykręci - Podstawa prawna: art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego.

    Dodano po 15 [minuty]:

    robja napisał:
    Sprawdziłem tak tu polecane LOGO np 8wejść/8wyjść i kosztuje trochę więcej niż ERM DIY w wersji PCB (~650PLN) . (Ceny netto z google shopping)

    Oznacza to że aby uzyskać 32 wyjścia potrzebuje 4 LOGO więc cena z automatu jest 4 razy większa.
    W przypadku wersji ERM do rozdzielni z gwarancjami cena LOGO jest nadal 2,5 razy większa.
    Oprogramowanie LOGO kolejne 200pln.


    Nieprawda. Logo! kosztuje w granicach 300-400 zł netto. Masz w nim 8 wejść i 4 wyjścia (w zależności od wersji są różne). Do tego potrzebujesz moduły rozszerzeń, o ile potrzebujesz więcej IO. Np. moduł 8 wejść, 8 wyjść przekaźnikowych 250 V, kosztuje ok. 350 netto. Jasne, dla 32 wyjść wychodzi więcej, tyle, że masz za cenę np. 5*350 zł netto moduł o łacznej liczbie 40 wejść i 36 wyjść. Czyli za 1400 zł netto masz trochę więcej niż w przypadku omawianych tu systemów, dodatkowo masz m.in. ethernet i jak moduł się wysypie to wymieniasz fragment (jeden z 5 modułów) a nie całość. Wszystko w obudowie, z gwarancją, dokładną dokumentacją, uznanej na rynku firmy. Nie będę dyskutował co jest lepsze, każdy sobie wybiera wg kryteriów istotnych dla niego. Można kupić np. z serii Siemens simatic, np. moduł 16 wyjść przekaźnikowych - 425 zł netto, więc tu 32 wyjścia wyją 850 zł netto. A są PLC innych firm, czesto tańsze. Jak pisałem, z PLC miałem pierwszy raz kontakt niedawno, przy okazji zabawy w remontyowanym mieszkaniu. I kupiłem akurat Siemensa Logo! bo miał to co potrzebuję i przyjazny soft, w którym stworzyłem potrzebny profil sterowania w parę minut. Chociaż koledzy z automatyki PLC na elce namawiali mnie na inne. Ale biorąc pod uwagę dostępność dokumentacji, cenę i przejazność softu oraz dostępność wybrałem j.w. Także jak widać konkurencja cenowa na rynku jest spora. Moduł eHouse o którym pisałeś z gwarancją 1200 zł netto, moduł z ciut większą liczą IO Siemensa ok. 1400 zł netto. eHouse - gołe PCB bez obudowy, Siemens - normalny moduł na szynę DIN. Nie wiem jak to w simaticu wyjdzie, ale można sprawdzić. Na oko - taniej.

    Dodano po 2 [minuty]:

    robja napisał:
    LOGO nie ma podczerwieni i ściemniaczy i pewnie kilku innych rzeczy, które w przemyśle są zbędne (sceny świetlne, programy rolet, terminarze-kalendarze, programy ogrzewania itd).

    Niby dlaczego nie ma? Pierwszy lepszy przykład z google:
    https://cache.industry.siemens.com/dl/files/0...6/109739085_dimming_with_logo_DOCU_v10_en.pdf

  • #33 20 Gru 2017 19:42
    krisRaba
    Poziom 25  

    Eaton też ma chyba linie małych sterowników dedykowanych do BMS.. Kiedyś mi się coś obiło o oko :-) Pewnie nie będzie droższy od Siemensa, bo zapewne dla oszczędności nie ma jakichś certyfikatów pod przemysł.
    Dodano po 7 [minuty]:
    Easy512 8we/4wy za 383zł netto więc jednak też wolałbym Siemensa ;-)

  • #34 20 Gru 2017 20:46
    ehouse
    Poziom 9  

    tmf napisał:
    5*350 zł netto moduł o łacznej liczbie 40 wejść i 36 wyjść. Czyli za 1400 zł netto masz

    Jak dla mnie to jest 1750 :)

    tmf napisał:
    Moduł eHouse o którym pisałeś z gwarancją 1200 zł netto, moduł z ciut większą liczą IO Siemensa ok. 1400 zł netto. eHouse - gołe PCB bez obudowy,

    Z tego co zrozumiałem Robja miał na myśli nasze moduły ERM zintegrowane z przekaźnikami do rozdzielni po odliczeniu kosztów przekaźników żeby były porównywalne.

    EthernetRoomManager z 18 przekaźnikami DIN/TH

    Automatyka Budynku eHouse integracja z oprogramowaniem Domoticz

  • #35 21 Gru 2017 08:04
    wampirek
    Poziom 18  

    A ja was Panwie zadziwie mój domoticz pracuje już pół roku bezawaryjnie na całym mieszkaniu 25 pkt oswietleniowych plus 30 gniazdek (każde sterowane osobno). DO tego postawiony jest na orange pi pc , rpi3 i orange pi one wszystko spiete po lanie. Wiec tydzień czasu pracy domoticza bez zwiechy to jakoś nieudolna instalacja musiała być.

  • #36 21 Gru 2017 09:04
    ehouse
    Poziom 9  

    wampirek napisał:
    A ja was Panwie zadziwie mój domoticz pracuje już pół roku bezawaryjnie na całym mieszkaniu 25 pkt oswietleniowych plus 30 gniazdek (każde sterowane osobno). DO tego postawiony jest na orange pi pc , rpi3 i orange pi one wszystko spiete po lanie. Wiec tydzień czasu pracy domoticza bez zwiechy to jakoś nieudolna instalacja musiała być.

    Poza wolnym interfejsem WWW wygląda jednak że jest to oprogramowanie dość stabilne co nas bardzo cieszy.
    Jeśli Pan ma instalację produkcyjną to pewnie Domoticz resetuje się automatycznie w przypadku ewentualnych problemów lub chociażby zaniku napięcia o ile komputer jest bez UPS. Można nawet nie zauważyć że coś się z nim działo.

    Co do naszych testów Domoticza wygląda że Pan jednej rzeczy nie rozumie lub nie przeczytał dokładnie wcześniejszych wypowiedzi.
    Integracja z eHouse (włączona do Domoticza została 24 dni temu) więc u kolegi @marclo chodzi nieprzerwanie odkąd zainstalował - w tym zdalnie "online" przez łącze internetowe.

    U nas testowo pracuje na kilku sprzętach od ponad miesiąca (bo wcześniej nie było współpracy z Domoticzem "plugina"- dłużej więc nie może pracować). Ponieważ jest to nowa rzecz (a przy programowaniu zawsze wychodzą błędy, wyjątki) praktycznie oznacza to, że pracuje dobrze i stabilnie od pierwszego włączenia (bez problemów wieku młodzieńczego).

    My testujemy instalację, która w Domoticzu posiada ponad 1900 punktów różnego typu (przez LAN, WiFi, RS-485, Internet) i programowo wymuszamy pewne zdarzenia żeby Domoticz miał co robić. Przy normalnych instalacjach włącza/wyłącza się kilkanaście/kilkadziesiąt urządzeń dziennie. Nasze testy wymuszają podobną liczbę zdarzeń na minutę.
    Testy są uruchomione "z konsoli" a nie w nieskończonej pętli, żeby było wiadomo jak coś się dzieje z aplikacją i ewentualnie gdzie (do poprawy bugów - których jednak do tej pory nie stwierdziliśmy)

  • #37 21 Gru 2017 09:53
    marclo
    Poziom 8  

    wampirek napisał:
    A ja was Panwie zadziwie mój domoticz pracuje już pół roku bezawaryjnie na całym mieszkaniu 25 pkt oswietleniowych plus 30 gniazdek (każde sterowane osobno). DO tego postawiony jest na orange pi pc , rpi3 i orange pi one wszystko spiete po lanie. Wiec tydzień czasu pracy domoticza bez zwiechy to jakoś nieudolna instalacja musiała być.

    Ja mam na razie w domoticzu ~500 punktów ehouse (wejścia, wyjścia, rolety, ściemniacze, termostaty, czujniki temperatury) prawie 10 razy tyle co ty.

    Instalację mam jeszcze nie do końca skonfigurowaną i wszystkie urządzenia dodały mi się do domoticza podczas "AutoDiscovery",
    ponieważ wykrywanie urządzeń z ehouse (nazwy sterowników, wejść/wyjść, roomplanów) wskakują automatycznie po dodaniu pluginu EHOUSE.
    Jak się ogarnę z nazwami to po prostu postawię nowego czystego domoticza i zrobię "AutoDiscovery" (bo na razie mam "bajaderę")

    @wampirek Czy używasz jakieś nakładki na Domoticza, GUI żeby panel jakoś lepiej wyglądał?
    Po co ci 4 domoticze w jednej instalacji (coś to daje czy tylko testujesz)?

  • #38 21 Gru 2017 12:15
    robja
    Poziom 14  

    tmf napisał:
    Jako konsument nie znasz swoich praw? Bo dziwne zadajesz pytania. To są towary dostępne w normalnym obrocie konsumenckim, podlegają więc pod zwykłe przepisy. Oczywiście gwarancji możesz nie mieć, bo to dobrowolne zobowiązanie, ale masz zgodnie z przepisami rękojmię. Od tego sprzedawca się nie wykręci - Podstawa prawna: art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego.

    Dzięki ale jako konsument wiem co firmy robią aby uciec od tego typu zobowiązań.
    np: znajomy kupił dobrą, markową (drogą) piłę elektryczną i odmówili mu roszczeń po uszkodzeniu bo rzekomo za mocno docisnął.
    Kultowa niemiecka firma St..ll z tej samej branży potrafi odrzucić roszczenia bo był brudny filtr powietrza (nie mówię tu o nie zmienianiu filtra przez 10 lat tylko o rocznym użytkowaniu)
    Firma alko unieważniła mi gwarancję na kosiarkę (aluminiową) za ponad 2 tysiące bo konstrukcja aluminiowa nie wytrzymała i wyrwały się śruby od silnika (a była to ewidentna wina konstrukcyjna producenta. Oczywiście podciągneli to pod uszkodzenie mechaniczne. Ale kosiarka jest do strzyżenia trawnika a nie stołu bilardowego. Po dwóch latach ich aluminiowe kosiarki ALKO znikły z rynku co potwierdza moje opinie.
    Oczywiście można zawsze latać z prawnikami, straszyć organizacjami konsumenckimi i się ze wszystkimi procesować (wtedy dopiero zaczynają człowieka traktować poważnie)
    Zawsze najpierw próbują cię spławić tak jak np. firmy ubezpieczeniowe. Dopiero jak widzą że nie popuścisz to robią co klientowi prawnie się należy (choć z firmami ubezpieczeniowymi bez sądu się nie obędzie).

    tmf napisał:
    Nieprawda. Logo! kosztuje w granicach 300-400 zł netto. Masz w nim 8 wejść i 4 wyjścia (w zależności od wersji są różne).

    Ja znalazłem cenę modułów I/O 8/8 i podałem ich cenę - nie linkowałem żeby nie być posądzony o pozycjonowanie. Nie wiem jak buduje się system na LOGO więc może posumowałem złe moduły (może da się bardziej optymalnie zależało mi na proporcjach i/o 1:1 nie 2:1 bo to nie potrzebne).
    Przy automatyce domowej (przynajmniej bogatej z ilością kilkuset punktów sterujących) proporcja wyjść/wejść 1/2 jest raczej kiepskim pomysłem. Nikt nie zainstaluje sobie 20 włączników w pokoju do 20 punktów sterujących. W przypadku systemów gdzie instalujemy 3 obwody na pomieszczenie optymalna jest proporcja 1/1 więc wolne nie podłączone wejścia na niewiele się zdadzą.
    Ja pod włącznikami mam zaprogramowane sceny świetlne (4 na pokój) - a nie włączam każdy punkt z osobna (choćby dla tego że mam w salonie 16 punktowych LEDów sterowanych niezależnie z wyjść). Nie wiem czy rozrzucanie Logo po domu ma też sens czy w centralnej rozdzielni.

    tmf napisał:
    Niby dlaczego nie ma? Pierwszy lepszy przykład z google:

    Miałem na myśli że nie są wliczone w powyższe porównanie, więc skoro siemens ma moduły sciemniaczy to rozumiem, że za dodatkową dopłatą a nie są wliczone w klocki o których pisałem => suma rośnie. Nie wiem jaka jest cena bo w KNX ściemniacze potrafią kosztować zaporowo 3kPLN przynajmniej tyle miałem na ofercie X lat temu.

    Pisałem też o sterowaniu pilotami (w tym o nadawaniu i odbieraniu podczerwieni - sygnałów pilotów podczerwieni) - wykorzystuje to do sterowania domem i jest to lepsze niż HMI czy panel na ścianie lub nawet smartfon/tablet. Poza tym pilot wytrzymuje na bateriach ponad rok a smartfony trzeba ładować praktycznie co dzień/dwa.

    W fabryce HMI ma sens - w domu uważam, że panel naścienny jest niepotrzebny i wystarczy tablet na stole.

    W domu panele naścienne instaluje się, żeby "znajomi zazdrościli" a nie dla wygody i funkcjonalności.
    To tak jakby podchodzić do telewizora i przełącznikami zmieniać program w TV czy ściszać reklamy :)

    Ładna wizualizacja graficzna fajna sprawa ale przy paru punktach na pomieszczenie max 20-30 na dom.
    Mam kilkaset punktów i przewijanie/przełączanie 30 ekranów to była by zmora.

  • #39 21 Gru 2017 13:22
    marclo
    Poziom 8  

    Oglądałem i liczyłem Logo (wcale tak różowo nie wychodziło z funkcjami które chciałem).
    Przy samych funkcjach I/O może cenowo było by brać je pod uwagę ..., ale jak czytałem o produktach to wpadłem na to:

    Off topic: Siemens to rzeczywiście firma z zasadami i ponad podziałami warto wklepać w googlu "siemens łamie embargo na rosje".
    Nasze firmy dostają za to kary, a niemieckie i francuskie dotacje. Najbardziej bawią mnie stwierdzenia Niemieckiego rządu - że to ich prywatna sprawa bo to firma prywatna.

    Nie będę kupował ich produktów bo może zasilą "zielone ludziki", które w końcu wylądują i w Polsce ;). Moje kilkanaście tysięcy PLN wydane na inny system ich nie 'ubodzie' ale jak by europejczycy bojkotowali takie zachowania to musieli to przemyśleć.
    Choć pewnie robili by to samo to pod firmami "fasadowymi - na słupa" z innym logiem
    oczywiście to moja prywatna opinia i sprawa a nie agitacja do wychodzenia z Unii :).

    Z góry przepraszam za dygresję "polityczną"

  • #40 21 Gru 2017 15:10
    robja
    Poziom 14  

    marclo napisał:
    Off topic: Siemens to rzeczywiście firma z zasadami i ponad podziałami warto wklepać w googlu "siemens łamie embargo na rosje". Nasze firmy dostają za to kary, a niemieckie i francuskie dotacje. Najbardziej bawią mnie stwierdzenia Niemieckiego rządu - że to ich prywatna sprawa bo to firma prywatna.

    Ciekawe spostrzeżenie :). Chyba też to uwzględnię przy zakupach. Tonący brzytwy się chwyta.
    Warto jeszcze zobaczyć u wójka googla "siemens zwalnia" => 20% pracowników (7 tysięcy) na bruk w tym roku. To chyba mały kryzysik :) ?
    Przez ostatnie 3 lata zwolnili chyba z 50% ludzi.
    Nic dziwnego że łamią wszystkie zasady i embarga, bo był by to poważny kryzys gospodarczy w niemczech jak by upadli. Pewnie dlatego rząd niemiecki przyzwala na takie procedery jednej z największych swoich firm. I kółeczko się zamknęło :)
    Ciekawe czy dogadują się też z wojownikami islamskimi :)?

  • #41 21 Gru 2017 15:28
    tronics
    Poziom 36  

    Cytat:
    Dzięki ale jako konsument wiem co firmy robią aby uciec od tego typu zobowiązań.

    Podejrzewam, że różnica jest firma vs osoba prywatna. Większość zakładów produkujących urządzenia przemysłowe uzna gwarancję nawet jeśli ewidentną przyczyną był np. zły montaż na miejscu (zdarzało się, że urządzenia były niszczone przez dokręcanie śrub zbyt dużym momentem mimo, iż było w instrukcji np. 2,5Nm). Z kolei osoby prywatne są traktowane jako intruzi, a nie pełnowartościowy klient. Reguły nie ma, ale jednak jest to często spotykane.

  • #42 21 Gru 2017 16:15
    robja
    Poziom 14  

    Bingo !!!

    tronics napisał:
    Podejrzewam, że różnica jest firma vs osoba prywatna. Większość zakładów produkujących urządzenia przemysłowe uzna gwarancję nawet jeśli ewidentną przyczyną był np. zły montaż na miejscu (zdarzało się, że urządzenia były niszczone przez dokręcanie śrub zbyt dużym momentem mimo, iż było w instrukcji np. 2,5Nm).

    Instalator generuje zyski (potencjalnie stały odbiorca), próbują go czasami zbyć ale wtedy jest ryzyko że przerzuci się na produkty konkurencji (trudno go potem ściągnąć do siebie)
    tronics napisał:
    Z kolei osoby prywatne są traktowane jako intruzi, a nie pełnowartościowy klient. Reguły nie ma, ale jednak jest to często spotykane.

    "End Luzer" - nie generuje zysków (na ogół jednorazowy zakup w dodatku za małe pieniądze).
    Nie ma prawnika i szkoda mu pieniędzy oraz czasu na szarpanie się z producentem lub pisanie negatywnych opinii w necie .

    Producenci sprzedają produkty na granicy opłacalności żeby walczyć z konkurencją, więc oszczędzić mogą tylko na serwisie i gwarancji.
    Elektronika jest w tej chwili niezbyt serwisowalna i trzeba wymienić całe moduły czyli koszty rosną razy 2.
    Odrzucenie gwarancji jest więc bardzo konkretną oszczędnością dla producenta, więc trudno "Luzerowi" liczyć na dobrą wolę producenta, jeśli w warunkach gwarancji jest powiedziane, że produkt wymaga instalacji przez autoryzowany serwis (nawet jeśli jest to tylko przykręcenie przewodu 230V) do jedynej złączki.

  • #43 21 Gru 2017 19:49
    tmf
    Moderator Mikrokontrolery Projektowanie

    robja napisał:
    Odrzucenie gwarancji jest więc bardzo konkretną oszczędnością dla producenta, więc trudno "Luzerowi" liczyć na dobrą wolę producenta, jeśli w warunkach gwarancji jest powiedziane, że produkt wymaga instalacji przez autoryzowany serwis (nawet jeśli jest to tylko przykręcenie przewodu 230V) do jedynej złączki.


    Musisz zrozumieć jaka jest różnica pomiędzy gwarancją a rękojmią. Gwarancja jest zobowiązaniem dobrowolnym producenta, rękojmia jest ustawową, obligatoryjną odpowiedzialnością sprzedawcy względem kupującego za wady fizyczne oraz prawne rzeczy sprzedanej. Więc proszę nie mylić pojęć, tym bardziej, że wprowadza kolega w bład użytkowników.
    Poza tym to przedstawiciel eHouse jak na razie kręcił z gwarancją dla pokazanego modułu. Najpierw na stronie było bez gwarancji, teraz, że gwarancja to nie gwarancja, lecz opłata za montaż itd. Może niech wstawi umowę gwarancyjną i będzie wszystko jasne (lub nie).

    robja napisał:
    Ja znalazłem cenę modułów I/O 8/8 i podałem ich cenę - nie linkowałem żeby nie być posądzony o pozycjonowanie. Nie wiem jak buduje się system na LOGO więc może posumowałem złe moduły (może da się bardziej optymalnie zależało mi na proporcjach i/o 1:1 nie 2:1 bo to nie potrzebne).

    Nie ma potrzeby nic linkować, po wprowadzeniu nazwy modułu google ładnie wyświetla ceny i widać, że za 350 zł spokojnie można Logo! kupić. Nie wiem co zmienia, czy mamy stosunek in/out 1:1, czy 2:1, ale jeśli to koledze robi różnicę, to podałem moduł simatica, gdzie proporcje są inne :) Gdyby kolega potrzebował proporcji in/out np. 1:3,1415 lub 1:2,7182 to mógłby być problem :)
    robja napisał:
    tmf napisał:
    Niby dlaczego nie ma? Pierwszy lepszy przykład z google:


    Miałem na myśli że nie są wliczone w powyższe porównanie, więc skoro siemens ma moduły sciemniaczy to rozumiem, że za dodatkową dopłatą a nie są wliczone w klocki o których pisałem => suma rośnie. Nie wiem jaka jest cena bo w KNX ściemniacze potrafią kosztować zaporowo 3kPLN przynajmniej tyle miałem na ofercie X lat temu.


    Zapewne można kupić i po 3k. Kto ci broni. Są też w rozsądnej cenie. Jak masz LEDy i zasilacz z wejściem sterującym to masz dimmer za free :)
    Czy Siemens łamie embargo czy nie, i czy dla mnie ważniejsza jest cena i funkcjonalność, czy też ze względu na poglądy polityczne będę kupował towar np. gorszy lub droższy to inna sprawa i nie jest to dobre miejsce na taką dyskusję. Zresztą w przeciwieństwie do niektórych kolegów powyżej, nie mam powiązań z Siemensem i podałem go jako przykład. Równie dobrze można kupić PLC z innej firmy jeśli ktoś ma problem z Rosją :)

  • #44 22 Gru 2017 00:07
    ehouse
    Poziom 9  

    tmf napisał:
    Poza tym to przedstawiciel eHouse jak na razie kręcił z gwarancją dla pokazanego modułu.

    Zostało to po prostu sprostowane żeby osoby, które nie czytają regulaminów sklepu miały wszystko na jednym ekranie.
    Praktycznie każdy kto robi zakupy w sklepie internetowym to pierwsze co robi to czyta regulamin sklepu zanim dokona zakupów.
    tmf napisał:
    Najpierw na stronie było bez gwarancji, teraz, że gwarancja to nie gwarancja, lecz opłata za montaż itd. Może niech wstawi umowę gwarancyjną i będzie wszystko jasne (lub nie).

    W sklepie eHouse znajdują się w stopce 2 dokumenty: Warunki Gwarancji oraz Regulamin Sklepu ze szczególnym omówieniem towarów DIY i OEM (moduły PCB).
    Proszę na przyszłość sprawdzić. Jako moderator (prawdopodobnie pracownik elektrody.pl) daje Pan przykład innym uczestnikom dyskusji, więc proszę nie pisać niesprawdzonych i nieprawdziwych informacji. O neutralność już nawet nie proszę.

    Dodatkowo informuję że pomimo "ograniczonej gwarancji" w przypadku zakupów modułów PCB DIY/OEM, o ile moduł nie został uszkodzony w wyniku niepoprawnej instalacji, lecz wystąpiły wady fabryczne honorujemy reklamacje i rozpatrujemy je na ogół na korzyść klienta.

    Mam nadzieję, że wszystko już jest jasne w tej sprawie.

  • #45 22 Gru 2017 06:55
    krisRaba
    Poziom 25  

    ehouse napisał:
    o ile moduł nie został uszkodzony w wyniku niepoprawnej instalacji, lecz wystąpiły wady fabryczne honorujemy reklamacje i rozpatrujemy je na ogół na korzyść klienta.

    Bez żartów proszę. Na sprzedawany towar konsument ma rękojmie, więc to żadna łaska. Skoro sprzedany towar ma wady, to chyba normalne zachowanie?! Informacja, że nie ma gwarancji nie pozwala się wykpić ze wszystkiego.
    Potem jest tylko kwestia honorowego podejścia do sprawy i nie szukania każdego możliwego sposobu, by wadę ubrać w rzekomy skutek działania użytkownika. No i w drugą stronę, czyli jeśli jako klient wiem, że zdymiłem towar, bo było późno lub byłem roztargniony, to nie idę w zaparte, że komponent nie działał wprost z pudełka. W przypadkach spornych są narzędzia typu rzecznik konsumentów czy sąd, żeby zbadać i rozstrzygnąć sprawę.

  • #46 22 Gru 2017 10:38
    ehouse
    Poziom 9  

    krisRaba napisał:

    Bez żartów proszę. Na sprzedawany towar konsument ma rękojmie, więc to żadna łaska. Skoro sprzedany towar ma wady, to chyba normalne zachowanie?! Informacja, że nie ma gwarancji nie pozwala się wykpić ze wszystkiego.
    Potem jest tylko kwestia honorowego podejścia do sprawy i nie szukania każdego możliwego sposobu, by wadę ubrać w rzekomy skutek działania użytkownika. No i w drugą stronę, czyli jeśli jako klient wiem, że zdymiłem towar, bo było późno lub byłem roztargniony, to nie idę w zaparte, że komponent nie działał wprost z pudełka. W przypadkach spornych są narzędzia typu rzecznik konsumentów czy sąd, żeby zbadać i rozstrzygnąć sprawę.


    Przecież t o właśnie napisałem (nie ma dymu i dziur w elementach => nie ma problemu)

  • #47 22 Gru 2017 11:11
    tmf
    Moderator Mikrokontrolery Projektowanie

    ehouse napisał:
    Dodatkowo informuję że pomimo "ograniczonej gwarancji" w przypadku zakupów modułów PCB DIY/OEM, o ile moduł nie został uszkodzony w wyniku niepoprawnej instalacji, lecz wystąpiły wady fabryczne honorujemy reklamacje i rozpatrujemy je na ogół na korzyść klienta.


    Czy pan sobie żarty stroi? W gwarancji (szkoda, że nie dał pan wprost linku do gwarancji, tylko link do kolejnego produktu) jak byk stoi:
    20. Gwarancja nie dotyczy elementów systemu zakupionych lub oznaczonych w opcji jako "Do samodzielnego montażu", "Zrób to sam","Experymentalnej", DIY, "Do It Yourself","Experimental".
    Zresztą po pobieżnym przeczytaniu umowy gwarancjynej można dojść do wniosku, że jej warunki są o wiele mniej korzystne niż przysługująca użytkownikowi rękojmia. O tyle dziwne, że zwykle producenci w gwarancji rozszerzają uprawnienia użytkownika, bo jest to jedna z form promocji towaru.
    A tu mamy same kwiatki:

    Dodano po 14 [minuty]:

    Cytat:
    2. Producent ponosi odpowiedzialność za wadliwe działanie Urządzenia wynikające z wad fizycznych (materiałowych bądź produkcyjnych) tkwiących w Urządzeniu, w okresie 12 miesięcy od daty jego sprzedaży nie puźniej od 18 miesięcy od daty produkcji.


    Pomijam, że pisze się "później", to użytkownikowi zawsze przysługuje rękojmia i powyższy punkt to mina dla dystrybutorów. Zresztą jak kupię w waszym sklepie towar wyprodukowany np. 10 miesięcy temu to znaczy, że przysługuje mi już tylko 8 miesięcy gwarancji? Dobre żarty.
    Dalej:
    Cytat:
    W okresie Gwarancji, Gwarant zobowiązuje się do bezpłatnego usunięcia ujawnionych wad poprzez dokonanie naprawy albo wymiany (według wyłącznego uznania Gwaranta) wszelkich wadliwych elementów Urządzenia na części nowe lub regenerowane, wolne od wad.

    Kolejny żart. Oczywiście w gwarancji może pan tak napisać, tyle, że zgodnie z rękojmią użytkownikowi przysługuje prawo wymiany na nowy sprzęt. Więc znowu gwarancja jest mniej korzystnym rozwiązaniem.
    Dalej:
    Cytat:
    Jeżeli w szczególnych sytuacjach (np. brak Urządzenia w ofercie handlowej) wymiana Urządzenia na ten sam typ jest niemożliwa Gwarant może wymienić Urządzenie na inne o najbardziej zbliżonych parametrach technicznych. Takie działanie uważa się za wykonanie obowiązków Gwaranta. Gwarant nie zwraca pieniędzy za zakupione Urządzenie.

    Znowu mi przykro, ale w przypadku poważnej awarii i konieczności wymiany, to klient decyduje i może zażądać zwrotu pieniędzy.
    Dalej:
    Cytat:
    8. Ujawnione w okresie gwarancji wady zostaną usunięte najdalej w ciągu 30 dni, licząc od daty dostarczenia Urządzenia do ASG. Okres trwania gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w którym Urządzenie było do dyspozycji ASG.





    W rękojmi jest 14 dni.
    A to już kpina:
    Cytat:
    11. Części wymienione w ramach gwarancji stanowią własność Producenta. Wszystkie części wymienione w procesie reklamacyjnym są objęte gwarancją do końca okresu gwarancji podstawowej Urządzenia. Okres trwania gwarancji na wymienioną część nie ulega przedłużeniu.

    Zgodnie z prawem gwarancja na wymieniane części biegnie od nowa, a w przypadku, gdy stanowią one istotny element urządzenia, lub urządzenie w całości zostało wymienione, gwarancja na całe urządzenie biegnie od nowa.
    Kolejny punkt:
    Cytat:
    12. Koszt dojazdu do reklamowanego Urządzenia lub dostarczenia reklamowanego Urządzenia do serwisu ponosi Klient. W przypadku nieuzasadnionego wezwania serwisu, Serwis ma prawo obciążyć Klienta kosztami dojazdu i kosztami manipulacyjnymi związanymi z wyjaśnieniem sprawy.

    Znowu proszę poczytać przepisy. Reklamowany towar dostarczany jest na koszt producenta/sprzedawcy.
    Oczywiście powyższe punkty to gwarancja i w dużej mierze producent może ją sobie kształtować dowolnie, niemniej tylko ktoś wyjątkowo nierozgarnięty, po przeczytaniu tej umowy reklamowałby towar w oparciu o gwarancję a nie rękojmię.

    Dodano po 2 [minuty]:

    ehouse napisał:
    Jako moderator (prawdopodobnie pracownik elektrody.pl) daje Pan przykład innym uczestnikom dyskusji, więc proszę nie pisać niesprawdzonych i nieprawdziwych informacji. O neutralność już nawet nie proszę.


    Nie jestem pracownikiem elektrody. Proszę mi wskazać, gdzie piszę niesprawdzone informacje.
    Cytowany punkt:
    Cytat:
    20. Gwarancja nie dotyczy elementów systemu zakupionych lub oznaczonych w opcji jako "Do samodzielnego montażu", "Zrób to sam","Experymentalnej", DIY, "Do It Yourself","Experimental".

    jednoznacznie stwierdza, że gwarancji na DIY nie ma. W razie sporu, ważny jest zapis z umowy, a nie co pan pisze na forum. Jeśli gwarancja jednak jest to proszę zmienić regulamin, proste.

  • #48 22 Gru 2017 14:18
    ehouse
    Poziom 9  

    Nie jestem prawnikiem i nie ja pisałem warunki gwarancji i regulamin sklepu (kilka lat temu) zgłoszę prawnikowi żeby ją zweryfikował i zaktualizował.

    Proszę przeczytać tu: Reklamacje UOKIK
    Rękojmia jest zawsze. Brak gwarancji czy niekorzystna gwarancja nie ogranicza ani nie zabiera praw do rękojmi.

    Moduly PCB DIY (komponenty elektroniczne - półprodukty) są przecenione o około połowę kosztem pełnej gwarancji (daje to klientom dużą elastyczność za połowę ceny). Mimo to w przypadku reklamacji tych produktów i stwierdzenia wad fabrycznych usuwamy usterki.
    Ta wersja sprzedaży (DIY) jest odpowiedzią na zapotrzebowanie (hobbystów-amatorów) tworzących własne konstrukcje do sterowania przy pomocy naszych modułów.

    Klient ma zawsze wybór czy kupić np.:

    1) komponent-półprodukt DIY (za połowę ceny z ograniczoną gwarancją) - dla hobbystów i amatorów

    Automatyka Budynku eHouse integracja z oprogramowaniem Domoticz
    Plusy:
    + 2 razy taniej
    + duża elastyczność (możliwość modyfikacji, stosowania własnych tanich przekaźników i innych elementów - w tym przypadku każdy inny producent i tak anulowałby gwarancję)

    2) Lub produkt finalny z pełną gwarancją:
    Automatyka Budynku eHouse integracja z oprogramowaniem Domoticz

    Zawsze można skorzystać z kompletnego produktu (z pełną gwarancją) - jest to wybór klienta i jego decyzja.

    Jednak statystycznie klienci (hobbyści) z wiedzą techniczną w 90% wolą produkty DIY ze względu na cenę i próby oszczędności (ze świadomością co się z tym wiąże). Szczególnie w dużych instalacjach (~10 sterowników) gdzie ewentualne ryzyko spalenia jednego modułu niknie w porównaniu z 50% rabatem na cały system i oszczędnościami, które mogą samodzielnie uzyskać).
    Dla porównania po aktualnych cenach w promocji zimowej: 9*ERM3_DIY = 2*ERM_MP18 w cenie 3600 PLN/Netto

    Ponadto hobbyści-amatorzy wykorzystują nasze moduły do różnych aplikacji nie koniecznie zgodne z ich przeznaczeniem i ze sposobem eksploatacji np:
    - sterowniki dla jachtów, łodzi, kamperów (zalewane i nie dające możliwości serwisu)
    - sterowniki eksperymentalne parę przypadków, które mieliśmy (wędzarnie, sterowniki basenów, akwariów, szklarni, przechowalni produktów rolnych, oświetlenia punktowego LED kilka tysięcy punktów, itd)

  • #49 22 Gru 2017 14:53
    tmf
    Moderator Mikrokontrolery Projektowanie

    ehouse napisał:
    Moduly PCB DIY (komponenty elektroniczne - półprodukty) są przecenione o około połowę kosztem pełnej gwarancji (daje to klientom dużą elastyczność za połowę ceny). Mimo to w przypadku reklamacji tych produktów i stwierdzenia wad fabrycznych usuwamy usterki.
    Ta wersja sprzedaży (DIY) jest odpowiedzią na zapotrzebowanie (hobbystów-amatorów) tworzących własne konstrukcje do sterowania przy pomocy naszych modułów.


    I bardzo dobrze. Osobiście też wolę model sprzedaży (tak jaki np. obowiązuje w USA), gdzie klient ma prawo wyboru, czy kupuje taniej, bez gwarancji, czy drożej z gwarancją i w dodatku może sobie wybrać okres gwarancji. Ale jesteśmy w Polsce. I cytując wasz regulamin:
    Cytat:
    20. Gwarancja nie dotyczy elementów systemu zakupionych lub oznaczonych w opcji jako "Do samodzielnego montażu", "Zrób to sam","Experymentalnej", DIY, "Do It Yourself","Experimental".

    na te produkty gwarancji nie udzielacie. Jest rękojmia, ale to co innego. W dodatku jest to potencjalna mina dla dystrybutorów/instalatorów. Bo rękojmia jest udzielana przez sprzedawcę, którym może być producent, ale nie musi. Klient będzie z tytułu rękojmi wysuwał roszczenia wobec sprzedawcy/instalatora, a ten wobec cytowanego punktu regulaminu będzie wobec was bezsilny. Świetnie, że deklaruje pan pójście na rękę klientowi, ale to powinno być odzwierciedlone w umowie.
    Proszę nie traktować tego, że się czepiam, ale mówimy o systemach wartych sporo peniędzy. Chyba każdy klient wolałby mieć w takim przypadku twarde zapisy w umowie, a nie zapewnienia producenta na jakimś forum.

  • #50 22 Gru 2017 14:54
    ehouse
    Poziom 9  

    Regulamin sklepu detalicznego jest wewnętrznym dokumentem i nie ma wpływu na umowy z dystrybutorami, instalatorami, itd.

    W naszych produktach data sprzedaży jest traktowana jako data produkcji dla kupującego. 1-2 razy w roku robimy wyprzedaże aby nie było w nim "starych produktów".

  • #51 22 Gru 2017 15:00
    szymon122
    Poziom 37  

    ehouse napisał:
    10. Reklamowane Urządzenie winno być udostępnione przez Klienta:
    - z kompletnym wyposażeniem standardowym,
    - niezmienioną i oryginalną kopią oprogramowania,
    - oryginalnych i pełnych logów,
    - dokumentami potwierdzającymi jego zakup.

    Haha widać, że to "firma krzak", jeśli urządzenie się zepsuło, nie działa, to jak mam wam zrzucić logi?!
    Cały czas pokazujecie, że klientów traktujecie jak idiotów którzy dali się oszukać i oddać swoje pieniądze...
    ehouse napisał:

    16. W zakres napraw gwarancyjnych nie wchodzą:
    - okresowe konserwacje i przeglądy Urządzenia
    - czyszczenia,
    - regulacje
    - kalibracje sterowników i czujników
    - testy,
    - pomiary,
    - sprawdzenia działania,
    - korekta błędów obsługi lub programowania parametrów
    - inne czynności, do których wykonania powołany jest użytkownik (Kupujący).

    Czyli wymienicie dowolne elementy i stwierdzicie, że wystarczy, przecież wy nie sprawdzacie czy działa...
    ehouse napisał:

    17. Gwarancja nie obejmuje:
    - naturalnego zużycia elementów Urządzenia
    - przekaźników
    - czujników
    - elementów zewnętrznych
    - okablowania
    - akcesoriów zewnętrznych
    - innych części wymienionych w instrukcji użytkowania oraz dokumentacji technicznej
    - posiadających określony czas działania
    - uszkodzonych portów (RS-485, Ethernet, CAN), wejść, wyjść zewnętrznych
    - urządzeń zakupionych w promocjach ze względu na ich ograniczoną funkcjonalność

    Ostatni punkt...
    Czyli jeśli wysyłając zapytanie o produkt za 14k zł z automatu zaproponujecie promocyjną cenę -100zł?

  • #52 22 Gru 2017 16:23
    ehouse
    Poziom 9  

    szymon122 napisał:
    ehouse napisał:
    10. Reklamowane Urządzenie winno być udostępnione przez Klienta:
    - z kompletnym wyposażeniem standardowym,
    - niezmienioną i oryginalną kopią oprogramowania,
    - oryginalnych i pełnych logów,
    - dokumentami potwierdzającymi jego zakup.

    Haha widać, że to "firma krzak", jeśli urządzenie się zepsuło, nie działa, to jak mam wam zrzucić logi?!
    Cały czas pokazujecie, że klientów traktujecie jak idiotów którzy dali się oszukać i oddać swoje pieniądze...

    Widzę że nie zna Pan zna struktury systemu eHouse, jak działa, z czego się składa. itd?
    Dotyczy to całych instalacji z usługą okablowania wykonaną przez instalatorów zewnętrznych, itd.
    Poza tym dotyczy to wersji systemu z przed 12 lat pracującej pod nadzorem komputera PC, na którym tworzyły się LOGI automatycznie.
    Dotyczy to udostępnienia całego systemu a nie kawałka (aby sprawdzić całą instalację) .
    Klienci potrafią nie wpuścić instalatora do domu lub nie dają możliwości sprawdzenia systemu osobie z zewnątrz.


    szymon122 napisał:

    16. W zakres napraw gwarancyjnych nie wchodzą:
    - okresowe konserwacje i przeglądy Urządzenia
    - czyszczenia,
    - regulacje
    - kalibracje sterowników i czujników
    - testy,
    - pomiary,
    - sprawdzenia działania,
    - korekta błędów obsługi lub programowania parametrów
    - inne czynności, do których wykonania powołany jest użytkownik (Kupujący).
    Czyli wymienicie dowolne elementy i stwierdzicie, że wystarczy, przecież wy nie sprawdzacie czy działa...

    Proszę czytać ze zrozumieniem - to nie jest naprawa uszkodzonych rzeczy tylko konserwacje sprzętu w okresie gwarancji.
    Gdy kupi pan samochód - producent nie myje go i nie dokonuje przeglądów w ramach gwarancji.

    szymon122 napisał:

    ehouse napisał:

    17. Gwarancja nie obejmuje:
    - naturalnego zużycia elementów Urządzenia
    - przekaźników
    - czujników
    - elementów zewnętrznych
    - okablowania
    - akcesoriów zewnętrznych
    - innych części wymienionych w instrukcji użytkowania oraz dokumentacji technicznej
    - posiadających określony czas działania
    - uszkodzonych portów (RS-485, Ethernet, CAN), wejść, wyjść zewnętrznych
    - urządzeń zakupionych w promocjach ze względu na ich ograniczoną funkcjonalność

    Ostatni punkt...
    Czyli jeśli wysyłając zapytanie o produkt za 14k zł z automatu zaproponujecie promocyjną cenę -100zł?


    Pół zdania Pan nie zauważył

    W ostatnim punkcie jest napisane :
    urządzeń zakupionych w promocjach ze względu na ich ograniczoną funkcjonalność

    Oznacza to że jeśli klient kupi produkt niepełnowartościowy o obniżonej cenie
    np z mniejszą ilością wejść/wyjść to nie może w ramach gwarancji rościć praw do dołożenia tych wejść/wyjść.

  • #53 22 Gru 2017 16:54
    robja
    Poziom 14  

    @ehouse
    Pobawiłem się trochę Domoticzem.
    Osobiście parę rzeczy by mi się jeszcze przydało:
    - Widzę że w domoticzu nie ma obsługi zdarzeń podczerwieni
    - jest ograniczenie na 10 wszystkich programów, scen świetlnych, pomiarowych, stref zabezpieczeń, programów rolet
    - przydała by się z ehousa możliwość wysłania komend przez domoticza do innych urządzeń w domoticzu (jak by coś integrować w przeciwną stronę).

    czy jest szansa żeby to zostało dodane ;)?

  • #54 22 Gru 2017 17:25
    ehouse
    Poziom 9  

    robja napisał:
    @ehouse
    Pobawiłem się trochę Domoticzem.
    Osobiście parę rzeczy by mi się jeszcze przydało:
    - Widzę że w domoticzu nie ma obsługi zdarzeń podczerwieni

    Na razie nie ma
    robja napisał:

    - jest ograniczenie na 10 wszystkich programów, scen świetlnych, pomiarowych, stref zabezpieczeń, programów rolet

    Ograniczenie jest z poziomu domoticza (pole wybieralne - może zawierać max 10 elementów). Muszą to poprawić (odgórnie) w domoticzu. Nie chcieliśmy tworzyć przycisków dla każdego pola wybieralnego bo i tak jest bardzo dużo obiektów (urządzeń w domoticzu)
    robja napisał:

    - przydała by się z ehousa możliwość wysłania komend przez domoticza do innych urządzeń w domoticzu (jak by coś integrować w przeciwną stronę).

    Zobaczymy jakie są możliwości
    robja napisał:

    czy jest szansa żeby to zostało dodane ;)?

    Ogólnie tak, terminu nie jestem w stanie podać.
    Na razie walczymy z integracją z OpenHab'em. Do domoticza wrócimy po OpenHabie
    Zależy nam żeby domoticza potestowało przez dłuższy czas (kilka miesięcy) z kilkadziesiąt osób, jakby się znalazły jakieś bugi.
    Dotyczy to wszystkich systemów (RS-485, LAN, WiFi, Thermostaty RF, PRO).
    Jak się zbierze lista "próśb i wniosków" to dołożymy wszystko hurtem (przynajmniej to co się da i jest uzasadnienione).