Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 207 1.4 hdi - Antipollution fault

kaeloen 11 Gru 2017 22:46 2235 8
  • #1 11 Gru 2017 22:46
    kaeloen
    Poziom 8  

    Spotkało i mnie to nieszczęście z tym dołującym komunikatem. Standardowo na wyświetlaczu pojawił się komunikat Antipollution System Fault i zapalił się CHECK. Auto gaśnie tylko przy dłuższych trasach i większych prędkościach. Wymieniłem filtr paliwa i filtr powietrza, parę dni na krótkich trasach był spokój (nie wywalało komunikatu i nawet CHECK zniknął). Natomiast dzisiaj przy dłuższej trasie, wyskoczył komunikat+CHECK, auto zaczęło szarpać, tracić moc i w końcu zgasło. Auta nie można było odpalić, dopiero po kilkunastu minutach auto odpaliło. Nie raz tak jak by odpaliło, wskoczy na obroty i znowu gaśnie. Jakoś odpaliłem po 20 min i wróciłem do domu. Po jakiejś godzinie zszedłem żeby jechać do kumpla na komputer (nie było ani komunikatu, ani CHECKA). Auto normalnie odpaliło i jeździło. Pojechałem do kolegi, żeby podłączyć auto pod Diagboxa. Wyskoczył błąd:
    "P1166 Nadzór wysokiego ciśnienia oleju napędowego"

    Właściwości
    Przyczyna - Miejscowy
    Statut - Przerywana(y)
    Charakterystyka błędu. - Przekroczone ciśnienie maksymalne

    Lista zmiennych powiązanych
    Prędkość obrotowa silnika - 4562 obr/min
    Ciśnienie oleju napędowego - 1740 bar
    Ciśnienie ograniczone oleju napędowego - 1067 bar
    Wydatek pompy - 0 Mm3/s
    Napięcie regulatora wydatku oleju napędowego - 922 MV

    Peugeot 207 1.4 HDI


    Zaobserwowałem, że po zgaśnieciu auta układ paliwowy się zapowietrza. Żeby auto odpaliło trzeba podpompować gruszką. W wężyku widać ewidentnie pęcherzyki powietrza. Filtr paliwa, powietrza i regulator ciśnienia wymieniony. Zbiornik paliwa czysty.

    Ma ktoś jakieś pomysły?

    0 8
  • #3 12 Gru 2017 09:44
    dziesiaty1
    Poziom 9  

    Hej!
    Jak wyjmiesz komplet gruszki z przewodami z komory silnika to znajdziesz przetarty przewód. Do wymiany całość (oryginał 600 zł) lub naprawa w miejscu przetarcia.

    0
  • #4 12 Gru 2017 21:47
    kaeloen
    Poziom 8  

    Żeby zobaczyć te przewody, muszę zdemontować filtr powietrza wraz z obudową, więc przy okazji wymienię czujnik ciśnienia paliwa skoro będę miał już dostęp. Póki co nie mam czasu żeby się za to zabrać. Wezmę się za to na dniach i dam znać czy znalazłem winowajcę.

    0
  • #5 13 Gru 2017 08:45
    dziesiaty1
    Poziom 9  

    Hej!
    Czujnik ciśnienia jest częstą usterką, ale błąd masz raczej na zaniki paliwa, poza tym musisz podpompować przed odpaleniem, stawiam jednak na przetarcie przewodu obwodu gruszki.

    0
  • #6 16 Gru 2017 13:51
    kaeloen
    Poziom 8  

    Przewody są lekko przetarte, ale nie na wylot i nie widzę żadnych śladów wycieku paliwa. Czujnik wymieniłem. Niedługo jadę w dłuższą trasę przetestować auto.
    Dziesiaty1 muszę podpompować tylko wtedy gdy mi zgaśnie podczas jazdy. Rano z odpaleniem nie mam problemów, pali z dotyku. Dam znać wieczorem czy wymiana czujnika coś pomogła.

    0
  • #7 17 Gru 2017 13:49
    kaeloen
    Poziom 8  

    Auto przetestowane na trasie ok 40 km w jedna stronę, gdzie 30 km to droga ekspresowa. Auto nie zgasło i to była chyba kwestia wymiany czujnika. Pojeżdżę i poobserwuje. Zobaczymy z czasem. Dam znać za jakiś tydzień, dwa czy usterka nadal występuje.

    0
  • #8 17 Gru 2017 18:59
    dziesiaty1
    Poziom 9  

    Hej!
    Jak nie pompujesz rano to nie przewód gruszki tylko prędzej czujnik, choć na przyszłość odpukać w niemalowane, jak przeciera się przewód gruszki to w jednym miejscu, jest tam sucho ale już bierze lewe powietrze, testowane w wielu Peugeotach 1,4 hdi.

    0
  • #9 16 Sty 2018 14:28
    kaeloen
    Poziom 8  

    Minął miesiąc od wymiany czujnika ciśnienia na listwie i jest spokój, więc to on był winowajcą.

    0