Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] FORD SONY 6CD - Dylemat z podłączeniem wzmacniacza na sub

stolarek_1988 12 Gru 2017 11:28 480 2
  • #1 12 Gru 2017 11:28
    stolarek_1988
    Poziom 20  

    Hej.

    Zakupiłem radio SONY 6CD gen2 (focus mk2 FL, Mondeo MK4, SMAX,Galaxy).

    Przeszukiwałem net w poszukiwaniu dokładnej rozpiski pinów, w szczególności dla złącz B i C. Niestety poza lakonicznym oznaczeniem kostek nie znalazłem zbyt wiele.

    Code:
    Connector A (Speakers & Power)
    

    Pin 1 – Rear Right +
    Pin 2 – Front Right +
    Pin 3 – Front Left +
    Pin 4 – Rear Left +
    Pin 5 – Rear Right  –
    Pin 6 – Front Right –
    Pin 7 – Front Left –
    Pin 8 – Rear Left –
    Pin 9 – CAN Bus +
    Pin 10 – CAN Bus –
    [b]Pin 11 – Keycode Ground[/b]
    Pin 12 – Ground
    [b]Pin 13 – Alarm Sensor[/b]
    Pin 14 – Illumination
    Pin 15 – Battery 12v + (Permanent Live)
    Pin 16 – 12v Ignition Live

     Connector B (Aux 1)

    Pin 1 – Mono +
    Pin 2 – Sw A +
    Pin 3 – Aux In Left +
    Pin 4 – Aux In Right +
    Pin 5 – PTA
    Pin 6 – SWC (Steering Wheel Control)
    Pin 7 – Mono –
    Pin 8 – SWC Ground
    Pin 9 – Aux In Left –
    Pin 10 – Aux In Right –
    Pin 11 – Reverse Sensor Signal
    Pin 12 – AVC (Speed Control Volume)

    Connector C (Aux 1)

    Pin 1 – RSE Left +
    Pin 2 – RSE Right +
    Pin 3 – Mono 2 +
    Pin 4 – Sub Woofer +
    Pin 5 – Aux 2 Left
    Pin 6 – Audio Ground
    Pin 7 – RSE Left –
    Pin 8 – RSE Right –
    Pin 9 – Mono 2 –
    Pin 10 – Sub Woofer –
    Pin 11 – Aux 2 Right
    Pin 12 – Mic


    Niestety, o ile normalnie kostki ISO do podłączenia radia są zazwyczaj dobrze opisane, to ford tutaj zaszalał nawet w dwóch podstawowych złączach dodając tam choćby CAN busa.

    Czy moglibyście proszę mnie doedukować do czego są te konkretne piny w złączach B i C oraz po co w radiu sygnały 11. i 13. w złączu A?"

    Poszukuję również rozwiązania jak mogę zasilić subwoofer w samochodzie. Brakuje mi tutaj sygnału "z niebieskiego" przewodu ISO, czyli sterowania anteną, czy ten sygnał da się jakoś wyprowadzić z radia?

    Planuję niefabryczny wzmacniacz i niefabryczny sub.

    Samą jednostkę nieco rozebrałem, bo chciałem wyprowadzić line out, tak jak kiedyś zrobiłem to w radiu tuner listo w renault, czyli lutując odpowiednie wyprowadzenia do nóżek wejściowych układu końcówki mocy i odseparowując za pomocą małych kondensatorków.
    Niestety nie mogę odnaleźć noty katalogowej dla układu: NXP 70966FB N7C8A5 HSE07192. Czy ktoś może pomóc? Wszystko na co trafiam to jak na razie same oferty sprzedaży układów z tej rodziny.

    EDIT:
    Moje początkowe założenia były błędne.

    W radiu znajdowały się dwa różne układy.
    - NXP 70966FB
    - NXP 70072AB
    Pierwszy z nich stanowi zasilacz stabilizowany z wyjściami o różnym prądzie i napięciu, do zasilenia zmieniarki/napędu, radia, wzmacniacza czy szyny CAN. Dostępność jakichkolwiek datasheet dla niego jest znikoma, ale jego odpowiednikiem według rosyjskiego forum jest układ philipsa TDA3683J
    Odpowiednikiem drugiego jest również układ philipsa TDA8571J, czyli dedykowany do samochodów układ końcówki mocy 4x40W. W obu przypadkach dokumentacja techniczna jest dużo łatwiej dostępna.

    Co do sygnałów w kostkach. Dokumentacja forda twierdzi, że sygnały RSE, to sygnały przednich głośników centralnych. Złącza subwoofer niestety nie rozpracowałem, ale może być to oryginalny line out na fordowski wzmacniacz, czyli sygnał liniowy (wada, to najprawdopodobniej brak sterowania mocą subwoofera oddzielnie - nie sprawdzone).
    AUX 1 i AUX2 to najprawdopodobniej opcja do podpięcia zewnętrznej zmieniarki lub BT audio do transmisji muzyki, natomiast mono może być wykorzystywane do modułu BT do rozmów.

    Plan teraz zakłada, że wlutuję się bezpośrednio do nóżek scalaka 70072AB i wyprowadzę pożądane sygnały do gniazd RCA zamontowanych na przewodach. Oczywiscie zgodnie z notą katalogową wrzucę po drodze kondki 470nF.
    Moje rozwiązanie ma jedną wadę. Moc suba w stosunku do głośników podpiętych do radia będzie sterowana balansem miedzy przodem, a tyłem auta. Z tyłu raczej nikt nie jeździ, więc akurat dla mnie to nie problem.

    0 2
  • Sklep HeluKabel
  • #2 14 Cze 2018 08:28
    peteypee
    Poziom 5  

    Wiem że temat już leciwy ale może to pomoże KLIK
    Wprawdzie nie jest to gdds tylko kw2000 ale robiłem wedle tego i działa RCA:)

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #3 15 Cze 2018 10:32
    stolarek_1988
    Poziom 20  

    Projekt sub już dawno został wykonany, ale gdziś po drodze udało mi się poszperać.
    Instalacja w mondeo mk4 musi być dośc uniwersalna, tak aby pokryć różne konfiguracje (radio bazowe 6000cd, Sony 1cd, 6cd, 6cd dab, czy navi nx).

    Pare sygnałów które udało mi się rozszyfrować:
    Sygnały mono służą do komunikacji z modułem BT/VC lub USB - BT/VC --> jest to najprawdopodobnie transmisja głosu przy połaczeniach telefonicznych
    Aux i aux 2 to nasz aux radia w postaci sygnału analogowego (gniazdo mini jack w schowku) oraz transmisja stereo muzyki z USB lub streaming po BT (np spotify).
    RSE - rear sound entertainment -> jest to dodatkowy panel podpinany do radia z wyjściami słuchawkowymi dla pasażerów siedzących z tyłu (w podłokietniku tylnym lub na konsoli między fotelami). W mondeo mk4 nigdy nie widziałem tego w wyposazeniu - wszystkie wyszukiwania prowadza do mk3, ale może funkcjonalnośc jest zachowana.
    SUB+- są to naprawdopodobniej sygnały liniowe subwoofera tylnego, ale w radiu sony nie ma dodatkowej opcji sterującej wzmocnieniem tego wyjscia (możliwe, że pojawia się ona, kiedy szyna CAN wykryje w komunikacji fabryczny wzmacniacz, być może opcja dostepna jest tylko w navi FX/NX).

    Ja osobiście wykonałem całą instalację subwoofera na bazie tylnych wyjśc audio wyciągniętych z przedwzmacniacza. Brak sterowania sygnałem remote został nieco oszukany. Wzmacniacz w trybie wzbudzenia pobiera bardzo niewiele prądu jeśli nie otrzymuje sygnałów wejściowych z radia. Postanowiłem więc poszukać w wiązce sygnału który podtrzymuje np moduł BT do pracy przez kilka minut po wyjęciu kluczyka, takby aby dało się dokończyć rozmowę. Wtedy po szynie CAN leci też sygnał, który zapobiega wyłaczeniu radia. Dodatkowo założyłem manualny wyłacznik na sygnale sterującym. W takiej konfiguracji mam pewność, że jak wyjmę kluczyk, to wzmak wyłaczy się po max 20 minutach, a jeśli nie mam ochoty na słuchanie muzyki z subwooferem i tak moge go ręcznie odciąć pozostawiajac dźwięk z głośników w drzwiach (wymieniłem przednie na Hertz ESK 165).

    0