Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Agregat prądotwórczy Honda EM25 gaśnie po odpaleniu.

12 Gru 2017 11:45 1446 7
  • Poziom 4  
    Witam. Mam problem z agregatem Honda EM25. Zaczynając od początku napiszę co już wiem - agregat kupiłem z Niemiec rozkręcony i nie kompletny. Obecnie skompletowałem brakujące części silnika więc ten temat pomijam, silnik jest w bardzo dobrym stanie i sprawny a problem jest z instalacją. Silnik odpala bez problemu i po około 5 sekundach zapala się czerwona kontrolka oleju i silnik gaśnie, sprawdziłem czujnik poziomu oleju i jest ok (oczywiście olej jest tyle co ma być). Po odłączeniu wtyczki widocznej na zdjęciu silnik odpala i pracuje bez problemowo - nie gaśnie - domyślam się iż jest to jakaś kontrola przetwornicy, ale agregat nie wytwarza napięcia!? Jak wspomniałem urządzenie było rozkręcone i nie wiem czy prawidłowo jest podłączona przetwornica? Ponadto został mi przewód widoczny na zdjęciu i nie wiem czy on jest z tego sprzętu? a jeśli tak to gdzie on powinien być podłączony? Dołączam zdjęcia w celu zobrazowania tego o czym piszę, może ktoś jest w stanie mi coś doradzić? Pozdrawiam.
  • Poziom 4  
    Ok. po porównaniu wygląda, że ten kabelek nie jest z tego miejsca. Domyślam się, że cycloconverter to jest nic innego jak stabilizator (regulator) napięcia i tam znajdują się diody. Piszę, że domyślam się ponieważ całość jest zalana jakimś tworzywem - jest jakiś "patent" na usunięcie tego czegoś? bo jak stwierdzić sprawność diód? Może ktoś ma jakiś schemat tego cycloconvertera?
  • Poziom 4  
    Dzięki za instrukcję, ale bez mała znam ją na pamięć. Tabela na stronie 35 prowadzi w linii prostej do serwisu Hondy, to wiem, ale szukam rozwiązań we własnym zakresie, dlatego ten temat jest na elektrodzie.
  • Poziom 4  
    Wyjąłem cyklokonwerter i wygląda to tak: trzy złącza u góry to wejścia z prądnicy i skrajne są na zwarciu, dolne szerokie jest to wyjście 220 V i też skrajne są na zwarciu. Nie wiem, jak to jest zbudowane, ale nie wygląda mi to na prawidłowe? Może ktoś coś podpowie? Albo idzie to gdzieś kupić?
  • Moderator
    Tu jest coś podobnego, trzeba by sprawdzić dokładne oznaczenia.
    -> Link
    -> Link
    -> Link
  • Poziom 4  
    Dzięki za linki, ale muszę przyznać, że cena zniechęca do zakupu natomiast zachęca do próby naprawy.