Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
PCBway
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pomiar temperatury z dwóch czujników DS18B20 za pomocą EPS8266

12 Gru 2017 12:04 1215 7
  • Poziom 13  
    Witam Wszystkich.
    Na wstępie chciałbym zaznaczyć iż nie jestem nawet początkującym jeżeli chodzi o język C czy Arduino . Chciałbym jednak dokonywać pomiaru z dwóch czujników ds18b20 podłączonych pod wspólny port modułu ESP, drugi port ew. do pomiaru napięcia. Chciałbym to robić przez UDP na adresie rozgłoszeniowym i tylko lokalnie po mojej sieci. Do odczytu danych zastosuję prostą apkę na smartfona albo tablet. Potrafię skonfigurować sobie moduł potrzebuję tylko wsadu do ESP albo chociaż naprowadzenia mnie . Każda pomoc mile widziana.
  • PCBway
  • Poziom 13  
    dzięki za linka ale to jest przez http , coś tam pokombinuję . Mam najnowsze ardino 1.8.5 ale chyba nie widzi libów dallasa muszę jeszcze ogarnąć.

Przetestowałem to rozwiązanie i działa bardzo fajnie , może pracować na baterii wysyła pomiar z bufora jednorazowo po zgłoszeniu zapytania przez przeglądarkę . Ktoś wykonał kawał dobrej ,dobrze przemyślanej roboty.
  • PCBway
  • Poziom 13  
    Ogarnąłem pomału UDP, ESP8266 wysyła stringa na apkę na razie co jakiś czas ale myślę że zrobię aktywowanie wysyłania pakietów po zgłoszeniu się któregokolwiek telefonu czy tabletu z żądaniem odczytu.

Problemem dla mnie jest jeszcze odczyt DS-ów i uformowanie stringa do przesyłu , znalazłem przykład na forum(nawet w tym dziale) jak to zrobić ale tam trzeba podać w kodzie seriale DS-ów . Przy ewentualnej wymianie DS-a trzeba będzie wgrywać wszystko od nowa chciałbym tego uniknąć . W linku zapodanym przez kolegę Zielonka program sam czyta seriale ale nie ogarniam jeszcze tego. Liczę na pomoc bardziej obeznanych kolegów , jak się uda to całość umieszczę na forum .
  • Poziom 19