Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Skoda Fabia 1 2003 - Kolumna McPhersona

12 Gru 2017 17:07 1329 29
  • Poziom 10  
    Ma ktoś wiedzę jak zdjąć McPhersona z Fabia 1 ? Co powiniem zrobić by wyciągnąć go z zwrotnicy? Wachacz jest odchylony maksymalnie. Z drugiej strony nie mogę założyć go z powrotem bo wydaje się za długi i nie mogę go odchylić. Widziałem rozwiązanie ze sciśnieciem sprężyn ale wydaje mi się ze nie jest to prawidłowe.
    Skoda Fabia 1 2003 - Kolumna McPhersona
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Zbij końcówkę wahacza i zrobi się miejsce.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    robi1214 napisał:
    Zbij końcówkę wahacza i zrobi się miejsce.

    Mówisz o tym zeby zdjąć zwrotnicę ze swożnia czy żeby zdjąć wachacz ?

    Dodano po 46 [sekundy]:

    mn997 napisał:
    Odkręcić dwie !!!! powtarzam dwie boczne nakrętki , nie centralną , mocowania górnego .Musi wejść bez ściskania sprężyny . Pokombinuj ze skręceniem kierownicy . Pozdrawiam


    Jak tam jest tylko jedna śruba na dole a nie dwie jak w Octavi.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    mn997 napisał:
    "Mówisz o tym zeby zdjąć zwrotnicę ze swożnia czy żeby zdjąć wachacz ?"----------------------i rozsypać przegób wewnętrzny .!!


    Nie rozumiem. Przecież to pytanie jest! A twoja odpowiedz jest mało zrozumiała.

    Dodano po 1 [minuty]:

    To w takim razie jak wsadzić go z powrotem ? Amortyzator zamontowany od góry, nie moge wsadzić go spowrotem do zwrotnicy.

    Dodano po 57 [sekundy]:

    Przyjżyj się zdjęciu zobacz ile mu brakuje. Prawie tyle co głębokość łapy.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Skręcanie kierownicy nie daje żadnego efektu wręcz mniej miejsca sie robi :(
  • Poziom 31  
    Powinieneś wymontować zwrotnicę razem z całą kolumną. Dopiero wtedy wymieniasz co tam chcesz i składasz przykręcając kolumnę do kielicha i przykręcając sworzeń wahacza. Teraz powinieneś odkręcić zwrotnicę, nabić ją na amortyzator, skręcić obejmę i dopiero zamontować do auta. W wersji bieda możesz spróbować złożyć amortyzator podpierając go lewarkiem ale to kompletna amatorka.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    mn997 napisał:
    Wahacz po wyjęciu amortyzatora wrócił do góry cofnęła go tuleja gumowa mocowania . Pytanie. Jak wyjąłeś amortyzator ze zwrotnicy .?


    Kolumnę wyjąłem bo nie było spreżyny (pękła)

    Dodano po 46 [sekundy]:

    sk700 napisał:
    Powinieneś wymontować zwrotnicę razem z całą kolumną. Dopiero wtedy wymieniasz co tam chcesz i składasz przykręcając kolumnę do kielicha i przykręcając sworzeń wahacza. Teraz powinieneś odkręcić zwrotnicę, nabić ją na amortyzator, skręcić obejmę i dopiero zamontować do auta. W wersji bieda możesz spróbować złożyć amortyzator podpierając go lewarkiem ale to kompletna amatorka.


    Po takim zabiegu zbierzność? czy tak jak kotś mi mowi ze w Vagu to zbierznosc tylko przy zmianie koncówek drązka kierow. ?
  • Poziom 31  
    Jeśli sworzeń odkręcisz jedną śrubą ze zwrotnicy to nie trzeba. Jeśli odkręcisz trzema śrubami od wahacza to trzeba.
    EDIT
    Naturalnie końcówkę drążka, przegub zewnętrzny i zacisk hamulcowy też musisz odkręcić.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 31  
    mn997 napisał:
    sk 700 .Paranoja !

    Takie są procedury serwisowe.
    Obecnie odchylenie będzie blokował drążek kierowniczy, jak go odkręci mogą wypaść kulki z przegubu wewnętrznego. Niestety jak to zawieszenie nie jest zakonserwowane to takie jaja wychodzą... Pewnie i tak nie wyjdzie przegub ze zwrotnicy więc też obecnie jestem za ściśnięciem amortyzatora, czy to sciągaczem do sprężyn czy lewarkiem od dołu.
  • Poziom 10  
    sk700 napisał:
    Jeśli sworzeń odkręcisz jedną śrubą ze zwrotnicy to nie trzeba. Jeśli odkręcisz trzema śrubami od wahacza to trzeba.
    EDIT
    Naturalnie końcówkę drążka, przegub zewnętrzny i zacisk hamulcowy też musisz odkręcić.


    Jestes pewny ze trzeba bo z tego co sie dowiedzialem to w fabii nie ma regulacji na swozniu.?

    Dodano po 51 [minuty]:

    mn997 napisał:
    Naciśnij wahacz musi wejść , Ewentualnie ściśnij sprężynę bo masz czym . sk 700 .Paranoja !

    Wahach jest odchylony maksymalnie. Ale finalnie po skreceniu sprezyny jakos udalo.mi sie go wbic do kielicha

    Dodano po 1 [minuty]:

    Zastanawiam sie jak teraz zabrac sie za druga strone. Bo tam juz sprezyna jest cala
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Owszem, jako takiej nie ma (w postaci fasolek). W praktyce jednak da się delikatnie przesunąć sworzeń w osi otworów montażowych co delikatnie rozjeżdża zbieżność. Po poluzowaniu tych śrub zalecana przynajmniej kontrola na płycie.
  • Poziom 10  
    A co to jest kontola na plycie? Sorry ale nie jestem specem akurat :.
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Pobieżne sprawdzenie zbieżności poprzez przejazd po płycie z czujnikami. To co robią podczas przeglądów czy tam MOT.
  • Poziom 10  
    To tutaj chyba nie sprawdzaja bo nigdy nie widzialem a pracowalem w ASO i widzialem jak robili od poczatu do konca nie jeden MOT albo robili a ja slepy bylem hehe

    Dodano po 1 [minuty]:

    To teraz mam dylemat co z druga strona. Dziwi mnie troche ze na youtube gosciu pokazal instruktarzowo jak to zrobic w polo a w sumie prawie to samo i jemu kolumna schodzi normalnie i nie brakowalo mu miejsca ;/
  • Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Zrób tak samo, podejrzewam że od wielu lat nie było tam nic ruszane a większy problem jest z odkręceniem i wybiciem końcówki drążka, przegubu i sworznia niż ze ściśnięciem sprężyny.
  • Poziom 10  
    mn997 napisał:
    Góra jest na miejscu i zamocowana?

    Zrobilem tak: odkrecilem dolna srube i zbilem ze zwrotnicy i wyszla cala kolumna, potem gore 3 sruby, nowa sprezyna bo tam peknieta byla, to potem sciavnalem sprzezyne sciagaczami, zamontowalem gore, potem pomoglem sobie troche lewarkiem i lomem to mi wskoczylo w kielich i podniosl wachacz i wpadla kolumna do kielicha. Problem mam taki bo tam juz ppskrecane wszystko, ze musze teraz druga strone a tam juz chyba nie zejdzie tak latwo bo sprezyna jest cala. Hosciu na youtubie robil tak samo z takim samym typem kokumny w polo tylko nie mial problemu zeby zdjac i osadzic kolumne z powrotem

    Dodano po 3 [minuty]:

    sk700 napisał:
    Zrób tak samo, podejrzewam że od wielu lat nie było tam nic ruszane a większy problem jest z odkręceniem i wybiciem końcówki drążka, przegubu i sworznia niż ze ściśnięciem sprężyny.


    Chyba masz racje mimo ze drazki i sworzen wymienialem w marcu to tam juz wszytkie sruby w rdzy. Nie wiem co ta rdza lubi moje sruby. Wydane mi sie ze moze byc wlasnie problem z odkrecaniem. Tutaj twardy orzech do zgryzienia i musze sie mocno zastanowic. Mam tu jednego znajomego mechanika i moglbym mu dac ale jak patrze co on robi to mnie czasem krew zalewa ;/ dlatego wiekszosc staram robic sie samodzielnie.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Jeszcze takie pytanie mi sie zrodzilo czy moge wymiane drugiej strony odlozyc w czasie??
  • Poziom 31  
    Kolorowe paski na sprężynach zgadzają się ze starymi? Jeśli tak i podczas próbnej jazdy nie ściąga auta w żadną stronę, na równej nawierzchni auto nie jest przechylone w żadną stronę to nie ma problemu z przełożeniem tego o parę dni.
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    7hebill napisał:
    Dziwi mnie troche ze na youtube gosciu pokazal instruktarzowo jak to zrobic w polo a w sumie prawie to samo i jemu kolumna schodzi normalnie i nie brakowalo mu miejsca ;/
    Nie widziałem , nie oglądałem ale podejrzewam że pokazał lewą stronę a tutaj jest łatwiej . Krótka półoś napędowa , mało co wadzi przy opuszczaniu zwrotnicy. Z tej strony co robiłeś ośka długa , opierała się o wózek.
  • Poziom 10  
    umówiłem się z Bułgarskim geniuszem po znajomosci w przyszłym tygodniu na drugą stronę u niego w garażu zobaczymy jak on sie do tego zabierze
  • Poziom 10  
    Chłopak ściągnął kolumnę odkręcająć sworzeń wachacza i drążek kierowniczy, co prawda chciał też sciagać przegłób ale nie miał nasadki na tą śrubę wiec robił z. Co do przegłubu mówił ze jest on na "Bolty" i nic nie wypadnie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Autko jeździ, sposób działa.