Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Danfoss Link - błąd przy projektowaniu rozwiązania?

konradsonic 01 Dec 2019 12:32 28020 526
Texa Poland
  • Texa Poland
  • #242
    bumble
    User under supervision
    Oczywiście. W zasadzie jak nie masz termostatu pokojowego to tylko sterowanie z komórki.
  • #243
    marekjarekjarmarek
    Level 2  
    Witam
    Dołączyłem do "szczęśliwych" posiadaczy danfoss link.
    Przeczytałem dokładnie cały wątek. Zestawiając go z własnymi obserwacjami z 3 tygodni wygląda to następująco:
    1. problem nie leży w rodzaju pieca czy źródła ciepła. Odczucia użytkowników zapewne są różne z powodu ciągłości pracy systemu grzejnego. Przy miejskim ogrzewaniu system grzeje cały czas i nie występuje tu długi czasu zwłoki potrzebny na nagrzania zimnego kaloryfera. Kilanaście kg metalu i kilkadziesiąt litrów zimnej wody potrzebuje sporo czasu do momentu kiedy zaczniemy odczuwać ciepło z kaloryfera. To najprawdopodobniej jest powód przez który użytkownicy z miejskim ciepłem nie odczuwają większych problemów danfossa.
    2. problem nie leży w części oprogramowania wpływającej na moment włączania i wyłączania przekaźnika kotła. Tu nawet w trybie bez "przwidywania" normalne jest opóźnione wyłączenie kotła. Nawet w parametrach technicznych głowicy napisane jest że pomiar temperatury wykonuje się co 1 minutę, wiemy że kontakt ze sterownikiem jest co 5 min oraz że temp zadziałania głowicy to +-0,5st Celcjusza. "Zadziałania" może oznaczać nawet, że jakikolwiek ruch głowicy jest co 5 minut (w praktyce myślę, że trochę częściej). Pamiętajmy, że ruch głowicy zużywa najwięcej energii z baterii która ma starczyć na min 2 lata. Można uznać, że piec powinien się wyłączyć dopiero po osiągnięciu przez wszystkie grzejniki temp większej o co najmniej 0,5st od zadanej. Jednak jest inny ważniejszy mankament, a mianowicie....
    3. .... Danfoss podjął próbę wyprodukownia głowicy maxymalnie uniwersalnej na każdy kaloryfer, dom i klimat. W moim przypadku problem leży w zbyt wolnym / oszczędnym otwieraniu głowicy w efekcie czego kaloryfer dogrzewa się nawet godzinę. Idąc dalej tym tropem....
    4. ... w połączeniu z harmonogramami który każdy z nas zapewne ma ustawione inaczej, może się okazać, że kaloryfer się rozgrzeje np. po godzinie, jeszcze nie osiągnie zadanej temperatury, a wg harmonogramu (nawet przy wyłączonym przewidywaniu) za godzinę ma być już tempetarura obniżona, np niższa od tej która jest teraz, więc nie ma sensu dalej grzać (przynajmniej wg logiki danfossa).
    5. U mnie system przez pierwszy tydzień działał bez przekaźnika kotła. Piecem sterował stary sterownik, Czyli regularnie zdarzały się sytuacje, że system odcinał kaloryfery, a stary sterownik grzał dalej. Do tego jeden kaloryfer w łazience i ogrzewanie podłogowe podnosiło temperature w części domu więc danfoss "nauczył" się, że po odcięciu kaloryfera temperatura w pomieszczeniu dalej rośnie.... Nie sądze że sterownik w kolejnych dwóch tygodniach kiedy już był zamontowany przekaźnik BR nauczył się że jest inaczej. Myślę, że wszystko powinno być ustawione docelowo (temperatury i harmonogramy), zamontowany przekaźnik kotła BR, temp dzienna i nocna nie większa niż 3-4 stopnie tak jak piszą to w instrukcji i dopiero po tym, bez zmian parametrów, powinien zacząć się pierwszy tydzień kiedy system się uczy.

    I tu pytanie do Was. Chce to wszystko ustawić od nowa. Jak to zresetować, tzn. sterownik i głowice ? Tak żeby mieć pewność że wszystko wyczyściło się w 100%.

    6. Kolejna myśl. Skoro znaczna część z Was, w tym ja, narzekamy na zbyt wolne działanie głowic to teoretycznie zwiększenie przepływów na kaloryferach powinna poprawić sytuacje. U mnie na kryzach jest ustawione 3 do 4 na 6. Czyli przepływ ok 50-70%. Jeżeli głowica rusza się tylko 2mm, to przy przepływie 100%, mniejsza zmiana głowicy spowoduje większą reakcję i szybsze nagrzanie.
    Co o tym sądzicie ?

    7. Dzięki temu wątkowi zauważyłem że można zmienić tryb głowicy dla małego, średniego i dużego kaloryfera. Przegapiłem to. Właśnie zmieniłem na mały. To z pewnością przyśpieszy reakcje.

    8. GENERALNIE cały system który jest fajny bo można każdym kaloryferem sterować z telefonu, u mnie powoduje znaczne zwiększenie kosztów ogrzewania. Piec chodzi 20h na dobę, zamiast 10 jak to tej pory.
    Jednak nie tracę sił. Zaczynam zabawę od nowa.

    Dla wymiany informacji. Poniżej moje zdjęcia sterownika. Proszę o info:
    a) czy macie taki sam nr softu tj. 4.2.1495 ?
    b) czy również nie możecie wyłączyć automatycznej aktualizacji ?

    Danfoss Link - błąd przy projektowaniu rozwiązania?


    Danfoss Link - błąd przy projektowaniu rozwiązania?


    Danfoss Link - błąd przy projektowaniu rozwiązania?


    Danfoss Link - błąd przy projektowaniu rozwiązania?


    Danfoss Link - błąd przy projektowaniu rozwiązania?


    Danfoss Link - błąd przy projektowaniu rozwiązania?


    Marek
  • #244
    RBecja
    Level 2  
    Mam ten sam numer softu, czy nie mogę wyłączyć aktualizacji nie sprawdzałem, bo szczerze mówiąc liczę na aktualizację, która doprowadzi wszystko do normy. I pewnie sobie poczekam..........
    Aktualnie biję się z myślami, czy nie zostawić głowic na grzejnikach bo to wygodne, a odnośnie sterowania piecem nie wrócić do Auratona i wówczas piec będzie pracował gdy jest potrzeba.
    Dziś w nocy Danfoss pobił samego siebie, o 3 piec się załączył, a że wszystkie głowice zamknięte bo 17 st. ustawione to co chwila włączenie - wyłączenie i po co to chodziło, uczyło się czegoś? O 3 to się śpi.
    pozdrawiam wrobionych w Danfossa.
  • #245
    bumble
    User under supervision
    Jak to możliwe? Musiał zadziałać przekaźnik. Coś go musiało wyzwolić. Tylko głowice mogą. Dlatego bezpiecznie jest zostawić grzejnik bez głowicy. Były wcześniej sygnalizowane problemy z tym przekaźnikiem i dlatego ja między innymi zrezygnowałem z danfossa. Myślałem nad hanywellem ale cena powala i wszystko osobno. Hub, przekaźnik, sterownik.
  • #246
    RBecja
    Level 2  
    Jako, że ostatnio mam problem ze spaniem specjalnie poszedłem sprawdzić, kto to chce ciepełka i okazało się, że NIKT. Wydaje mi się, że system chciał dogrzać tak, aby o zadanej 7:00 było tyle ile trzeba.
    Dziś włączyłem na noc tryb wakacje i 17 stopni. Jak mnie co obudzi to nie ręczę za siebie :)
  • Texa Poland
  • #247
    bumble
    User under supervision
    RBecja wrote:
    że system chciał dogrzać tak, aby o zadanej 7:00 było tyle ile trzeba.

    Tak układ robi jak dla pomieszczenia jest ustawiony tryb comfort. Jeśli na godzinę 8 rano masz nastawione 20st a o piątej masz 17 (chyba przesada z tym chłodem w nocy) to zacznie grzać wcześniej żeby właśnie o 8 było 21 już. Normalnie dopiero o 8 włączy
    Danfoss Link - błąd przy projektowaniu rozwiązania? grzanie i dojdzie do 21 i tak będzie trzymał.
  • #248
    Artus
    Level 13  
    marekjarekjarmarek wrote:
    2. problem nie leży w części oprogramowania wpływającej na moment włączania i wyłączania przekaźnika kotła. Tu nawet w trybie bez "przwidywania" normalne jest opóźnione wyłączenie kotła. Nawet w parametrach technicznych głowicy napisane jest że pomiar temperatury wykonuje się co 1 minutę, wiemy że kontakt ze sterownikiem jest co 5 min oraz że temp zadziałania głowicy to +-0,5st Celcjusza. "Zadziałania" może oznaczać nawet, że jakikolwiek ruch głowicy jest co 5 minut (w praktyce myślę, że trochę częściej). Pamiętajmy, że ruch głowicy zużywa najwięcej energii z baterii która ma starczyć na min 2 lata. Można uznać, że piec powinien się wyłączyć dopiero po osiągnięciu przez wszystkie grzejniki temp większej o co najmniej 0,5st od zadanej.


    U mnie często mija godzina, dwie od znacznegio przekroczenia zadanych temperatur a przekaźnik świeci na czerwono i muszę ręcznie pauzować.

    Dodano po 2 [minuty]:

    bumble wrote:
    RBecja wrote:
    że system chciał dogrzać tak, aby o zadanej 7:00 było tyle ile trzeba.

    Tak układ robi jak dla pomieszczenia jest ustawiony tryb comfort. Jeśli na godzinę 8 rano masz nastawione 20st a o piątej masz 17 (chyba przesada z tym chłodem w nocy) to zacznie grzać wcześniej żeby właśnie o 8 było 21 już. Normalnie dopiero o 8 włączy
    Danfoss Link - błąd przy projektowaniu rozwiązania? grzanie i dojdzie do 21 i tak będzie trzymał.


    Ale to nie jest apka od Danfossa.
  • #249
    plastifon
    Level 14  
    RBecja wrote:
    Po ustawieniu w głowicach trybu P3 (za małe grzejniki) zawory otwierają się na full


    No ja zaobserwowałem, że reagują szybciej.

    Zmieniajac znacznie temp w aplikacji na P2 trwalo kilka minut az zareagowal i sie otworzyl
    Na ustawieniu P3 zadzialal natychmiast.wiec pewnie czestotliwosc pomiaru i komunikacjimjest wieksza,
    Ale to moze szybciej zuzywac baterie...

    Dodano po 13 [minuty]:

    RBecja wrote:
    Wydaje mi się, że system chciał dogrzać tak, aby o zadanej 7:00 było tyle ile trzeba.


    Ale wez wylacz po prostu to uczenie sie i przewidywanie i nie ebdzie problemu
    Ustawienia kolegi ze zdjeciami sa chyba najbardziej optymalne

    Przestawienie grzejnikow na P3 powoduje reakcje natychmiastowe

    Nie wiedzialem o kryzowaniu zaworow...
    Czy ja w bloku jak mam CO miejskie tez mam kryzowanie ? Mieszkam na ostatnim pietrze najwyzszym.....
  • #250
    bumble
    User under supervision
    Jasne ze nie do danfossa. Danfoss ma kilka upośledzen z którymi borykają się nabywcy tacy jak ja byłem i wy jesteście.
  • #251
    plastifon
    Level 14  
    W nocy otworzyl mi sie w sypialni zawór grzejnik zaczal syczec i strzelac
    Temp ustawiona w nocy na 17 st na pewno nie bylo mniej niz 20

    Zdarza sie to komuś?

    Wprowadzenie zaworu w tryb serwisowy i ponowne wlaczenie pomoglo i go zamknelo

    Rano juz dziala normalnie...

    Wygladalo to tak jakby zawór nie utrzymał stanu zamknięcia...

    Jakieś pomysły?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Co z tym kryzowaniem w miejskim CO ? Wie ktoś jak to jest?

    Gdzie są te kryzy? Na dole czy przy zaworach regulacyjnych?

    Jeden grzejnik w sypialni mi bardzo hałasuje, szumi i strzela jakby woda gazowana przez niego leciała... a niby odpowietrzony

    Może to te kryzy tak hałasują?
  • #252
    saron22
    Trucks specialist
    Kryzy masz zaraz pod glowicami termostatycznymi. Tam są takie pierścienie ktorymi można obracać zwiekszając lub zmniejszając przepływ.
  • #254
    saron22
    Trucks specialist
    Głowice musisz zdjąć i przyjrzeć się temu elemntowi do ktorego mocowana jest głowica.
    Czy sama kryza może hałasować tego nie wiem bo nie znam się na ogrzewaniu. Obserwuję ten temat dlatego że sam nosiłem się z zamiarem montażu Danfoss Link i czekam na twoje opinie i obserwacje.
  • #256
    saron22
    Trucks specialist
    Sam zawor termostatyczny zdjemij. Wody spuszczac nie musisz. Tam pod zaworem jest pokrętło do regulacji dzięki czemu możesz zmieniać ilość przeplywającej wody. Jeśli masz nowe mieszkanie to powinienes też mieć plany i schematy instalacji. Tam na schemacie powinno być napisane na ile ma być ustawione.
  • #257
    Wojewoda82
    Level 28  
    Ściągasz zewnętrzny element sterujący, woda nie wycieknie:
    Danfoss Link - błąd przy projektowaniu rozwiązania?

    A poniżej sam zawór termostatyczny, akurat ten z wstępną regulacją (kryzowaniem), sama regulacja tym srebrnym karbowanym "koszyczkiem" przy iglicy, też nie wycieknie woda:
    Danfoss Link - błąd przy projektowaniu rozwiązania?

    Dopiero demontaż całego zaworu na śrubunkach wymagałby spuszczenia wody z CO bo inaczej mógłbyś zalać sobie mieszkanie.

    @bumble, poprawiłem niefortunny opis, który mógłby wprowadzić w błąd
  • #261
    bumble
    User under supervision
    Czytam i nie wierze, ze aż tak niedopracowany może być ten system. U mnie był problem z załączaniem kotła wiec się tego pozbyłem. Do tego co tu nie doszedłem. Jako ze miałem możliwość zwrotu w ciągu 30 dni nie wahałem się.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Ważne jest żeby baterie były full W głowicach bo u mnie jak brakuje jednej kreski już nie domyka. Sterownik powinien otwierać głowice na podstawie jej temperatury.
  • #262
    plastifon
    Level 14  
    Baterie sa nowiutkie
    System jest zainstalowany zaledwie kilka tygodni

    Dodano po 4 [godziny] 28 [minuty]:

    Okazuje sie ze grzejnik lazienkowy nie ma zadnej regulacji kryzowania... mozliwe to? Czy jakas niedoróbka?
    Rozumiem, że w takim razie jest otwarty na maxa i steruje nim tylko glowica?
  • #264
    bumble
    User under supervision
    Powinno być wszystko na max. Rozumiem ze kryzowanie jest na tych zaworach powrotnych . Regulować powinny tylko głowice. Inna sprawa to przepływ. W kotle można zmienić biegi pompki u ciebie nie. A ja właśnie dokupiłem dwie głowice na pozostałe grzejniki i teraz wszystkie mam pod kontrola.
  • #266
    bumble
    User under supervision
    No sam z siebie nie. Ale jak spadnie temperatura to tak. Ale zawsze najpierw słyszę zawór jak otwiera a po ok pół minuty załącza się kocioł. Mam wyłączony comfort a załączone eco. Natomiast przy włączonym comforcie zdarzało się ze załączył się jak tem była jeszcze powyżej nastawionej ale to aby nie dopuścić dis pasku poniżej. Jutro dostanę resztę głowic i wszystkie grzejniki będą z głowicami.
  • #267
    Artus
    Level 13  
    bumble wrote:
    No sam z siebie nie. Ale jak spadnie temperatura to tak. Ale zawsze najpierw słyszę zawór jak otwiera a po ok pół minuty załącza się kocioł. Mam wyłączony comfort a załączone eco. Natomiast przy włączonym comforcie zdarzało się ze załączył się jak tem była jeszcze powyżej nastawionej ale to aby nie dopuścić dis pasku poniżej. Jutro dostanę resztę głowic i wszystkie grzejniki będą z głowicami.


    Nie zauważyłem funkcji Eco ani Comfort... wybiera się to w ustawieniach na panelu ? Może tylko przy włączonym prognozowaniu?
  • #269
    Artus
    Level 13  
    plastifon wrote:
    Przypuszczam, ze Comfort to wlasnie prognozowanie 😜

    A ECO też nie wiem o co chodzi...

    Może kolega ma inną wersję?
    Albo te opcje pojawiają się jak sie ma podłączony sterownik kotła?


    Ja mam sterownik kotła.
  • #270
    bumble
    User under supervision
    A ja pisałem ze mam Drayton wiser a danfossa sprzedałem bo był do niczego. Podejrzewam ze ma te same funkcje tylko inna nazwa. Comfort to żeby mięs zadana temperaturę w zadanej godzinie. Czyli jak jest 18st a o 8 ma być 20st to rozpoczyna grzanie wcześniej żeby o 8 już było 20st.
    Eco to grzanie z uwzględnieniem budynku i pogody na zewnątrz. Z wp i wył różnicy nie zauważyłem. Może trzeba długo czekać.