Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Prędkość wyświetlania LCD TFT s6d1121

adi1525 14 Gru 2017 14:40 645 10
  • #1 14 Gru 2017 14:40
    adi1525
    Poziom 14  

    Witam, steruję wyświetlaczem TFT s6d1121 za pomocą interfejsu równoległego 8bit. Ogólnie nie zadowala mnie prędkość wyświetlania. Przy lekkiej modyfikacji biblioteki UTFT zdjęcia bmp wyświetlają się lepiej ale ciągle za wolno.
    Teraz pytanie czy zmieniając interfejs na 16 bit albo SPI lub MDDI uzyskam szybsze wyświetlanie ? Czy przypadkiem nie będzie mnie blokować prędkość wyświetlania samego wyświetlacza ?? gdzie jest to przysłowiowe "gardło" ??
    Z góry dziękuje za odpowiedź ;)

    0 10
  • #2 14 Gru 2017 15:10
    Sparrowhawk
    Poziom 21  

    Ale jak nim sterujesz? To znaczy jaki masz mikrokontroler? Zdjęcia trzymasz w pamięci FLASH, czy z karty SD?

    0
  • #3 14 Gru 2017 15:14
    adi1525
    Poziom 14  

    Mikroprocesor to PIC32 z zegarem 96Mhz, odczyt jest z karty SD lecz robiłem też testy wyświetlania bezpośrednio z tablicy zapisanej na FLASH i to samo.
    Dodam, że wyświetla mi się tak jak większości osób np na Youtube. Tylko jestem ciekaw co można przyśpieszyć.

    0
  • #4 14 Gru 2017 15:21
    Sparrowhawk
    Poziom 21  

    A ten PIC to jaki dokładnie? W trybie 16 bit teoretycznie zwiększysz szybkość 2 krotnie. W tym wyświetlaczu da się ustawić funkcję okna, czy każdy piksel obrazu który wysyłasz, poprzedzasz wysłaniem adresu?

    0
  • #5 14 Gru 2017 15:27
    adi1525
    Poziom 14  

    PIC32mx450f256h, tak korzystam z funkcji okna i tylko jednorazowo ustawiam adres. Ale czy nie ogranicza mnie czasem czas wyświetlenia pixela na wyświetlaczu ? Da się w ogóle to jakoś sprawdzić?

    0
  • #6 14 Gru 2017 15:48
    BlueDraco
    Specjalista - Mikrokontrolery

    Bez kodu obsługi wyświetlacza to tylko wróżka jest Ci w stanie pomóc.

    0
  • #7 14 Gru 2017 16:01
    adi1525
    Poziom 14  

    Kod dla którego robiłem testy to po prostu rysowanie bitmapy przez funkcję drawBitmap (x, y, xmax, ymax, bitmap) z biblioteki UTFT. Jeżeli to problem kodu to już sobie poradzę.
    Chce mieć pewność, że przy męczeniu się z kodem, nie okażę się że mój wyświetlacz jest za wolny na większą prędkość.

    0
  • #8 14 Gru 2017 16:10
    BlueDraco
    Specjalista - Mikrokontrolery

    Na wyświetlaczu 320x240 daje się zwykle wyświetlić przynajmniej ze 3 ramki na sekundę, ale cudowne "biblioteki" potrafią to wyświetlanie spowolnić np. 10-krotnie.
    Teoretycznie masz przepustowość szyny 8-bitowej 15 MB/s. Jeden obrazek to ok. 240 KB - wychodzi 60 ramek na sekundę.

    0
  • #9 14 Gru 2017 16:22
    adi1525
    Poziom 14  

    Te 3 ramki na sekundę to ograniczenie wyświetlacza ? Czyli jak dobrze myślę to ustawienie szyny 16 bitowej nic nie poprawi ?

    0
  • Pomocny post
    #10 14 Gru 2017 16:40
    BlueDraco
    Specjalista - Mikrokontrolery

    Nie - ograniczenie wyświetlacza to 60 ramek na sekundę. 3 ramki z bylejakim kodem, min. 10 ramek z w miarę przyzwoitym.

    0
  • #11 14 Gru 2017 16:45
    adi1525
    Poziom 14  

    No to fajnie tyle chciałem wiedzieć, to biorę się za optymalizację :)
    Dzięki :D

    0