Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania R420 2008 r. - Scania R420 E5 z 2008 r. nie pobiera AdBlue

Krystian.h 14 Gru 2017 19:44 804 4
  • #1 14 Gru 2017 19:44
    Krystian.h
    Poziom 2  

    Witam,
    Mam problem z układem AdBlue w Scanii R420 E5. Mianowice przegniła rura wydechowa i stopiła przewód pneumatyczny podłączony do zbiornika AdBlue. Podczas jazdy zapalił się „dymek” i zaczęło spadać ciśnienie w całym układzie. Po zatrzymaniu i naprawieniu przewodu pneumatycznego, dymek swieci dalej. Kod usterki to EMS 8247 (nieaktywny) oraz EMS 8394* (aktywny). Była próba skasowania błędu, „dymek” zgasł i podczas postoju było w porządku. Po przejechaniu 200m dymek znów się pojawił. Aktywny kod z tego co wiem oznacza zbyt niskie ciśnienie powietrza w układzie SCR. Po sprawdzeniu szczelności nigdzie nie widać/słychać ubytku powietrza z układu SCR. Orientuje się ktoś co jeszcze może być przyczyną? Innych błędów brak. Moc nie została ograniczona. Z góry dziękuje za podpowiedzi.

    0 4
  • #2 15 Gru 2017 16:27
    mariomalinie
    Poziom 17  

    Witam.
    Posiadasz kolego jakiś sprzęt diagnostyczny? Trzeba zrobić test układu doprowadzającego powietrze do dozownika adblue.

    1
  • #3 19 Gru 2017 06:44
    Krystian.h
    Poziom 2  

    Załatwiłem sprzęt. Była jeszcze jedna nieszczelność która się ujawniała w momencie dozowania AdBlue. Można to było wykryć tylko komputerowo uruchamiając test układu. Usunięto nieszczelność, przedmuchano dozownik i działa. A raczej działało... przez 1000km. Teraz znowu „dymek” i kod błędu 8261. Pomoże ktoś co ten kod oznacza?

    0
  • Pomocny post
    #4 19 Gru 2017 14:46
    mariomalinie
    Poziom 17  

    Opis
    Wewnętrzna usterka jednostki głównej.
    Przyczyna
    Jeden z czujników wewnątrz jednostki głównej jest zwarty do napięcia akumulatora.

    Uwagi
    W wyniku usterki wyłączono wtryskiwanie reduktora.
    Jeśli napięcie wykracza poza dopuszczalny zakres, jednostka sterująca stosuje zaprogramowaną wartość.
    Aktywnego kodu usterki nie można usunąć z jednostki sterującej. Po usunięciu usterki jednostka sterująca musi sprawdzić, czy usterka faktycznie ustąpiła, aby kod stał się nieaktywny.

    Czynności zaradcze
    Wyłącz zasilanie kluczykiem zapłonu, odczekaj co najmniej 90 s i włącz zasilanie kluczykiem ponownie.
    Jeśli kod usterki nie jest aktywny, można go skasować; jeśli kod usterki jest nadal aktywny, trzeba wymienić jednostkę główną.
    Wykonaj następującą procedurę, aby sprawdzić, czy usterka została usunięta:
    Wyłącz zasilanie kluczykiem zapłonu, odczekaj co najmniej 90 s i włącz zasilanie kluczykiem ponownie.
    Jeśli usterka została usunięta, kod przestanie być aktywny. Skasuj kod usterki.
    Aby lampka ostrzegawcza zgasła, wyłącz i włącz zasilanie kluczykiem zapłonu kolejno trzy razy w odstępach 10 s.

    0
  • #5 19 Gru 2017 17:46
    Krystian.h
    Poziom 2  

    Wyłączenie zapłonu na 90s pomogło. Dymek zgasł, zrobiłem 400km i się nie pojawił. Dziękuje za pomoc.

    0