Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Elpigaz Stella - W czasie autokalibracji gaśnie.

Angry_Us3r 15 Dec 2017 15:14 1698 23
  • #1
    Angry_Us3r
    Level 16  
    Witam, instalacja to Elpigaz Stella, wtryski Stella IG1 Zielone, reduktor Alaska.
    W sterowniku są ustawione wtryski Eliza, auto jeździ tak odkąd je mam, strasznie faluje na jałowym i w trakcie autokalibracji czasy wtrysków zwiększają się, aż auto zaczyna się dusić i gaśnie. Gdy ustawię wtryski jakie powinny być, wyskakuje komunikat że ustawiam wtryski inne niż są podłączone. Wtedy sterownik zaczyna pikać i nie mogę przełączyć się na gaz. Jak to rozwiązać? Proszę o pomoc i pozdrawiam.

    Na nowszej wersji programu wybieram wtryski Verde 3Ω (czyli dokładnie takie, jakie siedzą) i to samo, kontrolka gazu pika, nie da się przejść na gaz.
    Na autokalibracji na ustawieniu wtrysków Stella muszę przerwać autokalibrację po chwili, gdy wyrównują się czasy wtrysku benzyny i gazu.



    Edit: dodaję, że temperaturę gazu czyta -70 stopni. Wg. firmowej instrukcji czujnik temperatury gazu to króciec wychodzący na końcu listwy, do którego podłączony jest wąż biegnący do map sensora. W Internecie są czujniki do wtryskiwaczy Stella takie:

    https://www.agsiedlik.pl/czujnik-temperatury-do-wtrelisastella-i2533.html

    Czyli w końcu jak to jest, map sensor czyta temperaturę, czy trzeba się wpiąć tym czujnikiem gdzieś w sterownik? Obecnie nie mam żadnych przewodów w tym miejscu, jest po prostu wkręcony nypel i przymocowany przewód do mapa.
  • #2
    sk700
    Level 31  
    Ogarnij temperaturę gazu, może być na przewodzie do listwy wstawka z czujnikiem albo to do czego podałeś link. Bez poprawnego wskazania temperatury gazu zapomnij o jakiejkolwiek regulacji i poprawnym działaniu instalacji. Czujnik musi być gdzieś gdzie gaz przepływa, jaki masz przepływ przez mapsensor?
  • #3
    Angry_Us3r
    Level 16  
    Czujnika gazu nie ma wcale, tak wydedukowałem z kolegami z lpgforum. Nie mam w ogóle nigdzie czujnika temp. gazu. A soft jest tak stary, że pozwala na działanie tego "czegoś". Prawdopodobne, że po wybraniu odpowiednich wtrysków sterownik blokuje mi możliwość pracy na lpg, bo widzi -70 temperaturę gazu.

    Czy kolega może potwierdzić, że żeby się wpiąć czujnikiem muszę odnaleźć przewód czarny i pomarańczowy w wyjściu ze sterownika? Pozdrawiam. Napiszę co dalej, jak zamontuję czujnik.

    Edit: Doczytałem. Pomarańczowy i czarny są od temp. reduktora, a pomarańczowo-czarny i czarny jest od temp. listwy. Pozdrawiam.
  • #4
    sebap
    Level 41  
    Zewrzyj kable od czujnika temperatury gazu i powinno być dobrze, Robiłem tak w instalacji ISU w Fiacie Siena i poszło bez problemu.
  • #5
    Angry_Us3r
    Level 16  
    Już zamówiłem czujnik na listwę, więc poczekam.
  • #6
    Angry_Us3r
    Level 16  
    Witam, czujnik był jednak w instalacji, ale miał ułamany przewód. Wkręciłem nowy, wlutowałem. Pokazuje temp. gazu dobrą, na tę chwilę -1. Ale problem jest inny. Wcześniej instalacja nie dawała rady tylko się skalibrować, ale jeździła bez problemu, wiadomo, jałowe kulały, ale jazda była OK jak pisałem. Teraz problem jest taki (przed i po wymianie czujnika oraz niezależnie od wersji programu Elpigaz oraz ustawienia wtrysku), gaśnie natychmiast po przełączeniu na gaz, trzymanie gazu w podłodze tylko powoduje, że wraca na benzynę, a bez dotykania gaśnie. Miałem ten problem wcześniej, przed całą tą ingerencją we filtry, wystarczyło podłączyć elektrozawory przed i na parowniku na krótko do aku i przeklikać. Gaz dociera do listwy. Zasilanie instalacji z aku ok, sprawdzone. Aku odłączyłem na 5 minut i podłączyłem od nowa. Cewki podłączone prawidłowo. Jest jeszcze coś, co mogę sam sprawdzić?
  • #7
    sk700
    Level 31  
    Jak się zachowuje ciśnienie gazu podczas przełączania na gaz? Możesz zrobić zrzut wykresu.
  • #8
    Angry_Us3r
    Level 16  
    Benzyna:

    Elpigaz Stella - W czasie autokalibracji gaśnie.

    Gaz:

    Elpigaz Stella - W czasie autokalibracji gaśnie.


    Ustawienia:

    Elpigaz Stella - W czasie autokalibracji gaśnie.
  • #9
    sk700
    Level 31  
    Przecież nie masz ciśnienia gazu? Elektrozawory otwarte? Filtry drożne? Przewody miedziane nie załamane?
  • #10
    Angry_Us3r
    Level 16  
    Elpigaz Stella - W czasie autokalibracji gaśnie.

    Teraz pokazuje, że niby jest. Praca na benzynie. Po otwarciu przedniego elektrozaworu natychmiast gaśnie.

    Przewód jest okej, filtry są nowe. Jeździłem na nich ze 2 dni, aż się znów coś "odwaliło". Za pierwszym razem w czasie jazdy. Gazownik podłączył kilka razy elektrozawór pod akumulator, rozruszał i auto zaskoczyło na LPG. Teraz ja zrobiłem to samo i niestety bez skutku. Gaz dociera do reduktora.
  • #11
    sk700
    Level 31  
    Dalej jest niskie. Przy pracy na benzynie zazwyczaj jest wyższe niż nominalnie o 0,5-0,8bara bo wtryskiwacze są zamknięte a nie ma innej drogi upustu ciśnienia zza parownika niż one. Przyjżałbym się elektrozaworom, nie zaszkodzi rozebrać i wyczyścić lub wymienić. O ile dostają zasilanie ze sterownika rzecz jasna.
    Jeśli z nimi w porządku to idąc dalej parownik. Jaki ma przebieg?
  • #12
    Angry_Us3r
    Level 16  
    Zasilanie dostają, bo jest strzał. Dobra, więc ciśnienie nadal za niskie. Mam pytanie odnośnie elektrozaworów, gdyż mam dwa z przodu- jeden taki widać, że dość stary, jakby żywcem wyjęty z instalacji II gen, no a Alaska wiadomo ma swój. Czy tak ma być, czy mógłbym wywalić ten jeden, a przewód gazu zmufować?
  • Helpful post
    #13
    sk700
    Level 31  
    Jeśli reduktor ma swój sprawny elektrozawór i filtr to możesz wywalić ten drugi bo ich funkcje się dublują. Czy przy tym drugim eletrozaworze jest filtr? Jego też wymieniałeś?
  • #14
    Angry_Us3r
    Level 16  
    Chyba jest on rozbieralny. Jutro spróbuję go wymontować skoro jest niepotrzebny. Pozdrawiam.
  • #16
    Angry_Us3r
    Level 16  
    Nie wiem, czy ma to jakieś znaczenie, ale Peugeot Partner 1.4 TU3JP
  • #17
    sebap
    Level 41  
    Ciśnienie za niskie o około 0,2-0,3bar.
  • #18
    sk700
    Level 31  
    @sebap Na 0,6bar to też nie pojedzie. Nie patrz na ciśnienie na benzynie bo ono jest zazwyczaj znacznie wyższe niż ustawione na parowniku "pod obciążeniem".
  • #19
    sebap
    Level 41  
    Faktycznie, ostatnia fotka jest na PB, nie spojrzałem dokadnie.
  • #20
    Angry_Us3r
    Level 16  
    Witam, wyrzuciłem ten niepotrzebny wielozawór, miał w sobie zdezelowany, zapchany filtr. Teraz mam ciśnienie takie:

    Elpigaz Stella - W czasie autokalibracji gaśnie.

    Auto przełącza się na gaz i pracuje jak przed awarią, rzuca na jałowym i jedzie znośnie.

    Ale nadal nie chce zrobić autokalibracji, gaśnie chwilę po puszczeniu go z obrotów, rosną czasy wtrysków do jakichś bardzo wysokich wartości auto zaczyna się coraz mocniej dławić i gaśnie w końcu.
    Nadal nie mogę ustawić prawidłowych wtrysków jakie mam, czyli Verde 3 om, a muszę ustawiać wtryski Elisa. Czy któryś z kolegów dysponuje nowszą wersją softu do tego sterownika? Pozdrawiam.
  • Helpful post
    #21
    sebap
    Level 41  
    Rosną czasy wtrysków i nie przechodzi kalibracji bo masz kolosalne ciśnienie reduktora. Zmniejsz do 1,1 bar.
  • #22
    Angry_Us3r
    Level 16  
    Witam. Wyregulowałem ciśnienie i auto chodzi super na biegu jałowym, jedzie o niebo lepiej, praktycznie jak na benzynie. Autokalibracji nadal nie chce przejść, ale chyba nie będę wnikał. Chyba, że masz jakiś pomysł. W każdym razie poprawa jest kolosalna i wielŚie dzięki za poprawienie mi nastroju na Święta.
  • #23
    sebap
    Level 41  
    Nie ruszaj nic więcej skoro jeździ chyba, że masz gdzieś tam podgląd na mieszankę. Jeśli tak to sprawdź czy nie jest za uboga.
  • #24
    Angry_Us3r
    Level 16  
    Myślę, że cel został osiągnięty, auto jeździ jak należy, więc nie będę nadgorliwy :) Sprawdzę tylko tę mieszankę i tyle. Dziękuję za pomoc, udało się opanować usterkę, można jeździć tanio :)

    Pozdrawiam i Wesołych Świąt.