Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania R 420 Euro 3 - Wyciek oleju z pod pokryw rozrządu

mardens 15 Gru 2017 21:50 756 8
  • #1 15 Gru 2017 21:50
    mardens
    Poziom 8  

    Witam , mam wyciek oleju z lewej strony silnika z pod deklów rozrządu jakby z otworów od tulei (cylindrów) podejrzewam że to oringi na tulejach tylko nie wiem czy w R jest tam oring na dole od oleju , spotkał się ktoś z takim problemem?

    0 8
  • #2 15 Gru 2017 23:58
    Cobrat
    Poziom 21  

    Po pierwsze piszesz w złym dziale, po drugie to masz na myśli te 3 prostokątne dekle? Jeśli tak, to one zakrywają rolki popychaczy i sam wałek rozrządu. Bo rozrząd i jego pokrywę, masz z tyłu silnika, a do niej z kolei masz skrzynię przykręconą. Oczywiście możliwy jest wyciek spod tych dekli, samo uszczelnienie nie jest zbyt kłopotliwe, tylko trzeba "poodsuwać" wszystko. Oringami na tulejach jak już, to może iść woda... Wtedy miałbyś wyciek wody spod głowic. Tak, wiem, może brzmieć to absurdalnie, ale jest realne...

    0
  • #3 16 Gru 2017 00:03
    kakibara
    Poziom 28  

    Do tego kolego sprawdź czy nie ma rysy-pęknięcia bloku w okolicach właśnie dekli - szukaj po środku.

    0
  • #4 16 Gru 2017 20:45
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Wymień uszczelki pod tymi trzema pokrywami. To prosty temat. Trzeba zdemnotowac sterownik, spręzarke i pompe od klimy.

    0
  • #5 16 Gru 2017 23:00
    mardens
    Poziom 8  

    Cobrat napisał:
    Po pierwsze piszesz w złym dziale, po drugie to masz na myśli te 3 prostokątne dekle? Jeśli tak, to one zakrywają rolki popychaczy i sam wałek rozrządu. Bo rozrząd i jego pokrywę, masz z tyłu silnika, a do niej z kolei masz skrzynię przykręconą. Oczywiście możliwy jest wyciek spod tych dekli, samo uszczelnienie nie jest zbyt kłopotliwe, tylko trzeba "poodsuwać" wszystko. Oringami na tulejach jak już, to może iść woda... Wtedy miałbyś wyciek wody spod głowic. Tak, wiem, może brzmieć to absurdalnie, ale jest realne...
    Nie mogłem napisać w innym dziale (punkty brak) wiem co owe dekle kryją ale z każdej tulei jest otwór którego nie uszczelnisz tymi uszczelkami dlatego pytam czy miał ktoś z was taką przypadłość i z jakiej przyczyny był ten wyciek

    0
  • #6 16 Gru 2017 23:24
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    mardens napisał:
    Cobrat napisał:
    Po pierwsze piszesz w złym dziale, po drugie to masz na myśli te 3 prostokątne dekle? Jeśli tak, to one zakrywają rolki popychaczy i sam wałek rozrządu. Bo rozrząd i jego pokrywę, masz z tyłu silnika, a do niej z kolei masz skrzynię przykręconą. Oczywiście możliwy jest wyciek spod tych dekli, samo uszczelnienie nie jest zbyt kłopotliwe, tylko trzeba "poodsuwać" wszystko. Oringami na tulejach jak już, to może iść woda... Wtedy miałbyś wyciek wody spod głowic. Tak, wiem, może brzmieć to absurdalnie, ale jest realne...
    Nie mogłem napisać w innym dziale (punkty brak) wiem co owe dekle kryją ale z każdej tulei jest otwór którego nie uszczelnisz tymi uszczelkami dlatego pytam czy miał ktoś z was taką przypadłość i z jakiej przyczyny był ten wyciek


    Jeśli mówisz o wycieku z otworów technologicznych w okolicach tulei to masz problem z oringami na tulejach.

    1
  • #7 17 Gru 2017 15:59
    mardens
    Poziom 8  

    No nic i tak zamierzam wyciągnąć tuleje żeby wymienić te oringi ale coś mi się zdaje że tam po dwa oringi na tulei od płynu a mi idzie chyba olej z komory (czarny przepalony) a tam chyba nie ma oringu , ogólnie poszła ropa do układu chłodzenia i na odwrót może to ta mieszanina ale to jest biała maź , jak porozbieram napisze co było

    0
  • #8 20 Gru 2017 07:53
    tomek-staw
    Poziom 12  

    Cześć. Jeśli masz wyciek z otworów w bloku , to do wymiany dolne oringi tuleji. Dodatkowo płyn może ale nie musi przechodzić do oleju. Tam jest tylko 2 oringi na tuleję. Jeśli puszcza górny oring to płyn wycieka z pod głowic, jeśli puszcza dolny to cieknie z otworów kontrolnych w bloku. Ropa w oleju to oznacza uszkodzone łuski obsady pompo-wtryskiwaczy w głowicach. Jeśli miesza Ci się płyn z olejem to sprawdź jeszcze uszczelki chłodnicy oleju. Pozdr

    1
  • #9 24 Gru 2017 23:19
    mardens
    Poziom 8  

    tomek-staw napisał:
    Cześć. Jeśli masz wyciek z otworów w bloku , to do wymiany dolne oringi tuleji. Dodatkowo płyn może ale nie musi przechodzić do oleju. Tam jest tylko 2 oringi na tuleję. Jeśli puszcza górny oring to płyn wycieka z pod głowic, jeśli puszcza dolny to cieknie z otworów kontrolnych w bloku. Ropa w oleju to oznacza uszkodzone łuski obsady pompo-wtryskiwaczy w głowicach. Jeśli miesza Ci się płyn z olejem to sprawdź jeszcze uszczelki chłodnicy oleju. Pozdr
    Cześć oringi powymieniałem jednak to pewnie z pod dekli puszcza tylko tak wyglądało jakby z otworów oringi dolne były w porządku tylko górne już marnie wyglądały rozpadały się po wyjmowaniu ich a z tą ropą masz racje strzelone 2 tulejki w głowicach do wymiany wszystkie poszły , Wesołych świąt wszystkim

    0