Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

RENAULT ESPACE IV 2.2 DCI EGR PRZEPŁYWOMIERZ ITD

robert4710 15 Dec 2017 22:30 3471 13
  • #1
    robert4710
    Level 9  
    Witam wszystkich, szukam porady na temat problemów z Renault Espace, od ponad roku nie mogę dojść wraz z mechanikami gdzie się kryją problemy, może zacznę od początku,
    1. Problem ze spalaniem, pali między 15l-20l na 100km,( jazda ekonomiczna )
    świece nowe, węzyki nowe, wtryski wymienione na używane ale sprawne(sprawdzane) filtry wszystkie wymienione, węzyki paliwowe nowe
    2. Błąd EGR oraz przepływomierza tak pokazuje na komputerze "DELPHI"
    jeden kod zapisany DF301, przepływomierz został wymieniony a EGR wyczyszczony,
    odczucia błędu to zapala się kontrolka i włącza się tryb awaryjny( ale tylko na trasie kiedy przyciśnie się dobrze pedał gazu, problem znika tylko wtedy jak albo się wyłączy auto i włączy albo jak jedzie się około 30sek na wolnym gazie.
    3. czarny dym przy odpalaniu zimnego silnika oraz jak się dobrze nacisnie na gaz, ogólnie nie dymi, oleju nic nie ubywa,
    4. Dlaczego zawór CSV oraz klapa zasysania na komputerze pokazuje cały czas parametr 0 ?
    5. luźny łańcuch przy pompie oleju, można go naciągnać czy trzeba kupić nową pompę wraz z łańcuchem?
    Mechanicy w moim regionie umywają ręce, "sprzedaj ten złom" "wymień najlepiej cały silnik" "trzeba nowy EGR nowe Turbo nowe Wtryski" a Ci co się niby znają i mają dobry sprzęt od pół roku nie mają czasu albo po prostu nie chcą tracić czasu na tą łamigłówkę. rozumiem ze jest tu Wiele błędów, proszę o nie hejtowanie tylko o sugestie CO JESZCZE mógłbym sprawdzić. Gdyż mi brakuje już pomysłów. z góry dziękuje
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    jurekk55
    Level 36  
    robert4710 wrote:
    2. Błąd EGR oraz przepływomierza tak pokazuje na komputerze "DELPHI"


    Zacznij od użycia do diagnozy dedykowanego sprzętu.

    robert4710 wrote:
    4. Dlaczego zawór CSV oraz klapa zasysania na komputerze pokazuje cały czas parametr 0 ?


    Do zadziałania muszą zostać spełnione warunki.

    Poza tym diagnostyka nie opiera się na czytaniu i kasowaniu błędów, analiza parametrów live jest również niezbędna
  • #5
    ogi1991
    Level 10  
    sory ze odkopuje ale mam podobnie nawet troszke gozej mam same bledy jesli chodzi o dolot powietrza na kompie twierdza ze przeplywka oczywiscie wymieniona egr czysty mierzone przewody na czujnikach podcisnienia sprawdzone czujniki wszystkie od podcisnienien do turbo itd podmienipne z takiej samej renowki jezdzacej sprawnej chyba wszystko spradzone podmienione troche oleju widac w dolocie ale turbo sie zalacza tylko ze przy 3 biegu jak sie zakreci powyzej 3 tys lub jedzie sis ponad 100 zalacza sie awaryjny tryb od poczatkunie ma mocy sprawdzalem gruche na turbo i turbo i jest ok wyciagne jutro jeszcze ic moze zawalone przewody na dolotach nie rozerwane nie znalazlem zadnego pekniecia ani dziurki nie mam juz pojecia dodam ze te czujniki wymieniane po 3 sztuki nie tylko na jedna nawet przekazniki itd a i byl przepalony jeden duzy 70 bezpiecznik mierzone rezystencjeitd na przewodach w normie masakra renowka to laguna 2 2.2dci
  • #7
    ogi1991
    Level 10  
    z turbo na obrotach dochodzi do 1.05 bara a i dodam ze odpialem rano kostke na listwie od czujnika cisnienia paliwa i byl jak by zalany czyms nie pokazuje bledu na kompie i nie wiem czy wymieniac chwilowo nie mam jak sprawdzic a jurro umowiony jestem z kolejnym majstrem moze cos ogarnie bo narazie przypal
  • #9
    ogi1991
    Level 10  
    to na warsztacie sprawdzali ja nie mam sprzetu mowili cos ze nowa ma kolo 1.15 a u mnie zgubilem 0 jest 1.05 sorry dziecko mam na rekach i zlle wpisalem pomiary robili na warsztacie ja tylko podmienialem czujniki jak i przeplywke czy map na 3 rozne sztuki w tym z jezdzacej dobrze renowki
  • #11
    ogi1991
    Level 10  
    rozumiem jutro bede wiec wspomne by dobrze zerkneli bo tyle razy jezdzilem a tu dalej lipa mam z polecenia jakiegos od renowek wiec zobaczy sie bo auto potrzebne na srode.. oczywiscie dam znac co tam bo juz rece opadaja
  • #13
    ogi1991
    Level 10  
    by zostawic u konkretnego trzeba czekac by znalazl czas a zobaczymy jutro co powie czy to konret bedzie bo troche warsztatow zaliczyl ten samochod a tu ciagle jak bylo tak jest
  • #14
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    ogi1991 wrote:
    by zostawic u konkretnego trzeba czekac by znalazl czas

    A co do doktora nie trzeba czekać? Dziwi mnie to bo u mnie terminy są na maj jako że kaszkaja wczoraj zapisałem już na maja.