Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Egzamin Praktyczny E.24-Styczeń 2018

dawid000555444 09 Jan 2018 20:41 54840 199
  • #31
    ElektrycznyMaciej
    Level 8  
    Panowie o której macie egzamin?
  • #33
    ElektrycznyMaciej
    Level 8  
    To powodzenia wszystkim, życzę 100% każdemu.
  • #34
    User removed account
    Level 1  
  • #35
    ElektrycznyMaciej
    Level 8  
    U mnie w szkole niestety nie było sesji w czerwcu 2017 i musiałem czekać na styczeń 2018.
  • #36
    patrick94
    Level 10  
    Zresztą i tak niestety nie można złożyć papierów przed wynikami... no ale cóż byle by nie było takiego porytego jak w czerwcu i będzie gut ;)
  • #37
    User removed account
    Level 1  
  • #38
    Fooler
    Level 11  
    I jak panowie wam poszło? Jakie usterki wypisaliście i narzędzia do naprawy?
  • #39
    User removed account
    Level 1  
  • #40
    ZimnyDrops
    Level 8  
    To był silnik M1 jak mi sie dobrze kojarzy ;)
  • #41
    banayali
    Level 9  
    Jak mieliście z tym masłem maslanym w tabelce z Poprawne, niepoprawne?
    Opis był jakoś że jak załączymy S2 to NIE włączy sie K2 i lampka H2 W tabeli zgodność z opisem było NIE a w uwagach było że włącza się K2 i zaświeca lampka H2
  • #42
    hock39
    Level 9  
    banayali wrote:
    Jak mieliście z tym masłem maslanym w tabelce z Poprawne, niepoprawne?
    Opis był jakoś że jak załączymy S2 to NIE włączy sie K2 i lampka H2 W tabeli zgodność z opisem było NIE a w uwagach było że włącza się K2 i zaświeca lampka H2


    To było chyba niepoprawne z uwagi na to ze był zmieniony styk NO w drugiej gałęzi
  • #43
    User removed account
    Level 1  
  • #44
    banayali
    Level 9  
    Wiecie ile trzeba mieć punktów na 75% ?
  • #45
    Marcin.98
    Level 2  
    Panowie jeżeli napisałem że jest zbyt mała rezystancja izolacji silnika oraz zaznaczyłem to w tabeli ze jest to niepoprawne, ale nie napisałem że silnik jest do wymiany to myślicie że dużo punktów za to poleci ?
  • #46
    banayali
    Level 9  
    Marcin.98 wrote:
    Panowie jeżeli napisałem że jest zbyt mała rezystancja izolacji silnika oraz zaznaczyłem to w tabeli ze jest to niepoprawne, ale nie napisałem że silnik jest do wymiany to myślicie że dużo punktów za to poleci ?

    Ciężko powiedzieć ponieważ nie mamy klucza i nie wiadomo jak punktowane sa podpunkty. Ja np. Zwaliłem z ta tabelką poprawne niepoprawne, nie napisałem o zamianie stycznika NO-NC oraz nie napisałem że silnik do wymiany. Ale i tak myślę że 75% powinno być. Więc jak wszystko masz dobrze to tylko nie napisałeś o silniku to na pewno zdasz!
  • #47
    Marcin.98
    Level 2  
    banayali wrote:
    Marcin.98 wrote:
    Panowie jeżeli napisałem że jest zbyt mała rezystancja izolacji silnika oraz zaznaczyłem to w tabeli ze jest to niepoprawne, ale nie napisałem że silnik jest do wymiany to myślicie że dużo punktów za to poleci ?

    Ciężko powiedzieć ponieważ nie mamy klucza i nie wiadomo jak punktowane sa podpunkty. Ja np. Zwaliłem z ta tabelką poprawne niepoprawne, nie napisałem o zamianie stycznika NO-NC oraz nie napisałem że silnik do wymiany. Ale i tak myślę że 75% powinno być. Więc jak wszystko masz dobrze to tylko nie napisałeś o silniku to na pewno zdasz!

    Dziękuję! Podniosłeś mnie na duchu ! 😁
    A Panowie jeszcze jedno, w pierwszym zadaniu jak był opis układu i było napisane że tylko S2 był bodajże załączony (ten od załączenia stycznika k1) to opisywaliście układ jakby s4 (ten od stycznika k2) też był załączony i k2 działa, czy jako wyłączony i przez to k2 nie załączony ? Bo ja napisałem że s4 nie jest załączony a co za tym idzie nie działa stycznika k2 i cała reszta i tak się zastanawiam czy to dobrze czy źle :/ bo podane było tylko że właśnie s2 jest tylko załączony.
  • #48
    banayali
    Level 9  
    Quote:
    Dziękuję! Podniosłeś mnie na duchu ! 😁
    A Panowie jeszcze jedno, w pierwszym zadaniu jak był opis układu i było napisane że tylko S2 był bodajże załączony (ten od załączenia stycznika k1) to opisywaliście układ jakby s4 (ten od stycznika k2) też był załączony i k2 działa, czy jako wyłączony i przez to k2 nie załączony ? Bo ja napisałem że s4 nie jest załączony a co za tym idzie nie działa stycznika k2 i cała reszta i tak się zastanawiam czy to dobrze czy źle :/ bo podane było tylko że właśnie s2 jest tylko załączony.


    Ja napisałem tylko jak włączymy S2 czyli włączy się stycznik K2 włączy sie silnik M1 oraz zaświeci sie lampka H1 która sygnalizuje prace silnika. Dodatkowo zmienią sie 2 styki z NO na NC i tyle. W tych egzaminach jest taki problem że ciężko wstrzelić się w klucz dlatego tyle osób go oblewa, bo zadania nie są problemem same w sobie.
  • #49
    fant102
    Level 9  
    Miej więcej tak to opisałem :
    Usterki:
    obwód otwarty pomiędzy S2 a Cewką K1.( poluzowana śruba lub uszkodzony przewód).
    obwód otwarty pomiędzy H1 a przewodem N..( poluzowana śruba lub uszkodzony przewód).
    Pogorszenie się rezystancji izolacji w silniku M1 Chyba V1-PE .( uszkodzona izolacja lub duża wilgotność).
    Jeszcze jedno wygląda na błąd arkusza (zestyki zle opisane ) też to wpisałem.
    Tabelka ( działanie układu) 2x niepopranie reszta poprawnie .
    Rezystancja cewek OK
    Rezystancja uzwojeń 1 x NIE ( 200K) reszta dałem TAK.
    Działanie (test)włączników wszystko na TAK.

    Do pomiarów użyłem multimetra( rezystancja lub dioda)
    Mega omomierz( nastawa napięciowa)

    Jeśli chodzi o opis działania układu to opisałem cały układ krok po kroku.
    Co sądzicie na 75% styka ? Czy było jeszcze coś bardzo istotnego co nie napisałem ?
  • #50
    banayali
    Level 9  
    fant102 wrote:
    Tabelka ( działanie układu) 2x niepopranie reszta poprawnie .

    Co wpisałeś niepoprawnie?
  • #51
    fant102
    Level 9  
    banayali wrote:
    fant102 wrote:
    Tabelka ( działanie układu) 2x niepopranie reszta poprawnie .

    Co wpisałeś niepoprawnie?


    Opis był jakoś że jak załączymy S2 to NIE włączy sie K2 i lampka H2 nie swieci jeszcze jedno było chyba nie poprawnie coś o załączeniu K2 włącznikiem od K1 według schematu dwa styczniki działa niezależnie co oznacza że jednym przyciskiem monostabilnym nie można włączyć obu M Ale to moje przemyslenia raczej zeznania na forum się pokrywają :) Chyba niuanse nie będą mieć mega znaczenia ...
  • #52
    Rudzin98
    Level 8  
    A w 1 tabeli '' Protokół'' ile mieliście niepoprawnie :)? Ja miałem 3

    Oraz 4 błędy wypisane
  • #53
    fant102
    Level 9  
    Rudzin98 wrote:
    A w 1 tabeli '' Protokół'' ile mieliście niepoprawnie :)? Ja miałem 3

    Oraz 4 błędy wypisane

    Ja dwa niepoprawnie( pod rząd) ...Reszta poprawnie.
  • #54
    User removed account
    Level 1  
  • #55
    fant102
    Level 9  
    Kraniec_Internetów wrote:
    @Rudzin98
    Tak samo.
    Co należy zrobić z uszkodzonym silnikiem? Wymienić, przezwoić?

    Heh tego nie wpisałem :(
  • #56
    Lukasz8383
    Level 2  
    I jak po egzaminie praktycznym z E 24 styczeń 2018 , ile usterek znaleźliście?
  • #57
    Sebae24
    Level 7  
    Ja w 1 tabelce gdzie było zaznaczone "nie" napisałem niepoprawnie, chociaż sam nie byłem pewny, bo s4 miał załączać 2 silnik tylko, że K1 nie pracował.
  • #58
    Rudzin98
    Level 8  
    Kraniec_Internetów wrote:
    @Rudzin98
    Tak samo.
    Co należy zrobić z uszkodzonym silnikiem? Wymienić, przezwoić?


    Gadałem z nauczycielem. Miałem wpisane ''Wymienić silnik M1'' ale zmieniłem na ''Wymienić uzwojenia'' ale nauczyciel powiedział, że raczej wymienić silnik, ewentualnie wysuszyć, ponieważ uzwojenia mogły być zawilgocone. A zazwyczaj uzwojeń się w silnikach nie wymienia/nie przezwaja
    Dodano po 1 [minuty]:
    Sebae24 wrote:
    Ja w 1 tabelce gdzie było zaznaczone "nie" napisałem niepoprawnie, chociaż sam nie byłem pewny, bo s4 miał załączać 2 silnik tylko, że K1 nie pracował.


    Ale w tabeli pomiarowej ciągłości przewodów był zapisany styk otwarty stycznika K1 w linii połaczenia w której było K1 więc jeśli K1 by się załączył K2 byłoby zablokowane, stąd tu według mnie jest błąd według poprawnego schematu sterowania :P
  • #59
    bodzio507
    Level 30  
    Rudzin98 wrote:
    A zazwyczaj uzwojeń się w silnikach nie wymienia/nie przezwaja


    Według mnie przewinięcie silnika powinno być zaliczone.
  • #60
    Rudzin98
    Level 8  
    bodzio507 wrote:
    Rudzin98 wrote:
    A zazwyczaj uzwojeń się w silnikach nie wymienia/nie przezwaja


    Według mnie przewinięcie silnika powinno być zaliczone.


    Kto to wie, trafić w klucz jest bardzo ciężko, stąd wszystko jest możliwe. Może akurat i ja będę miał punkty za ''wymienienie uzwojenia'' chociaż miałem dobrze, że wymiana silnika :/