Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane 2001 - Rozgrzewanie, skok temperatury 1.4 16V

17 Gru 2017 12:43 588 6
  • Poziom 12  
    Witam
    Sprawa tyczy się Megane 1.4 16V 2001r Mam problem taki że , kiedy rozgrzewa mi się silnik to wskazówka przechodzi za 5 kreskę włącza się wiatrak i po chwili temp opada do 4 kreski i potem już się normuje między 4 a 5 . W momencie opadania temp. chłodziwo idzie do duży obieg ale dlaczego tak gwałtownie , takie objawy miałem w innym silniku i po wymianie termostatu ustąpiły ale czytam na forach że ludzie wymieniane były termostaty i nic nie pomogło , Czy ten typ tak ma ?? Bo już miałem zamawiać termostat ale poczytaniu nie wiem czy jest sens z tym walczyć . Układ odpowietrzałem , ale chyba nic nie było .Płynu nie ubywa , ani nie pompuje węzy
    Odpowietrzony na 99 % dobrze trochę sie grzebie w mechanice
    tutaj film jak to wygląda ,

    https://www.youtube.com/watch?v=X7HkQRazC9I

    na moje oko ewidentnie termostat nie otwiera się przy 89 C tylko kiedy wzrasta temp to puszcza gwałtownie ze zbyt duża ilość zimnej wody od razu idzie w blok silnika. W momencie kiedy na filmie spada temp ja dotykałem górnego węża i robi się gwałtownie gorący tak jakby od razu się termostat na połowę otworzył . W innych autach a także rożnych pojazdach sprawny termostat delikatnie puszczał wodę , wskaźnik temp w renault nie ma "wygładzenia " jak np w VW czy BMW że są jakieś widełki i wskazówka w jednej pozycji , chociaż tak robiłem testy klimatronicem i nie było takich spadków przy pierwszym otwarciu termostatu . Objaw ten powraca kiedy termostat się zamknie jak silnik przestygnie do np 50 C albo niżej , w czasie jazdy kiedy już "puści " wskazówka pływa zależnie od obciążenia silnika miedzy 5 a 4 kreską
    Pozdrawiam
  • Poziom 39  
    Miałem to samo, ale w silniku 1.6.
    Po wymianie termostatu się unormowało, starsze termostaty się lubią przycinać.
  • Poziom 12  
    No i lipa nowy oryginalny termostat w pudełku z logo renault i to samo . Odpowietrzałem na różne sposoby , podnoszenie auta , jazda z odkręconym korkiem . Wygląda jak by w okolicach termostatu robił się bąbel powietrzny . Dochodzi do 5 i spada powoli pod 4 , włączenie ogrzewania łagodzi oscylacje

    Nie wiem skąd ale kiedy otworzy się na mocniej termostat to z górnego wężyka zbiorniczka idą co jakiś czas bąbelki ale tylko jak jest odkręcony korek , normalnie powiedział był że jest mały przedmuch pod głowicą , ale układ się nie pompuje ( twardość węzy w normie ) a korek jest sprawny ani nie ubywa płynu . Nie wiem czy nie jest to wynikiem podgotowywania się płynu kiedy upuszczone jest ciśnienie ( odkręcony korek ) Tutaj film z bąbelkami . na 100 % nie jest to sprawa elektryczna

    https://www.youtube.com/watch?v=lwFz1T8k_ZM
  • Poziom 31  
    Tak ma być , jeździłem Megane 1.6 16v i miałem takie same wskazania temperatury , nieprawidłowe jest włącznie wentylatora chłodnicy podczas rozgrzewania silnika . Możesz zagotować termostat i zobaczyć przy jakiej temperaturze się otwiera ,wyraźnie to widać . Powiedziałbym że czujnik temperatury chłodziwa do sprawdzenia . Co do przemuchów to najlepiej zrobić test na CO2.
  • Poziom 12  
    Oba termostaty reagują tak samo , jeden jest nowy oryginalny . Mnie martwi tylko ten pierwszy skok , przy rozgrzewaniu silnika , kiedy totalnie zimna woda miesza się z gorąca w bloku silnika , jest to normalne zachowanie ??
  • Poziom 39  
    Tak, takie zachowanie jest normalne i można je zaobserwować w większości samochodów głównie starszych, gdzie wskazówka temperatury jest sterowana bezpośrednio przez czujnik. W moim scenicu po wymianie termostatu wentylator się przestał uruchamiać.
  • Poziom 12  
    No nic . Musi tak zostać może termostat się z czasem "wygrzeje" i przestanie tak gwałtownie puszczać . Uruchamianie wiatraka mi nie przeszkadza może przez 16 lat jest minimalnie przesunięta charakterystyka rezystancji

    Wiem o czy mówisz w grupie VW widełki w których wskazówka "stoi" na 90 to od 80 do bodaj ponad 100 , tak samo mam w BMW E39 . Ale można w mojej Audi na klimatronicu podaje temp cyfrową i moment otwarcia termostatu to tylko spadek o 1 C a w BMW w teście licznika za 92 C spada do 90 C. Ale to większe silniki może konstrukcja inna i na pewno większa bezwładność układu- więcej litrów chłodziwa.