Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus 1.6 tdci - Brak turbo, jęczenie dymienie, brak błędów

maliiina.ew 17 Gru 2017 16:09 1170 6
  • #1 17 Gru 2017 16:09
    maliiina.ew
    Poziom 4  

    Witam , przeglądałem tematy i w każdym nie pojawiał się inny czynnik niż u mnie , dlatego piszę osobno( jeżeli źle zrobiłem proszę moda o podpięcie do innego tematu ).

    silnik 1.6 tdci 109ps, latem wymieniane turbo silnik bez DPF fabrycznie

    W czwartek jak podjechałem pod dom delikatnie zaczęło coś jęczeć wraz ze wzrostem obrotów ( pomyslałem , że nieszczelność) poprawiłem opaski i niby ok przejechałem 5 km , nie było już dzwięku i nagle znowu się zaczął

    okazało się że turbo nie pracuje tzn po odpaleniu zaciąga sztange w dół , ale wraz z dodawaniem gazu nie podnosi sztangi.

    posprawdzałem dolot , nie ma nigdzie dziury , przewody podcisnienia ( powymieniałem dla pewności wszystkie łączniki gumowe) podmiana pierburga na nowy rónież nic nie dała
    (pomyślałem , że może pompa vacum nie daje rady , ale z drugiej strony przecież nie zaciągneła by sztangi na starcie jakby tak było)
    Poniżej dodaje film pracy sztangi , auto mocno kopci, na forscan nie ma błędów

    https://youtu.be/FpJ_ATPW2w4

    Trochę brakuje mi pomysłu co mogę jeszcze sprawdzić

    Zrobię jeszcze zrzut parametrów z forscan i wkleje tu , tylko na co zwrócić uwagę ?


    nie wiem jak odczytac te csv z forscan ale wstawie 2 ekrany ( na luzie i przy 3 tys)
    https://i.imgur.com/tQZXFpX.png
    https://i.imgur.com/ok6Gi8u.png

    pojawił mi się za to błąd ( wcześniej nic się nie pojawiało )

    Cytat:
    ===PCM DTC P1000-21===
    Kod: P1000 - Test gotowości diagnostyki On-Board (OBD) niekompletny

    Dodatkowe symptomy usterki:
    - Sygnał powyżej maksymalnej wartości progowej

    Status:
    - Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
    - Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

    Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

    Szczegóły kodów usterek

    Test gotowosci ukladów EOBD nie ukonczony

    Przyczyną tego kodu DTC może być:

    Niektóre lub wszystkie testy EOBD nie sa prawidlowo wykonane.

    Funkcje diagnostyczne EOBD nie wykonane od ostatniego kasowania DTC. Aby to rozwiazac, pozwól, aby silnik pracowal w cyklu od zimnego do rozgrzanego silnika, aby funkcje diagnostyczne zostaly wykonane pomyslnie.

    nie wymieniaj modulu, gdy zostanie zapisany ten DTC

    jeżeli jest to jedyny obecny kod DTC, zwróć pojazd klientowi, kod DTC zostanie wykasowany w warunkach normalnej eksploatacji

    Dalsze informacje dotyczące diagnostyki znajdziesz w odpowiednim dziale eTIS.


    ===END PCM===

    ===PCM DTC P0014-00===
    Kod: P0014 - Regulacja faz rozrządu zaworów wydechowych - zbyt duże wyprzedzenie (1 rząd cylindrów)

    Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

    Szczegóły kodów usterek

    Regulacja faz rozrządu zaworów wydechowych - zbyt duże wyprzedzenie (1 rząd cylindrów)

    Przyczyną tego kodu DTC może być:

    Mogło wystąpić zacięcie mechanicznych części zaworu elektromagnetycznego.

    Mechaniczne uszkodzenie silnika.


    ===END PCM===



    wyjąłem ten czujnik przeczysciłem ,skasowałem błąd i dupa

    po odpaleniu nie ma nic , zgaszę i na zapłonie wyskakuje znowu błąd tego czujnika , czyli jednak bedę musiał go wymienić, lub podmienić bo innego pomysłu już nie mam

    0 6
  • Sklep HeluKabel
  • #2 17 Gru 2017 17:52
    762302
    Użytkownik usunął konto  
  • Sklep HeluKabel
  • #3 17 Gru 2017 17:58
    maliiina.ew
    Poziom 4  

    radek3p napisał:
    Sprawdzałeś zawór EGR? jeśli zabrudzony to recyrkulacja spalin nie działa prawidłowo a to właśnie przez niego idzie powietrze do turbiny,słychać na filmiku że problem z wkręcaniem się obrotów.

    Zawór właśnie zostawiłem póki co , czekam na zaślepkę , zdejmę go i wyczyszczę i zaślepię
    . ale czy EGR mógłby odcinać turbinę ?

    Póki co zdiagnozowałem chyba owo jęczenie od strony rozrządu łożysko na alternatorze albo kompresorze - dźwięk po zdjęciu paska osprzętu ginie.

    0
  • #4 17 Gru 2017 18:04
    robokop
    Moderator Samochody

    maliiina.ew napisał:
    ale czy EGR mógłby odcinać turbinę ?

    Gdybyś dokształcił się, jak to działa, to byś takich pytań nie zadawał. Dodatkowo jeśli wyskoczył błąd rozrządu, silnik przeszedł w tryb pracy awaryjnej - stąd i nie ładuje turbo jak powinno. Usuń jedną usterkę, dopiero szukaj innych.

    0
  • #5 17 Gru 2017 18:19
    maliiina.ew
    Poziom 4  

    robokop napisał:
    maliiina.ew napisał:
    ale czy EGR mógłby odcinać turbinę ?

    Gdybyś dokształcił się, jak to działa, to byś takich pytań nie zadawał. Dodatkowo jeśli wyskoczył błąd rozrządu, silnik przeszedł w tryb pracy awaryjnej - stąd i nie ładuje turbo jak powinno. Usuń jedną usterkę, dopiero szukaj innych.



    No właśnie o to chodzi , że nie wiem i dlatego pytam, i tak wiem że EGR kieruje część spalin do komory spalania z tym, że u mnie jak widać na zdjęciu przy 3000 obr egr zamyka się całkowicie, poza tym nie pojawiał mi się żaden błąd wcześniej , a tym bardziej powiązany z EGR.

    0
  • #6 17 Gru 2017 18:25
    762302
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 17 Gru 2017 18:32
    maliiina.ew
    Poziom 4  

    radek3p napisał:
    Nie no czegoś nie rozumiem, jeśli zawór EGR przy 3000 obr. zamyka się całkowicie to jak ma działać turbina? Kolega napisał wchodzi w tryb awaryjny żeby nie uszkodzić silnika.


    ale w tym silniku spaliny idą z egr prosto w dolot ale już za turbiną , czyli w przypadku zamknięcia zaworu ( pedał w podłodze) powinno nie kierować spalin do komory spalania , a turbo z całą siłą powinno pompować . A tryb awaryjny chyba też powinien być sygnalizowany ? Chyba , że nie jest.

    0
  Szukaj w 5mln produktów