Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polecane samochody do 12 tysię -

Jalapeniak 17 Gru 2017 21:55 876 20
  • #1 17 Gru 2017 21:55
    Jalapeniak
    Poziom 3  

    Witam serdecznie.
    Wiem, że tematów jest już tego typu trochę (zostały przeze mnie przeczytane). Jednakże, dalej stoję przed dylematem ;/
    Do tej pory jeździłem fordem focusem 2003r (z którego jestem strasznie zadowolony) oraz nissanem almera tino 2005r ( na którego mogę klnąć godzinami...).
    Myślę, że mam dosyć spore wymagania i z tąd pojawia się problem ;/.Przechodząc do meritum, poszukuję samochodu do 12 tysięcy.
    Chciałbym, aby silnik był o pojemności 2.0 - 2.2 w dieslu i +/- 120KM, ew. benzynka równe dynamiczna, lecz z tych bardziej ekonomicznych ( zdaję sobie dobrze sprawę z tego, że dynamiczność równa się spalanie ale może ktoś coś słyszał, a niestety gazu niezbyt toleruję w samochodzie). Najbardziej w sumie interesuje mnie diesel z powodu tego, iż średnio w miesiącu jeżdzę 3-4k km, czasami z polotami do 10k km.
    Moje wybory padły na:
    Seat Leon II 2.0
    Skoda Superb I 2.0 TDI DPF
    Mercedesa C 2.2
    Forda C-maxa 2.0
    VW Gold V 2.0
    Niestety nie wiem jak jest z ich niezawodnością i dlatego proszę Was o pomoc.

    0 20
  • #2 19 Gru 2017 15:48
    DriverMSG
    Admin grupy komputery

    Jalapeniak napisał:
    Najbardziej w sumie interesuje mnie diesel z powodu tego, iż średnio w miesiącu jeżdzę 3-4k km, czasami z polotami do 10k km.
    Z tego powodu nie powinieneś kupować diesla.
    Ze wszystkich w/w modeli samochodów raczej nie kupisz nic dobrego w cenie do 12K.

    0
  • #3 19 Gru 2017 16:12
    sebap
    Poziom 40  

    Jak zwykle - mało kasy, duże wymagania.
    Z tych co podałeś i za tę kasę to będą same paście.

    0
  • #4 19 Gru 2017 17:01
    kakibara
    Poziom 27  

    Cześć, za 12tyś zł będzie Ci ciężko kupić w przyzwoitym stanie golfa v. Nic nie wspominasz o tym czy jesteś w stanie wyjechać za granicę po niego.
    Parę miesięcy temu kupilem v 1.9 tdi 2007 5 drzwi z puknietym tylnym blotnikiem i zaplacilem za niego 1800euro Euro. Robota 1000zł przywozka gratis plus oplaty - znalazłem sam więc bez pośredników. Więc musisz chyba sam jechać?
    2.0 tdi z pierwszych lat mają masę problemów- i nawet jeżeli właściciele starają się w różne sposoby doprowadzić auto do stanu uzywalnosci to jest na krótka metę- tym bardziej 2.0 w mieście.
    Mercedesa możesz kupić po liftingu w 2010roku czyli dozbierac razy3 swoją kwotę- inaczej bedziesz więcej poświęcał czasu na forum mercedesa niż rodzinie plus rdza ktora jest wszędzie.
    C-max nie mówię nie ale przesiadasz sie z focusa - i wydaje mi się że rozstaw kół i usadowienie środka jeat inne- komfort jest inny w długiej trasie tylne siedzenia tylko na miasto - brak pochylu z tyłu plus doły siedziska z cienką ilością gąbki - na pewno warto by było odbyć jazde próbna i porównać koniecznie tył.
    12 tys zł starczy ci na focusa 2ke. Z 1.6 tdci 90km pod maską lub 1.6 pb z lpg - w gazie znalazlem 2009rok za 13 tyś zł kombiaka - nie po flocie! osoba prywatna sprzedaje.
    Rozejrzyj sie za 307 2.0 hdi starczy Ci nawet na 2007 rok produkcji - ładny i mocno poprawiony.
    SuperB szukaj gdyby już musiał być z silnikiem 1.9 tdi 130KM lub z 1.8 T.
    Pozdrawiam.

    0
  • #5 19 Gru 2017 17:36
    zibi999
    Poziom 13  

    Jeżeli chodzi o benzynę mogę doradzić ci taki model jest w miarę eko :

    Toyota Corolla E 12 1.4 . A teraz coś więcej Ja posiadam 1.4 benzyna
    97 koni mechanicznych 71 kW . Auto bardzo dobrze się prowadzi jak na swoją moc jest bardzo żwawe .
    Jak trafisz dobra egzemplarz będzie pan zadowolony jak to mówi się ;p , Jedyny mankament to auto Jest lekkie ponieważ waży trochę tylko ponad 1000 kg wiadomo w zimowych Warunkach jest leciutkie na zakrętach . Ale co do mechaniki jest spoko statystycznie powymieniałem łożyska w piaście , klocki , Tarcze ,p i Rzeczy eksplatacyjne typu oleje,płyn hamulcowy jakiś filtr kabinowy .

    Dodam iż ta wersja Jest wyposażona w rozrząd na łańcuchu . Sposób regulacji zaworów jest trochę trudniejszy ponieważ nie ma Hydraulicznie regulowane tylko podkłada się odpowiednie płytki na zawory ssące oraz zawory wydechowe .

    1.4 VVT-i 97 km to przy tej masie idzie jak np Focus do tego silniki maja kilka warsji pochodzenia wg. wikiped... :

    produkcji
    Japonia
    Stany Zjednoczone, Fremont Kalifornia
    Południowa Afryka, Durban
    Anglia, Burnaston
    Turcja, Adapazari
    Chiny, Tianjin
    Tajwan, Tajpej
    Indie, Bangalore
    Malezja, Shah Alam
    Pakistan, Karaczi
    Bangladesz Dhaka
    Filipiny, Santa Rosa
    Tajlandia, Chachoengsao
    Wietnam
    Brazylia, Indaiatuba
    Wenezuela, Cumana
    Indonezja, Cikarang
    Kanada, Cambridge Ontario
    Anglia, Derby

    Cytat:
    Do tego co się dowiedziałem całkiem dobrze znoszą lpg tylko polecane są instalacje dobrych firm jak Stag Landi Renzo Lovato Smart .
    Aso podobnież instaluje LANDI RENZO. Koszt ok 2100-2500 +/- .
    Przy Lpg trzeba kontrolować zawory co jakieś 20-30 kkm


    Silnik ma zmienna fazę rozrządu .

    0
  • #7 19 Gru 2017 19:13
    Cobrat
    Poziom 21  

    Toyota Avensis II? Jak dla mnie auto w miarę ok... Osobiście jeździłem 2,0D 116KM i 2,2D 150KM, 2,2 przepaść do 2,0, oczywiście na korzyść 2,2, ale ciężko spotkać no i budżet trochę zwiększyć by trzeba było... Ale do 15 tys. można coś znaleźć.

    0
  • #8 19 Gru 2017 23:53
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Hyundai sonata w benzynie 133/ 143KM pali litr benzyny więcej niż diesle w tej klasie. W trasie można zejść poniżj 7 litrów bez problemów. Auto niezawodne, proste i relatywnie tanie w utrzymaniu. Ja w trasy bym brał 3,3 235KM w automacie i w gazie , będzie tańszy w utrzymaniu niz wszystkie tu wymieniane diesle. Wada : częstsze tankowanie , ale uwierz mi, gaz nie generuje 1/10 problemów tego co 10-12 letni diesel. Oczywiście sa wyjątki w obie strony...
    Fiat croma z oplowskim silnikiem 1,8 140KM. Na niechcianym gazie będziesz jeździł za grosze. Auto w trasie pali ponizej 10l LPG, w mieście 12 max.
    W tej chwili diesel z przebiegiem 250-300tys to złom nie do naprawy za normalne pieniązde i dlatego te auta sa takie tanie ( 20-30% tańsze od benzynowych???) choc były znacznie droższe w zakupie. Za to dobry silnik benzynowy przy 250-300 tys jest w dobrej kondycji, +ew. jakieś ogarniecie głowicy.

    0
  • #9 20 Gru 2017 12:02
    helmud7543
    Poziom 42  

    Tak jak przedmówcy - Diesla odradzam.

    Jeśli odpuszczasz gaz to Corolla E12 - w benzynie silniki na łańcuchu rozrządu, pojemność i moc dopasuj do siebie, przyzwoity stosunek ekonomii do osiągów, niskie spalanie w korkach w na wolnych obrotach. Auto ogólnie bardzo mało awaryjne, być może trzeba będzie zrobić konserwację (zabezpieczenie antykorozyjne takie sobie, ale jak właściciel nie był w stylu "nic do niego nie dokładam" to dziur się nie spodziewaj. Uwaga - te silniki wyjątkowo nie tolerują gazu (a dokładniej wymagają solidnego dopieszczenia przy regulacji) - głowica leci w ciągu 30-40 tys. km. Na benzynie rozrząd i głowica wytrzymują naprawdę sporo, mimo że luzy zaworowe reguluje się mechanicznie. Silniki potrafią brać olej, tu zależy jak trafisz. Przy dużym spalaniu oleju niestety uszkadza się katalizator. Za 12 tys to jednak raczej będzie raczej golas, dwa lata temu miałem większy budżet i nie udało mi się upolować dobrze rokującego egzemplarza (z nieco lepszym wyposażeniem chciałem) a to auto był to mój cel podstawowy.

    Jeśli rozważysz gaz to Hyundai Sonata - auto klasy średniej z relatywnie prostą konstrukcją i serwisowaniem jak w Koreańczykach. Za niską cenę dostaniesz lepszy komfort i wypas niż w innych markach. To auto nadaje się do gazu. Resztę napisał kolega wyżej.

    Co do eksploatacji gazu - nieco ponad dwa lata temu kupiłem BMW e46 118 km z instalacją gazową w opłakanym stanie. Koszty związane z instalacją?
    1. Nieco droższy przegląd (raz na rok).
    2. Tuz po zakupie wymieniony reduktor (KME Silver 300 zł z groszami razem z robocizną, wymianą filtrów).
    3. Jakieś dwa tygodnie potem wymienione wtryski (Baracuda, 500 zł z groszami razem z robocizną i strojeniem).
    4. 3 tyg temu wymiana butli (koniec ważności, ważność 10 lat), wielozaworu (moja fanaberia - instalacja składak i nie pokazywała poziomu gazu na tym wielozaworze), filtrów, spękanych węży i usunięcie jak dotąd jedynej awarii - padł map sensor - 800 zł z groszami za wszystko z robocizną.
    Osiągi na benzynie i LPG podobne - kolega stwierdził że słabszy, ja nie bardzo widzę różnicę, jeszcze zależy od paliwa bo czasem zdarzył się parch, przyznaję.
    Spalanie - różnica między spalaniem benzyny i LPG na oko jakieś 20% na niekorzyść LPG.
    Brak błędów po stronie OBD wynikających z instalacji LPG. Walczyłem rok z ciągle świecącym check engine i wielu mechaników mówiło, że to przez gaz. Guzik prawda - dziury w dolocie i uszkodzony termostat. Po usunięciu usterek kontrolka sama zgasła po jakimś czasie tylko wpisy zostały w pamięci ECU. Poprawność regulacji dzięki dobremu gaziarzowi - polecony z resztą z tego forum.
    Czyli wydałem ok 1800 zł w ciągu dwóch lat. Teraz sobie przelicz ile spalisz benzyny (gazu powinien spalić kilkanaście % więcej w stosunku do benzyny przy prawidłowej regulacji) i oblicz różnicę i będziesz wiedział czy się opłaci.

    0
  • #10 20 Gru 2017 18:57
    aleksander1963
    Poziom 12  

    A z VW 1,9 TDI to nic nie pasowało by ?

    0
  • #11 20 Gru 2017 19:02
    helmud7543
    Poziom 42  

    A znajdzie coś niezajechanego? W czwartej generacji to już trochę stare i raczej jak bezproblemowe to nikt się nie pozbywa, a na Golf/Passat nowszego to też nie wiem czy nie za mały budżet, tym bardziej że 5 generacji było kilka TDI 1.9 i nie wszystkie były pozbawione wad.

    0
  • #12 20 Gru 2017 23:29
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    helmud7543 napisał:
    Czyli wydałem ok 1800 zł w ciągu dwóch lat.

    Bo:
    helmud7543 napisał:
    kupiłem BMW e46 118 km z instalacją gazową w opłakanym stanie.

    Normalnie tanie wtryskiwacze i reduktor wytrzymują 50-60 tys, jak w poprzednim aucie na LPG przejechałem 70 tys i koszty to 3 filtry za 10 zł+ wymiana po 50 tys wtryskiwaczy ( 4 szt) za 220 zł, 240 dopłata do przeglądów przez 4 lata. Wszystko.
    Auto było tańsze od diesla w paliwie o 10 zł/100km. czyli zaoszczędziłem na paliwie ok. 6- 7 tys zł w stosunku do diesla. Na gaz przełączał sie po 1km przy -10 st., po 1,5 km ciepło w aucie , diesel grzeje po 10 km.
    Nadal trzymam się B+gaz mimo aktualnie 4-litrowego motoru , automatu, 260KM pod pedałem ponad 2-tonowego auta wychodzi w paliwie podobnie jak diesel w klasie średniej.

    0
  • #13 20 Gru 2017 23:41
    helmud7543
    Poziom 42  

    Mój wydatek dawno zwrócił się w paliwie. Łącznie z całościowym kosztem instalacji LPG (naprawy i konserwacja) ok 9 000 zł w ciągu dwóch lat.

    0
  • #15 21 Gru 2017 08:04
    767667
    Użytkownik usunął konto  
  • #16 21 Gru 2017 08:06
    oktawian89
    Poziom 21  

    Tutaj nie wybuchł gaz tylko dysmozgowie ;D
    Nagroda Darwina jak nic...

    0
  • #17 21 Gru 2017 14:45
    vectradti
    Poziom 3  

    Osobiscie polecilbym Opla vectre c z silnikiem 1.9 JTD konstrukcji fiatowskiej . Jest to silnik bardzo malo awaryjny . W miare dynamiczny, przy czym oszczedny 6stopniowa skrzynia manualna(w trasie potrafi zejsc do okolo 5litrow przy jezdzie do 120km) w takich pieniadzach powinienes znalezc przyzwoity egzemplarz. Opel vectra b polift z silnikiem 1.8 ecotec 125km tez warty uwagi ale ciezko znalezc egzemplarz z >2000 . Autko bardzo dobre pod gaz i praktycznie bezawaryjne. Ewentualnie Honda accord VII 2.2icdti. Moze uda znalezc sie egzemplarz z pierwszych rocznikow w granicach 12tys auto praktycznie bezawaryjne spalanie przy 140koniach w granicach 6,5litrow w cyklu mieszanym. Skrzynia 6biegowa przy czym silnik jest bardzo elastyczny, ciagnie od najnizszych obrotow i jest bardzo dynamiczny. Szczerze odradzam volswagenowskie 2.0 tdi jest to jedna z najbardziej nieudanych konstrukcji koncernu vw.

    0
  • #18 21 Gru 2017 14:45
    sk700
    Poziom 31  

    mn997 napisał:
    Czytaj ze zrozumieniem . Nie było zbiornika w bagażniku , jedynie rurka do tankowania .
    Kolega to musi być duszą towarzystwa :D
    To był sarkazm w stronę osób upierających się za wszelką cenę przy zajechanych dieslach za 10kpln. To oczywiste, że benzyna z gazem bije je pod praktycznie wszystkimi względami.

    0
  • #19 21 Gru 2017 15:16
    siewcu
    Poziom 33  

    vectradti napisał:
    est to silnik bardzo malo awaryjny . W miare dynamiczny, przy czym oszczedny 6stopniowa skrzynia manualn

    Jesteś pewny? Skrzynia M32 należy do bardzo awaryjnych i jeśli egzemplarz z nią się trafi, to trzeba mieć kasę na co najmniej wymianę łożysk w niej. A nie jest to 500 zł.

    Ja bym szukał mimo wszystko benzyny z gazem, albo jakiegoś prostego konstrukcyjnie diesla - np wspomniany Focus mk2 1.6 TDCi, ale w wersji 90 KM. Nie zmienia to faktu, że pogląd cenowy masz chyba z allegro patrząc po najtańszych egzemplarzach - żadnego z tych aut nie kupisz w dobrym stanie za te pieniądze. 12 tysięcy na Leona w dobrym stanie trzeba przeznaczyć, ale na 1 generację...

    0
  • #20 21 Gru 2017 16:31
    kakibara
    Poziom 27  

    Vectra C i tylko z silnikiem 1.8 122KM pod lpg, diesel 1.9 to tylko 100KM. 6 bieg skrzynia pada, klapy, dpf, dwumas.
    Honda 2.2 ok super silnik jeżeli poprzedni właściciel naprawił. Łańcuch.
    Vectra b bedzie tansza w naprawach . ale rdza rdza jest problemem.

    0
  • #21 21 Gru 2017 18:27
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Jak "wybuchnie" gaz w samochodzie z powodu skrajnej głupoty, to jest afera, ale jak takich przypadków spalenia auta od benzyny , czy diesla jest setki to nikt nie zauważa.
    Co do gazu to jest już jego zmierzch w nowszych autach, ale w budżecie 12 tys można wiele aut polecić. Kupujesz auto do jazdy, nie do robienia handlarskich "interesów" więc rocznik nie jest ważny, tylko jego STAN i mozna uchodzić zadbany nie zjeżdżony wóz najlepiej nie uznawanej za "dobrą" marki.
    Następna propozycja to kia magentis, citroen C5 benzyna jak i diesel.

    0