Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Grande Punto 1.4 8V - Na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie?

18 Dec 2017 09:41 31071 181
  • Level 15  
    Chcę kupić Grande z tym właśnie silnikiem.Na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie?
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 42  
    Pod kątem silnika, to na ewentualne wycieki, te silniki nie mają jakichś specjalnych wad, co do reszty pojazdu, to pomiar grubości lakieru itp.
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 24  
    Szukaj Punto Evo, dużo ładniejsze wewnątrz. Posiadam takie Punto Evo 1,4 8v od 60 tys. km. Aktualnie ma 82 tys. km. 58 tys. km zrobione na lpg. Poza wymianą filtrów i oleju (2,5 litra) w silniku, wymianą tylnych mechanizmów podnoszenia szyb(pękające linki), kilku żarówek nic więcej nie robiłem. Teraz przychodzi czas na rozrząd i świece, może klocki hamulcowe, i dalej jeżdżę. Spalanie benzyny ok. 6,5-6,9 w lecie, w zimie nie wiem, gazu 7-8 zima- lato. Po tym okresie użytkowania nie stwierdziłem bolączek tego modelu, oprócz spryskiwaczy przedniej szyby, które psikają na dół szyby. Pomaga podklejenie gorącym klejem dysz spryskiwacza ( są nieregulowalne). Jak dla mnie silnik trochę słaby, ale na dojazdy do pracy wystarcza. Dziś jakbym kupował punto szukałbym z tym samym silnikiem ze względu na bezawaryjność, prostotę i oszczędność. Tylko regulacja zaworów płytkowa.
  • Level 15  
    Na EVO raczej nie wystarczy.Mam do wydania 12000PLN.
    Napiszcie proszę gdzie jest nr nadwozia w Grande?
  • Level 24  
    W okienku pod wycieraczką pasażera.
  • Level 17  
    Podchodzisz do samochodu i ;
    1. Mierzysz grubość lakieru jeżeli masz miernik.
    2. Sprawdzasz czy wszystkie szyby są z tego samego rocznika i czy są oryginalne.
    3. Przyglądasz się wszystkim śrubą na błotnikach, masce, klapie ,zawiasach drzwi, czy niebyły odkręcane jak tak to po co?
    4. Cofasz mate w bagażniku sprawdzasz czy niema śladów naciągania tyły,z przodu w tym samochodzie ładnie widać podłużnice sprawdzasz czy niebyły wstawiane naciągane itp.
    5. Przyglądasz się pasowaniu elementów nadwozia czy wszystkie szczeliny są równe.
    6. Czy przy uszczelkach nie widać że było coś grzebane (wstawianie przedniej szyby po wypadku,na używaną oryginalną z tego samego rocznika) próba sprzedaży samochodu bezwypadkowego.
    7. Zaglądasz pod spód sprawdzasz progi czy nie widać ingerencji blacharskich,z tyłu i z przodu to samo.
    8. Przy otwartej masce sprawdzasz czy samochód ma katalizator (nieuczciwi sprzedawcy dorabiają sobie w ten sposób parę stówek) czy silnik ładnie cicho,równo pracuje Jak odpala czy niema wycieków oleju itp.
    I teraz wsiadasz za kierownice i sprawdzasz:
    9. Czy nie świecą jakieś podejrzane kontrolki na liczniku.
    10. w jakim stanie jest kierownica,gałka zmiany biegów.
    11. Fotel kierowcy czy nie rzucają się w oczy jakieś naprawy co mogło by świadczyć o dużym przebiegu. śruby pod fotelem czy nie był cały podmieniony.
    12. Podsufitka,plastiki na słupkach,deska rozdzielcza, czy wszystko ładnie pasuje.
    13. Sprawdzasz nr. vin , umowy , przegląd , ubezpieczenie , kartę pojazdu , książkę serwisową.
    14. Jak jest oryginalne radio czy w książce jest kod do niego.
    15. Sprawdzasz czy wszystkie układy elektryczne są sprawne. Wspomaganie CITY ( jest drogie w naprawie) ,światła, wycieraczki itp.


    Mam nadzieję że ci pomogłem.
  • Level 15  
    Dzięki
    Mario-1990 wrote:
    Sprawdzasz nr. vin , umowy , przegląd , ubezpieczenie , kartę pojazdu , książkę serwisową.

    A gdzie można sprawdzić historię w internecie po VIN-ie?
  • Level 17  
    VIN w aso.
    Jak miał byś możliwość jazdy próbnej to rozpędzasz samochód na prostej drodze sprawdzasz czy samochód jedzie prosto czy go nie ściąga w którąś stronę. Trzymając lekko kierownicę wciskasz hamulec mocno sprawdzasz ponownie czy nie ściąga przy hamowaniu. Przy okazji nasłuchujesz czy nic nie stuka nie puka itp. Jak była by okazja przejażdżki po bruku lub jakiś nierównościach to też dobrze sprawdzić. Mogą wtedy odezwać się jakieś luźne gałki sworznie czy lipne amortyzatory. Jak nie masz do tego dobrego ucha to polecam przejażdżkę na dowolną stacje diagnostyczną zrobić badanie koszt rzędu 60zł a diagnosta zawsze może coś znaleźć ale to jak już będziesz zdecydowany na kupno.
  • Level 32  
    Mario-1990 wrote:
    polecam przejażdżkę na dowolną stacje diagnostyczną zrobić badanie koszt rzędu 60zł

    Tak się już chyba niestety nie da...
  • Level 17  
    Nie wiem, niegdyś można było podjechać na stacje i diagnosta robił cały przegląd za połowę ceny bez pieczątki w dowodzie oczywiście.
  • Level 15  
    A co ze wspomaganiem elektrycznym?Czy jest wadliwe i jak sprawdzić czy jest OK?Bo słyszałem,że drogie w wymianie jak nawali.
  • Level 24  
    Usterki wspomagania elektrycznego występują we wszystkich modelach, nie tylko w Punto. Gdy wspomaganie jest w porządku na zegarach ma gasnąć czerwona kontrolka kierownicy, przełącznikiem na desce włączasz, wyłączasz tryb CITY, ma wszystko działać. Podczas jazdy kierownica ma być ustawiona "centralnie", bez odchyłów na boki, po wykonaniu skrętu ma wracać do pozycji jazdy "na wprost", bez jakichkolwiek oporów. Koszty zakupu układu wspomagania elektrycznego, niewiele odbiegają od cen hydraulicznego wspomagania w innych modelach.
  • Level 32  
    W "Kropku" nasłuchiwałbym jak pracuje skrzynia biegów i to w zasadzie tyle.
  • Level 15  
    A co jakąś wadę posiada?
  • Level 35  
    Takie sprostowanie co do rocznika na szybach. Normalne jest do dwóch lat wstecz, tzn. auto np. z 2012 to szyby mogą być 2012,2011,2010. Wiele samochodów takich spotkałem. Sam mam także.
  • Level 15  
    Ale chodzi o to czy na każdej bocznej ma być ten sam rocznik czy niekoniecznie?
  • Level 32  
    Totolotek, to tylko data produkcji szyby, widocznie Fiat na to kładł :)
    A co o skrzyń to lubią łożyska czasami hałasować.
    Wspomaganie elektryczne ma chodzić lekko (jak to elektryczne), a po wciśnięciu CITY kierownica na postoju ma się obracać dosłownie małym palcem.
  • Level 15  
    Czy ktoś z Was używał czujnika lakieru AT500?
    Jak interpretować wyniki?Czy im mniejszy wychył,to szpachla,a im większy to cienko pomalowany,czyli nieoryginalny element?
    W jakich granicach powinien się wychylać czujnik na Grande?
  • Level 32  
    Im więcej kitu tym magnes słabiej trzyma, ale generalnie to zabawka....
    Następny co za 10 tys szuka igły...
    Lepiej wydaj kasę na sprawdzenie geometrii i ew. hamulców, więcej zbijesz na kosztach ew. napraw, a niespodzianek podczas eksploatacji uda Ci się uniknąć.
    Ze szpachlą da się jeździć, byle prosto jeździł, jak kit nie odłazi i nie pęka to może leżeć, mi nie przeszkadza :D
  • Level 15  
    Mechanikę zawsze naprawisz natomiast z blachą już nie jest tak różowo a i koszty poprawek są dużo większe.
    Tu nie chodzi o igłę,ale właśnie o to aby uniknąć szpachli.Bo zdecydowałem się na Grande a nie na trabanta.
  • Level 32  
    3echo wrote:
    Mechanikę zawsze naprawisz natomiast z blachą już nie jest tak różowo a i koszty poprawek są dużo większe.
    Tu nie chodzi o igłę,ale właśnie o to aby uniknąć szpachli.Bo zdecydowałem się na Grande a nie na trabanta.

    Mówię CI że co 2 samochód który mija Cię na ulicy ma tu i ówdzie szpachlę i jeździ z tym bez problem.
    Co do naprawienia mechaniki to co Ci po nielakierowanych błotnikach jeżeli samochód dostał z przodu takiego strzała że poprzesuwało punkty mocowania zawieszenia do podwozia?
    Taki samochód może mieć na wszystkich elementach ori lakier a będzie miał dłubany pysk i drogi nie będzie się trzymał.
    Rób jak chcesz, jeżeli wiesz lepiej...
    Moja 15 letnia fura ma tu i ówdzie dodatkowy lakier a i szpachla się pewnie gdzieś znajdzie- nie robi mnie to ponieważ przez 4 lata zrobiłem nim ponad 160 tys. km bez większych niespodzianek... ale co tam to śmietnik bo ktoś go kiedyś gdzieś poprzycierał...
  • Level 24  
    Jest cała masa Grande punto salonowych, zakupionych przez "dziadków", dobrze traktowanych i odpowiednio serwisowanych. Jest też masa po "L", które dawno powinny skończyć w hucie. Co przyprowadzisz do domu to tylko od Ciebie i twojego szczęścia zależy.
  • Level 42  
    szwagros wrote:
    Mario-1990 wrote:
    polecam przejażdżkę na dowolną stacje diagnostyczną zrobić badanie koszt rzędu 60zł

    Tak się już chyba niestety nie da...


    Jeżeli nie ma możliwości sprawdzenia na stacji to odpuść sobie zakup :cry:
  • Level 15  
    A jak sprawują się silniki 1.4 16V?
    Spalanie ,niezawodność itp.?
  • Level 15  
    Mario-1990 wrote:
    VIN w aso

    Dzwoniłem do ASO w tej sprawie to pan mnie odesłał do serwisu skąd auto pochodzi.Czyli do Szwajcarii w tym przypadku.
    Pytanie mam odnośnie plastików w kabinie.Jakiej są jakości,bo ostatnio ogladałem egzemplaż z 2006r,króry miał połamane kratki wentylacyjne.A najbardziej to zszokawała mnie odstająca kratka przy podszybiu.Czy faktycznie są takie słabe plastiki w tym aucie,czy to oznaka grzebania?Tylko po co?
  • Level 17  
    Ja mam punto z 2013,przejechane 29 tyś km. Jak narazie plastiki są ok nic nie łamie się i narazie nic nie słychać żadnych pisków trzasków itp. Ale to za mały przebieg żeby mówić o ich trwałości niech wypowie się ktoś kto ma starsze autko z większym przebiegiem.
  • Level 24  
    Moje Punto po 85 tys km wygląda w środku jak nowe, wszystkie plastiki w całości, tylko obok pokrętła od nastawu temperatury wewnętrznej jest porysowane. Zrobił to domorosły mechanik który wymieniał żarówki od tego panelu.
  • Moderator of Cars
    3echo wrote:
    A najbardziej to zszokawała mnie odstająca kratka przy podszybiu.
    To typowa usterka, pęka pod wpływem zmian temperatury, nie ma sensu wymieniać, bo kolejnej zimy znów pęknie... kolejna typowa usterka to klamki tylnych drzwi - drzwi trzeba docisnąć drugą ręką, żeby klamka zadziałała. Kratka nawiewu też mi pękła przy wkładaniu zapachu. Plastiki poza tym są dość dobrej jakości i nie powinny trzeszczeć ani nosić śladów zużycia. Moje Punto nie miało dzwona, a mam już 3 przednią szybę, także to akurat żaden argument. Malowane też było wokół szyby (krawędź dachu i słupki), bo łatwo się uszkadza od kamyków i w zimie od skrobaczki. Moje Punto jest z 2006 roku i ma 260 tys. km przebiegu - to realistyczny przebieg samochodów w tym wieku (choć trochę tych aut rzeczywiście było w rękach "dziadków" i można trafić egzemplarz z małym przebiegiem). Wadliwe skrzynie były oplowskie 6-tki w 1.3 (czyli taka jak moja, ale znów - tragedii nie ma). Silnik 1.4 8V w mieście daje radę ale w trasie trochę dużo pali i z 5-cio biegową skrzynią jest głośny. Moim zdaniem dwa najlepsze silniki do tego auta to benzyna 1.4 16V i diesel 1.3 90KM. W Grande Punto nie było żadnego silnika, którego należałoby się bać, jedynie benzyna 1.2 8V jest zdecydowanie za słabym silnikiem do tego samochodu.
  • Level 15  
    tzok wrote:
    kolejna typowa usterka to klamki tylnych drzwi - drzwi trzeba docisnąć drugą ręką, żeby klamka zadziałała.

    Oglądałem sześć egzemplarzy Grande Punto i w każdym było coś nie tak z klamkami,tak jak podnośniki tylnych szyb.