Witam!
Auto ma dwa błędy które się nie kasują:
Wielokrotnie przeprowadzane próby dopalania VCDSem. Na początku w ogóle nie chciał zaczynać procedury, teraz zaczyna, temperatura wydechu powoli rośnie, do jakiś 350st (raz się udało i doszło do 550), a następnie przerywa regenerację. W polu statusu, gdzie zazwyczaj pisze "Running" pojawia się komunikat "N/A". Co ciekawe nie można wtedy odczytać żadnych parametrów silnika, w pamięci błędów też w tym momencie nic nie ma, tak jakby się zawieszała komunikacja ze sterownikiem. Po wyłączeniu silnika i uruchomieniu są odczyty parametrów oraz oba błędy.
VAS 5054 z ODISem zgłaszają Fehler od razu jak próbuję włączyć dopalanie.
Pół roku temu też był problem z DPF ale po kilku próbach udało się dopalić. Tydzień temu auto było u na na wymianę oleju itp. i nie było błędów do DPF, były natomiast błędy:
Auto ma dwa błędy które się nie kasują:
Monday,18,December,2017,11:32:45:36988
VCDS Version: Release 17.8.0 Running on Windows 7 x86
www.Ross-Tech.com
Address 01: Engine Labels: 059-907-401-V2.clb
Control Module Part Number: 7P0 907 401 HW: 7P0 907 401
Component and/or Version: 3.0TDI EDC17 H14 0007
Software Coding: 292A4012A37E01020000
Work Shop Code: WSC 00420 259 87852
ASAM Dataset: EV_ECM30TDI0117P0907401 002009 (VW52)
ROD: EV_ECM30TDI0117P0907311.rod
VCID: 6CDC2A61871B8B2646-8038
2 Faults Found:
5188 - Diesel Particle Filter
P2463 00 [175] - Excessive Soot Accumulation
MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 257320 km
Date: 2017.12.15
Time: 15:07:45
Engine speed: 1182.00 /min
Normed load value: 32.9 %
Vehicle speed: 8 km/h
Coolant temperature: 84 °C
Intake air temperature: 15 °C
Ambient air pressure: 980 mbar
Voltage terminal 30: 14.100 V
Unlearning counter according OBD: 40
P Flt Ld fac Ash Cor: 0.9550
Particul.filter diff.pressure: 21 hPa
Exh t Adap T Oxi Cat Ds: 158.1 °C
Exh t Adap TP Flt Ds: 222.0 °C
Exhaust gas jet volume in particle filter: 132.8 mł/h
Current operating mode_2-Bit 0: 0
Current operating mode_2-Bit 16: 16
Current operating mode_2-Bit 24: 0
Current operating mode_2-Bit 8: 0
5189 - Particulate Trap Bank 1
P2002 00 [047] - Efficiency Below Threshold
Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 257320 km
Date: 2017.12.15
Time: 15:07:45
Engine speed: 1182.00 /min
Normed load value: 32.9 %
Vehicle speed: 8 km/h
Coolant temperature: 84 °C
Intake air temperature: 15 °C
Ambient air pressure: 980 mbar
Voltage terminal 30: 14.100 V
Unlearning counter according OBD: 40
Ambient temperature: 4.0 °C
Particle filter: offset for differential press.: 2 hPa
Particle filter: soot mass measured: 20.86 g
Particle filter: soot mass calculated: 44.93 g
Particle filter: kilometers since last regeneration: 785527 m
Particle filter field regeneration: cancel conditions-Bit 0: 0
Particle filter field regeneration: cancel conditions-Bit 8: 0
Readiness: 1 1 0 0 1
Wielokrotnie przeprowadzane próby dopalania VCDSem. Na początku w ogóle nie chciał zaczynać procedury, teraz zaczyna, temperatura wydechu powoli rośnie, do jakiś 350st (raz się udało i doszło do 550), a następnie przerywa regenerację. W polu statusu, gdzie zazwyczaj pisze "Running" pojawia się komunikat "N/A". Co ciekawe nie można wtedy odczytać żadnych parametrów silnika, w pamięci błędów też w tym momencie nic nie ma, tak jakby się zawieszała komunikacja ze sterownikiem. Po wyłączeniu silnika i uruchomieniu są odczyty parametrów oraz oba błędy.
VAS 5054 z ODISem zgłaszają Fehler od razu jak próbuję włączyć dopalanie.
Pół roku temu też był problem z DPF ale po kilku próbach udało się dopalić. Tydzień temu auto było u na na wymianę oleju itp. i nie było błędów do DPF, były natomiast błędy:
4 Faults Found:
4807 - EGR System
P0401 00 [096] - Insufficient Flow
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
7156 - Intake Manifold Flap Position Sensor (Bank 1)
P2015 00 [040] - Implausible Signal
Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 3
Mileage: 255051 km
Date: 2017.12.05
Time: 22:36:18
Engine speed: 0.00 /min
Normed load value: 0.0 %
Vehicle speed: 0 km/h
Coolant temperature: 34 °C
Intake air temperature: 13 °C
Ambient air pressure: 1000 mbar
Voltage terminal 30: 12.080 V
Unlearning counter according OBD: 40
Air mass: actual value (mg/stroke): 0.0 mg/stroke
Intake manifold Runner Control (IMRC): activation: 95.00 %
Intake manifold Runner Control (IMRC): acknowledgment: 100.23 %
Intake manifold runner control (IMRC): offset closed: 3.20 %
Actuator for intake manifold runner control: status-Bit 0: 0
Actuator for intake manifold runner control: status-Bit 16: 0
Actuator for intake manifold runner control: status-Bit 24: 55
Actuator for intake manifold runner control: status-Bit 8: 2
Intake manif runner actuator: uncond volt actual value: 547.2 mV
5120 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1
P2196 00 [109] - Signal too High (Rich)
Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 237877 km
Date: 2017.09.23
Time: 14:19:32
Engine speed: 1241.00 /min
Normed load value: 0.0 %
Vehicle speed: 52 km/h
Coolant temperature: 69 °C
Intake air temperature: 19 °C
Ambient air pressure: 1000 mbar
Voltage terminal 30: 14.180 V
Unlearning counter according OBD: 40
Air mass: actual value (mg/stroke): 573.4 mg/stroke
Mean injection quantity: 0.00 mg/stroke
Oxygen sensor 1 Bank 1: Status Calibration O2-Signal-Bit 0: 0
O2 sensor 1: bank 1: voltage raw value O2 signal: 96.4 mV
O2 sensor 1 bank 1: voltage reading Ri-signal: filtered.: 1009.0 mV
O2 sensor 1 bank 1: duty cycle O2 heater: 49.77 %
LSU r O2 Adap 0: 0.01947
9120 - EGR Sensor 1
P046C 00 [096] - Implausible Signal
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 252338 km
Date: 2017.11.25
Time: 17:36:39
Engine speed: 2134.00 /min
Normed load value: 65.1 %
Vehicle speed: 129 km/h
Coolant temperature: 99 °C
Intake air temperature: 16 °C
Ambient air pressure: 990 mbar
Voltage terminal 30: 14.500 V
Unlearning counter according OBD: 15
Air mass: actual value (mg/stroke): 620.4 mg/stroke
EGR Vacuum Regulator Solen.val.: activation: 100.00 %
EGR Solen.val.: actual value: 91.20 %
EGR valve: offset closed: -1.86 %
High press EGR actuator: actual unconditioned volt val: 3680.2 mV
EGR valve: offset open: 1.86 %