Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Octavia 3 - Wypadanie zapłonów i ich liczba

Brooklyn23 18 Gru 2017 22:18 2334 12
  • #1 18 Gru 2017 22:18
    Brooklyn23
    Poziom 3  

    Witam,
    Mam pytanie do znających się na elektromechanice. Znajomy podłączył komputer do moego samochodu (Octavia 3 1.4 TSI). Błędów żadnych nie zapisało. Pusty ekran.
    Natomiast wszedł w opcje wypadania zapłonów i wygląda to tak:
    Przy obrotach do 2 tys. nie ma wypadania zapłonów.
    Przy obrotach od 3 do 4 tys. występuje pojedyncze (od 1 do max 5) wypadanie zapłonów. Najwięcej wypadło na 3 cylindrze.
    Przy obrotach pow. 4 tys. zapłony wypadają częśćiej. Na drugi cylindrze wypadało ok 30-40 do samoistnego skasowania się.

    Generalnie weszliśmy jeszcze na historyczne "przerwy z zapłonie" i zliczył tam, aż ok 19 tys. przerw ("wypadnięć" :)) na 1 i 2 cylindrze. Na 3 ok. 16 tys. Na czwartym ok. 11 tys. Nie wiadomo co prawda od kiedy to liczy, ale podejrzewam, że to dane od początku istnienia samochodu, ale coś ich sporo i nie wiadomo, czy pojawiały się od początku istnienia auta ,czy dopiero ostatnio.

    No i moje pytania brzmią:
    1. Czy to normalne, aby wypadały zapłony przy obrotach 4-5 tys. Od kilku do kilkunastu w ciągu pół minuty?
    2. Czy w innych autach te dane zliczające przerwy zapłonu (historyczne) też pokazują tak duże liczby (ok. 19 tys.), czy to raczej u mnie coś nie tak? Biorąc pod uwagę że auto ma 4 lata, czy na te liczby w tysiącach nie zwracać uwagi, czy szukać przyczyny?
    3. Jakieś pomysły co z tym zrobić? Czy jeździć i zlekceważyć?

    Z autem nic się nie dzieje, nie szarpie, dobrze odpala, nie świeci się kontrolka check engine. Świece zmienone na nowe.
    Z góry dzięki za info

    0 12
  • #2 19 Gru 2017 00:46
    DriverMSG
    Admin grupy komputery

    Na zliczanie tych wypadających zapłonów zbiega się zbyt wiele czynników by jednoznacznie określić ich źródło.
    Należałoby by sprawdzić prawie wszytko w silniku począwszy od:
    Ciśnienie w cylindrach, cewki i świece zapłonowe, ECU, układ wtryskowy paliwa, czujniki, filtry itd.

    1
  • #3 19 Gru 2017 01:09
    arigato
    Poziom 25  

    To zjawisko przede wszystkim może dotyczyć układów zasilanych LPG. Inne (bardziej wymagające) warunki pracy układu zapłonowego powodują przyspieszone zużycie obwodów układu zapłonowego. Na przykład utrata izolacyjności przewodów dostarczających tzw. iskrę!
    Ja osobiście zacząłbym od przewodów. Świece już zostały wymienione zatem nie tam jest problem. Jeżeli kolega zasila silnik LPG to bardzo możliwe jest, że właśnie kabelki mają już dosyć…
    Mogą również występować problemy z czujnikiem położenia wału korbowego (niewłaściwa interpretacja, ale nie tylko), co również się kończy nieprawidłową (chaotyczną) pracą układu zapłonowego.

    0
  • #4 19 Gru 2017 01:12
    DriverMSG
    Admin grupy komputery

    arigato napisał:
    Na przykład utrata izolacyjności przewodów dostarczających tzw. iskrę!
    Ja osobiście zacząłbym od przewodów
    O jakich przewodach mowa? W tym aucie nie ma przewodów wysokiego napięcia - każda świeca ma własną cewkę.
    arigato napisał:
    Świece już zostały wymienione zatem nie tam jest problem.
    To, że wymienione, nie oznacza, że sprawne.

    0
  • #5 19 Gru 2017 01:35
    arigato
    Poziom 25  

    Podszedłem do sprawy sztampowo. W mojej cytrynie też nie ma przewodów. Człowiek czerstwieje w tych starych układach, przyzwyczajeniach a świat nie czeka…
    Jednakże co do tych świec to bym nie przesadzał. Prezentacja aż tak niskiej wiary raczej nie przystoi szacownemu DriverMSG
    Admin grupy komputery :D
    Idąc tym samym tropem – to, że wymienione nie oznacza, że NIEsprawne :D
    Przecież kupujemy nie po to żeby nie działało, prawda? Sądzę, że te świece jednak działają jak należy i tyle.
    Powiedzmy, że wykluczymy te wysokonapięciowe obwody to jednak ta czujka położenia WK powinna zostać sprawdzona.

    0
  • #6 19 Gru 2017 02:06
    DriverMSG
    Admin grupy komputery

    arigato napisał:
    Sądzę, że te świece jednak działają jak należy i tyle.
    To, jak i cewki, autor może zweryfikować podmieniając je miejscami.

    0
  • #7 19 Gru 2017 05:54
    Ireneo
    Poziom 40  

    Podmienić cewki świece miejscami.

    0
  • #8 19 Gru 2017 09:05
    Brooklyn23
    Poziom 3  

    Doprecyzowuję: - nie mam LPG, mam 1.4 TSI benzyna,
    - świece nie mają na to wpływu, sprawdzałem przed wymianą na starych i na nowych, na obu jest podobnie,
    - cewki chyba moża pominąć. Raczej nie mają na to wpływu, bo w zależności od podpięcia pod kompa, raz wychodzi na 3 cylindrze najsłabiej, innym razem na 2, a jeszcze innym na 1. Jeśli już to pewnie trzeba by wszystkie na nowe wymienić, ale raczej nie padły wszystkie jednocześnie,
    - czujnik WK - niesprawdzany jeszcze. Fakt.

    Generalnie ASO twierdzi, że wszystko jest OK i jechać dalej. Nie wiem, czy oni w ogóle widzieli tę ilość przerw zapisanych w historii pomiarów. Pewnie poszli jak w szymelku, tj. błędu nie wywala - jest OK. No i się właśnie zastanawiam, czy iść w koszty i sprawdzać wszystko po kolei (auto chyba z warsztatu nie wyjedzie, bo z tego co piszecie do sprawdzenia jest prawie wszystko), czy rzeczywiście nie przejmować się i jechać dalej.
    A podłączał ktoś może swój wóz i sprawdzał ilość przerw w zapłonie na poszczególnych cylindrach od początku historii? Ile tam macie na zegarze? Bo na pewno zdarza się nawet prawidłowo działającemu silnikowi wypad zapłonu.

    0
  • #9 19 Gru 2017 12:45
    DriverMSG
    Admin grupy komputery

    Brooklyn23 napisał:
    cewki chyba moża pominąć. Raczej nie mają na to wpływu, bo w zależności od podpięcia pod kompa, raz wychodzi na 3 cylindrze najsłabiej, innym razem na 2, a jeszcze innym na 1.
    Zamień czwartą z trzecią i sprawdź, to nie są wielkie koszta.
    Takie wypadanie zapłonu może być nawet z winy wilgoci.
    Ostatnio testowałem VW Polo z podobnym silnikiem i "nic mu nie wypadało", nie sądzę by było to normalne. Z pewnością możesz tak jeździć, ale niesmak niewiedzy zostanie. :)

    0
  • #10 20 Gru 2017 09:10
    CAR pass
    Poziom 16  

    Z ciekawości zapytam (tak ooo) a w którym bloku w wartościach rzeczywistych pokazane jest naście tysięcy wypadnięć zapłonu na danym cylindrze?
    Czym to diagnozowałeś?. VAS i VCDS nie pokazuje zapisanych ilości wypadnięć przy prędkości obrotowej powyżej biegu jałowego. Kiedy przełączy się z jałowego ( wolne obroty), wypadania zapłonów nie są zliczane przez sterownik.

    0
  • #11 20 Gru 2017 10:35
    Brooklyn23
    Poziom 3  

    CAR pass napisał:
    Z ciekawości zapytam (tak ooo) a w którym bloku w wartościach rzeczywistych pokazane jest naście tysięcy wypadnięć zapłonu na danym cylindrze?
    Czym to diagnozowałeś?. VAS i VCDS nie pokazuje zapisanych ilości wypadnięć przy prędkości obrotowej powyżej biegu jałowego. Kiedy przełączy się z jałowego ( wolne obroty), wypadania zapłonów nie są zliczane przez sterownik.


    No nie jestem w tym biegły, bo to elektromechanik to robił.
    Jeśli chodzi o pierwsze pytanie to nie znam odpowiedzi. Zerknąłem tylko to było tak, że wpisał coś w rodzaju wyszukiwarki "Wypadanie zapłonów", otworzyło się menu i tam wszedł i było 4 okienka z chwilowym wypadaniem i 4 z informacją coś - "ogólna liczba wypadania zapłonów". Jeśli coś pojawiało się w chwilowym to później dodawało to do tej liczby wielkiej np. w chwilowym pojawiało się 30 po wyzerowaniu robiło się na dole z 19350 - 19380.
    Tłumaczę jak w Leroy Merlin - takie coś z takim czymś :)

    Ale na drugie pytanie znam odpowiedź (chyba): komputer VCDS na 100%. Hmm... a sprawdzaliśmy na jałowym biegu przy obrotach 1 tys, 2 tys, i powyżej 3-4 tys. no i przy obrotach 1 nie liczyło, prawda. Przy 2 tys. pojawiało się sporadyczne, od 1 do 4 przerw, przy 3 i 4 tys. obrotów wyskakiwało na różnych cylindrach od 1 do max. 40 po czym się kasowało i od nowa zliczało.

    Czy coś nie tak robił? Jak lamer? Może z moim autem jest wszystko OK i niepotrzebnie mi panikę zasiał mechanior.
    Będę Ci bardzo wdzięczny za info.

    Panowie, czy jeżdżenie z wypadaniem zapłonów jest w ogóle bezpieczne. Czy w końcu nie uszkodzą się jakieś części od tego?

    0
  • #12 20 Gru 2017 13:38
    CAR pass
    Poziom 16  

    A więc jeżeli nawet masz wypadanie losowo nie zdefiniowane na dany cylinder to zacznij od wymiany oleju a przed wymianą wlej Engine Flush znanej firmy. Silniki te znawcy mogą się wypowiedzieć czułe są na jakość oleju. Przy wyborze oleju jeżeli jest to na gwarancji to nie możesz decydować ale jak gwarancji nie ma to obejrzyj na You..be (co by reklamy nie robić) jakie oleje mają teraz własności. Mówię tu o lepkości między innymi. 3/4 na rynku nadaje się do konserwacji płotów.
    Mam VCDS, VAS i VCP do grupy Vag. A może się coś zmieniło w wersji z tego roku 17.8? W grupie 14 masz liczydło. W grupie 15 masz 3 cylindry i info o włączonym na biegu jałowym zliczanie W grupie 16 pozostały 4 cyliner. Lekkie ruszenie na pedał gazu powyżej 1000 obrotów wyłącza Enabled na Di i tyle a zapytaj się Pana w jakiej grupie to zliczanie sumaryczne ma?

    Dodano po 19 [minuty]:

    Zapomniałem że skoda jest już na UDS-ie
    polecenie IDE01975 do IDE01978 cylindry od 1 do 4
    i suma IDE01773

    0
  • #13 20 Gru 2017 18:13
    Brooklyn23
    Poziom 3  

    Dzwonię do ASO Skody popytać czy może to normalne w tych silnikach. Tam doradca serwisowy mówi, ze oni nie badają na VCDS i to są stare kompy i moga wskazywać bledy, których nie ma na ich autoryzowanych interfejsach.
    Drugie ASO - tak może być nie ma co się przejmować....
    I trzecie ASO - to nienormalne, nie można tak jeździć bo się posypie całość. Zapraszamy do nas na diagnostykę 😁
    O rety, rety.... Każdy mówi co innego

    0