Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane II phI 1.6 16v - wypadanie zapłonów

19 Gru 2017 13:11 3225 9
  • Poziom 6  
    Co może być przyczyną tych błędów?
    błąd 0300 wypadające zapłony powodujące zniszczenie silnika
    błąd 0136 sonda lambda za katalizatorrem zwarcie do plusa.
  • Poziom 24  
    W pierwszym przypadku ustalić na którym cylindrze -cylindrach , spróbować podmienić cewkę , świecę zapłonową . W drugim przypadku sonda może mieć zwarcie np. grzałki , wypiąć wtyczkę i multimetrem pomierzyć. Trzeba też obejrzeć na ile się da wiązkę przewodów dochodzącą do sondy.
  • Poziom 6  
    Wykręciłem świece i dwie były zalane olejem co to może oznaczać ? uszczelka pod zaworami ??
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    Być może że świece zapłonowe zostały zalane olejem , bo jest niesprawna uszczelka kapy zaworowej , od takiego zalania jest przebicie do masy i stąd wypadanie zapłonów.
  • Poziom 6  
    W wolnym czasie wymienię uszczelkę i zobaczę efekty .
  • Poziom 39  
    timi98 napisał:
    Wykręciłem świece i dwie były zalane olejem co to może oznaczać ? uszczelka pod zaworami ??


    Co mianowicie było zalane olejem? Elektrody, czy też izolator zewnętrzny? Przecież tam masz cewki zapłonowe nałożone na świece więc jeśli mowa o uszczelce pokryw zaworów to przecież wszystko byłoby widoczne właśnie na cewkach. A jeśli mowa o elektrodach wewnętrznych to chyba oczywiste, że brak spalania , czyli pewno iskry. Ja na pierwszy rzut przyglądałbym się tym cewkom a w każdym razie próbowałbym drogą zamiany.
  • Poziom 6  
    Wydaje mi się, zę olej gromadzi się w komorze świecy, ponieważ gdy włożyłem klucz, żeby odkręcić świece to od razu był od oleju

    Dodano po 3 [minuty]:

    Gdy ją wyjąłem świeca była w oleju od gwintu w dół.
  • Poziom 43  
    timi98 napisał:
    W wolnym czasie wymienię uszczelkę

    Tam nie ma uszczelki, jak nie znasz tego silnika to lepiej nie pchaj tam rąk. Żeby uszczelnić pokrywę wałków, trzeba rozpiąć rozrząd, odkręcić koła wałków i trochę innych rzeczy.
  • Poziom 6  
    Nie chce robić tego sam, ale po postu chciałem się dowiedzieć co i jak
  • Poziom 39  
    Kolega bardzo ogólnikowo ujmuje zagadnienie właściwie nie dając swego wkładu w rozwiązanie. Olej mógł się tam znaleźć także w wyniku nieostrożnego dolewania Z kolei taka praca silnika dawno winna zaskutkować komunikatem usterki układu oczyszczania spalin a tutaj nic o tym. Oraz wreszcie jakie są wyniki oczyszczenia silnika, cewek i świec? Co daje zamiana cewek? Czy cewki są zasilone? Bez takich działań szkoda czasu na dyskusję.