Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

TP-Link - Autoryzowany Serwis TP-Link

.:aspire:. 19 Dec 2017 23:04 5118 19
Ochrona Domu
  • #1
    .:aspire:.
    Level 23  
    Cześć. Jaki autoryzowany serwis w Polsce obsługuje routery TP-Link?
    Szukałem w necie, w zasadzie nie znalazłem punktu, gdzie mógłbym wysłać do naprawy. Wiem, że mogę oddać router, tam gdzie go kupiłem, ale myślę, że wysłanie bezpośrednio do autoryzowanego serwisu przyspieszy proces.
  • Ochrona Domu
  • #2
    dt1
    Admin of Computers group
    Witaj.
    http://www.tp-link.com.pl/support/rma/
    Quote:
    Uszkodzony i kompletny produkt – urządzenie, anteny, zasilacz (jeżeli były dołączone do produktu) powinny zostać dostarczone do miejsca zakupu razem z paragonem fiskalnym lub fakturą VAT.


    Ewentualnie pewnie więcej dowiesz się tu: http://www.tp-link.com.pl/support-contact.html
  • #3
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    .:aspire:. wrote:
    myślę, że wysłanie bezpośrednio do autoryzowanego serwisu przyspieszy proces.

    Możesz oddać do sklepu (reklamacja) i żądać wymiany sprzętu - reklamacja jest znacznie korzystniejsza (dla klienta) niż gwarancja.
  • Ochrona Domu
  • #4
    dt1
    Admin of Computers group
    KOCUREK1970 wrote:
    Możesz oddać do sklepu (reklamacja) i żądać wymiany sprzętu

    Żądać to można wszystkiego, ale sklep wcale nie musi na to żądanie przystać (Art 560 KC jeśli dobrze pamiętam).

    KOCUREK1970 wrote:
    reklamacja jest znacznie korzystniejsza (dla klienta) niż gwarancja.

    Pewnie chodzi o rękojmię. Nie zawsze jest korzystniejsza. Na przykład producent może udzielić gwarancji na 3 lata (i tak jest w przypadku obecnych produktów TPLink), a z rękojmi można skorzystać tylko przez 2 lata.

    Jest jeszcze jedna ciekawa kwestia:
    uokik.gov.pl wrote:
    Przez rok trwania odpowiedzialności sprzedawcy istnieje domniemanie, że stwierdzona wada lub jej przyczyna istniała już w momencie sprzedaży. Taka sytuacja ułatwia złożenie reklamacji, gdyż to przedsiębiorca musi udowodnić, że wada powstała z winy konsumenta.

    W przypadku zauważenia wady w późniejszym terminie, czyli między 12. a 24. miesiącem od wydania towaru, to konsument powinien wykazać, że wada towaru istniała w momencie zakupu – np. jest wynikiem zastosowania materiałów niskiej jakości, nieprawidłowej produkcji czy też niepoprawnej instrukcji obsługi lub konserwacji. Na poparcie swoich twierdzeń może (ale nie musi) skorzystać z pomocy specjalistów, w tym z opinii i analiz niezależnych rzeczoznawców.


    Czyli jeśli router ma już co najmniej rok, to na jego obecnym właścicielu będzie leżał obowiązek udowodnienia, że wada istniała w momencie zakupu (co w moim odczuciu mogłoby być ciężkie i nawet dość kosztowne, o ile wykonalne, jeśli trafi się na ciekawego sprzedawcę - tutaj gwarancja może być czasem łatwiejsza do zrealizowania).
  • #5
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    dt1 wrote:
    Żądać to można wszystkiego, ale sklep wcale nie musi na to żądanie przystać

    Tu w roli głównej występuje Ustawa Konsumencka z dnia 25 grudnia 2014r.
    Wymiana na rzecz nową i wolną od wad jest wymieniona jako pierwsza w Ustawie Konsumenckiej (wynikających zeń przepisów o reklamacji) - i klient ma prawo tego żądać powołując się na jej zapisy.
    Jeśli żądanie klienta (wymiana na rzecz nową i wolną od wad) nie może być spełnione, to sklep ma obowiązek zaproponować inne rozwiązanie na które klient NIE ma obowiązku i przymusu się zgodzić i może nadal obstawać przy swoim.
    To klient wskazuje czego oczekuje od sprzedawcy (wymiana na towar nowy i wolny od wad, obniżenie ceny, naprawa).
    dt1 wrote:
    Pewnie chodzi o rękojmię

    Lepiej używać określenia niezgodności towaru z umową.
    dt1 wrote:
    Nie zawsze jest korzystniejsza. Na przykład producent może udzielić gwarancji na 3 lata (i tak jest w przypadku obecnych produktów TPLink), a z rękojmi można skorzystać tylko przez 2 lata.

    Jest korzystniejsza w pierwszych 2 latach :) (jeśli mowa o gwarancji producenta na okres 3 lat).
    Przez pierwsze 2 lata chroni Ustawa Konsumencka i zapisy KC.
    Korzystając z gwarancji nie masz praktycznie żadnych praw i zmuszony jesteś przystać na warunki producenta.
    dt1 wrote:
    Czyli jeśli router ma już co najmniej rok, to na jego obecnym właścicielu będzie leżał obowiązek udowodnienia, że wada istniała w momencie zakupu (co w moim odczuciu mogłoby być ciężkie i nawet dość kosztowne, o ile wykonalne, jeśli trafi się na ciekawego sprzedawcę - tutaj gwarancja może być czasem łatwiejsza do zrealizowania).

    Nie spotkałem się z przypadkiem, że sklep odrzucił żądanie klienta i żądał udowodnienia, że ponosi winę za uszkodzony sprzęt powyżej 12 mc.
    Serwis producenta ot tak sobie wymieni i nie będą sprzętu dogłębnie badać - jeśli już doń trafi, to sprawdzą przyczyną uszkodzenia i może wtedy być nieciekawie?
    Bardzo często sprzedawca nigdzie sprzętu nie daje do sprawdzenia, ot wymienia się klientowi i tyle - potem się zgłasza uszkodzenie przedsprzedażne u producenta danego sprzętu i producent to sklepowi wymienia od ręki na rzecz wolną od wady.

    Korzystałem wielokrotnie z reklamacji (i praktycznie tylko z niej), nigdy mnie zapisy Ustawy Konsumenckiej nie zawiodły (no może 1 raz, ale sklep usłyszał, że idę do Rzecznika Konsumentów i z miejsca zmienił swoje wcześniejsze odmowne stanowisko :D ).
  • #6
    dt1
    Admin of Computers group
    KOCUREK1970 wrote:
    Tu w roli głównej występuje Ustawa Konsumencka z dnia 25 grudnia 2014r.
    Wymiana na rzecz nową i wolną od wad jest wymieniona jako pierwsza w Ustawie Konsumenckiej (wynikających zeń przepisów o reklamacji) - i klient ma prawo tego żądać powołując się na jej zapisy.

    Proponuję wziąć pod uwagę http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20170000683 - kilka rzeczy się zmieniło od 2014 roku.

    KOCUREK1970 wrote:
    Jeśli żądanie klienta (wymiana na rzecz nową i wolną od wad) nie może być spełnione, to sklep ma obowiązek zaproponować inne rozwiązanie na które klient NIE ma obowiązku i przymusu się zgodzić i może nadal obstawać przy swoim.
    To klient wskazuje czego oczekuje od sprzedawcy (wymiana na towar nowy i wolny od wad, obniżenie ceny, naprawa).

    Oczywiście, że może, napisałem, że może sobie już żądać wszystkiego, natomiast mamy wspomniany Art 560 § 2. Jeżeli kupującym jest konsument, może zamiast zaproponowanego przez sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez sprzedawcę.

    Sprzedawca może łatwo udowodnić, że ponaprawowy, używany router w otwartym opakowaniu będzie miał niższą wartość niż nowy, zafoliowany, więc jeśli ma klientowi dać nowy z półki, a w jego miejsce wziąć na stan ponaprawowy/używany - żądanie wymiany będzie powodowało nadmierne koszty w porównaniu z naprawą przez serwis producenta.

    KOCUREK1970 wrote:
    Jest korzystniejsza w pierwszych 2 latach :) (jeśli mowa o gwarancji producenta na okres 3 lat).
    Przez pierwsze 2 lata chroni Ustawa Konsumencka i zapisy KC.

    W przypadku TPL może i tak, ale nie zawsze jest korzystniejsza. Gwarancje door-to-door, w których jest deklarowany serwis w rozsądnym czasie, gwarancje on-site (np next-business-day) są według mnie korzystniejsze niż roszczenia z tytułu rękojmi :)

    KOCUREK1970 wrote:
    Nie spotkałem się z przypadkiem, że sklep odrzucił żądanie klienta i żądał udowodnienia, że ponosi winę za uszkodzony sprzęt powyżej 12 mc.

    Widzisz, a możesz się spotkać, bo taki zapis jest i go sobie nie wymyśliłem. Tyle że najczęściej na szczęście sklep nie widzi problemu jeśli chodzi o realizację reklamacji, więc do tego najczęściej nie dochodzi.

    KOCUREK1970 wrote:
    Korzystałem wielokrotnie z reklamacji (i praktycznie tylko z niej), nigdy mnie zapisy Ustawy Konsumenckiej nie zawiodły (no może 1 raz, ale sklep usłyszał, że idę do Rzecznika Konsumentów i z miejsca zmienił swoje wcześniejsze odmowne stanowisko :D ).

    Też korzystałem z usług Rzecznika, ma dużą wiedzę, ale niestety małe możliwości. A przy przedmiotach o niższej wartości rzadko który konsument wytoczy sprawę w sądzie - i na tym nieuczciwy sprzedawca może bazować. Sam Rzecznik może jedynie pogrozić, może napisać ładne pismo najeżone odpowiednimi paragrafami i może asystować klientowi przy skierowaniu sprawy do Sądu. Niestety nie może niczego wymusić na sprzedawcy (o czym już się przekonałem jako klient nieuczciwej firmy - na nich zadziałało dopiero powiadomienie o skierowaniu sprawy do Sądu).
  • #7
    .:aspire:.
    Level 23  
    Bardzo dziękuje za porady prawne, ale znam prawa konsumenta. Ja chciałem tylko zapytać, czy ktoś może się orientuje, który ASP obsługuje TP-Link.
    Konsultant techniczny TP-Link powiedział, żeby oddać do sprzedawcy, czyli: albo wysyłają to do jakiegoś zagranicznego serwisu, albo sprzedawca wysyła do jakiegoś huba, który robi ekspertyzy lub wymiany.
  • Helpful post
    #8
    jimasek
    Moderator of Networks, Internet
    Jeżeli router jest uszkodzony oddajesz/odsyłasz do miejsca zakupu. Nie ma autoryzowanych serwisów bo TP-link nie naprawia swoich sprzętów tylko je wymienia jeżeli rzeczywiście są uszkodzone i na gwarancji.
  • #9
    .:aspire:.
    Level 23  
    OK. Dzięki. Technik na infolinii rozłożył ręce i powiedział, że router jest uszkodzony. Kupiłem go 2 tygodnie temu, więc nie powinno być (mam nadzieje) problemów z wymianą.
  • #10
    jimasek
    Moderator of Networks, Internet
    Szkoda że nie napisałeś co to za model urządzenia, jakie łącze i co się dzieje??? Wróżkami nie jesteśmy niestety.
    .:aspire:. wrote:
    Dzięki. Technik na infolinii rozłożył ręce i powiedział, że router jest uszkodzony

    Dużo powiedziane że "technik" :)
  • #11
    .:aspire:.
    Level 23  
    No nie wiem, kim on tam był. W każdym razie usterka jest taka, że co kilkanaście godzin nie można się podłączyć do sieci Wi-Fi. Po restarcie wszystko jest OK, a po jakimś czasie znowu problem wraca. Internet po LAN działa cały czas idealnie, z Wi-Fi są problemy. Sieć jest cały czas widoczna, ale nie można się do niej podłączyć (żadnym z kilku urządzeń w domu). W ramach testu wyłączyłem wszystkie zabezpieczenia oraz kombinowałem z DHCP. Cały czas ten sam problem.
  • #12
    jimasek
    Moderator of Networks, Internet
    Co to za internet, jak podłączony do TP-linka? Model tego routera?
  • #13
    .:aspire:.
    Level 23  
    Neostrada. TP-Link TD-W8970. Kabel wpięty pod złącze ADSL.
    Internet po LAN cały czas jest. Do Wi-Fi nie można czasem się podłączyć.
  • #14
    jimasek
    Moderator of Networks, Internet
    Jak masz skonfigurowane Wifi? Wyłącz wszystkie automaty, ustaw konkretny kanał i szerokość na 20MHz, Jak masz ustawione Wireless Security? Sprawdź testowo 802.11g jak się zachowuje sieć wifi?
  • #15
    .:aspire:.
    Level 23  
    Już tak robiłem, dodatkowo testowałem na wyłączonych zabezpieczeniach. Teraz mam tylko filtrowanie po mac'ach. I dalej ten sam problem.
    Czasem na urządzeniu, które chce podłączyć wyrzuca "błąd uwierzytelnienia".
  • #16
    jimasek
    Moderator of Networks, Internet
    Pokaż co masz ustawione w Wireless Settings i Security. Włącza zabezpieczenia WPA2/AES,
  • #17
    .:aspire:.
    Level 23  
    Zabezpieczenia mam wyłączone. Działa tylko filtrowanie po macach.
    To na 100% wina radia.
  • #18
    jimasek
    Moderator of Networks, Internet
    No skro tak twierdzisz to pozostaje oddanie do sklepu i reklamacja.
  • #19
    .:aspire:.
    Level 23  
    Wiem. Dlatego pytałem, który ASP obsługuje TP-Link. Wygląda na to, że muszę odesłać do sprzedawcy i procesy reklamacji potrawa miesiąc, albo dłużej.
  • #20
    jimasek
    Moderator of Networks, Internet
    Niestety my tego na forum nie naprawimy. Taka jest polityka korporacji TP-Link.