Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Suzuki Grand Vitara - Nie działa nawiew w środku

sadek1979 20 Dec 2017 06:05 9021 12
  • #1
    sadek1979
    Cars specialist
    Autko jak w temacie . Nie działa nawiew w środku . Do wentylatora nie dochodzi ani napięcie ani masa . Do rezystora idą 4 przewody . Dwa grube i dwa cienkie . na 3 z nich jest masa . Ewidentnie wcięło gdzieś zasilanie . Sprawdzony bezpiecznik 43 i sprawdzony przekażnik pod schowkiem ( to chyba ten ) . Do przekaźnika dochodzi zasilanie , zrobienie zworki na przekaźniku nic nie daje . Może ktoś z kolegów dysponuje schemacikiem by zobaczyć co jeszcze mogę sprawdzić .
    Dmuchawa na krótko działą .Po podłączeniu komputera w blokach pomiarowych widzi włączenie i wyłączenie dmuchawy , pokazuje biegi dmuchawy . Doprecyzuje autko - Grand Vitara 2004 rok silnik 2.0 diesel .
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Relpol przekaźniki
  • #3
    sadek1979
    Cars specialist
    powiem ,że nie sprawdzałem ale nie rzuciło mi się w oczy . Dokładnie sprawdze po południu Masz Piotrze kawałek schematu ??

    Dodano po 8 [godziny] 21 [minuty]:

    Webasta brak .
  • Relpol przekaźniki
  • #4
    sadek1979
    Cars specialist
    Panowie podbijam temat i nadal proszę o Wasze podpowiedzi . Do tej pory sprawdzony rezystor - podmieniony na inny . Wymieniony wentylator bo poprzedni ciężko chodził . Sprawdzone przewody od panelu do rezystora . Są całe i nie mają żadnego zwarcia . Brakuje mi napięcia sterującego przekaźnik ( kolor zielono/żółty ) . Dałem na krótko tam napięcie przekaźnik zwarł styki i wentylator ruszył . Problem polega na tym że brak jest biegów dmuchawy . Działa tylko 7 i 8 bieg . W parametrach komputer niby widzi żę na 1 biegu daje 4 v , na 2 daje 6v ...... na 8 biegu 14 v . Widać również biegi jak kręcę pokrętłem 1,2,....8 .,widzi również wyłączenie dmuchawy . Może mieliście podobne problemy z suzuki grand vitarą ???. Nie jestem pewien co do rezystora bo to chyba właśnie on steruje biegami dmuchawy . No i zostaje jeszcze sterowanie przekaźnika dmuchawy . Według schematu idzie z bezpiecznika po zapłonie .
  • #6
    Ireneo
    Level 41  
    szymitsu21 wrote:
    Weź miernik i zobacz czy na pinie sterującym przy rezystorze zmienia się napięcie.

    Jeśli tak to rezystor złom.

    Rezystor podmienił.
  • #7
    szymitsu21
    Moderator of Cars
    Ireneo wrote:
    szymitsu21 wrote:
    Weź miernik i zobacz czy na pinie sterującym przy rezystorze zmienia się napięcie.

    Jeśli tak to rezystor złom.

    Rezystor podmienił.


    No ale dalej jakiś problem. W ten sposób wykluczy sterowanie a zostanie zasilanie...
  • #8
    sadek1979
    Cars specialist
    Pierwsza usterka jak pisałem to brak zasilania na przekaźnik wentylatora znajdującego się po stronie pasażera obok dmuchawy - zółto /zielony przewód . Sprawdziłem dwa przewody idące z panelu klimatronika do rezystora . Brak zwarcia czy uszkodzenia . Na jednym z nich powinna się zmieniać wartość jak kręcę pokrętłem . Ani na jednym ani na drugim nic się nie zmienia . Dlatego obstawiam panel . Coś w środku odczytuje pozycję pokrętła , zmiane zasilania ale jakiś wykonawczy element ma to w du.... . Czy jeszcze coś może wpływać na prędkość wentylatora ???. Powinno być tak że pokrętło do rezystora a on do dmuchawy .
  • #9
    szymitsu21
    Moderator of Cars
    Nie, na prędkość nic nie wpływa. Jeśli jest zasilanie to po podaniu napięcia sterującego ma za********ć.
    Nie tak dawno robiłem suzuki liane myślę że to to samo. Tam po prostu padł rezystor...
    Ja mam takie małe fajne coś podpinam do rezystora podaje mu napięcia jakie chce i widzę czy po tej stronie wszystko ok.
  • #10
    sadek1979
    Cars specialist
    Właśnie o to chodzi że brakuje mu tego zmiennego zasilania . Te dwa przewody co idą do rezystora z panelu . Czy jeden z nich powinien dawać zmienne wartości po kręceniu pokrętłem . A drugi ???? .
  • Helpful post
    #12
    Raywood
    Level 12  
    Drugi może być od klimatyzacji.
    Daje sygnał na przekaźnik o włączonym nawiewie i zezwala sprężarce pracować.
  • #13
    sadek1979
    Cars specialist
    No i macie obaj rację bo zdziwiłem się że jak włączę dmuchawę na krótko to silnik zaczyna inaczej pracować . Dziś jak znajdę czas to podjadę na szrot i podmienię panel i ewentualnie rezystor . Dam znaka . Pozdrawiam


    po przerwie odpowiadam że uszkodzony był REZYSTOR dmuchawy . Nie wiem jak dokładnie on działa ale przy jego uszkodzeniu nie zmieniały się wartości . Po wymianie rezystora na jednym cienkim przewodzie wartości się zmieniały i biegi wróciły . Dziękuję za Wasze podpowiedzi . Pozdrawiam serdecznie i wszystkiego dobrego w Nowym Roku .