Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Zafira (A) - Kierunkowskazy LED za szybko migają

Sanjose 20 Dec 2017 18:57 1677 10
  • #1
    Sanjose
    Level 29  
    Witam.
    Po zamontowaniu jednej pary żarówek Led, częstotliwość migania kierunkowskazów znacznie wzrosła tak jak by żarówka była przepalona.

    Moje pytanie brzmi:
    Czy moduł sterujący kierunkowskazami można wymienić na taki który współpracuje z żarówkami typu Led? Czy jestem skazany na dokładanie rezystorów do żarówek?

    Pytam bo nigdzie nie znalazłem konkretnej odpowiedzi czy coś takiego jest możliwe bez ingerencji w same żarówki.
    Zastanawiam się jakiego typu jest zastosowany przerywacz w tym aucie skoro reaguje na oporność żarówek.
    Proszę o jakieś wskazówki co zrobić z tym fantem :).
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Relpol przekaźniki
  • Helpful post
    #2
    licho23
    Level 20  
    Multitimer steruje przekaźnikami w tym aucie, rezystory obciążające w tym wypadku to najtańsze wyjście.
  • #3
    Sanjose
    Level 29  
    Jak to cudo wygląda? To jest ten element z wiązką przy bezpiecznikach?
    Jakie jest to droższe wyjście? Przeprogramowanie czy modyfikacje w układzie elektronicznym?
  • Relpol przekaźniki
  • #4
    helmud7543
    Level 43  
    Jesteś pewny że multitimer był już w Zafirze A?
    Jaką moc pobieraną przez te diody?
    Wstawianie opornika mija się z celem, bo pobór prądu będzie jak w normalnych żarówkach (a wtedy po co je zmieniać? chyba, że dla celów estetycznych ale ja np: nie znoszę światła LED).
  • #6
    sanfran
    Level 40  
    Kierunkowskazy LED akurat nie mijają się z celem. LEDy są łatwiejsze do zauważenia niż tradycyjne żarówki z włóknem w przypadku świateł gdzie ważny jest fakt zmiany stanu niż samo świecenie się.
  • #7
    Sanjose
    Level 29  
    Auto jest z 2001 roku więc już takie bajery były montowane. Spodziewałem się tam klasycznego przerywacza, dźwięk jest charakterystyczny :). Ledy są znacznie trwalsze i mają wyższą sprawność jeśli chodzi o ilość dawanego światła.

    Na czym polega to drugie, droższe wyjście?
  • Helpful post
    #8
    milejow
    Level 43  
    Sanjose wrote:
    skoro reaguje na oporność żarówek.

    Nie na oporność tylko na pobór prądu.
    W multitimerze układ przerywacza powinien mieć zamontowane obciążenie wzorcowe (wyraźnie większy rezystor) dostosowanie układu na potrzeby LED robi się zmieniając ten rezystor na odpowiednio mniejszy mocowo i opornościowo
  • #9
    Sanjose
    Level 29  
    Przejrzałem kilka zdjęć jak to wygląda i się zastanawiam czy faktycznie nie dokładać tych rezystorów w żarówkach.
    Tam są układy scalone, jak coś pójdzie nie tak to trzeba będzie szukać nowego regulatora czasowego.
    Będzie i bezpieczniej dla samego układu i portfela ;).

    Chyba że przeróbka jest względnie prosta.
  • #10
    helmud7543
    Level 43  
    Względnie prosta - jeśli jest jak pisze kolega wyżej (ja akurat tego układu nie znam, myślałem że to zwykły przerywacz jest w tym aucie) - jak sobie wyliczysz na jaki zamienić.
    Ryzyko zawsze większe, jak coś pójdzie nie tak. Ja bym wolał pruć lampy niż elektronikę.
  • #11
    Sanjose
    Level 29  
    Schematu chyba do tego się nie uświadczy, znalazłem tylko opis blokowy w dość niskiej rozdzielczości.

    EDIT:
    Zamykam temat, bezpieczniejszym wyjściem jednak jest modyfikacja samych żarówek.