Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Espace IV 2,2DCI - Zestaw startowy po odwrotnym podłączeniu akumulatora

slevy70 20 Dec 2017 19:33 2670 21
  • #1
    slevy70
    Level 18  
    Ktoś sie pośpieszył i odwrotnie podłaczył akumulator. Uszkodzona elekryka odpowiedzialna min za oswietlenie, kierunkowskazy , uszkodzone bsi. Dodatkowo zgubiona wczasie transportu jedyna karta. Do dyspozycji jako dawca drugie identyczne auto z uszkodzonym silnikiem. Co nalezy przełożyć by uruchomić auto ? czy wystarczy karta , bsi i sterownik silnika ? Chciałbym się upewnić by wymontowac wszystko za jednym razem i nie jeżdzić kilka razy po części z racji duzej odległości.
  • #2
    milejow
    Level 43  
    Nie BSI tylko UCH, karta, blokada kierownicy i ECM.
  • #3
    licho23
    Level 20  
    Blokada kierownicy do kompletu.
  • #4
    slevy70
    Level 18  
    blakady nie przeprogramuję jak np w meganie2 ?
  • #5
    milejow
    Level 43  
    Wszystko da się przeprogramować(poza kartą) Jak podłączyłeś odwrotnie zasilanie to nie wiadomo czy jeszcze jest coś do czyszczenia.
  • #6
    sk700
    Level 31  
    Auto odpala? Może warto przegrać zawartość procesora do drugiego UCH zamiast pchać cały zestaw?
  • #7
    milejow
    Level 43  
    sk700 wrote:
    Auto odpala?

    slevy70 wrote:
    Dodatkowo zgubiona wczasie transportu jedyna karta.
  • #8
    sk700
    Level 31  
    milejow wrote:

    sk700 napisał:
    Auto odpala?

    slevy70 napisał:
    Dodatkowo zgubiona wczasie transportu jedyna karta.

    Fakt, umknęło mi to. Przyznaję rację, zabawa z UCH i kodowanie karty wyjdzie tyle samo co cały zestaw bez kombinowania.
  • #9
    slevy70
    Level 18  
    ok jutro przełoże i dam znać.
  • #10
    slevy70
    Level 18  
    Więc tak , po przełożeniu sterownika silnika , uch z kartą i blokady auto nie widzi karty brak zasilania na czytniku. inaczej wyglądaja moduły UCH , zdjęcia w załączniku. Brakuje jednego złącza , JAk to reraz zgrać ze soba i czy wogóle się da czy muszę szukać identyczne uch i resztę takie jak było w oryginale ?
  • #11
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Sprawdź zasilania i bezpieczniki oraz bezpiecznik na akumulatorze i alternator.
    Ogólnie słabo to widzę , coś jeszcze może przywierać CAN , kto wie co jeszcze padło ,skoro nawet komputera nie podpiałeś i nie przeleciałeś diagnozą wszystkiego.

    Dodano po 44 [sekundy]:

    W espasie są też bezpieczniki po prawej i lewej stronie kokpitu od góry!!!!!!
  • #12
    jurekk55
    Level 36  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    W espasie są też bezpieczniki po prawej i lewej stronie kokpitu od góry!!!!!!


    Po prawej nieistotne do odpalenia bezpieczniki.
    Natomiast jest tam sterownik klimatyzacji.
    Do odpalenia czy pozycji zapłon potrzebne są sparowane: karta,UCH,Blokada kierownicy, karta i ECU oraz sprawny czytnik karty,oczywiście wpięte w instalację.
    Do sprawdzenia bezpieczniki j/w,
    Do weryfikacji uszkodzeń CAN w modułach ściągnij konsolę (dostęp do UCH i sterownika klimatyzacji) , ściągnij nadkole (ABS),z tyłu masz hamulec postojowy.
    Kawał dobrej zabawy Ciebie czeka.
  • #13
    slevy70
    Level 18  
    kokpit mam zdjęty, na oryginalnym UCH czytnik siie podświetla na czerwono. przy tym nowym nie, tak jakby go nie widział, na zdjęciu oryginalny i nowy UCH i moje pytanie czy na tym nowym uruchomię auto > Do nowego UCH oczywiscie kpl sterownik , karta i blokada są założone i podpięte. wszystkie funkcje w aucie typu oswietlenie wnetrza i zewnętrzne działa. Tablica wskaźników sie załącza. Auto stoi na lawecie z właczonym hamulcem postojowym.
    Czy można w jakiś sposób go wyłączyć by zdjąć auto i wprowadzić do garażu ?
  • #14
    jurekk55
    Level 36  
    slevy70 wrote:
    Czy można w jakiś sposób go wyłączyć by zdjąć auto i wprowadzić do garażu ?

    Pomiędzy przednimi fotelami masz dźwignię awaryjnego odblokowania
  • #16
    slevy70
    Level 18  
    kamiloskop wrote:
    Jakie masz karty w tym nowym zestawie ? Tzn z free hand czy bez?

    oryginalne były free , teraz bez .
  • #19
    kortyleski
    Level 43  
    Jak już napisano zerwać ręczny między fotelami i auto do dobrego elektronika ze sprzętem. Gdyby była ori karta byłoby sporo łatwiej
  • #20
    slevy70
    Level 18  
    kortyleski wrote:
    Jak już napisano zerwać ręczny między fotelami i auto do dobrego elektronika ze sprzętem. Gdyby była ori karta byłoby sporo łatwiej


    a jaki tu wymyślny specjalistyczny sprzęt jest potrzebny , którego nie ma średniej klasy elektronik ?
  • #21
    kortyleski
    Level 43  
    slevy70 wrote:
    a jaki tu wymyślny specjalistyczny sprzęt jest potrzebny , którego nie ma średniej klasy elektronik ?

    Choćby fabryczny tester do tego auta. i to nie chińczyka.
  • #22
    slevy70
    Level 18  
    rzadnych specjalistycznych sprzętów nie było potrzeba ani wizyty u "dobrego elektronika", wystarczyły moje umiejętności , trochę zaangażowania , pomoc ze strony mhh auto , nie taka jak tutaj gdzie poleca się wizytę u dobrego elektronika zapewne baaaardzo drogiego albo wymyśla wszystko tylko nie to co potrzeba, widocznie takie jest zadanie towarzystwa wzajemnej adoracji z elektrody i zwykłego polskiego cebulactwa. Wiecej pomocy uzyskałem niejednokrotnie od świeżych adeptów elektroniki samochodowej niż starych wyjadaczy, a przecież każdy jakoś zaczyna a forum jest do pomocy a nie cwanictwa.
    A wystarczyło do kompletu dołożyć czytnik karty. Ot i caaaaała filozofia. Nikomu nie dziękuję za pomoc.