Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Espace IV 2,2DCI - Zestaw startowy po odwrotnym podłączeniu akumulatora

slevy70 20 Dec 2017 19:33 3126 21
  • #1
    slevy70
    Level 18  
    Ktoś sie pośpieszył i odwrotnie podłaczył akumulator. Uszkodzona elekryka odpowiedzialna min za oswietlenie, kierunkowskazy , uszkodzone bsi. Dodatkowo zgubiona wczasie transportu jedyna karta. Do dyspozycji jako dawca drugie identyczne auto z uszkodzonym silnikiem. Co nalezy przełożyć by uruchomić auto ? czy wystarczy karta , bsi i sterownik silnika ? Chciałbym się upewnić by wymontowac wszystko za jednym razem i nie jeżdzić kilka razy po części z racji duzej odległości.
  • #2
    milejow
    Level 43  
    Nie BSI tylko UCH, karta, blokada kierownicy i ECM.
  • #3
    licho23
    Level 20  
    Blokada kierownicy do kompletu.
  • #4
    slevy70
    Level 18  
    blakady nie przeprogramuję jak np w meganie2 ?
  • #5
    milejow
    Level 43  
    Wszystko da się przeprogramować(poza kartą) Jak podłączyłeś odwrotnie zasilanie to nie wiadomo czy jeszcze jest coś do czyszczenia.
  • #6
    sk700
    Level 31  
    Auto odpala? Może warto przegrać zawartość procesora do drugiego UCH zamiast pchać cały zestaw?
  • #7
    milejow
    Level 43  
    sk700 wrote:
    Auto odpala?

    slevy70 wrote:
    Dodatkowo zgubiona wczasie transportu jedyna karta.
  • #8
    sk700
    Level 31  
    milejow wrote:

    sk700 napisał:
    Auto odpala?

    slevy70 napisał:
    Dodatkowo zgubiona wczasie transportu jedyna karta.

    Fakt, umknęło mi to. Przyznaję rację, zabawa z UCH i kodowanie karty wyjdzie tyle samo co cały zestaw bez kombinowania.
  • #9
    slevy70
    Level 18  
    ok jutro przełoże i dam znać.
  • #10
    slevy70
    Level 18  
    Więc tak , po przełożeniu sterownika silnika , uch z kartą i blokady auto nie widzi karty brak zasilania na czytniku. inaczej wyglądaja moduły UCH , zdjęcia w załączniku. Brakuje jednego złącza , JAk to reraz zgrać ze soba i czy wogóle się da czy muszę szukać identyczne uch i resztę takie jak było w oryginale ?
  • #11
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Sprawdź zasilania i bezpieczniki oraz bezpiecznik na akumulatorze i alternator.
    Ogólnie słabo to widzę , coś jeszcze może przywierać CAN , kto wie co jeszcze padło ,skoro nawet komputera nie podpiałeś i nie przeleciałeś diagnozą wszystkiego.

    Dodano po 44 [sekundy]:

    W espasie są też bezpieczniki po prawej i lewej stronie kokpitu od góry!!!!!!
  • #12
    jurekk55
    Level 36  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    W espasie są też bezpieczniki po prawej i lewej stronie kokpitu od góry!!!!!!


    Po prawej nieistotne do odpalenia bezpieczniki.
    Natomiast jest tam sterownik klimatyzacji.
    Do odpalenia czy pozycji zapłon potrzebne są sparowane: karta,UCH,Blokada kierownicy, karta i ECU oraz sprawny czytnik karty,oczywiście wpięte w instalację.
    Do sprawdzenia bezpieczniki j/w,
    Do weryfikacji uszkodzeń CAN w modułach ściągnij konsolę (dostęp do UCH i sterownika klimatyzacji) , ściągnij nadkole (ABS),z tyłu masz hamulec postojowy.
    Kawał dobrej zabawy Ciebie czeka.
  • #13
    slevy70
    Level 18  
    kokpit mam zdjęty, na oryginalnym UCH czytnik siie podświetla na czerwono. przy tym nowym nie, tak jakby go nie widział, na zdjęciu oryginalny i nowy UCH i moje pytanie czy na tym nowym uruchomię auto > Do nowego UCH oczywiscie kpl sterownik , karta i blokada są założone i podpięte. wszystkie funkcje w aucie typu oswietlenie wnetrza i zewnętrzne działa. Tablica wskaźników sie załącza. Auto stoi na lawecie z właczonym hamulcem postojowym.
    Czy można w jakiś sposób go wyłączyć by zdjąć auto i wprowadzić do garażu ?
  • #14
    jurekk55
    Level 36  
    slevy70 wrote:
    Czy można w jakiś sposób go wyłączyć by zdjąć auto i wprowadzić do garażu ?

    Pomiędzy przednimi fotelami masz dźwignię awaryjnego odblokowania
  • #16
    slevy70
    Level 18  
    kamiloskop wrote:
    Jakie masz karty w tym nowym zestawie ? Tzn z free hand czy bez?

    oryginalne były free , teraz bez .
  • #19
    kortyleski
    Level 43  
    Jak już napisano zerwać ręczny między fotelami i auto do dobrego elektronika ze sprzętem. Gdyby była ori karta byłoby sporo łatwiej
  • #20
    slevy70
    Level 18  
    kortyleski wrote:
    Jak już napisano zerwać ręczny między fotelami i auto do dobrego elektronika ze sprzętem. Gdyby była ori karta byłoby sporo łatwiej


    a jaki tu wymyślny specjalistyczny sprzęt jest potrzebny , którego nie ma średniej klasy elektronik ?
  • #21
    kortyleski
    Level 43  
    slevy70 wrote:
    a jaki tu wymyślny specjalistyczny sprzęt jest potrzebny , którego nie ma średniej klasy elektronik ?

    Choćby fabryczny tester do tego auta. i to nie chińczyka.
  • #22
    slevy70
    Level 18  
    rzadnych specjalistycznych sprzętów nie było potrzeba ani wizyty u "dobrego elektronika", wystarczyły moje umiejętności , trochę zaangażowania , pomoc ze strony mhh auto , nie taka jak tutaj gdzie poleca się wizytę u dobrego elektronika zapewne baaaardzo drogiego albo wymyśla wszystko tylko nie to co potrzeba, widocznie takie jest zadanie towarzystwa wzajemnej adoracji z elektrody i zwykłego polskiego cebulactwa. Wiecej pomocy uzyskałem niejednokrotnie od świeżych adeptów elektroniki samochodowej niż starych wyjadaczy, a przecież każdy jakoś zaczyna a forum jest do pomocy a nie cwanictwa.
    A wystarczyło do kompletu dołożyć czytnik karty. Ot i caaaaała filozofia. Nikomu nie dziękuję za pomoc.