Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mazda Premacy 2.0 DITD - letni wąż od chłodnicy po przejechaniu 2 km

matias654 21 Dec 2017 13:24 3309 27
Texa Poland
  • #1
    matias654
    Level 8  
    Witam,
    aktualnie temperatura zewnętrzna ok.0 zauważyłem, że mój diesel po przejechaniu ok. 2-3 km ma już delikatnie ciepły górny wąż od chłodnicy? czy to normalne ?

    Dodam jeszcze, że mam od dłuższego czasu problem z jazdą do momentu nagrzania auta. Silnik szarpie i zamula, że się jechać nie da. Jak już wskazówka temperatury ruszy to problem powoli ustaje a po nagrzaniu auta znika.

    Jest opcja, że termostat nie zamyka się do końca i stąd te problemy ?
  • Texa Poland
  • Texa Poland
  • #3
    matias654
    Level 8  
    A czy węże od chłodnicy nie powinny być ciepłe dopiero jak silnik osiagnie ok 90 C ? przeciez duzy obieg do momentu nagrzania nie powinien sie zalaczac. to dlaczego waz jest cieply?
  • #4
    lemmak
    Level 21  
    Zimny powinien być wąż przed termostatem aż do momentu jego uchylenia. Drugi koniec ma prawo być lekko ciepły, gdyż ma połączenie z małym obiegiem. Odpal na postoju i sprawdzaj obydwa węże, czy się nagrzewają.
  • #5
    matias654
    Level 8  
    Wyczytałem błędy metodą zworki o to co mi wybyłyskało:

    0110 impuls zapłonu, czujnik temperatury powietrza zasysanego
    0180 impuls zapłonu a co to jest kod 80 ???
    0403 czujnik położenia wału/ czujnik temperatury silnika-temp.powietrza zasysanego
    1402 czujnik ciśnienia atmosferycznego przepływomierz

    czy ktoś pomoże mi wskazać usterkę bo nie wiem czy dobrze odczytuje i rozumiem, że to są elementy które są uszkodzone czy mogą być uszkodzone ?

    01 – Impuls zapłonu
    02 – Czujnik położenia wału / Przepływomierz powietrza*
    03 – Czujnik położenia wału / Czujnik temp. silnika*
    04 – Czujnik położenia wału / Czujnik temp. pow. zasys*
    08 – Przepływomierz powietrza
    10 – Czujnik temperatury powietrza zasysanego
    14 – Czujnik ciśnienia atmosferycznego – EMS
  • Helpful post
    #6
    lemmak
    Level 21  
    Jeśli dobrze wymigałeś, to masz takie błędy:
    P1402 Układ czujnika położenia zaworu EGR
    P0403 Usterka obwodu recyrkulacji spalin
    P0180 Usterka obwodu czujnika temperatury paliwa A
    P0110 Awaria obwodu temperatury powietrza dolotowego
    Czyli EGR do przeglądu i prawdopodobnie usterka elektryczna. Samodzielnie - możesz sprawdzić wszystkie bezpieczniki i zasilanie czujników.
  • #7
    matias654
    Level 8  
    dzięki za odczytanie błędów. W samochodzie zaślepiłem EGR ale z jednej strony.
    Czy ktoś ma jakiś pomysł, który element może być odpowiedzialny za taką usterkę?
    Czy jednak trzeba udać się do dobrego mechanika?
  • #8
    lemmak
    Level 21  
    Skasuj błędy, pojeździj, powtórz diagnozę. Nie wiadomo jaki to charakter błędów, może już historyczne. Jak się powtórzą, to raczej do mechanika.
  • #9
    matias654
    Level 8  
    Witam,

    pojeździłem po skasowaniu błędów i wykonałem ponownie diagnozę. Wyskoczyły mi 2 błędy:

    P1402 Układ czujnika położenia zaworu EGR
    P0403 Usterka obwodu recyrkulacji spalin

    przedmuchałem wężyki podciśnienia od EGR a także sprawdziłem napięcie na pinach i wyszło 3.9 V czy jest ono prawidłowe? z ciekawości sprawdzałem napięcie na innych czujnikach np. powietrza w IC i filtrze powietrza i mają po 4.9 V.
  • #10
    Doktorr
    Level 35  
    P1402 Spróbuj wysterować egr bezpośrednio podciśnieniem i dokonaj pomiarów czujnika EGR. (na górze gruszki) .
    Powodem rejestracji błędów jest to, że czujnik zwraca do sterownika informacje ,że Egr jest w innej pozycji niż zadana.
    Możliwe przyczyny to nieszczelność w podciśnieniu, pomieszane wężyki, usterka jednego z elektrozaworów, usterka przepony siłownika EGR. usterka czujnika.
  • #11
    matias654
    Level 8  
    A czy mógłbyś napisać w jaki sposób wysterować egr podciśnieniem?
  • #12
    Doktorr
    Level 35  
    Podpiąć bezpośrednio do wężyka z którego są zasilane elektrozawory (oczywiście silnik pracuje).
  • #13
    matias654
    Level 8  
    Czy po zaślepieniu egra komputer będzie cały czas wyrzucał błędy ?
  • Helpful post
    #14
    andrzej20001
    Level 43  
    Tak bo po jego uchyleniu powinna zmienić się masa powietrza
  • #15
    matias654
    Level 8  
    Otóż sprawdziłem dzisiaj węże podciśnienia. Po odpaleniu auto ( stało całą noc) sprawdzałem wszystkie węże podciśnienia i nigdzie nie było ssania. Sprawdzone elementy zaznaczyłem na czerwono.

    - bezpośrednio przy egr
    - w filtrze powietrza
    - i przy tym module od sterowania podciśnieniem też nie było ssania przy żadnej stronie.

    po odpięciu kostki napięcie jest.

    Czy jest możliwość aby sprawdzić ten element czy działa bo wygląda na to że jest uszkodzony

    Mazda Premacy 2.0 DITD - letni wąż od chłodnicy po przejechaniu 2 kmMazda Premacy 2.0 DITD - letni wąż od chłodnicy po przejechaniu 2 km
  • #16
    Doktorr
    Level 35  
    W samochodzie jest pompa wytwarzająca podciśnienie, które obsługuje serwo hamulca i układ sterowania silnika. skoro nie stwierdziłeś ,że hamulec jest twardy i mało skuteczny to znaczy że podciśnienie jest. Znajdź schemat podciśnienia dla twojego silnika i sprawdzaj wszystko po kolei. Element który wskazałeś to nie żaden moduł tylko elektrozawór a pod spodem powinien być drugi. Jeżeli się nie podszkolisz , to nie licz na pomoc ( szukanie podciśnienia przy filtrze powietrza nie jest logiczne, tam podpięty jest wężyk odpowietrzenia układu).
  • #17
    matias654
    Level 8  
    Dzięki Doktorr za odpowiedź. Wiesz nie jestem mechanikiem więc wybacz jak niektóre części nie są nazwane fachowo.

    Po sprawdzenie całego układu doszedłem do wniosku, że jest zbyt słabe podciśnienie wytwarzane przez pompę. Po odpięciu wężyka między pompą a elektrozaworem odczuwam tylko delikatne ssanie palca. Natomiast przy zaworze EGR ssanie jest niewyczuwalne na 1 rzut oka. Dopiero przy dłuższym przytkaniu węża jest minimalne ale to nie ma możliwości żeby takie podciśnienie mogło otworzyć EGR.

    Test wykonany na ciepłym silniku.

    Jest możliwość sprawdzenia podciśnienia w pompie w warunkach domowych?
  • #19
    matias654
    Level 8  
    Witam, dzisiaj sprawdziłem podciśnienie na pompie Vacum i wynosi 0,9 bar. Czyli pompa działa prawidłowo. Dobrze sądzę, że skoro mam zaślepionego EGR a pompa daje dobre podciśnienie to nie ma potrzeby szukania problemu szarpania na zimnym silniku przy elektrozaworach podciśnienia? Bo one sterują tylko otwieraniem bądź zamykaniem EGRa Mazda Premacy 2.0 DITD - letni wąż od chłodnicy po przejechaniu 2 km
  • #20
    Doktorr
    Level 35  
    Przekaźnik w skrzynce sprawdziłeś.
  • #21
    matias654
    Level 8  
    o jaki przekaźnik dokładnie chodzi ? Jeżeli o B5B4 to działa prawidłowo.

    Ale moje pytanie to czy jest sens szukać przyczyny braku podciśnienia skoro EGR i tak jest zaślepiony?
  • #22
    Doktorr
    Level 35  
    Przy zarejestrowanym błędzie pozycji EGR jeździsz w trybie awaryjnym . Samochód zmulony.
  • #23
    matias654
    Level 8  
    Elektrozawory podciśnienia sprawdzone. Na odpalonym silniku napięcie 0,56 V. A powinno wynosić 12 V !!!

    Zawory sprawdzone działają prawidłowo i układ szczelny.
  • #24
    ozon79
    Level 13  
    Zawór EGR, posiada potencjometr położenia grzybka. Z tąd ECU zna położenie EGR-u. A błędy czasem pojawiają si ępo zaślepieniu EGR-a.
    Sprawdził bym jeszcze luzy zaworowe, czasem robią bałagan i zamieszanie.
  • #25
    piotrekwoj1
    Level 39  
    ozon79 wrote:
    Zawór EGR, posiada potencjometr położenia grzybka. Z tąd ECU zna położenie EGR-u. A błędy czasem pojawiają si ępo zaślepieniu EGR-a.

    Chyba Ci się auta pomyliły. W tym aucie DITD ma zwykły mechaniczny podciśnieniowy egr bez pomiaru jego położenia.
  • #26
    ozon79
    Level 13  
    Chyba Mi się jednak nie pomyliły.Mazda Premacy 2.0 DITD - letni wąż od chłodnicy po przejechaniu 2 km
  • #27
    matias654
    Level 8  
    piotrekwoj1 wrote:
    ozon79 wrote:
    Zawór EGR, posiada potencjometr położenia grzybka. Z tąd ECU zna położenie EGR-u. A błędy czasem pojawiają si ępo zaślepieniu EGR-a.

    Chyba Ci się auta pomyliły. W tym aucie DITD ma zwykły mechaniczny podciśnieniowy egr bez pomiaru jego położenia.


    no właśnie w RF2A jest potencjometr położenia grzybka EGR. Następne wersje silników już tego nie posiadają.
    Mazda Premacy 2.0 DITD - letni wąż od chłodnicy po przejechaniu 2 km

    czerwonym kółkiem zaznaczony jest wąż podciśnienia. Potencjometr jest na górze EGR
  • #28
    ozon79
    Level 13  
    Zdejmij zaślepkę z EGR-a, wykasuj błedy i jazda. Potem sprawdzić kody błędów raz jeszcze. Czasem zaślepienie generuje właśnie błędy EGR-u. Co do problemu na zimnym silniku polecam sprawdz luzy zaworowe. Ssące: 0,12-0,18 (mm), wydech: 0,32-0,38(mm)