Z wielkości wygląda że 2x7Ah nie wejdą.
Na moje oko będzie to coś w okolicy 2x3.4Ah, ceny są standardowe, od 35 do 70zł, zależy czy gruz który podziała 2 lata czy porządny który podziała 5 lat.
Ale to tylko moja teoria na oko a na oko to wiadomo co można.
Dlatego pytam Moga byc i jakies NiCd itp chgw. Moze ktos to montuje np komornikowi, prawnikowi co to sobie zamawiaja na telefon bo hajsu maja az nadto A prosty czlowiek sobie podwiesi zwykle akumulatory wlasnie w przyjemnej cenie. Tylko czy nie ma tam jakis kruczkow typu mikro czip, 2 zyly napawaja optymizmem.
Na alledrogo jedyne 630zl
Quote:
Akumulator awaryjny o symbolu HNA renomowanej firmy Hörmann. Akumulator pasuje do napędów ProMatic oraz SupraMatic (wszystkich typów). Dzięki niemu w przypadku awarii zasilania nie będzie konieczne rozryglowywanie bramy i podnoszenie jej ręcznie. Akumulator pozwoli Państwu nadal otwierać i zamykać bramę z użyciem pilota lub przycisku.
Akumulator zapewnia zasilanie awaryjne napędu bramy garażowej (ProMatic lub SupraMatic) w przypadku braku napięcia. Czas czuwania wynosi maksymalnie 18 godzin i w tym czasie można wykonać maksymalnie 5 cykli bramy ("otwórz i zamknij"). Dokładne czasy czuwania i cykli uzależnione są od temparatury i stanu naładowania akumulatora. Na akumulatorze znajduje się dioda DUO-LED do sygnalizacji działania/ladowania. Akumulator mocujemy do napędu wykorzystując załączone uchwyty lub podwieszamy do stropu garażu. Napięcie robocze 24 V DC / 2,3 Ah, stopień ochrony IP 20.
O... i jest podpowiedz 2,3Ah. Tylko czy glupie zapiecie zelowki do stykow niczego nie rozwali (mase obczaje miernikiem rzecz jasna) a plytka ladnie zobaczy pakiet?
Inna kwestia czy jednak szarpnac sie na awaryjne otwieranie bramy z zewnatrz?
Brama tez hormana ma juz otwieranie na klucz! Dodam naped. Teraz jak nie bedzie pradu to ten klucz od bramy nie odlacza napedu wiec bramy juz recznie nie podniose. A jak dodam akumulator to owszem tylko co gdy zgubie 2 piloty lub sterownik bramy trafi szlag? Garaz nie ma innego wejscia niz przez brame!
To moze jednak szarpnac sie na montaz mechanicznego rozsprzeglania? Chca za to 150zl, myslalem ze jak juz jest otwieranie manualne na klucz to to kwestia jakiegos jednego ciegna i tyle. Tez martwi mnie jakos tego zamka, pewnie plastki srubokret albo glupi wytrych i sie podda.
Zmierz multimetrem napięcie na gnieździe akumulatora (bez niego).
Może objawi się 27,4V niczym zbawienie świąteczne, wtedy na 99% będą to zwykłe żelowe Pb.
Czy ktos dowiedział się co jest w środku tego pakietu? Rozmawiałem z jednym kolesiem (podobno serwisant) i twierdzi, że jest w środku elektronika. Ale nie brzmiał przekonująco
Potwierdzam: w środku jest elektronika odpwiedzialna m.in. za ładowanie. Bezpośrednie podłączenie aku może upalić napęd (osobiście nie próbowałem, jeśli spróbujesz, daj znać ).
Mówiłem zmierzyć jakie napięcie podaje napęd na tą wtyczkę, może po prostu jest to zwyczajne równoległe podłączenie z główną szyną zasilania, wtedy faktycznie w akumulatorze musiał by być jakiś układ ładowania buforowego - co jest łatwe do wykonania samemu.
Złącze akumulatora w napędzie dołączone jest równolegle do wyjścia układu Graetza, gdzie napięcie jest niestabilizowane .
W akumulatorze HNA 18, na mój rozum, powinien znajdować się stabilizator około 28VC do ładowania akumulatora, oraz układ który wykrywa brak 230AC (brak napięcia ładowania) i wówczas akumulator jest przełączany z trybu ładowania do trybu zasilania - zasilacz buforowy.
Dołączenie akumulatora 24V wprost do złacza J3 spowoduje jego przeładowanie, a potem raczej uszkodzenie.
Nic trudnego.
Akumulator podłączony przez mostek i równolegle z tym obok chociażby LM317.
Grosze w porównaniu do oryginału, układ zmieści się w paczce fajek, pewnie razem z radiatorem.
Można by cudować z układami dedykowanymi do ładowania ale wtedy idziemy w koszty, a wystarczy ustawić bezpieczne napięcie *13,5V, w razie czego jak w lecie będzie 30 stopni w garażu to akumulator mocno nie oberwie, zresztą raz na 3 lata wydać 80zł na 2 byle jakie akku to nie majątek, w porównaniu do oryginału to jak za darmo.
Panowie, na bank znacie się lepiej - proszę podpowiedzcie. Posiadam UPS APC Back ups CS 500. Czyli 300W ale niestety tylko z sinusoida schodkowa aproksymowana. Kosztował mnie kiedyś 50pln. Czy zamiast kombinować z tymi bateriami można podłączyć bramę pod ten ups? Przyznam, że raz próbowałem i bez problemu podniósł i zamknął bramę jednak obawiam się sytuacji jak z czujnikiem PIR z Leroy Merlin, który po 5 czy 10 minutach ciagłej pracy na UPS spłonął (kondensator 400V/400n wylał/wytopił się).
Jeżeli UPS wytwarza dość zbliżony sygnał do sinusoidy, to powinno się udać.
Trochę bez sensu jest jednak zamiana 24V na 230AC przez UPS, a potem zamiana 230AC na 24DC przez napęd.
Najprostszym rozwiązaniem jest zasilanie napędu tylko z akumulatora 24V (2x12V żelowy) do którego równolegle dołączony jest mały zasilacz stabilizowany o napięciu 27-28VC/500mA.
Na znanym portalu jest dużo zasilaczy np. do laptopów o takim napięciu w cenie kilkudziesięciu złotych.
Należy jednak zmierzyć napięcie zasilacza, ponieważ czasami napięcie wyjściowe jest słabo stabilizowane, producent podaje napięcie wyjściowe przy pełnym obciążeniu,
a w naszym przypadku obciążenie zasilacza jest niewielkie.
Pozdrawiam
PROXIMILIAN
Pomysł mam następujący - do gniazda w sterowniku dołączam moduł kupiony na Allegro za 20 zł - zabezpieczenia rozładowania akumulatora (wejście).
Ustawiam odpowiednio duże napięcie odcinające - przykładowo gdy jest zasilanie sieciowe i jest tam 28V, ustawiam 27 zł. Do wyjścia modułu podłączam cewkę przekaźnika na 24V oraz szeregowo zestyk przekaźnika (włączony gdy jest napięcie na wyjściu modułu) a następnie moduł ładowania akumulatora (też gdzieś za 20 zł). Na końcu podłączam akumulator. Do akumulatora podłączam też trzeci moduł - drugie zabezpieczenie rozładowania akumulatora (wejście do akumulatora). Ustawiam niższe napięcie odcinające (ok.24V). Wyjście tego modułu dołączam do drugiego zestawu styków przekaźnika (włączony gdy nie ma napięcia na cewce) i następnie do gniazda sterownika.
Działanie:
jest sieć, pierwszy moduł podaje napięcie, włącza się przekaźnik, dołącza napięcie do drugiego modułu ładowania, akumulator się ładuje. Jak się naładuje drugi moduł odcina ładowanie. Gdy nie ma sieci przekaźnik się wyłącza i załącza do gniazda wyjścia z trzeciego modułu dołączonego do akumulatora. Jak się akumulator rozładuje trzeci moduł odcina akumulator.
Koszty 3 x ok. 20 zł moduły + 10 zł przekaźnik + koszty akumulatorów.
Pozdrawiam
Ktoś śledzi ten temat i podłączył 2x12 do tego napędu? Mam właśnie zbędne 2x12V 7Ah i zastanawiam się nad ich wykorzystaniem w celu zabezpieczenia działania napędu Promatic 2 przed zanikiem napięcia. Ale oczywiście nie chciałbym czegoś uszkodzić...
Mam nawet zdjęcie wnętrza i już planuję gdzie co podłączyć... Może komuś się przyda?