Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Polo 9N3 1.4 TDI - Dziwna praca silnika, piszczy, trze, mocno drga.

23 Gru 2017 17:09 1326 7
  • Poziom 11  
    Silnik 1.4 TDI BWB, bliźniaczy BMS w Polo 9N3.
    Auto podczas jazdy zaczęło poszarpywać, potem głośny dźwięk jak na filmiku i samo zgasło. Nie mogłem odpalić. Po postoju nocnym odpala, ale dalej ten sam dźwięk silnika. Zrobiłem logi i nagrałem filmik. Pierwszy cylinder ma maksymalną korekcję. Mam w zapasie jedną pompkę, próbować podmienić, czy to raczej coś z tłokiem/zaworem ?

    Myślałem, że może coś z napinaczem / łańcuchem pompy oleju, ale jak zdjąłem pokrywę to podczas kręcenia daje olej na górę... Dźwigienki, pompki wyglądają OK. Szklanki też wydają się całe, chociaz pod wałkiem dokładnie tego nie widać...

    Tu log:013+018+023
    A tu filmik po odpaleniu: https://drive.google.com/open?id=12TzPpoviLIQXE4bNWpiikCibAvO0AQ3a
  • Poziom 42  
    Ten pisk sugeruje zatarcie. Nie słyszę stukania więc obstawiam rozrząd. Nie widać opiłków w oleju?
  • Poziom 11  
    Opiłków nie widziałem. Olej 5W30 Valvoline Synpower, nawet 10 tys nie ma na nim zrobione... Do testów zrzuciłem też pasek osprzętu, żeby wykluczyć sprzęgiełko alternatora i sprężarkę klimatyzacji... Spróbuję z tą podmianą PD, jak nie to pewnie trzeba będzie szukać słupka na podmianę ?
  • Poziom 42  
    Zweryfikował bym najpierw co uszkodzone, nie wiadomo jakie zniszczenia, możliwe, że całkiem niewielkie i można remontować. Nie wiemy w ogóle co jest uszkodzone, ja tylko podpowiadam w którym kierunku szukać na podstawie nagrania.
  • Poziom 11  
    Ale zatarty silnik by odpalał ?
  • Poziom 42  
    Jak nie zacięty całkiem to tak. Po nocnym postoju odpala jak ostygnie, jak się zagrzeje (szczególnie w miejscu zatarcia) to blokuje go. Gdyby taka blokada nastąpiła podczas jazdy czy nawet bez obciążenia ale przy większych obrotach to masz dziurę w bloku.
    Tu przykład z wybitą dziurą w bloku, nadal odpala na tym co zostało:
    https://www.youtube.com/watch?v=89AxuhEHc3o
    Tu inny przykład - dźwięk identyczny jak u znajomego z obróconymi (dosłownie - nawinęło jedną pod drugą) panewkami (wprawdzie w innym silniku ale dźwięk podobny):
    https://www.youtube.com/watch?v=VEIUDRDllOI
    Inny znajomy kupił BMW z rozwalonym silnikiem (3 dziury w bloku). Odpalił, pracowały dwa z 4 cylindrów, jeszcze miał siłę ciągnąć auto...
  • Poziom 27  
    Brzmi żywcem jak problem z panewkami w Subaru. Usterki szukałbym "na dole" a nie na "górze" (pompki).
  • Poziom 11  
    Diagnoza była trafna - panewki na korbowodach. Na 1 cylindrze zjechana do 0 i wytarte już nawet mocowanie korbowodu. Na pozostałych widoczne łuszczenie się panewek. Panewki główne wału, co dziwne OK. Szlam z opiłków po panewkach poszedł na górę silnika i dodatkowo zarysowało wałek i panewki wałka...

    Nie bawiłem się w remonty itd... poszedł SWAP na 1.9 TDI.

    Załączam dodatkowo zdjęcia uszkodzonych elementów.