Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda 1,9 TDI I PD OCTAVIA. Po wymianie rozrządu i dwumasy na ciepłym nie odpala

25 Gru 2017 08:22 3555 49
  • Poziom 8  
    Witam.
    Panowie i Panie w skrócie jak w temacie.
    Po tej wymianie na zimnym pali od strzała.
    Zagrzeje do 90 i pojawiają się histerie.
    Przy próbie odpalania na ciepłym szarpie budą chce załapać ale nic z tego.
    Pod odpięciu czujnika temperatury cieczy pali od strzała.
    Moje pytania bo jestem laikiem.
    Dziwny zbieg okoliczności i potrzeba większej dawki startowej?
    Podczas wymiany dwu masy, mogło dojść do uszkodzenia czujnika wału korbowego?
    Był wymieniany zimmering a wiem że współgra z tym czujnikiem.
    Podczas wymiany rozrządu przestawione kąty itd.
    Brak błędów na desce i w OBD II(icarsof 810-użyty do sprawdzenia).
    Proszę o pomoc, wiem że podobne tematy były poruszane, ale sam fakt że po wymianie tych dwóch rzeczy dzieją się cyrki.
    Auto salonowe z 2006r., już raz rozrząd był wymieniany i było ok. Dwu-masa pierwszy raz wymieniana na firmę SACHS.
    Przejechane około 190tys. km Skoda Octavia I TDI pompo-wtryski.
    Ostatnie pytanie, gdzie w tym modelu jest czujnik wału? przy rozrządzie czy w innym miejscu?
    Admin jeśli dałem ciała to z góry przepraszam.
  • Poziom 36  
    Przed "naprawą" problem nie występował?

    Opcje:
    pgstrzelec napisał:
    Podczas wymiany dwu masy mogło dojść do uszkodzenia czujnika wału korbowego?


    Oscyloskop prawdę Ci powie. Mogło dojść do uszkodzenia, chociaż dziwię się że demontaż czujnika do takich operacji nie jest robiony. Za trudne?
    Właściwe koło dwumasowe?

    pgstrzelec napisał:
    Podczas wymiany rozrządu przestawione kąty itd.

    Jeżeli robione bez blokad, na lakier do paznokci gwizdnięty żonie, bardzo prawdopodobne.

    pgstrzelec napisał:
    Auto salonowe z 2006r. już raz rozrząd był wymieniany i było ok.

    To samo pytanie użyto blokad?

    Jeszce raz do sprawdzenia, ustawienia mechaniczne, dokładna regulacja podzespołów.

    Po wymianie rozrządu ZAWSZE warto sprawdzić bloki pomiarowe.

    pgstrzelec napisał:
    i potrzeba większej dawki startowej?


    Nawet nie myśl o tym, zanim nie doprowadzisz do ładu z silnika.

    pgstrzelec napisał:
    Przejechane około 190tyś km Skoda Octavia I TDI pompo-wtryski.


    Kod silnika?
  • Moderator Samochody
    Cytat:
    Jeżeli robione bez blokad , na lakier do paznokci gwizdnięty żonie , bardzo prawdopodobne.


    W tym silniku prędzej przestawisz kąt ustawiając na blokady niż na lakier żony.

    No chyba, że jakiś wspaniały specjalista ustawia na lakier i jeszcze rusza fasolki. :D
  • Poziom 36  
    Poczekajmy aż łaskawie poda kod silnika.
  • Poziom 8  
    1U - STAXRX01
    1896/74kw
  • Poziom 36  
    Wersja auta jest nie istotna, potrzebny jest kod silnika.
  • Poziom 26  
    Nie wie gdzie szukać, popatrz do książki serwisowej na drugiej stronie trzy literowy kod lub w bagażniku po podniesieniu wykładziny powinna być naklejka z danymi.
  • Poziom 21  
    74 kw ma silnik o symbolu AXR.
  • Poziom 8  
    Tak AXR to jest kod silnika ewentualnie vin ale tam też jest wpisane 1U - TMBDS41 -itd
    Więc do sprawdzenia podzespoły.
    Podejrzewam że jak oddam auto tam gdzie robili te 2 rzeczy to skończy się na regulacji dawki co moim przypadku to ostateczność.
    Gdzie w tym modelu jest czujnik wału ?
    Koleś pokazywał stary dwu-mas więc raczej założył to samo.
    Czy jak podłączę pod dobry komp to pokarze co mu przeszkadza w rozruchu na ciepłym?
  • Poziom 28  
    pgstrzelec napisał:
    Czy jak podłączę pod dobry komp to pokarze co mu przeszkadza w rozruchu na ciepłym?

    Potrzeba jeszcze kogoś kto potrafi dobrze sprawdzić parametry.
    pgstrzelec napisał:
    Gdzie w tym modelu jest czujnik wału ?

    Jest zamontowany z tyłu silnika.
  • Poziom 8  
    Czyli nie jest zamontowany bezpośrednio w rozrządzie tak jak jest w niektórych modelach TDI ? jak wykluczyć jego usterkę ? Komp?
  • Poziom 28  
    pgstrzelec napisał:
    Czyli nie jest zamontowany bezpośrednio w rozrządzie

    Pytałeś o
    pgstrzelec napisał:
    czujnik wału
  • Specjalista od telefonów
    Czy jak podłączę pod dobry komp to :D pokarze :D co mu przeszkadza w rozruchu na ciepłym?

    No i pokarało za niewiedzę... :cry:
  • Poziom 8  
    Nic nie robiłem sam na początku napisałem że jestem laikiem.
    Auto wróciło z warsztatu. Wróciłem do kolesia i w środę teraz mam jechać oddać z powrotem, ale jeśli to ma polegać na tym że zmienią dawkę to niech się pocałują.
    Ewidentnie coś zrobili nie tak nie musi to być wina mechanika może po prost??u nieświadomie coś się stało np. przy wymianie dwu-masy uszkodzili ten czujnik wału korbowego stąd pytanie czy jest miedzy skrzynią a blokiem silnika czytałem że trzeba uważać przy wymianie koła żeby go nie uszkodzić. Moja próba polegała na tym że sam odłączyłem czujnik cieczy i odpalił od strzała jak podłączyłem czujnik z powrotem zaczął ruszać całą budą więc 3rzeczy pozostają:

    1. Ustawienie podzespołów kąty itd - mowa o rozrządzie
    2. Walnięty czujnik wału korbowego.
    3. Ostateczność wgranie map na nowo zmiana dawki.

    To chyba tyle. ?
  • Specjalista od telefonów
    Pozostała jeszcze czwarta rzecz- zawież to auto do dobrego warsztatu. Powinno wystarczyć
  • Poziom 28  
    W.Wojtek napisał:
    Pozostała jeszcze czwarta rzecz- zawież to auto do dobrego warsztatu. Powinno wystarczyć

    To będzie najtańszym i najlepszym rozwiązaniem.
  • Poziom 8  
    Sęk w tym że póki co to nikt nie chce przyjąć auta po kimś.
    Z drugiej strony panowie zapłaciłem za rozrząd i koło dwu-masowe kasę nie małą wzięli i co teraz mam bujać się i radzić sobie sam?
    Szlag mnie trafia bo obstawiam błahostkę ale cóż nie wiedza robi swoje stąd pomysł że do Was piszę ale jak widać muszę być bardzo tępy że odsyłacie mnie do warsztatu. Dam znać jak się uporam z tym problemem nawet nie sprawdziłem czy wpięli w kostkę czujnik ale jakby tego nie zrobili to pewnie na desce pojawiłby się check.
  • Poziom 28  
    Wystarczy tylko dobra diagnostyka komputerowa.
  • Poziom 43  
    pgstrzelec napisał:
    Z drugiej strony panowie zapłaciłem za rozrząd i koło dwu-masowe kasę nie małą wzięli i co teraz mam bujać się i radzić sobie sam?

    To oddaj na poprawkę , zresztą jak odbierałeś to jak było paliło na ciepłym?

    Dodano po 1 [minuty]:

    pgstrzelec napisał:
    jak widać muszę być bardzo tępy



    Po prostu silnik PD to ni e126p i nie każdy machanik nawet go ogarnia jak trzeba , a jak myślę co innego robisz na co dzień.
  • Poziom 8  
    Jak odbierałem to wiecie na zimnym odpalił zajechałem do domu zgasiłem dostałem telefon wróciłem do auta i zonk przy temp. 90st łubudu łubudu rozrusznik zakrecił i zgasł przytrzymałem kluczyk dłużej i odpalił . Wystarczy że temp zejdzie do 70 80 i odpali jak 90 nie

    Tak na co dzień nie jestem mechanikiem.

    Ogólnie dziękuję za wszystkie wypowiedzi.
  • Poziom 36  
    pgstrzelec napisał:
    Jak odbierałem to wiecie na zimnym odpalił zajechałem do domu zgasiłem dostałem telefon wróciłem do auta i zonk przy temp. 90st łubudu łubudu rozrusznik zakrecił i zgasł przytrzymałem kluczyk dłużej i odpalił . Wystarczy że temp zejdzie do 70 80 i odpali jak 90 nie


    Jeżeli jesteś pewien że auto przed "naprawą" nie miało tej usterki , masz pełne prawo do reklamacji. Jeżeli autorom sukcesu nie starcza sił i wiedzy na doprowadzenie auta do stanu używalności, zwracają koszt robocizny, albo we własnym zakresie i we własnych kosztach zlecają poprawkę komuś kto to ogarnie.
  • Poziom 22  
    A czujnik temperatury sprawdzony?
  • Poziom 8  
    Tak u tego samego gościa wymieniłem najpierw rozrząd i za parę dni wymieniłem koło dwu-masowe.
    Po wymianie rozrządu było ok te parę dni problemy zaczęły się po wymianie koła od razu stąd myślę o tym czujniku ale chciałem upewnić się że jest po stronie skrzyni a nie w rozrządzie.
    Czujnik temperatury cieczy raczej jest ok.
    Tylko w mojej sytuacji nie można wykluczyć rozrządu ale objawy skłaniają się ku wariującemu czujnikowi wału ?
  • Poziom 25  
    Wg mnie masz kłopoty z obrotami rozrusznika na ciepłym. Poszedł nowy dwumas, z nim również wieniec. Wiadomo, że dla ochrony dwumasu kijowo jest napisana mapa startu w tym sterowniku. Miałem identyczną sytuację w Merivie 1.7 CDTi. Pomogła wymiana bendixa!!!
    Tak Bendixa-dobrze napisałem!!!
    P.S - modyfikacja mapy rozruchowej - jeśli dobrze zrobiona też przyniesie efekty.
  • Moderator Samochody
    Pije whisky i czytam i nie rozumiem po co dyskusja?

    Panie sprawdź kąt w blokach i prawie na pewno masz go nie tam gdzie trzeba...Ustaw albo niech zrobi to ktoś to potrafi i jak nie pomoże to będziemy myśleć co dalej. A nie szukać przyczyny w bendixach, czujnikach, i innych.
  • Poziom 32  
    Pierścień na wale po wymianie uszczelnienia musi być delikatnie przestawiony, PD będzie tak robił jak to określiłeś "łubudu łubudu"
  • Poziom 8  
    Witam

    Panowie dziś auto trafiło tam gdzie była wymiana dwu-masy a więc ......

    No właśnie przyczyna źle ustawiona dwu-masa tak to określił mechanior. Ponoć tam jest jakaś skala i ustawili teraz na 0 nie znam się i nie wiem czy opisuję prawidłowo.
    Pali na ciepłym od strzała.
    Mechanik mówił że pierwszy raz coś takiego się przytrafiło że robi to mnóstwo razy i jest zawsze ok. Oczywiście nie skasował nic.
    Jestem laikiem nurtuje mnie jedna rzecz że tylko problem przy 90st i niby to wina złego ustawienia?
    Tak czy siak dziękuję za udział w dyskusji i pomocne posty
    Pozdrawiam