Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

opel zafira b 1.9cdti - Panowie brak komunikacji z ecu

krzys2888 25 Dec 2017 11:57 8700 25
  • #1
    krzys2888
    Level 6  
    Jak w temacie brak komunikacji z ecu.wczoraj przepalil się bezpiecznik nr18 po jego wymianie auto odpalilo i było ok do dziś znów się upałów ten bezpiecznik.po jego wymianie brak już reakcji na rozruch.po połączeniu komp brak komunikacji z ecu.pomocy
  • #3
    CAR pass
    Level 19  
    Podaj więcej danych
    rok
    moc

    Dodano po 1 [minuty]:

    DTH, DTL DT??
  • #4
    krzys2888
    Level 6  
    Prawdopodobnie tak .tak mi powiedział pan który przyjechał z komp.błędy wszystkie stałe pomimo że wszystko działa prócz braku rozruchu .plus opadajaca wskazówka paliwa

    Dodano po 1 [minuty]:

    2005 rok 120 KM

    Dodano po 4 [minuty]:

    CAR pass wrote:
    Podaj więcej danych
    rok
    moc
    Dodano po 1 [minuty]:
    DTH, DTL DT??
    2005 rok 120 KM
  • Helpful post
    #5
    CAR pass
    Level 19  
    A więc jeżeli masz taką skrzynkę bezpieczników pod maską to F18 jest odpowiedzialny za rozrusznik. Szukaj w bezpiecznikach F21 i F26 F30.
    Jeżeli przepala Ci bezpiecznik od rozrusznika to szczotki do sprawdzenia.
  • #6
    tomasz0703
    Level 25  
    Ten bezpiecznik jest od rozrusznika wiec regenerecja rozrusznika cie czeka ,on nie ma nic wspolnego z komunikacja z ECU ,myśle ze znowu cie się spalil ten bezpiecznik.
  • #7
    CAR pass
    Level 19  
    Takich co podłączają kompa i nawet do bezpieczników nie zaglądają bo nie wiedzą że komputer musi być zasilony aby była komunikacja to bym do auta nie wpuścił. To Pan Tadziu z antenką na głowie a nie diagnosta.

    Dodano po 2 [minuty]:

    "Tomasz0703" czytałeś od początku??
    komunikacji z ECU nie ma- tak czy nie ??

    Dodano po 2 [minuty]:

    Sprawdź masę jak masz przewody rozruchowe to jeden zacisk na akumulator klemę "-" drugi do silnika część aluminiowa
  • #8
    krzys2888
    Level 6  
    Rozrusznik był po regeneracji 2 miesiące temu.bezpiecznika już nie pali reszta bezpieczników ok zasilanie do ecu też jest. rozrusznik na krótko chodzi prawidłowo.problem się zrobił że brak komunikacji z ecu a w błędy stałe pokazuje że nic nie działa .a faktycznie to działa wszystko prócz reakcji na start i opadająca wskazówka od paliwa po chwili.najprawdopodobniej padł ecu tylko dlaczego jaka przyczyną .PS wcześniej był też błąd kontroli alternatora
  • #9
    CAR pass
    Level 19  
    Czym sprawdziłeś zasilanie do ECU?
    Które piny sprawdzałeś w ECU?
    Jakie błędy podaj?
    Tak to My by najmniej Ja na forum nie pomogę

    Dodano po 1 [minuty]:

    Komunikacja CAN między modułami do sprawdzenia.
  • #10
    krzys2888
    Level 6  
    To diagnosta sprawdzał a błędów było dużo i wszystkie stałe których niedalo się skasować.no.światła przód i tył brak kierunków brak ABS brak stopu brak wycieraczek i wiele innych a faktycznie wszystko działa.

    Dodano po 3 [minuty]:

    I diagnosta powiedział że prawdopodobnie padł sterownik.nic więcej niemogl wczoraj zdziałać bo wiadomo niedziela wigilia.
  • #11
    CAR pass
    Level 19  
    Wydeptaj błędy sam.
    Pedał hamulca i przyspieszenia
  • #12
    krzys2888
    Level 6  
    Właśnie po wypedalowaniu nie ma błędów

    Dodano po 2 [minuty]:

    A pod komp jest mnóstwo błędów
  • Helpful post
    #13
    CAR pass
    Level 19  
    To jak błędów brak to ECU ok.
    Szukaj "bezpieczników" przepalonych lub problem w zasilaniu.
    Diagnostyka tu potrzebna. Dużo powie. Tak to wróżenie z fusów
    Schemat mogę podesłać

    Dodano po 3 [minuty]:

    Komunikacja z wszystkimi modułami CAN jest wymagana ABS, Wspomaganie, CIM. Licznik i REC nie koniecznie. Inaczej rozrusznik nie zakręci.
    Ewentualnie na piechotę rezystor i mostki na każdym z modułów
  • #14
    krzys2888
    Level 6  
    Kolego jak możesz to podeślij schemat.Dziekuje

    Dodano po 2 [minuty]:

    CAR pass wrote:
    To jak błędów brak to ECU ok.
    Szukaj "bezpieczników" przepalonych lub problem w zasilaniu.
    Diagnostyka tu potrzebna. Dużo powie. Tak to wróżenie z fusów
    Schemat mogę podesłać
    Dodano po 3 [minuty]:
    Komunikacja z wszystkimi modułami CAN jest wymagana ABS, Wspomaganie, CIM. Licznik i REC nie koniecznie. Inaczej rozrusznik nie zakręci.
    Ewentualnie na piechotę rezystor i mostki na każdym z modułów

    Tzn.podpowiesz jak zrobić te mostki aby uruchomić auto
  • Helpful post
    #15
    CAR pass
    Level 19  
    Data link connector "komunikacja CAN" przechodzi przez moduł wspomagania układu kierowniczego.
    Odepnij wtyczkę ze wspomagania i połącz mostkiem CAN, lub terminator CAN trzeba zastosować

    Dodano po 5 [minuty]:

    Bez schematu nic nie zrobisz sam a więcej na broisz jak naprawisz.
    Oddaj auto do elektronika, który specjalizuje się w Oplach. Komputer ECU na stole można sprawdzić czy jest w porządku. Jak jest ok to resztę można zamknąć "terminatorem CAN" 120 i uruchamiać. Pamiętaj że w Oplu jak jest odpięty którykolwiek podzespół CAN rozrusznik nie zakręci.

    Jak pomogłem to kliknij "pomógł"

    Dodano po 15 [minuty]:

    Sprawdź PW
  • #16
    szymitsu21
    Moderator of Cars
    Quote:
    Data link connector "komunikacja CAN" przechodzi przez moduł wspomagania układu kierowniczego.
    Odepnij wtyczkę ze wspomagania i połącz mostkiem CAN, lub terminator CAN trzeba zastosować



    Nic nie trzeba stosować, i nie przechodzi bo to nie jest połączenie szeregowe. A już na pewno nie jeśli chodzi o wspomaganie.


    Historia usterki ?
  • #19
    kortyleski
    Level 43  
    Zara, chłopak pojęcia nie ma a wy mu każecie w CAN dłubać? Ubije auto na Amen. Zasilanie ECU i ma być komunikacja.
  • #21
    CAR pass
    Level 19  
    Jak pyta to mu odpowiadamy. Chcemy pomóc. Czasami tacy klienci do mnie trafiają i mówią cyt. "...bo ja czytałem, że to może być....". A wtedy wiesz ile masz wziąć. Jak kolega czuje się na siłach niech naprawia. Kto mu zabroni. Cena wzrośnie u elektromechanika jak trzeba będzie zamiast uszkodzonego przewodu wymienić komplet startowy lub u bardziej ogarniętych przerzucić wsady ECU i CIM
  • #22
    jurekk55
    Level 36  
    Jak dotąd nie wiemy co "diagnosta" wpiął do auta, nawet Opcom pokaże fałszywe błędy CAN.

    kortyleski wrote:
    Zara, chłopak pojęcia nie ma a wy mu każecie w CAN dłubać? Ubije auto na Amen. Zasilanie ECU i ma być komunikacja.


    Autor weź sobie do serca to zdanie i znajdź warsztat , który potrafi znaleźć problem.

    CAR pass wrote:
    Jak pyta to mu odpowiadamy.


    Weź łaskawie pod uwagę że wystarczy rozgiąć konektory żeby uziemić auto. Potrzebne jest minimum doświadczenia w naprawach
  • #23
    kortyleski
    Level 43  
    Nie pamiętam już ale tam chyba pogawędki z silnikiem nie idą po can...
  • #24
    krzys2888
    Level 6  
    Panowie problem rozwiązany .przyczyną było przetarty przewód plusowy który zawierał do masy i palił bezpiecznik nr18 i przekaznik.i z tad brak komunikacji.już wszystko wróciło do normy.
    dzieki za pomoc
  • #25
    CAR pass
    Level 19  
    To nie przetarty przewód a gryzonie ewidentnie widać
    Poczytaj coś w temacie odstraszania gryzoni.

    Nie ma jak naprawić samemu :cry:
  • #26
    krzys2888
    Level 6  
    Być może jakies kurwiki to pogryzły ale grunt że naprawione własnymi rękami .