Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Awaria dysku SSD ? Błąd urządzenia We/Wy

Corvim 25 Gru 2017 12:48 1044 5
  • #1 25 Gru 2017 12:48
    Corvim
    Poziom 11  

    Witam,

    Taki oto problem.
    Tydzień temu zakupiłem dysk SSD. Uruchomił się i chodził bez problemu do teraz. Wczoraj w trakcie pracy wyskoczył jakiś błąd (niestety nie zanotowałem). Zwis systemu. Czekałem dłuższą chwilę ale nic się nie działo więc zrobiłem reset kompa. Po resecie dość długie uruchamianie się kompa i od tego czasu win10 nie ma dostępu do dysku.

    - BIOS widzi dysk
    - Zarządzanie dyskami (panel sterowania) widzi dysk ale nie można go zainicjować.
    - Do dysku nie ma dostępu

    Proszę o podpowiedź co się mogło stać. Dysk jest na gwarancji, próbować to naprawić czy raczej wysyłać na gwarancje? Na danych z dysku mi nie zależy.
    Poniżej kilka screenów z różnych aplikacji.

    Co więcej mogę zrobić ?

    Awaria dysku SSD ? Błąd urządzenia We/Wy


    Awaria dysku SSD ? Błąd urządzenia We/Wy
    Awaria dysku SSD ? Błąd urządzenia We/Wy

    0 5
  • #2 25 Gru 2017 13:15
    safbot1st
    Poziom 43  

    Sprawdź w innym PC / inne gniazdo SATA / 100% sprawny kabel sygnałowy. Jeśli będzie to samo - na gwarancję.

    0
  • #3 25 Gru 2017 13:22
    Corvim
    Poziom 11  

    No tak, zapomniałem napisać.

    Sprawdzałem na kablu na którym chodzi CD i to samo. Na kablu do którego był podpięty ten dysk teraz idzie zwykły hdd i jest ok.
    Dysk wpiąłem do takiej przenośnej kieszeni i laptop nie widzi tego dysku.

    Lecieć na gwarancje czy jeszcze próbować wsadzić do innego stacjonarnego ?

    0
  • #4 25 Gru 2017 13:32
    safbot1st
    Poziom 43  

    Nie widzę sensu.
    W sklepie zrobią dokładnie to:

    Corvim napisał:
    Dysk wpiąłem do takiej przenośnej kieszeni i laptop nie widzi tego dysku.

    i jeśli są sensownymi handlowcami to zamienią na nowe sprawne urządzenie.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Jako offtop dodam tylko, że
    Corvim napisał:
    Na kablu do którego był podpięty ten dysk teraz idzie zwykły hdd i jest ok.

    dyski SSD są znacznie bardziej wrażliwe na jakość kabla niż dyski talerzowe.
    Można liczyć na poprawę transferu na kablu lepszej jakości / SATA III.
    Dysk talerzowy na tyle niski transfer, że jakość kabla nie ma dla niego takiej różnicy jak dla SSD.
    To taka ciekawostka.

    1
  • #5 27 Gru 2017 11:36
    KodIT

    Poziom 21  

    Jeśli nie masz tam danych do odzyskania, to nic nie naprawiasz tylko oddajesz na gwarancji.

    0
  • #6 07 Lut 2018 20:48
    Corvim
    Poziom 11  

    Witam, zapomniałem napisać co dalej więc naprawiam błąd.
    Po około tygodniu od zgłoszenia reklamacji dostałem nowy dysk.

    Kable SATA też kupiłem nowe. Co prawda nie próbowałem porównywać transferów ale nawet w trakcie instalacji widać że znacznie solidniejsze. Siedzą pasownie i sztywno ...

    Dzięki za info i pomoc.

    0