Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ogrzewanie Eberspachel D1L wyłącza się

grześ19 25 Gru 2017 20:05 252 6
  • #1 25 Gru 2017 20:05
    grześ19
    Poziom 10  

    Witam.
    Mam problem z ogrzewaniem Eberspachel D1L w wersji 12v. Po załączeniu włącznikiem po chwili staruje wentylator od razu na pełne obroty (to normalne?), pracuje pompa i dokładnie po 3 sekundach samoczynnie wszystko staje. Jak znów załączę to uruchamia się na 3 sekundy i staje. Jak robię tak bez przerwy to po chwili zaczyna lecieć para z wydechu co świadczy o tym że świeca działa, wentylator też. Wyłącznik temperaturowy, ten pod gumką, mają opór 0 ohm oraz czujnik pl mają także 0, czyli zwarcie, a gdzieś wyczytałem że normalnie powinny mieć 1,1 k ohma i nie wiem czy to ta przyczyna czy nie.

    Ma ktoś jakieś pomysły co to może być?

    0 6
  • Pomocny post
    #2 26 Gru 2017 12:09
    WuWiel
    Poziom 1  

    Normalna praca agregatu grzewczego powinna być:
    1. wentylacja układu grzewczego ( zapobiega wybuchowi pozostałej mieszanki paliwowo-powietrznej w układzie),
    2. wytworzenie mieszanki paliwowo- powietrznej przy wyparowniku w komorze spalania (pompa wtryskuje paliwo
    na wyparownik),
    3. zapłon (wywołuje rozgrzewająca się świeca żarowa)
    4. rozgrzanie wyparownika i komory spalania ( praca agregatu z pełną mocą - wentylator pracuje z max prędkością
    i max szybko impulsuje pompka paliwa),
    5. praca regulacyjna ( impulsowanie pompki i prędkość wentylatora są na ogół mniejsze niż max.

    W opisanym przypadku nie następuje zapłon , następuje kondensacja pary wodnej na drobinach paliwa i stąd biały dym.
    Takie zjawisko występuje gdy:
    1. świeca żarowa grzeje pary paliwa a nie mieszankę paliwowo- powietrzną (paliwo bez tlenu nie zapali się)
    taki przypadek ma miejsce gdy na brzegach wyparownika wybuduje się kołnierz ze szlaki i popiołu z zanieczyszczeń
    w paliwie , nie dopuszcza on powietrza do rejonu świecy żarowej i uniemożliwia zapłon.
    Trzeba rozebrać agregat i usunąć te pozostałości po spalaniu paliwa. Należy uważać aby nie uszkodzić włókniny
    wyparownika ( w niej też może być szlaka i trzeba ją chociaż w części usunąć)
    2. świeca żarowa nie grzeje ( to będzie występowało gdy, po rozebraniu agregatu nie będzie szlaki i popiołu jw
    Wtedy należy sprawdzić czy jest sprawna świeca żarowa :
    1. omomierzem czy przewodzi - powinno być max kilka om,
    2. zasilając przez kilka sek napięciem 12V - powinien popłynąć przez świecę prąd ok 10 - 20A i powinna się zrobić
    co najmniej różowa - uwaga: bardzo gorąca działać tak aby się nie poparzyć lub czegoś nie spalić ).
    Jeżeli świeca żarowa jest sprawna to konieczna jest ingerencja w układzie sterującym .
    Przy rozbieraniu agregatu należy uważać aby nie uszkodzić uszczelek .

    0
  • #3 27 Gru 2017 19:54
    grześ19
    Poziom 10  

    Dziękuję za odpowiedź. A czy 3 sekundy to wystarczający czas aby urządzenie się rozgrzało i czujnik płomienia wykrył zapłon? Paliwo faktycznie u mnie nie jest wtryskiwane ale cieknie po siateczcze, czy to nromalne? Jak rozebrałem urządzenie to wewnątrz było ono zalane ropą. Do tego sitko jest w kształcie rurki bez dna, czy tak powinno być czy sitko powinno mieć dno? I najważniejsze jak wyjąć to sitko żeby je przejrzeć?

    0
  • #4 27 Gru 2017 21:59
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    grześ19 napisał:
    Wyłącznik temperaturowy, ten pod gumką, mają opór 0 ohm oraz czujnik pl mają także 0, czyli zwarcie, a gdzieś wyczytałem że normalnie powinny mieć 1,1 k ohma i nie wiem czy to ta przyczyna czy nie.


    Jak mi się podobają ludzie którzy nawet nie wiedzą co mają.
    PO pierwsze czy sterownik jest na piecu czy osobna puszka?

    Czy to widziałeś że to kiedyś działało?

    0
  • #5 28 Gru 2017 09:31
    grześ19
    Poziom 10  

    Sterownik jest oczywiście osobno. Nigdy wczesniej nie miałem z ogrzewaniem postojowym do czynienia, a to u mnie nigdy nie działało. Czujnik płomienia według mnie działa, bo rozwiera po podgrzaniu zapałką, nie rozumiem tylko czemu w jednej z insturkcji napisano że zminy czujnik ma 1,1 kohma.

    Bardzoej się zgodzę z radą poprzednika, ponieważ urządzenie po rozebraniu było zalane ropą. Nie wiem czy paliwo ma być wtryskiwane na świecę, bo u mnie płynie delikatnie po siateczce. Jednak 3 sekundy, któe pracuje urządzenie to i tak za mało aby nastapił zapłon.

    0
  • #7 28 Gru 2017 14:41
    grześ19
    Poziom 10  

    Świeca przez ok 10 sekund nagrzewa się bezmała do czerwoności., ale ropa nie jest rzucana na świeę tylko sobie spływa po sitku i kapie w urządzenie.

    0