Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vw polo 6n - "Miękki" pedał

Stachu.G 27 Gru 2017 20:27 630 14
  • #1 27 Gru 2017 20:27
    Stachu.G
    Poziom 10  

    Witam po dochodzących odgłosach z tylnej części samochodu podczas hamowania zdecydowałem się na wymianę szczęk hamulcowych (samochód bez ABS) po drodze wypadł jeszcze prawy cylinderek-zaczął puszczać. Auto poskładane do odbioru niestety bez uśmiechu na twarzy, pedał wpada w podłogę, samochód praktycznie nie hamuje po szybkim ponownym naciśnięciu jest znaczniej lepiej pedał sporo wyższy-hamuje na "ostro". Zgłaszam sprawę kierownikowi stacji gdzie była dokonana naprawa i dowiedziałem się że na początku tak ma być, trzeba przejechać około 100km aby wszystko się ułożyło. Ale czy na pewno trzeba aż tyle przejechać czy tutaj diagnoza jest prosta-zapowietrzone hamulce i lepiej od razu brać go za "głowę"?

    Czy nawet jeśli wymieniało się cylinderek w jednym kole to trzeba odpowietrzać wszystkie? U mnie na pewno w przodzie nie było odpowietrzane,śmiem stwierdzić że był odpowietrzany tylko nowy cylinderek.
    Wymieniane były same szczęki sprężyny itd, bębny zostało używane, przed naprawą nie było tego typu problemu.

    0 14
  • Pomocny post
    #2 27 Gru 2017 20:34
    krismon3
    Poziom 12  

    Na moje oko to hamulce są zapowietrzone...

    0
  • Pomocny post
    #3 27 Gru 2017 21:43
    davhel
    Poziom 10  

    Jeżeli układ jest szczelny to pozostaje odpowietrzenie . Warto przy okazji wymienić płyn hamulcowy. ( tak płyn hamulcowy również wymaga okresowej wymiany).

    0
  • Pomocny post
    #5 28 Gru 2017 01:11
    maniekzlotaraczkaxD
    Uczeń

    Jeśli chodzi o odpowietrzanie odpowietrzamy wszystkie i zaczynamy od tego koła co jest najdalej pompki czyli najczęściej jest to prawe tył następnie lewe tył później prawe przód i ostatnie lewe przód.
    A kolega z wymianą płynu jak najbardziej ma racje ponieważ jeżeli płyn mamy ten sam bardzo długo to zaczyna być w nim dużo H2O dzięki temu mogą nam korodować przewody a co gorsza utrata hamowania ponieważ przy hamowaniu tworzy się wysoka temperatura a wodzie wystarczy tylko 100 stopni i już wrze...

    0
  • Pomocny post
    #6 28 Gru 2017 01:24
    davhel
    Poziom 10  

    maniekzlotaraczkaxD napisał:
    Jeśli chodzi o odpowietrzanie odpowietrzamy wprzytkie i zaczynamy od tago koła co jest najdalej pąpki czyli najczęściej jest to prawe tył następnie lewe tył późnoej prawe przód i ostatnie lewe przód.
    A kolega z wymianą płynu jak najbardziej ma racje ponieważ jezeli płyn mamy ten sam bardzo długo to zaczyna być w nim dużo H2O dzięki temu mogą nam korodować przewody a co gorsza utrata hamowania ponieważ przy chamowaniu twoży się wysoka temperatura a wodzie wystarczy tylko 100 stopni i juz wrze...

    Koledze dobrze dzwoni jednak nie do końca w tej wiezy co powinno... Mianowicie okresowa wymiana płynu hamulcowego powinna zachodzić w przedziale od 60-90 tys km. Zależne jest to od rodzaju układu jak i sprawdzenia parametrów płynu hamulcowego.. Oczywiście należy wymienić płyn na dedykowany do danego układu.. Wymagania stawiane płyną hamulcowym to przede wszystkim hydroskopijnosc czyli umiejętnośc pochłaniania wilgoci który płyn wraz z przebiegiem traci. Im współczynnik mniejszy ten jest mniejszy tym mniej sprawny staje sie nasz układ hamulcowy, waznym rowniez jest odpornosc na wysokie temperatury. Osobiście nie spotkałem przypadku korozji przewodów hamulcowych od "środka" jeżeli kolega posiada jakieś zdjęcia bądź opisy takiego przypadku prosił bym o podzielenie sie nimi

    0
  • #7 28 Gru 2017 09:13
    maniekzlotaraczkaxD
    Uczeń

    Zapomniałem dodać tak jak mówisz sprawdzić sobie wcześniej jaka jest zawartość wody w płynie norma jest do 2%

    A zdj proszę bardzo tylko że z zewnątrz mam ale jak kabel został przecięty to w środku był cały skorodowany ale tylko na tym odcinku co widać rdze na zewnątrz.Vw polo 6n - "Miękki" pedał

    0
  • #9 28 Gru 2017 11:30
    maniekzlotaraczkaxD
    Uczeń

    Mogło tak być jestem nowy w tym fachu ;)

    0
  • Pomocny post
    #10 28 Gru 2017 11:53
    robokop
    Moderator Samochody

    davhel napisał:
    Wymagania stawiane płyną hamulcowym to przede wszystkim hydroskopijnosc czyli umiejętnośc pochłaniania wilgoci który płyn wraz z przebiegiem traci.
    Wierutna bzdura, za którą powinieneś dostać ostrzeżenie. Podstawowa cecha, jaką powinien charakteryzować się płyn hamulcowy, to wysoka temperatura wrzenia, nie przemijająca z czasem użytkowania i warunkami środowiskowymi. Higroskopijność to wada płynu - jak każdy alkochol jest higroskopijny, czyli chłonie wodę z otoczenia - im więcej jej wchłonie, tym jego temperatura wrzenia jest niższa. A wrzący płyn, to nieszczęście gotowe - gaz jest bardzo prężny, w przeciwieństwie do cieczy.

    0
  • #11 29 Gru 2017 17:20
    maniekzlotaraczkaxD
    Uczeń

    robokop napisał:
    davhel napisał:
    Wymagania stawiane płyną hamulcowym to przede wszystkim hydroskopijnosc czyli umiejętnośc pochłaniania wilgoci który płyn wraz z przebiegiem traci.
    Wierutna bzdura, za którą powinieneś dostać ostrzeżenie. Podstawowa cecha, jaką powinien charakteryzować się płyn hamulcowy, to wysoka temperatura wrzenia, nie przemijająca z czasem użytkowania i warunkami środowiskowymi. Higroskopijność to wada płynu - jak każdy alkochol jest higroskopijny, czyli chłonie wodę z otoczenia - im więcej jej wchłonie, tym jego temperatura wrzenia jest niższa. A wrzący płyn, to nieszczęście gotowe - gaz jest bardzo prężny, w przeciwieństwie do cieczy.


    Właśnie oto mi chodziło.

    0
  • Pomocny post
    #12 29 Gru 2017 22:18
    SERWANTES44
    Poziom 15  

    Do sedna i co z hamulcem ? jest ok ? Odpowietrz ale proponował bym na zapalonym silniku, proponowałbym odpowietrzyć wszystkie cylinderki, a tył to bezwzględnie.!!! i fajnie by było sprawdzić jakość płynu. Czasem mogą wystąpić jakieś niespodzianki, a to korektor , a to cylinderek itp.!

    0
  • Pomocny post
    #13 29 Gru 2017 22:48
    Heinzek
    Specjalista Sieci, Internet

    Jaki jest hamulec ręczny? Jeśli skuteczny to wystarczy odpowietrzyć układ, jak nie to całkiem możliwe że nie działa regulator "kasujący" luz między szczękami a bębnem.
    Dokładniej chodzi o klin zaznaczony na obrazku:
    Vw polo 6n - "Miękki" pedał
    Normalnie po naciśnięciu hamulca roboczego powinien on wejść w szczelinę i zapobiegać zbytniemu cofaniu się szczęk, jeśli szczęki będą się cofały to pedał hamulca będzie "wpadał w podłogę" dopiero po ponownym szybkim naciśnięciu odczujesz jakieś tam hamowanie.

    0
  • #14 30 Gru 2017 20:24
    Stachu.G
    Poziom 10  

    Witam wszystkich, byłem ponownie na tej stacji odpowietrzone, jest wszystko ok. Szkoda że musiałem się tam fatygować drugi raz i dumać co jest nie tak, ale cóż...

    A co do zmiany płynu, to jest stary samochód, kupiłem go nie dawno i nie mam pojęcia jaki został wcześniej rodzaj płynu zalany, w takim przypadku na jaki zmienić DOT4 załatwi tutaj sprawę? Chciałbym uniknąć rozszczelnień itd.

    0
  • #15 30 Gru 2017 22:14
    SERWANTES44
    Poziom 15  

    Nie wiem jakie masz autko ale DOT 4 będzie ok. Sugeruje nie zapowietrzyć pompy.

    0