Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Saeco Incanto HD8917/09 - Młynek nie mieli kawy - komunikat brak kawy

28 Gru 2017 13:21 3876 2
  • Poziom 9  
    Witam,
    Ponad miesiąc od zakończenia gwarancji przestał prawidłowo działać ekspres do kawy, model jak w temacie. Sprawdziłem czy nie wpadło przypadkiem do młynka coś co mogło go uszkodzić. Okazało się, że wszystko jest "ok" - sama kawa.
    Wyciągałem więc cały ten element:
    Saeco Incanto HD8917/09 - Młynek nie mieli kawy - komunikat brak kawy

    Przedłużyłem kabelki i uruchomiłem poza ekspresem. Okazało się, że wszystko ładnie kręci bez kawy. Ale jak już wrzuciłem kilka ziaren to po chwili pierwsze lepsze ziarenko blokuje żarno od dolnego koszyka (5). Co ciekawe zablokowane żarno powoduje na wyświetlaczu błąd - brak kawy.
    Co może być przyczyną? Silnik czy dolny koszyk (26) z kołem zębatym (13)? A może coś innego? W jaki sposób ekspres wie, że nie ma kawy? W innych ekspresach zauważyłem czujnika Halla podłączony do płyty głównej. W tym modelu nie zauważyłem tego czujnika.
    Umieszczam też kilka zdjęć młynka.
    Saeco Incanto HD8917/09 - Młynek nie mieli kawy - komunikat brak kawySaeco Incanto HD8917/09 - Młynek nie mieli kawy - komunikat brak kawySaeco Incanto HD8917/09 - Młynek nie mieli kawy - komunikat brak kawy
  • Pomocny post

    Specjalista AGD
    Ekspres odczytuje pobór prądu przez silnik i na tej podstawie ukazuje się komunikat o braku kawy.

    Sprawdzales element nr. 7 ? Najczęściej to właśnie on się urywa.
  • Poziom 9  
    Faktycznie jest uszkodzony ten element. Jak wymienię i będzie ok to temat do zamknięcia.
    Ogromne dzięki dla Ciebie!