Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Re: Opel Vectra C 1.9 cdti dt - P2279-11 przy hamowaniu silnikiem wyświetla auto

marcu186 28 Dec 2017 21:26 15060 43
Optex
  • #1
    marcu186
    Level 8  
    Witajcie,
    Posiadam vectre C z 2006roku z silnikiem 1.9 cdti dt. Wywala błąd p2279-11 i tak egr wyczyszczony był usyfiony tak samo jak czujnik ciśnienia doładowania spr zaworek podciśnienia jest ok nieszczelności jako takiej nie wykrylem . Znajomy ma takie samo auto i turbina gwizda pięknie u mnie gwizda ale cichutko ,po od pięciu egr auto idzie jak wściekle ale turbiny nie słychać pomóżcie
  • Optex
  • #2
    rob4028
    Level 25  
    kolektor dolotowy do wyczyszczenia----znam ten błąd z autopsji
  • #3
    marcu186
    Level 8  
    Bylem ciekaw wlasnie jak wyglada w środku skoro czujnik był cały jakby zaasfaltowany, mozesz opisać co sie u cb działo??
  • #4
    rob4028
    Level 25  
    Ja to niestety naprawiam w ASO , (jak już wszyscy się wyłożą) :cry: :cry: :cry:
  • #5
    marcu186
    Level 8  
    Ile cie skasowali
  • #6
    rob4028
    Level 25  
    Prześwit kolektora dolotowego staje się zbyt mały (zbyt mała pojemność w stosunku do zapisanych parametrów w ECU ) dla tego ECU wykrywa "nieszczelność w układzie dolotowym" porównując masę powietrza zmierzoną przez MAF do ciśnienia mierzonego za pomocą MAP , i nie ma to " O DZIWO " znaczenia , co jest większe........ :D :D :D :D :D :D :D

    Dodano po 2 [minuty]:

    marcu186 wrote:
    Ile cie skasowali

    To Ja jestem elektronikiem w ASO , więc to JA kasuję..... :D :D
  • Optex
  • #7
    marcu186
    Level 8  
    O widzisz 😁
    Ja niestety sam sie nie podejmę tego bo jak dla mnie za duzo rozkrecania mam za mało wiedzy i praktyki oddam to mechanikowi. Pewnie niemało to bedzie kosztowało , a preparaty do czyszczenia kolektora te co sie używa na kolektorze w aucie zdaje egzamin?? I czy czeba wymieniać olej po tym??
  • #8
    rob4028
    Level 25  
    po prostu wymontuj kolektor dolotowy i "gorącą wodą z detergentem potraktuj " (pod ciśnieniem oczywiście)..
  • #9
    marcu186
    Level 8  
    Ok,zlecę to mechanikowi😀jak pomoże to stawiam piwo😎
  • #10
    marcu186
    Level 8  
    Niestety kicha ,
    Kolektor delikatnie okopcony i przepustnica egr podniesiony od spr auta i nadal kicha czujnik doładowania wymyty ręce opadają

    Dodano po 8 [godziny] 33 [minuty]:

    Jeszcze podziemie czujnik doładowania i przeplywke jak to nie pomoże w masy tyg daje auto mechanikowi

    Dodano po 3 [godziny] 27 [minuty]:

    Zrobię tez podciśnienie na wzór po 2007roku bo jak mi mechanik tak popiół to wyszło lekkie przeładowanie i wtedy spr ten czujnik doładowania i przeplywke. I tak jeżeli na kompie pokaże przeładowanie nawet małe to co to bedzie znaczyło??

    Dodano po 1 [godziny] 58 [minuty]:

    A jak wymienić wężyk podciśnienia od turba

    Dodano po 11 [godziny] 10 [minuty]:

    Witajcie ponownie,
    Jadł prze hamowaniu silnikiem z 4tys i pokazuje sie poniżej 3 tys wyświetla auto z kluczykiem , bylem juz kilka lub kilkanaście razy u mechanika i nadal kicha... Wyczyszczony egr czujnik doładowania zaworek n75 ,podmieniony egr od sprawnej vectry sprawdziłem cały układ dolotowym wszystkie węże sa cale wyczyscilem przed ponownym montażem wymienione te wężyki od sterowania turbina na nowe zrobiona aktualizacja doładowania z mojej na tej po 2007roku (bez zbiorniczka podciśnienia) jedyne co mi sie nie podoba to praca gruszki ścięgna jak zaciiągałem powietrze ustami to ruszyło sie moze z 0,5cm jutro zrobię test ze strzykawka zamienie przeplywke(po założeniu na odwrót przez nie dopatrzenie wogole nie ruszyło dusiloi)ze sprawnej vectry tak jak i czujnik doładowania bo tylko to zostało do podmiank. Mam pytania dotyczące działania gruszki turba w jakim zakresie powinno pracować ścięgno oraz czy jak zasse szczykawka (połączona wężykiem do gruszki) to po puszczeniu strzykawki po wina stać w miejscu czy schodzić?? Bo wydaje mi sie ze w okolicach gruszki słyszałem syczenie..
  • #11
    marcu186
    Level 8  
    A wiec tak:
    Cały dolot sprawdzony-szczelny
    Egr podmieniony- nie pomogło
    Czujnik doładowania zmieniony-nie pomogło
    N75 zmieniony- sterowanie turbina lepiej dziś (mój pewnie uwalony) lecz błąd nadal występuje
    Przeplywka zmieniona- nie pomogło
    Wymienione wszystkie części na raz- nie pomogło(z wyjątkiem lepszego sterowania turbiny )
    Grucha turba podpięty pod szczykawke gdy wyciągam cały mechanizm działa poprawnie(duży skok)
    każda część pod kompa i jazda z kompem oraz w wszystkimi na raz- wszystko jest ok do 4 tys obr/min potem hamowanie silnikiem i jak zejdzie poniżej 3tys obr/min ma nie doładowanie i wyświetla auto z kluczykiem i tylko wtedy. Po oczyszczeniu egr kolektora i układu dolotowego troszkę lepsze osiągi i turbina lepiej słychać(gwizd)

    Jak powinna pracować pompa vacum?? Bo jak ścigane wężyk z niej to zasada powietrze nie jednostkami cyklicznie tj. z ta sama częstotliwością lecz nie cały czas jak odkurzacz nie wiem jak ma działać .
    Spr jeszcze jakie ma podciśnienie vacumetrem ale to dopiero jak mi przyjdzie . Moze jest Soft powalony i czeba wgrać nowy w serwisie
  • #12
    marcu186
    Level 8  
    Od 10 sekundy widać usyfiony chłodniczej spalin/egr u góry wokół spa wy czy wprasowania kapelusza,tej części co łączy sie z rurka od egr widać syf typu mokrych spalin czy to moze być ta moja nie szczelność ??

    https://m.youtube.com/watch?v=5ou9heEyPcM

    Jak przegrałam palcem czuć bylo spaliny . Jeżeli ktoś wie prosze powiedzieć którędy idą spaliny a którędy płyn bo to jest pomiędzy wejście weża wody a sama chłodnicza
  • #13
    migmig85
    Level 26  
    A EGR był zamieniony na nowy czy używany od kolegi z vectry ??
  • #14
    VectraCDTI
    Level 9  
    Mgr od kolegi,u niego smiga auto u mnie bez zmian . Moj egr moczyłem dzień jest jak nowy w dodatku ktoś przy nim grzebal bo była sprężyna od długopisa założyłem taka gruba jak czeba i od razu ten bolczyk wysunął sie 2 razy wiecej . Ale błąd wyświetlał dalej wytarlem chłodniczke egr bo sie podróżne jest maź jak w egr-ze i podejrzewam ze to to. pojeździe jak sie zacznie poczuć to zmienię
  • #15
    migmig85
    Level 26  
    Może u kolegi ktoś już wyprogramował EGR z ECU bo jest uszkodzony ??
  • #17
    migmig85
    Level 26  
    A twój jest zaślepiony ?
    Jeśli nie to zaślep i zobacz czy jest jakaś zmiana.
  • #19
    migmig85
    Level 26  
    Twój zaślep, zostaw wtyczkę podpiętą i zobacz czy jest jakaś różnica.
  • #21
    migmig85
    Level 26  
    tam gdzie najmniej pracy :) i oczywiście najprościej to i tak na razie fazy testów
  • #22
    VectraCDTI
    Level 9  
    Zatkanie egr nic nie dało nadal ten sam błąd tzn odcina turbo za to znalazłem cos niepokojącego leje sie spod węża co wchodzi W turbo i cale turbo plus cały silnik zazygany olejem czy to moze być ta nie szczelność??

    Ma ktoś nr lub rysunek bo potrzebuje nowej rury(plastikowej) idącej od przeplywki do turba oraz ta nakładkę gumowa na turbo bo tam sie mocno pocilo ale mechanik mówił ze tak ma być...A teraz sie leje i pewnie to ta nie szczelność...

    Potrzebuje nr tej gumy na turbo rury i tej podkładki co idzie miedzy gumę a rure
  • #23
    migmig85
    Level 26  
    Jeśli chcesz rysunek zadzwoń do serwisu na dział części podaj VIN i zapytaj o część jeśli się okaże że za droga sprawa, to jak ładnie poprosisz to na pewno panowie podadzą ci nr oryginału.
    Już nie raz poprosiłem i dostałem nawet jak kolega miał problem z wybierakiem w oplu frontera to dzwoniłem i pan mi podesłał na email rysunki całego mechamizmu ;) .
  • #25
    VectraCDTI
    Level 9  
    Zrobiłem to dziś...nadal kicha

    Dodano po 3 [godziny] 15 [minuty]:

    Chyba wrzucę z kompa monitorowanie ciśnień...

    Dodano po 6 [godziny] 51 [minuty]:

    Po rozegraniu we zamiast dużej grubej sprężyny była mała jak os długopisy czyli ktoś juz grzebal....moze to egr jednak...
  • #27
    migmig85
    Level 26  
    VectraCDTI wrote:
    p2279
    nieszczelność w układzie dolotowym .
    VectraCDTI wrote:
    p0400
    Błąd P0400 /układ Recyrkulacji Spalin - Błedny Przepływ
    Jeśli układ dolotowy jest szczelny a wydech drożny to bym chyba jeszcze szukał sprawnego egr na 100%. Znalazłem że przypadek to nawet wytarty wałek rozrządu może być przyczyną .
    http://forum.opel24.com/topic/68182-vectra-c-19cdti-blad-p2279-brak-mocy-wytarty-walek/
  • #28
    VectraCDTI
    Level 9  
    Na tygodniu dorobie cos czyn moglbym zatkac jeden wąż a drugi żebym mógł dmuchać z kompresora . Jeżeli to nie to będzie to zmierze sam podciśnienie i zamówiłem na próbę map sensor z al i....jeżeli to nie pomoże to Zamów je nowy egr...bo nie mam skąd wziazsc nowego lub na 100%spr sprawnego.
    I mam pytanko czy podając napięcie 12v na egr on sie wysunie czy nie?? Chodzi mi zeby na sucho spr
  • #29
    migmig85
    Level 26  
    Nie wiem na pewno ale powinno być sterowanie EGR z programu diagnostycznego.