Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra b DTi zły sterownik ? - źle naprawiany sterownik pompy VP 44

28 Gru 2017 21:45 2352 37
  • Poziom 8  
    Witam,

    Pacjent to Vectra b silnik X20DTH 101 km. 99r. .W samochodzie padł mi sterownik pompy.Auto oddałem do mechanika.Ten zdemontował sterownik i odesłał do regeneracji.Auto pali i jeździ,sęk w tym,że silnik jest słaby i dużo pali.Przed awarią nie było tego problemu.Samochód oddałem do mechanika który się tym zajmował.Jak powiedziałem co i jak,to mechanik odp.że moje auto ma na liczniku 300tys. i cud że jeździ.Oddałem auto do innego mechanika.Nie wiem co mechanik posprawdzał,w każdym bądź razie poinformował mnie,że silnik jest po mimo przebiegu jest sprawny technicznie i nie powinno być problemów z brakiem mocy oraz spalaniem. Mechanik zalecił wizytę u elektryka samochodowego i sprawdzenie pomiarów .Diagnoza elektryka-na pompie znalazł się sterownik MSA 15 a powinien być PSG 5(ECU jest EDC 15) .Elektryk kazał szukać serwisu który zmieni soft w sterowniku pompy na odpowiedni ew. zdemontować sterownik i odesłać do reklamacji.Problem w tym,że nie mam żadnej kary gwarancyjnej nie wiem co to za firma ew.czy mechanik podmienił sterownik na taki jaki mógł akurat mieć pod ręką.No i teraz pytanie,Czy ten sterownik MSA 15 jest dedykowany do mojego samochodu?(pompa VP44) czy może być tak,że sterownik jest przeznaczony np.do silnika DTL lub do pompy VP 30? ? .Jest możliwość aby op com'em sprawdzić jaki sterownik jest akurat na pompie?.

    Nie znam się na tych sterownikach tak że liczę na wyrozumiałość.


    Pozdrawiam.
  • Poziom 25  
    Moim skromnym zdaniem MSA15 i PSG5 (edc15) to to samo.
    Jakieś błędy są generowane? .
    wiadomo wszystkim , że sterowniki pomp wtryskowych " niechętnie " współpracują ze sterownikami silników , które nie mają przypisanych odpowiednich wersji sterowników pomp.
  • Poziom 8  
    Błędów żadnych nie ma.
    Tak jak wspomniałem wcześniej,problem pojawił się po naprawie sterownika-przed naprawą było ok. .
    Auto jest słabe-samemu da się jechać jak emeryt-przyśpiesza powoli ,a z przyczepką to już masakra-na 3cim biegu ledwo co ciągnie.Spalanie w mieście wynosi ok.12/100km. trasa to 9.5l/100km .Wcześniej max.spalanie w mieście jakie udało mi się osiągnąć to było niecałe 8L/10km(miasto + ok.1T.na przyczepce). Spalanie chwilowe mam 1.3L/h a było ok. 0.8L/h . .Nie patrzę się tylko na MID'a a na wskazówkę paliwa oraz zrobioną trasę.

    Podciśnienie sprawne-pompa wymieniona jesienią ub.roku .Pompa podaje mi niecałe -1 i takie ciśnienie mam w całym układzie.Turbo działa-była wymiana w ub.roku-nie puszcza oleju.Wtryski były robione dwa lata temu.Przepływka jest sprawna-zamieniłem się na kilka dni ze sąsiadem.Silnik suchy nie ubywa oleju/nie czuć paliwa w oleju.Uszczelka pod głowicą raczej sprawna-nie ubywa płynu chłodniczego i nie czuć spalin w zbiorniku.Sterownik był robiony w sierpniu i od tej pory mam ten problem.
  • Poziom 25  
    Derex napisał:
    Sterownik był robiony w sierpniu i od tej pory mam ten problem

    Derex napisał:
    .W samochodzie padł mi sterownik pompy.Auto oddałem do mechanika.Ten zdemontował sterownik i odesłał do regeneracji.

    Sorry , Ale zgubiłem się ......Sterownik pompy jest na pompie , więc jaki sterownik był wysłany do regeneracji ??? , .Sterownik silnika jest za schowkiem ,w kabinie ....wiec który ....?

    Dodano po 2 [minuty]:

    robokop napisał:
    Wystarczy że zawisł grzybek EGR, czy umarł elektrozawór sterowania turbiny i gotowe.

    Wtedy generowane są błędy .....czyż nie tak ???

    Dodano po 1 [minuty]:

    Derex napisał:
    Błędów żadnych nie ma.

    wiec chciałbym ustalić co było "regenerowane"....
  • Poziom 25  
    P0400 , P0101 ,to są typowe błędy generowane w przypadkach opisywanych przez Ciebie...

    Dodano po 1 [minuty]:

    12 lat w OPLU , to naprawdę trauma.......

    Dodano po 2 [minuty]:

    A w" temacie " ...31 lat.... :D :D :D
  • Poziom 8  
    rob4028 napisał:
    Derex napisał:
    Sterownik był robiony w sierpniu i od tej pory mam ten problem

    Derex napisał:
    .W samochodzie padł mi sterownik pompy.Auto oddałem do mechanika.Ten zdemontował sterownik i odesłał do regeneracji.


    wiec chciałbym ustalić co było "regenerowane"....


    robiony był sterownik pompy(VP44).

    Gdy by świeciła się kontrolka checka to odczytał bym błędy i nie zawracał bym Wam głowy.Check się nie świeci -widocznie ECU nie "widzi" że coś jest nie tak ze silnikiem.

    Nie zrozumcie mnie źle,ale gdy by znalazła się jakaś osoba z okolic Rybnika/Raciborza/Gliwic/Katowic czy bielska-białej,która ma sprzęt i wiedzę to chętnie bym się umówił na "diagnostykę" .
  • Moderator Samochody
    A co tam diagnozować, skoro ktoś wziął pieniądze za robotę, to niech naprawia do skutku. Jedno pytanie - czarną chmurę widać?
  • Poziom 8  
    Jak jest zimny to na początku widać biały dymek,jak się zagrzeje to nie dymi-nawet jak się ostro depnie z buta... .Aha,na postoju jest ok,fajnie się zbiera,co innego jazda.

    Żałuję że sam nie zdemontowałem tego sterownika-miał bym pewność że nic po za sterownikiem nie było ruszane.Sam się nawet zastanawiam czy mechanik celowo coś (...) by potem przyjechać do naprawy...
  • Moderator Samochody
    Powiem tak - uczciwa diagnostyka się kłania, bo w tej chwili to to co piszesz nie trzyma się kupy. Przy tak dużym spalaniu nie ma siły, żeby auto nie dymiło.
  • Poziom 8  
    Poproszę jutro brata by pojeździł moim autem,ja pojadę za min jego autem i zobaczę jaki dym wydobywa się z rury w czasie jazdy-jak by nie patrząc w czasie jazdy silnik jest inaczej obciążony niż na postoju + but.

    Dodano po 12 [godziny] 52 [minuty]:

    Pojeździłem trochę za swoim oplem.Z rury wydechowej w czasie normalnej jazdy wydobywa się trochę czarnego dymu.Tego dymu pojawiło się więcej przy jeździe pod górkę.Tego dymu nie ma na tyle dużo by pojawił się w lusterku.Po nowym roku oddaje auto do fachowca na sprawdzenie wtrysków.Sam mam nawet podejrzenia że mechanik "robiący" sterownik pompy mógł wykorzystać okazję i podmienił wtryski.

    Może głupie,ale ile tak w uśrednieniu może kosztować sprawdzenie ew.regeneracja wtrysków?.
  • Moderator Samochody
    Przestań bzdury wypisywać o podmienianiu wtrysku - w tej chwili to ich wymiana kosztuje więcej, niż one same. Skoro dymi na czarno - turbina nie pompuje. Twardnieją węże gumowe po odpaleniu?
  • Poziom 8  
    Wczoraj w trakcie powrotu z pracy pojawił się mały problem.Przy ok.2200/2500 obr/min pojawił się wyraźny spadek mocy.Celowo pojeździłem ok.10km i nie zaświecił się check.Op-com nie wskazał żadnych błędów.Czyż by był to objaw źle "czytającej" przepływki?. Jakie wartości powinien wskazać op-com?.
  • Poziom 32  
    Zobacz op-comem w parametrach ile pompuje turbo, może rzeczywiście nastąpiła pomyłka ze sterownikiem pompy
  • Poziom 8  
    Żądane ciśnienie ładowania 1.85 bar. Na postoju jest 0.97bar,w czasie jazdy dochodziło do 1.60bar. .

    W czasie jazdy z lapkiem pojawił się takowy komunikat
    "Nie można było poprawnie zidentyfikować systemu "
    "0x501VECTRA-B X-20DTL MSA 15"
    "0x511VECTRA-B X-20DTH EDC 15M"

    Check się nie zaświecił żadnego kodu błędu nie ma.Ten komunikat pojawił się przy ok.2200obr/min. i silnik zrobił się wyraźnie słabszy.Poddaje się.
  • Poziom 35  
    Zerwało połączenie z komputerem.
    Skoro wtedy daje muła, to może z EDC jest problem albo z instalacją.
  • Poziom 33  
    Źle ustawiona pompa. Spytaj mechanika, czy wie jak to ustawić?
  • Poziom 8  
    Oddam auto do pompiarza,niech posprawdza co poprzedni mechanik mógł zrobić źle.Jak się dowiem w czym był problem to napiszę,może się komuś przyda.

    Co do podciśnień,jak poprawnie sprawdzić podciśnienie na serwie?. Ja początkowo sprawdzałem "szczelność" serwa pompując hamulec i przy wciśniętym hamulcu odpaliłem silnik-pedał poszedł w dół.Jak po między VAC a serwo wpiąłem wakuometr to wskazał prawie -1 bar.Delikatne "pompowanie" hamulcem i podciśnienie spadło do -6bar.Pedał wciśnięty do oporu i podciśnienie 0 bar. .Puszczenie pedału hamulca i wskazówka wakuometra szybko wskazała -1 bar.Wpiąłem wakuometr bezpośrednio pod serwo,naciskam pedał hamulca i widzę że wskazówka drgnie trochę ponad 0bar. .Próbuję "pompować" hamulcem i wskazówka wakuometra drży ok.0bar .Dobrze ja wgl.mierzę to serwo? .Jak króćcem zasysam powietrze to nie czuję żadnego oporu,jak dmucham w serwo to pojawia się opór-tak ma być czy serwo do wymiany? .Nadmienię,że w czasie testu wywaliło P0400,ale w czasie jazdy nie pojawia się ten błąd.Gdzieś na necie przeczytałem,że nieszczelność serwa można łatwo wykryć-ponoć wystarczy uruchomić silnik i szybko naciskać pedał hamulca-jak zaświeci się check to mamy odpowiedź.Mi się check nie zaświecił(żarówka sprawna-po włączeniu zapłonu zaświeca się na ok.2sek i gaśnie) .


    Edit:Jutro sprawdzę op-com jaka jest różnica po między rzeczywistym a wymaganym kątem wtrysku.
  • Poziom 8  
    Odebrałem auto od boscha.Pompa oraz wtryski sprawne.Z tego co się dowiedziałem u fachowca,to w moim aucie jest jakaś usterka z podciśnieniem oraz z elektryką.Usterka polega na tym,że na szarej wtyczce,która steruje EZ od klapek pojawia się ok.2-2.5V w czasie postoju.Wskazówka wakuometra wpięta do OUT EZ wskazuje -0.1bar i mocno drży.Na razie wymienione zostały przepływka oraz czujnik doładowania.Niestety to nie rozwiązało problemu.Początkowo liczyłem,że na wtyczce od tego EZ pojawiają się jakieś prądy wirowe.Do wtyczki wpiąłem żarówkę 5W a miernik nadal wskazuje napięcie.Jak na odpalonym silniku wyjmę wtyczkę od czujnika doładowania to wywala checka,a napięcie na szarej wtyczce jest nadal.Dla testu kupiłem ze szrotu ECU,pętlę immo wraz z transponderem bo liczyłem że coś się zepsuło w ECU.Podmianka i problem jest nadal.Co steruje tym EZ od klapek?który czujnik?.
  • Moderator Samochody
    Derex napisał:
    ]Z tego co się dowiedziałem u fachowca,to w moim aucie jest jakaś usterka z podciśnieniem oraz z elektryką.Usterka polega na tym,że na szarej wtyczce,która steruje EZ od klapek pojawia się ok.2-2.5V w czasie postoju.

    Tak ma być - sterownik sprawdza obecność zaworu.
    Derex napisał:
    .Co steruje tym EZ od klapek?który czujnik?
    Żaden. Steruje nim ECM bezpośrednio. Miałeś temat do ogarnięcia w 10 minut, ale widzę że coraz gorzej się robi.
  • Poziom 8  
    Tak sobie jeżdżę z wpiętym wakuometrem po między EZ a gruszkę od turbo.Z tego co widzę,to coś jest nie tak z tym podciśnieniem.Czasem w czasie jazdy waku pokazuje prawie -0.9 a czasem na moment spadnie do ok.-0.3 i powoli wzrasta.Raz podcisnienie spadło jak stałem na światłach więc podejrzewałem że widocznie coś jest nie tak ze serwem.Założyłem używane z astry g i jest ciut gorzej.Podciśnienie w czasie jazdy jest -0.8 i dalej w jeździe potrafi spaść do ok.-0.3 bar. .Pedał hamulca na tym serwie jest bardziej twardy i przy hamowaniu słychać delikatne syczenie.Nie znam się na serwach ale coś czuję że to serwo jest padnięte.Jak na postoju nacisnę parę razy na pedał hamulca to waku wskazuje 0bar.(jw-wpięty pomiędzy EZ a gruszkę turbo)Co dziwne check się nie zaświeca choć powinien. Powiedzcie mi jeszcze,czy przepływka może mieć wpływ na moc oraz spalanie?.Jakie wartości (mg/suw) powinien wskazać op-com na wolnych obrotach a ile np.przy 2000obr.min?
  • Poziom 27  
    a może to pompa vacum już nie wyrabia
  • Poziom 8  
    Coś mi nie pasuje.Jak do dolnego króćca na pompce vac podłączę wakuometr to mam -9.5bar.Naciskam pedał hamulca i nic.Jak pedał hamulca nacisnę spokojnie to podciśnienie spada do -0.3,jak naciskam pedał szybciej to podcisnienie spada do 0.Jak trzymam wciśnięty hamulec to podciśnienie powoli rośnie do -9.5bar.To serwo które mam teraz założone trochę syczy przy hamowaniu a hamulec jest twardszy.Na moim serwie nic nie syczało a pedał był ciut miększy .Jak wypnę króciec na vac ten co idzie do serwa to waku wskazuje 0 jak przytkam to wskazówka gwałtownie wskakuje na -9.5bar. Czyż by to serwo w czasie jazdy czasami przepuszczało powietrze?. Co do przepływki,ja mam boscha 0281002428 jest on poprawny?Na necie są jeszcze przepływki 0281007100 .Który jest do DTH?.
  • Poziom 8  
    Wymieniłem serwo o dziwo było uszkodzone.Założyłem nowe serwo od zafiry a i jest poprawa z podciśnieniem.Co dziwne,po wymianie serwa i po zgaszeniu silnika trykają oba EZ koło aku-oba mają końcówki 022.Czy ten EZ od klapek nie powinien mieć czasem końcówki 200?.Coś gdzieś czytałem że jeden ma dwustopniowe działanie drugi trzystopniowe.Przepływomier czyta-op-com na wolnych obrotach wskazuje 450mg/suw a po przegazowaniu 300mg/suw
  • Poziom 8  
    Brawo kolejne serwo padło.
    Z tą przepływką to coś nie tak-na postoju mam 450 mg.suw przegazowanie i 300mg/suw a w jeździe przy ok.2500 obr. 750mg/suw.Dlaczego jak przegazuje na postoju to spada a w jeździe rośnie ilość zasysanego powietrza?tak ma być czy przepływka kaput?
  • Poziom 8  
    Błąd P0400(3) usterka układu krytycznego nr.1 .
    Czyli nie ufaj mechanikowi i nie płać 1500zł na wymianę tranzystora-taką info.dostałem u pompiarza w Rybniku.