Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Z19DTH - Vetcra C za duże ciśnienie na szynie CommonRail

29 Gru 2017 09:14 543 16
  • Poziom 19  
    Witam

    Mamy problem z Vectra 150 kucyków, rejestruję się błędy P0002 i P0090, wymiana szyny, PompyCR, wtrysków, zaworków na pompie , na szynie ,czujniki na szynie nic nie pomaga.


    Czy możliwe jest za duże ciśnienie po stronie niskiego ciśnienia(Pompa paliwa w baku) niby zmierzone było 4 bary?

    Silnik jak odpali chodzi bardzo twardo, rejestrują się losowo wspomniane błędy .

    Nic tylko rozłożyć ręce - najgorszy typ usterki - niby działa ale nie działa - niby wszystko jest okej ale nie jest.

    Co najciekawsze, po solidnym przegonieniu wtryski blokują się (kleją??) że dopiero na stole u pompiarza się otwierają, po ponownym zamontowaniu zabawa na nowo - chodzi chodzi aż zgaśnie i zabawa na nowo - ciąganie bo inaczej nie zapali.


    Paliwo było byle jakie -> Bak czysty -> filtr paliwa nowy -> nowe paliwo.
  • Poziom 34  
    Za duże ciśnienie czasami powstaje gdy są bomble powietrza. Podejrzyj w parametrach bieżących różnice między zadanym ciśnieniem CR a wykonanym. Nie znam pojęcia sklejania wtryskiwaczy. Jeżeli się blokują to znaczy , że w układzie jest dalej syf. Skoro blokują się wtryskiwacze to samo może dotyczyć regulatora ciśnienia.
  • Poziom 19  
    Układ na pewno czysty.
    Ciśnienie zadane a wykonane - generalnie wzorowo ale czasami ma skoki np. wymagane 340 bar a jest przez ułamki sekundy 1600.
  • Moderator Samochody
    mail4skwarka napisał:
    Układ na pewno czysty.
    Ciśnienie zadane a wykonane - generalnie wzorowo ale czasami ma skoki np. wymagane 340 bar a jest przez ułamki sekundy 1600.


    To nie jest usterka mechaniczna. Problem elektryczny.

    Jeśli chodzi o wtryski to nawet jak byś wszystkie 4 w jednej chwili zamkną to ciśnienie nie wzrośnie tak szybko.

    Moim zdaniem problem jest z samym odczytem ciśnienia aniżeli samym ciśnieniem.
    Regulator na pompie podmieniony?

    Wysokie niskie ciśnienie nie będzie miało dużego wpływu bo wysokie jest dużo wyższe niż niskie więc nawet 6bar na niskim nie powinno mieć wpływu na wysokie tym bardziej na skoki do 1600bar.

    Fajnie by było zobaczyć przebieg z czujnika ciśnienia/wypełnienie z regulatora w jednym czasie.
    A w ogóle super było by wpiąć manometr w szynę.
  • Poziom 19  
    Pompa CR zmieniona, listwa CR z zaworkiem-zmieniona, Wtryski dwa komplety
    (sklejają się - o ile to dobre sformułowanie) a w trzecim zmienione końcówki + kalibracja na stole,
    zawór na pompie - zmieniony, czujnik na listwie zmieniony.

    Chodzi twardo , bardzo twardo

    no chyba że jeszcze sterownik miesza jak głupi
  • Moderator Samochody
    A jak ciśnienie normalne to też chodzi twardo ?
    jakim testerem sprawdzisz ciśnienie?
  • Poziom 19  
    Które ciśnienie?


    TECH2 - żądane - rzeczywiste

    Normalnym przyrządem do pomiaru do pomiaru ciśnienia pompy niskiego ciśnienia - ale pomiar był tylko na zasadzie odłączenia króćca przy filtrze i dokonania pomiaru - na niedziałającym silniku(wiadomo) a potem podłączenia króćca z powrotem do filtra.
    Dziś podłącze go go szeregowo i zobaczę jakie jest faktycznie po stronie niskiego ciśnienia.
  • Moderator Samochody
    Niskie ciśnienie to Cię praktycznie nie interesuje.

    Chodzi mi wysokie ciśnienie, w momencie kiedy jest 340bar na jałowym pracuje dobrze ?
  • Poziom 31  
    Stawiam na sterownik.
  • Poziom 19  
    Hmm ..stawiam na Tolka Banana..

    Nie pracuje dobrze.

    Dlaczego niskie mnie nei interesuje?

    Podeprę sie takim znaleziskiem:
    https://www.nanodatex.pl/forum/opel/astra/2889/topic223-0.html

    cytat z ostaniego posta:

    Problemem był pomarańczowy gumowy zaworek zamontowany w koszu pompy paliwa w baku. Dziwnie się złożyło, że zaworek od nowego kosza też był wadliwy.
    Pojechałem na wczasy i polecono mi mechanika w małej wiosce. Mechanik podłożył jakaś sprężynkę w zaworku, skasował 50 złotych i po problemie.
  • Moderator Samochody
    Przede wszystkim jeśli ciśnieniem jest dobre samochód powinien przez chwilę pracować dobrze.
    Nie był tam usuwany DPF/EGR/MOC ?
  • Poziom 19  
    szymitsu21 napisał:
    Przede wszystkim jeśli ciśnieniem jest dobre samochód powinien przez chwilę pracować dobrze.
    Nie był tam usuwany DPF/EGR/MOC ?


    Z informacji wynika ze nie.
  • Moderator Samochody
    masz jakiś symulator napięć? oscyloskop ?

    Samochód kopci?

    Jeszcze jakaś historia ?
  • Poziom 19  
    Historii brak, kopci jak stara lokomotywa - bardzo twardo chodzi
    Oscylo- brak
  • Moderator Samochody
    piotrekwoj1 napisał:
    Jaki czas wtrysku?



    Pewnie tak że można żarówka sprawdzać :D
  • Poziom 19  
    Żarówką -HA ha ...

    Nie szło wczoraj zobaczyć, jak go ciągaliśmy, padał deszcz,ciemno a było nas tylko dwóch,

    Brakowało trzeciej osoby do patrzenia w TECH2,(jeden na urlopie a drugi połamany) - koszmar