Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Brak połączenia z internetem

29 Gru 2017 16:00 780 15
  • Poziom 8  
    Witam, mam pewien problem. Od wczoraj nie mam internetu, co ciekawe DHCP przydziela mi adres, lecz DNS wql nie trybi. Połączenie wygląda tak Modem -Router - Komputer. Odpiąłem na chwilkę końcówkę od ściany, następnie ją włożyłem i internet zanikł. Próbowałem wielu sposobów, przez resetowanie sieci, wpisywania wielu komend, ustawiałem statycznie DNS(google 8.8.8.8 i 8.8.4.4) i też nic pomagało. Ustawiałem również WAN-a oraz zmieniłem adres LAN-a, lecz bez efektu. Robiłem już wszystkimi możliwymi sposobami :(

    To moje ustawienia.
    Brak połączenia z internetem


    Brak połączenia z internetem
  • Poziom 29  
    1. Podaj modele urządzeń, zarówno modemu jak i routera
    2.
    kamiloz23 napisał:
    przez resetowanie sieci
    tzn? zresetuj obydwa urządzenia dostępowe, modem i router
    3.Czy problem zaczął występować nagle, czy po jakiejś czynności? Zgłaszałeś sprawę do operatora?
    4. Wklej wyniki komend:
    -
    Kod: dos
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

    -
    Kod: dos
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod
  • Poziom 8  
    Modem: Cisco EPC3008
    Router: TP-LINK WR740N
    Co do resetowania robiłem to juz wiele razy i nic ...
    Tak jak wspominałem problem zaczął występować po odpięciu wtyczki z gniazda w ścianie. Kabel we wtyczce nie jest zbyt stabilny, ale na pewno styka z tym co powinien. Dzwoniłem do operatora lecz jak to w Polsce bywa trzeba czekać, ma w ciągu 24h się odezwać, ciekawy czy tak będzie. Znając realia wolałem poszukać pomocy na forum.

    Brak połączenia z internetem
  • Specjalista Sieci, Internet
    Masz prywatne IP na wan. Podłącz bezpośrednio komputer w modem.
  • Poziom 29  
    1. Przeprowadź testy z modemem podłączonym bezpośrednio do komputera.
    2. Jak powyższe nie poskutkuje zresetuj modem do ustawień fabrycznych i ponownie skonfiguruj.
  • Poziom 8  
    Niestety po dokonaniu testów na samym modemie podłączonym do komputera, wynik jest taki sam :(
    Aby zresetować modem do ustawień fabrycznych należy przytrzymać przycisk Reset na modemie, czy robi się to w inny sposób?
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    kamiloz23 napisał:
    Aby zresetować modem do ustawień fabrycznych należy przytrzymać przycisk Reset na modemie, czy robi się to w inny sposób?

    Tak po to jest ten przycisk.

    Jak masz możliwość to spróbuj jeszcze wymienić kabel od gniazdka do modemu.

    Jak operacja nie pomoże to problem leży najpewniej po stronie operatora lub sprzętu operatora.
  • Poziom 8  
    Ostatnią opcją pozostaje kabel. Po twardym resecie nic nie pomogło, więc podlecę kupić kawałek koncentryka. Jeszcze pytanko mam ;) Z jednego gniazda TV mam sygnał do internetu i TV. Jeśli kupię rozdzielacz antenowy z 2 wyjściami i zakupię złącza typu F i odpowiednio zamontuje, powinienem mieć zarówno Internet jak i TV bez przełączania kabli(2in1)?
  • Poziom 43  
    kamiloz23 napisał:
    Po twardym resecie nic nie pomogło

    A możesz się do modemu zalogować?
    Pokaz poziomy sygnałów z modemu.
  • Poziom 8  
    W jaki sposób mogę zalogować się do modemu? Niestety do modemu nie mam pojęcia jak to zrobić, do Routera TP-LINK-a się logowałem ale do modemu Cisco nie mam pojęcia jak.
  • Poziom 43  
    kamiloz23 napisał:
    W jaki sposób mogę zalogować się do modemu?

    Podając jego adres IP:
    192.168.100.1
  • Poziom 8  
    Brak połączenia z internetem


    Niestety nie znam danych logowania. Na modemie nie ma żadnych danych do logowania.
  • Poziom 43  
    Modem się w ogóle nie loguje do sieci operatora.

    kamiloz23 napisał:
    Odpiąłem na chwilkę końcówkę od ściany, następnie ją włożyłem i internet zanikł

    A to w jakim celu?

    Upewnić się, że przewód sprawny, podłączyć inny przewód, lub modem podłączyć do innego przewodu w innym pokoju i ponownie zalogować się na modem.
  • Poziom 8  
    Robiłem porządki i musiałem go niestety odpiąć. Przewód mógł uszkodzić się pod wpływem chwilowego odpięcia wtyczki od gniazda?
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    kamiloz23 napisał:
    Przewód mógł uszkodzić się pod wpływem chwilowego odpięcia wtyczki od gniazda?

    Trudno powiedzieć - trzeba go sprawdzić (dać nowy).
    Sprawdzić też trzeba gniazdko, czy sygnał internetowy z niego w ogóle wychodzi.
  • Poziom 8  
    Problem rozwiązany, kabel nie stykał tak jak powinien. Druciki z koncentryka musiały dostać się tam gdzie nie powinny. Po obrobieniu kabla internet powrócił :D