Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] BMW e46 - Zakup samochodu

k4rol13 29 Gru 2017 19:10 3144 70
  • #1 29 Gru 2017 19:10
    k4rol13
    Poziom 4  

    Siemanko
    Chce kupić bmw e46 i dziś jedno mnie zaciekawiło, które oglądałem.
    https://www.olx.pl/oferta/zadbane-bmw-z-lpg-komplet-opon-dlugie-oplaty-CID5-IDqug9D.html
    Chciałbym się dopytać. Samochód jest odpalony i odkręciłem korek olejowy to bardzo chlapie olejem, lecz moim zdaniem powinno być delikatnie no ale mechanikiem nie jestem i się nie znam. Czy to dobry znak czy silnik jest bardzo zużyty ? Druga sprawa. Odkręcając korek od płynu chłodniczego zaczyna wyciekać płyn. Nie odkręciłem do końca bo by wystrzelił płyn. Co o tym myślicie ??
    Mogę liczyć na pomoc z waszej strony ??

    0 29
  • #2 29 Gru 2017 20:21
    osiniak75
    Poziom 30  

    Auto 17 lat i 208 tysięcy, jakoś nie chce mi się wierzyć. Jeszcze z gazem, ktoś założył gaz by do kościoła jeździć w niedzielę.

    0
  • #3 29 Gru 2017 20:39
    k4rol13
    Poziom 4  

    Też mi to podejrzanie wygląda. Oglądałem to auto i nic nie zwróciło mojej uwagi. Jedynie te dwie rzeczy które podałem na początku

    0
  • #4 29 Gru 2017 22:35
    melas
    Poziom 27  

    Układ wodny jest pod ciśnieniem także ma prawo wyrzucić płyn, pod klapą zasowaja wałki rozrządu także olej jest rozrzucany jeszcze dodatkowo jest dekielek z blachy który wstrzymuje to chlapanie. Nie masz bladego pojęcia o samochodzie gdy bym sprzedawał to bym cię pogonił chyba.

    0
  • #5 29 Gru 2017 22:40
    k4rol13
    Poziom 4  

    Każdy silnik ma inny układ. W Mercedesa jeszcze tak się dzieje w innych już nie. A płyn jest przy chłodnicy i dla tego.

    0
  • #6 29 Gru 2017 23:11
    helmud7543
    Poziom 42  

    Odnośnie Twoich pytań:
    1. Ma chlapać. W tym silniku wałek rozrządu jest niemal centralnie pod wlewem oleju, jakby nie chlapał znaczyłoby że głowica nie ma smarowania.
    2. Układ ciśnieniowy o ciśnieniu roboczym jakieś 2 bary, temperatura robocza 105°C. Ciesz się, że nie eksplodowało przy poluzowaniu korka i Cię nie poparzyło.

    Co do reszty - przebieg mało prawdopodobny (ale możliwy). Mam to auto, ten sam silnik - M43 (w wersji 118 KM), trochę już zajeżdżony ale jeszcze daje radę. Silnik dobry do gazu, toporna konstrukcja, podobno niezbyt trwałe panewki w porównaniu z innymi jednostkami BWM. Dość kłopotliwy układ chłodzenia w przypadku usterek (aczkolwiek najbardziej problematyczne jest niechlujstwo mechaników). Auto dość ekonomiczne w utrzymaniu, szczególnie z gazem (jeśli sprawny), pytanie dlaczego ktoś sprzedaje.

    0
  • #7 29 Gru 2017 23:23
    k4rol13
    Poziom 4  

    helmud7543 napisał:
    Odnośnie Twoich pytań:
    1. Ma chlapać. W tym silniku wałek rozrządu jest niemal centralnie pod wlewem oleju, jakby nie chlapał znaczyłoby że głowica nie ma smarowania.
    2. Układ ciśnieniowy o ciśnieniu roboczym jakieś 2 bary, temperatura robocza 105°C. Ciesz się, że nie eksplodowało przy poluzowaniu korka i Cię nie poparzyło.

    Co do reszty - przebieg mało prawdopodobny (ale możliwy). Mam to auto, ten sam silnik - M43 (w wersji 118 KM), trochę już zajeżdżony ale jeszcze daje radę. Silnik dobry do gazu, toporna konstrukcja, podobno niezbyt trwałe panewki w porównaniu z innymi jednostkami BWM. Dość kłopotliwy układ chłodzenia w przypadku usterek (aczkolwiek najbardziej problematyczne jest niechlujstwo mechaników). Auto dość ekonomiczne w utrzymaniu, szczególnie z gazem (jeśli sprawny), pytanie dlaczego ktoś sprzedaje.


    Sprzedający chce kupić kombi bo ma rodzinę. Auto w dobrej kondycji. Wydaje mi się tylko że cena jest za dużo za to wyposażenie które 3/4 wychodziło w podstawie i w dodatku sedan.

    0
  • #8 29 Gru 2017 23:30
    helmud7543
    Poziom 42  

    1. Sedany są droższe.
    2. W standardzie nie było w ogóle klimatyzacji, ksenonów, alarmu i chyba 6 airbagów. Wyposażenie w tym aucie było dobierane indywidualnie (nie było typowych wersji, dlatego na rynku są bardzo zróżnicowane egzemplarze), jak na tą wersję silnikową bogate.
    3. Jeśli auto jest ogólnie w dobrym stanie i faktycznie nie wymaga dużego wkładu zaraz po zakupie (co wcale nie jest takie oczywiste) to cena jest atrakcyjna. Plusem jest w tym wypadku mały silnik - mało prawdopodobne że "rycerz ortalionu upalał tym kapora pod remizą", jak mawia pewien gość prowadzący kanał motoryzacyjny.

    1
  • #10 30 Gru 2017 06:50
    melas
    Poziom 27  

    Silnik za słaby na rodzinne auto wcale nie jest oszczędny, w mieście co najmniej 10 litrów. Lepszym wyborem było by E39 touring z co najmniej 2.0 m52 b6 ceny podobne a jazda o klasę wyżej.

    0
  • #11 30 Gru 2017 08:11
    k4rol13
    Poziom 4  

    melas napisał:
    Silnik za słaby na rodzinne auto wcale nie jest oszczędny, w mieście co najmniej 10 litrów. Lepszym wyborem było by E39 touring z co najmniej 2.0 m52 b6 ceny podobne a jazda o klasę wyżej.

    Młody jestem i rodziny nie mam

    0
  • #12 30 Gru 2017 08:46
    melas
    Poziom 27  

    Ale jak będziesz miał BMW czyli Będziesz Miał Wzięcie to szybko założysz.🤣

    0
  • #13 30 Gru 2017 09:02
    osiniak75
    Poziom 30  

    Raczej szybciej Będzie Miał Wydatki

    0
  • #14 30 Gru 2017 10:28
    helmud7543
    Poziom 42  

    melas napisał:
    Silnik za słaby na rodzinne auto wcale nie jest oszczędny, w mieście co najmniej 10 litrów.

    Ze spalaniem to prawda, po to jest gaz żeby było ekonomicznie, z mocą - moje zdanie jest takie: chore jest, że każdy dzisiaj chce mieć 150 KM +, choćby to było auto klasy A czy miejskie. Mam kombi z tym silnikiem i mocy mam aż nadto. A nie jestem zawalidrogą.
    melas napisał:
    Lepszym wyborem było by E39 touring z co najmniej 2.0 m52 b6 ceny podobne a jazda o klasę wyżej.

    E39 jest tańsze, nie wiem dlaczego. Co do silnika 6 cyl. - swoje też spali, szczególnie w korkach, kultura pracy m52 jest niesamowita, silnik pancerny - oczywiście można go zabić ale znosi sporo głupoty i przeważnie daje się większym czy mniejszym remontem reanimować. Oznaczenie chyba podałeś złe - M52B20 jeśli chodzi o tą generację i pojemność 2 l. Układ chłodzenia równie upierdliwy co w poprzednim opisywanym.

    0
  • #15 30 Gru 2017 11:48
    melas
    Poziom 27  

    Zgadza się B20 miało być R6 rzędówka. Ostatnio miałem w kopakcie sinik n42B18 lipa maks palił 12 w mieście. Wymieniłem silnik na 2,3 R6 zbiera się teraz nieźle. Spalanie 10 w mieście.

    0
  • #16 30 Gru 2017 13:51
    wichurewicz
    Poziom 24  

    Wydatki przy tej wersji silnikowej? Na co niby? Jak to w niemieckim samochodzie, ciągłe naprawy są oczywiste, ale bez przesady.

    0
  • #17 30 Gru 2017 17:34
    k4rol13
    Poziom 4  

    Mi nie potrzebne Bóg wie jakie szybkie auto. Ścigać się nie będę. Wystarczy by było w miarę ekonomiczne i oszczędne. Dziewczyny lecą na bmw. Nie ważne czy jest warte 5 czy 50 tysięcy. Ważne, że jest znaczek. Rozmawiałem z kilkoma dziewczynami i znaczek robi swoje.

    0
  • #18 30 Gru 2017 17:53
    osiniak75
    Poziom 30  

    k4rol13 napisał:
    Rozmawiałem z kilkoma dziewczynami i znaczek robi swoje.
    To nie dziewczyny to blachary, to jednak spora różnica.

    0
  • #19 30 Gru 2017 20:02
    Cobrat
    Poziom 21  

    Laleczka już sprzedana, więc nici z podrywu... Dobre auto to w trzy dni się sprzedało ;)

    0
  • #20 31 Gru 2017 01:24
    wichurewicz
    Poziom 24  

    E46 z tymi słabszymi silnikami można mieć za czapkę śliwek, choć wtedy będzie to raczej stan agonalny. Za nieco większe kwoty trafiają się już przyzwoite sztuki.

    0
  • #22 31 Gru 2017 14:52
    Kantylena
    Poziom 14  

    Jak dla mnie zakup tego BMW to bezsens.
    Szukaj 320i najlepiej R6

    Po 1) nie jedzie, Golf czy A3 z 1,6 lepiej się odpychają
    po 2) ilość wyświetleń spora, pewnie auta w średnim stanie
    po 3) to jest premium i BMW kupujesz muła a koszty napraw spore.

    Ode mnie Honda Accord VI 1,8 vtec 136 KM albo coś od Mercedesa z kompressorem.

    Jak mają być tańsze koszty utrzymania to np Leon 1 albo A3 8L z 1,8 20V zwykły proste zawieszenie, a auta się odpychają fajnie i też podatne silniki na lpg.

    To bmw to średnia klasa jak Audi a4 a silnik muł.

    0
  • #23 31 Gru 2017 15:05
    Cobrat
    Poziom 21  

    2,0 też nie zapiera dechu w piersiach, choć coś już się "skręci"... Chce człowiek 1,8/1,9 niech sobie takie kupuje, jeśli wcześniej nie jeździł RWD, to przynajmniej nie wyrządzi dużych szkód sobie, innym i nie będzie go kusiło do jakichś wygłupów...

    1
  • #24 31 Gru 2017 15:09
    k4rol13
    Poziom 4  

    Kantylena napisał:
    Jak dla mnie zakup tego BMW to bezsens.
    Szukaj 320i najlepiej R6

    Po 1) nie jedzie, Golf czy A3 z 1,6 lepiej się odpychają
    po 2) ilość wyświetleń spora, pewnie auta w średnim stanie
    po 3) to jest premium i BMW kupujesz muła a koszty napraw spore.

    Ode mnie Honda Accord VI 1,8 vtec 136 KM albo coś od Mercedesa z kompressorem.

    Jak mają być tańsze koszty utrzymania to np Leon 1 albo A3 8L z 1,8 20V zwykły proste zawieszenie, a auta się odpychają fajnie i też podatne silniki na lpg.

    To bmw to średnia klasa jak Audi a4 a silnik muł.

    Auto w dobrej kondycji. Dwa nie potrzebuje szybkiego auta do ścigania się tylko przyjemnego dla oka i w miarę ekonomicznego.
    Dodano po 1 [minuty]:
    Cobrat napisał:
    2,0 też nie zapiera dechu w piersiach, choć coś już się "skręci"... Chce człowiek 1,8/1,9 niech sobie takie kupuje, jeśli wcześniej nie jeździł RWD, to przynajmniej nie wyrządzi dużych szkód sobie, innym i nie będzie go kusiło do jakichś wygłupów...

    Jako jedyny mnie rozumiesz. Cieszę się. Mi takie auto wystarcza i jestem zadowolony

    0
  • #25 31 Gru 2017 15:43
    Cobrat
    Poziom 21  

    [quote="k4rol13"]

    Kantylena napisał:

    Jako jedyny mnie rozumiesz. Cieszę się. Mi takie auto wystarcza i jestem zadowolony


    Bez przesady, wystarczy odrobina empatii, poza tym każdy ma prawo do własnych wyborów, choćby miał wybrać nie do końca dobrze...

    Bo to 1,8/1,9 do zwykłego/płynnego przemieszczania się w mieście w zupełności wystarczy. Inaczej sprawa już wygląda jak weźmiesz w trasę 4 dorosłe osoby. Spalić czystej benzyny wiadomo, że spali, jak każdy z resztą. I nie róbmy ze starej 3er nie wiadomo jakiego premium... Ja wiem, że segmentowo i konkurencyjnie jest na równi z A4. C-klasa itp, ale niektóre egzemplarze opuściły fabrykę z takim wyposażeniem, że czasem miejskie małe auto ma bogatsze. E46 zwykły/przeciętny samochód, pomijając jakieś wypasione, mocne wersje, utrzymane w dobrym stanie, które do dziś zwracają uwagę na ulicy...
    Poza tym był okres, że większą składkę OC płaciłem za Focusa, niż za BMW ... A przecież BMW taka niebezpieczna i ryzykowna marka.

    0
  • #26 31 Gru 2017 15:58
    vrus
    Poziom 17  

    Ja sie wtrace tak na szybkosci ( nie wiem czy auto dalej akutalne ) ale za tą cene i jeszcze z gazem to jest trup - szukałem dla siebie e46 z podobnym silinikiem w PL nie znalazlem nic sensownego ponizej 17k, w takim czyms co pokazales to pewnie wal w opłakanym stanie i to jest start studni. Okazje w PL sie nie trafiają a jesli auto jest ok to i wlasciciel ceni.

    0
  • #27 31 Gru 2017 16:15
    Cobrat
    Poziom 21  

    Za 17k wzwyż, to chyba, że full opcja i mocne 6 cyl., chyba że lubisz przepłacać te pseudo perełki wyprane i polerowane... Stary samochód, to kupić, pojeździć rok, max 2 i następny...

    Ps. Kupiliśmy ostatnio z kolegą dla niego e46 2000r, słaba benzyna jakaś... śmieszna kwota. Stuknięta oczywiście, ale sensownie ;) Chłopaczek się nawet nią nie nacieszył. Świeżo po wymianie zawieszenia i nie złachana... Ostatecznie do malowania zostały 3 elementy, bo drzwi udało się ładne w kolorze kupić ;). Osobiście nie widzę sensu płacenia krocie za stary samochód. I tak każdy jest po jakichś przygodach (mniejszych/większych).

    Jeśli się jest mega wybrednym w wyborze auta, zawsze pozostają autobusy ;)

    0
  • #29 31 Gru 2017 18:55
    helmud7543
    Poziom 42  

    Ale miauczenie, masakra jakaś. Tak jak pisałem mam to auto, z tym silnikiem. Jakoś Golfy 1,6 a nawet mocniejsze sztuki nie odpychają się lepiej. Dobrze rozłożony moment obrotowy, w dodatku to 8V więc stosunkowo mocno ciągnie od niższych obrotów. Także nie piszmy bzdur.
    Co do ekonomii - ten silnik (z oferty) to smok niestety. Spalanie na trasie poniżej 8 l/100 km ale przy większych prędkościach już gorzej. W mieście też swoje łyknie. Ale wspomniany wcześniej N42 to chyba coś z nim nie tak było bo ten z kolei tyle palić nie powinien. Może Valvetronik od dawna w nim nie działał?
    Z kolei kupno takiego auta za 17 tys jest conajmniej nierozsądne, chyba że full opcja, super stan i jest to conajmniej 325 lub znacznie młodsze.

    0