Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MAN TGS 18.400 - Nie odpala,nie kręci automat

Damian116 29 Gru 2017 19:16 1188 17
  • #1 29 Gru 2017 19:16
    Damian116
    Poziom 3  

    Mam problem z rozruchem mana tgs-a 18.400,po przekręceniu stacyjki na rozruch zadnej reakcji błędy jakie się wyświetlają to:awaria komputera pojazdu,błąd sterowania silnika ,defekt kontrolny nadbudowy,błąd elektryczny i Usterka zawieszenia pneumatycznego.Auto jest na biegu jałowym ,,N" ale gdy nabiłem powietrza małym kompresorem do 8 atmosfer na obu zegarach nie przerzucał biegu na dodatek świeci błąd na czerwono od skrzyni biegów.

    0 17
  • #2 29 Gru 2017 19:41
    stasiekb100
    Poziom 23  

    Samo się tak zrobiło, czy mu pomagałeś. Jeśli coś wcześniej robiłeś to opisz to.

    0
  • Pomocny post
    #3 29 Gru 2017 20:00
    kisiol
    Poziom 19  

    Podejrzewam że kolega odpalił z prostownika

    0
  • #4 29 Gru 2017 20:10
    Damian116
    Poziom 3  

    Tak odpalałem z prostownika bo padły mi baterie ale ładowałem cała noc, ale Scanie też odpalałem nie raz z prostownika i nic się nie działo a wcześniej wymiane oleju wraz z filtrami po czym odpaliłem pozniej zabrałem sie za cb gdzie przeprowadzałem kabel od gniazda zapalniczki 12 volt

    0
  • #5 29 Gru 2017 20:14
    kisiol
    Poziom 19  

    Scania wytrzymała. Man nie jest bardziej wrażliwy na skoki napięcie. Sterowniki do wymiany lub naprawy , trzeba podłączyć kompa i będziesz wiedział który padł. Koszt będą spore.

    0
  • #6 29 Gru 2017 20:15
    Artur2910
    Poziom 16  

    Sprawdź bezpiecznik na silniku.

    0
  • #7 29 Gru 2017 20:31
    Damian116
    Poziom 3  

    ale nawet nie zakręcił chodzi o to że po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje nie ma żadnej reakcji

    Dodano po 1 [minuty]:

    A gdzie on dokładnie się znajduje mógłbyś przybliżyć Artur2910

    Dodano po 12 [minuty]:

    kisiol napisał:
    Scania wytrzymała. Man nie jest bardziej wrażliwy na skoki napięcie. Sterowniki do wymiany lub naprawy , trzeba podłączyć kompa i będziesz wiedział który padł. Koszt będą spore.

    Ale przy próbie uruchomienia kiedy nwet słowem nie zagadał mogło im się coś stać ? nw właśnie czy nie wcześniej kiedy przyszedłem rano odpiołem a podpiołem go pozniej dopiero kiedy nie bylo zadnej reakcji

    0
  • #8 29 Gru 2017 20:33
    kisiol
    Poziom 19  

    Bezpieczniki masz na górze silnika płytowe. Nie zakręcił bo nie zdarzył, ja włączyłeś rozruch napięcie przekroczyło 32v i wszystko padło. Z tego co wiem to tylko trzy marki robią rozruchy do aut ciężarowych, które są bezpieczne.

    0
  • #9 29 Gru 2017 20:40
    Damian116
    Poziom 3  

    kisiol napisał:
    Bezpieczniki masz na górze silnika płytowe. Nie zakręcił bo nie zdarzył, ja włączyłeś rozruch napięcie przekroczyło 32v i wszystko padło. Z tego co wiem to tylko trzy marki robią rozruchy do aut ciężarowych, które są bezpieczne.
    Czyli nie ma żadnego zabezpieczenia żeby nie spaliło tych sterowników ? te bezpieczniki na gorze silnika od czego sa ?

    Dodano po 3 [minuty]:

    A te sterowniki bez podpinania komputera można jakoś sprawdzić czy napewno zostały uszkodzone ?

    0
  • #10 29 Gru 2017 20:44
    kisiol
    Poziom 19  

    Nie ma. Bezpieczniki są od głównego przewodu do kabiny alternatora itp. Można ale to już trochę zabawy, w pierwszym poście masz odpowied,ź które sterowniki mogły paść.

    0
  • #11 29 Gru 2017 21:38
    darfur5
    Poziom 30  

    Bądź łaskaw podać błędy ( dokładne) a w tedy będzie łatwiej z podpowiedzią.

    0
  • #12 29 Gru 2017 21:47
    kisiol
    Poziom 19  

    Wydaje mi się że, koledze tylko informacje wyskoczyły w formie tekstu, sterowniki nie generują już konkretnych błędów.

    0
  • #13 29 Gru 2017 22:56
    Damian116
    Poziom 3  

    Na gorze silnika znalazlem tylko jeden bezpiecznik plytowy i byl dobry. Bez korzystania z kierownicy wielofunkcyjej moge sprawdzic te kody błedów? bo z tych dwoch przyciskow na panelu przy zegarach moge zobaczyc tylko kolejny blad i nie moge nic wiecej zrobic, jezeli mozna sprawdzic inaczej (bez podpinania komputera ) to bardzo prosze o podpowiedz

    0
  • #14 29 Gru 2017 23:05
    kisiol
    Poziom 19  

    Tak jak pisałem wyżej sterowniki konkretnych błędów nie generują, bo są uszkodzone. Podłącz nawet zwykły tester delphi, jak nie będziesz mógł połączyć się z którymś sterownikiem , to jest uszkodzony.

    0
  • Pomocny post
    #15 30 Gru 2017 11:44
    kakibara
    Poziom 28  

    Tak jak kolega pisze wyżej możliwe że spalily sie komputery i mechatronika na skrzyni biegów, błędy które się wyświetla to informacja o braku CAN i połączenia.
    Sprawdź wszystkie bezpieczniki po prawej stronie - kiedyś po takim incydencie 20 szt mialem spalonych.
    Wszystkie sprawdzasz kontrolka z żarówka.
    Wszystko sprawdz i jeżeli możesz podmien/lub sprawdz aku czy są dobre po twoim ładowaniu.
    Wcisnij gaz do połowy i próbuj odpalić - tylko nabij powietrze-kluczyk trzymaj około 10 sekund.

    0
  • #16 31 Gru 2017 16:17
    Damian116
    Poziom 3  

    kakibara napisał:
    Tak jak kolega pisze wyżej możliwe że spalily sie komputery i mechatronika na skrzyni biegów, błędy które się wyświetla to informacja o braku CAN i połączenia.
    Sprawdź wszystkie bezpieczniki po prawej stronie - kiedyś po takim incydencie 20 szt mialem spalonych.
    Wszystkie sprawdzasz kontrolka z żarówka.
    Wszystko sprawdz i jeżeli możesz podmien/lub sprawdz aku czy są dobre po twoim ładowaniu.
    Wcisnij gaz do połowy i próbuj odpalić - tylko nabij powietrze-kluczyk trzymaj około 10 sekund.
    '
    Sprawdziłem bezpieczniki,akumulatory i probowalem odpalic tak jak mowiles powietrza mialem 7atmosfer po nowym roku poszukam kogos z komputerem kto moglby mi sprawdzic bo ja nie mam :/ a tak w ogóle ile kosztuje komputer do takiego diagnozowania ?

    0
  • #17 03 Sty 2018 17:04
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Od razu poszukaj kogoś kto ci te sterowniki naprawi. Na dzień dobry zapewne poleciał ZBR i Ecas.

    0