Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daewoo Tico - Nie można odpowietrzyć hamulców

Ticofun 29 Gru 2017 20:40 1401 25
  • #1 29 Gru 2017 20:40
    Ticofun
    Poziom 3  

    Witam. Samochód jak w opisie. Zacznę moją historie, mianowicie:
    Odkąd mam tico tj. jakieś pół roku miałem miękki pedał hamulca, więc postanowiłem wszystko powymieniać. Założyłem nowe cylinderki z tyłu, zaciski zostały zregenerowane, nowe klocki i płyn hamulcowy. Problemy zaczęły sie przy odpowietrzaniu. Jedna osoba pompuje hamulcem, po czym trzyma w podłodze, a jak zaczynam luzować odpowietrznik w tylnym lewym kole (tylko w tym jest z tyłu odpowietrznik). Płyn leci bez bąbelków ale nic nie hamuje (cylinderki się nie ruszają mimo, że nie ma już powietrza). Pedał praktycznie bez zmian, nadal miękki i dochodzi d podłogi. Przednie hamulce delikatnie hamują, ale nie odbijają. Dopiero jak poluzuje odpowietrznik puszczają. Pedał dalej bez zmian. Walczę już z tym cały dzień i po prostu nie da się odpowietrzyć i te trzymające zaciski. Zaciski zregenerowane prawidłowo ( można tłoczki wcisnąć palcami). Jeśli ktoś wie co to może być to prosiłbym o jakieś rady bo mi już ręce opadają. Pozdrawiam

    0 25
  • Sklep HeluKabel
  • #2 29 Gru 2017 21:00
    762302
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 29 Gru 2017 21:07
    Koderr
    Poziom 24  

    Ticofun napisał:
    Witam. Samochód jak w opisie. Zacznę moją historie, mianowicie:
    [...]a jak zaczynam luzować odpowietrznik w tylnym lewym kole (tylko w tym jest z tyłu odpowietrznik).[...]

    Bzdura! Odpowietrznik jest na każdym cylinderku (przy hamulcu każdego koła) - może poprzedniemu właścicielowi się ukręcił, na zabłoconym cylinderku wygląda, jakby go nie było.
    Ticofun napisał:
    [...]Przednie hamulce delikatnie hamują, ale nie odbijają. Dopiero jak poluzuje odpowietrznik puszczają.[...]

    Coś źle poskładałeś (przy bębnowych jest troszkę kombinacji), lub pompa hamulcowa do roboty.
    Ticofun napisał:
    [...] i te trzymające zaciski.

    Tam nie ma zacisków, to są hamulce bębnowe, więc tłoczki i szczęki (zaciski i klocki to hamulce tarczowe).

    0
  • #4 29 Gru 2017 21:14
    Ticofun
    Poziom 3  

    Odpowietrznik w Tico jest z tyłu tylko w lewym kole. Prawy cylinderek jest tylko przelotowy ( takie widzimisie koreańczyków :P). O zaciski mi chodziło z przodu, z tyłu owszem bębny.

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #5 29 Gru 2017 21:21
    762302
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 29 Gru 2017 21:24
    moto-kord
    Poziom 27  

    Witaj

    Ticofun napisał:
    Zaciski zregenerowane prawidłowo ( można tłoczki wcisnąć palcami).

    Czyli zaciski odrzucamy i jedziemy wyżej.Sprawdź przewody hamulcowe (elastyczne),w chwili gdy zacisk będzie zablokowany popuść przewód rurkę przy wejściu do przewodu elastycznego
    jeśli zacisk puści masz winowajcę,jeśli nie pompa do wymiany.

    0
  • #9 29 Gru 2017 21:28
    moto-kord
    Poziom 27  

    Koderr napisał:
    Hmm. Może kolega podpowiedzieć jak to sprawdzić.

    Regulatory szczęk są sprawne?

    1
  • #10 29 Gru 2017 21:33
    762302
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 29 Gru 2017 21:34
    Ticofun
    Poziom 3  

    Tak regulatory sprawne. Postaram się wymienić jeszcze przewody elastyczne, ale muszę zrobić od nowa instalację zasilającą (miedziane rurki), ponieważ nie da się od nich odkręcić przewdów miedzianych ( obrobione nakrętki). Chyba, że znacie jakiś lepszy sposób aby odkręcić te przewody?

    0
  • #12 29 Gru 2017 21:37
    762302
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 29 Gru 2017 21:38
    Koderr
    Poziom 24  

    Można to spryskać WD (lub innym penetratorem) i pozostawić do jutra, potem znów spryskać i po godzinie/dwóch próbować odkręcać. Lub podgrzać palnikiem. Palnik jest zazwyczaj bezkonkurencyjny, ale trzeba to robić umiejętnie, tym bardziej przy metalach miękkich.

    1
  • #14 29 Gru 2017 21:39
    moto-kord
    Poziom 27  

    W jakim stanie są bębny (nie mają za dużych rantów) i szczęki hamulcowe?.

    0
  • #15 29 Gru 2017 22:29
    Ticofun
    Poziom 3  

    Odkręciłem własnie przewód przy samej pompie jak zacisk trzymał i puściło. To znaczy, że pompa? Z drugiej strony zaś urwałem rurkę :(

    0
  • #16 29 Gru 2017 23:09
    moto-kord
    Poziom 27  

    No niestety.Nie odpowiedziałeś na moje poprzednie pytanie w jakim stanie są bębny i
    szczęki.

    0
  • #17 30 Gru 2017 20:18
    Ticofun
    Poziom 3  

    Bębny i szczęki są jak najbardziej ok. Ooo i jak te zaciski z przodu trzymały to jak popuscilem odpowietrznik to puszczały.

    0
  • #18 31 Gru 2017 14:37
    g107r
    Poziom 34  

    Pedał hamulca jest luźny i nie napiera na pompę ?
    Są dwie regulacje do popsucia, nieustawienia po np wymianie pompy hamulcowej/serwa.
    Nie to, to pompa puszcza.
    Z przewodami koledzy sugerują spuchnięcie w środku, lub jakiś paproch w układzie - dwa na raz, to chyba nierealne, także, pompa ?

    0
  • #19 31 Gru 2017 17:50
    Ticofun
    Poziom 3  

    Przednie przewody zciskałem szczypcami przed demontażem zacisków do regulacji. Może to je uszkodziło. W każdym bądź razie wymieniam przewody elastyczne i nowe przewody miedziane na przodzie robię. Zobaczymy może pomoże. Dodatkowo kupię drugą pompkę hamulcową na szrocie, bo ta z tego co zauważyłem jest mokra. Pedał hamulca wpada do podłogi. To nie wystarczy jak kupie pompę tamtą wykręcić i przykręcić nową? To ten bolec co jest między pompą a serwem trzeba jakoś ustawiać dodatkowo czy tylko włożyć w pompę i zamontować?

    Dodano po 1 [godziny] 52 [minuty]:

    Ooo i jeszcze jedno pytanie. Przy odpowietrzaniu to korek zbiorniczka ma być zakręcony czy odkręcony? Pozdrawiam

    0
  • #20 31 Gru 2017 19:01
    g107r
    Poziom 34  

    Jak cieknie to wymień.
    Powinno wystarczyć tylko zmienić pompę, ale teraz możesz ją poluzować i zobaczyć czy bolec z serwa nie odpycha pompy.
    Pompa musi być nie napięta, nie wciśnięta, bo tłoczek może nie odsłaniać otworka do zbiorniczka, i płyn nie ma jak swobodnie powrócić do zbiorniczka upuszczając ciśnienie w zaciskach.
    https://obrazki.elektroda.pl/4847981300_1514742572.png

    Ticofun napisał:
    Przy odpowietrzaniu to korek zbiorniczka ma być zakręcony czy odkręcony?
    Bez różnicy, nie jest szczelny, ale odkręć.

    0
  • #21 31 Gru 2017 19:14
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Przewody elastyczne do wymiany

    0
  • #22 31 Gru 2017 21:18
    Ticofun
    Poziom 3  

    Wymienię we wtorek i dam znać czy coś się poprawiło. Szczęśliwego nowego roku wszystkim.

    0
  • #23 31 Gru 2017 21:45
    g107r
    Poziom 34  

    Ticofun napisał:
    Odkręciłem własnie przewód przy samej pompie jak zacisk trzymał i puściło. To znaczy, że pompa?
    Też wymień przewody, bo choć na nie ten tekst nie wskazuje, to późniejsze konsekwencje nie muszą być najprzyjemniejsze.
    Miłej zabawy i, poranka... :)

    0
  • #24 01 Sty 2018 13:17
    Ticofun
    Poziom 3  

    A wiecie może czy trzeba najpierw odpowietrzyć pompę hamulcową czy od razu brać się za koła? I jak tę pompę odpowietrzyc?

    0
  • #25 01 Sty 2018 13:26
    Pan.Kropa
    Poziom 16  

    Pompa się sama odpowietrzy przy odpowietrzaniu przy kołach.

    0
  • #26 02 Sty 2018 20:28
    Ticofun
    Poziom 3  

    Przewody wymienione oraz pompa. Wszystko udało się odpowietrzyć i jest ok. Pozdrawiam

    0