Jak to bywa z pojazdami psa nie znasz dnia a ni godziny kiedy cię zaatakują defekty.
Berlingo 1,6 16v benzynka/lpg 2003 po zapaleniu na zimnym silniku // bieg jałowy //
działa prawidłowo.
W miarę nagrzewania (60st) praca na biegu luzem przechodzi w powolna pulsację obrotów (okres kilka sekund) obroty od nominalnych powoli spadają.
Po osiągnięciu tem. 80st często dochodzi przy pulsacjach obrotów do zgaśnięcia silnika. Lampa silnika zapaliła się dopiero po ok 3 miesiącach takiego defektu ponieważ nie miałem czasu sie tym zająć i jeździłem dalej bo podczas jazdy silnik pracował ok.
Pierwsze przypuszczenia padły na nieszczelności w układzie lpg ,uszczelnienie kilku
przewodów nic nie zmieniło.
Jak zapalił się check to przyszedł czas na pomiary - lexia i naprawę.
Wykonaj test globalny


Odczytaj błędy sugerowane przez lexia

Z mojego skromnego doświadczenia wynika że tych sugestii nie należy brać dosłownie ponieważ często można ponieść niezaplanowane wysokie koszty pomyłki.
Zawsze potwierdź w pierwszej kolejności odczytany błąd przez pomiary standardowe-odczyty są w postaci numerycznej ale występują w online(bardzo ważne ).-pierwsza poz. u góry
Oczywiście sugestia lexia to -sonda lambda przed katalizatorem.
W plik:par stan są skany parametrów standardowych z berlingo podczas awarii.
Jeśli nie miałeś zapisanych parametrów jak samochód był dobry to pomoże ci to znacznie w diagnozie.
Parametry standardowe pozwalają znacznie zmniejszyć ryzyko pomyłki.
Sonda lambda -przed- 0,2 v i rzadko występujące małe zmiany.
Pamiętaj że czas odczytu lexia zależy dużo od posiadanego sprzętu i tak naprawdę nie wiadomo czy zmiany online pokazywane w lexia są rzeczywiście prawdziwe i czy nie wprowadza nas to zjawisko w błąd.Oczywiście mówimy tu o typowym chińczyku i hobby naprawach .
Dlatego przed podjęciem ostatecznej decyzji zakupu sondy(ok 350zł) upewnij się przez pomiar(pozycja druga na foto) -parametrów spersonalizowanych-(lexia nie rejestruje ich w online)-
Jak miałeś zarejestrowane parametry gdy auto było sprawne to możesz z nich skorzysta-pozycja 3 na foto
W pliku -sonda dobra zła - są dane w postaci przebiegów dla sondy dobrej i złej
przy różnych prędkościach obrotowych.
I tu mamy również małą pułapkę . Na foto 43 przebieg sondy -przed-(uszkodzonej)
również istnieje tylko proszę zauważyć że w bardzo małym zakresie (0,1-0,25 v)
a wykres z automatu jest rysowany na całej skali .
To zjawisko często doprowadza do błędnych odczytów i pomyłek !!!
Diagnoza już za nami (uf jak gorąco)
Sonda lambda przed ma zieloną wtykę .
Odłączając musisz otworzy zabezpieczenie wtyku bo całość połamiesz .
Usuń błędy z kalkulatora
Wniosek nasuwa się jednoznaczny-jeśli nie chcesz mieć problemów z diagnozą autka -twojej zabawki dla dużych dzieci-to jak masz chwilę spokoju pomiędzy dręczącymi awariami dokonaj zapisów parametrów standardowych i spersonalizowanych a będziesz spał spokojnie.
I najważniejsze - uchroni cię to przed poważnymi wydatkami w punktach usługowych gdzie w standardzie jest odczyt wyłącznie błędów i podmianka na koszt klienta -przykro o tym pisać ale taka jest szara nasza rzeczywistość.
To nie koniec problemu.
Wymienić sondę bez jej uszkodzenia to prawdziwe wyzwanie.
Gdyby to się udało masz szanse na jej regenerację!
U mnie odkręciła się dopiero po zadziałaniu dużą siłą na przedłużkę z rury 1m.
Warto kupić specjalną nasadkę z wycięciem na przewody (25zł) dzięki której nie musisz ich obcina podczas odkręcenia sondy.
Berlingo 1,6 16v benzynka/lpg 2003 po zapaleniu na zimnym silniku // bieg jałowy //
działa prawidłowo.
W miarę nagrzewania (60st) praca na biegu luzem przechodzi w powolna pulsację obrotów (okres kilka sekund) obroty od nominalnych powoli spadają.
Po osiągnięciu tem. 80st często dochodzi przy pulsacjach obrotów do zgaśnięcia silnika. Lampa silnika zapaliła się dopiero po ok 3 miesiącach takiego defektu ponieważ nie miałem czasu sie tym zająć i jeździłem dalej bo podczas jazdy silnik pracował ok.
Pierwsze przypuszczenia padły na nieszczelności w układzie lpg ,uszczelnienie kilku
przewodów nic nie zmieniło.
Jak zapalił się check to przyszedł czas na pomiary - lexia i naprawę.
Wykonaj test globalny



Odczytaj błędy sugerowane przez lexia


Z mojego skromnego doświadczenia wynika że tych sugestii nie należy brać dosłownie ponieważ często można ponieść niezaplanowane wysokie koszty pomyłki.
Zawsze potwierdź w pierwszej kolejności odczytany błąd przez pomiary standardowe-odczyty są w postaci numerycznej ale występują w online(bardzo ważne ).-pierwsza poz. u góry

Oczywiście sugestia lexia to -sonda lambda przed katalizatorem.

W plik:par stan są skany parametrów standardowych z berlingo podczas awarii.
Jeśli nie miałeś zapisanych parametrów jak samochód był dobry to pomoże ci to znacznie w diagnozie.
Parametry standardowe pozwalają znacznie zmniejszyć ryzyko pomyłki.
Sonda lambda -przed- 0,2 v i rzadko występujące małe zmiany.
Pamiętaj że czas odczytu lexia zależy dużo od posiadanego sprzętu i tak naprawdę nie wiadomo czy zmiany online pokazywane w lexia są rzeczywiście prawdziwe i czy nie wprowadza nas to zjawisko w błąd.Oczywiście mówimy tu o typowym chińczyku i hobby naprawach .
Dlatego przed podjęciem ostatecznej decyzji zakupu sondy(ok 350zł) upewnij się przez pomiar(pozycja druga na foto) -parametrów spersonalizowanych-(lexia nie rejestruje ich w online)-

Jak miałeś zarejestrowane parametry gdy auto było sprawne to możesz z nich skorzysta-pozycja 3 na foto


W pliku -sonda dobra zła - są dane w postaci przebiegów dla sondy dobrej i złej
przy różnych prędkościach obrotowych.
I tu mamy również małą pułapkę . Na foto 43 przebieg sondy -przed-(uszkodzonej)
również istnieje tylko proszę zauważyć że w bardzo małym zakresie (0,1-0,25 v)
a wykres z automatu jest rysowany na całej skali .
To zjawisko często doprowadza do błędnych odczytów i pomyłek !!!
Diagnoza już za nami (uf jak gorąco)
Sonda lambda przed ma zieloną wtykę .
Odłączając musisz otworzy zabezpieczenie wtyku bo całość połamiesz .


Usuń błędy z kalkulatora

Wniosek nasuwa się jednoznaczny-jeśli nie chcesz mieć problemów z diagnozą autka -twojej zabawki dla dużych dzieci-to jak masz chwilę spokoju pomiędzy dręczącymi awariami dokonaj zapisów parametrów standardowych i spersonalizowanych a będziesz spał spokojnie.
I najważniejsze - uchroni cię to przed poważnymi wydatkami w punktach usługowych gdzie w standardzie jest odczyt wyłącznie błędów i podmianka na koszt klienta -przykro o tym pisać ale taka jest szara nasza rzeczywistość.
To nie koniec problemu.
Wymienić sondę bez jej uszkodzenia to prawdziwe wyzwanie.
Gdyby to się udało masz szanse na jej regenerację!
U mnie odkręciła się dopiero po zadziałaniu dużą siłą na przedłużkę z rury 1m.
Warto kupić specjalną nasadkę z wycięciem na przewody (25zł) dzięki której nie musisz ich obcina podczas odkręcenia sondy.