Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Volvo II S40 2007 - Uszlachetniacz do silnika, pochłania olej

more90 30 Dec 2017 11:46 1965 11
  • #1
    more90
    Level 7  
    Witam, czy istnieje jakiś uszlachetniacz który wlewa się do silnika by silnik nie pochłaniał tak dużo oleju. Co 1000 km muszę dolewać pół litra oleju. Silnik 1.8 zasilany lpg. Z góry dziękuje.
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    JacekCz
    Level 39  
    radek3p wrote:
    Sprawdz silnik czy nie ma wycieków,być może gdzieś gubi olej...

    Silnik w pewnym wieku nie jest czysty i nie widać. Czasem warto zafundować profesjonalne mycie, po tygodniu wszystko widać, np podejrzenie "pompa do regeneracji" zmieniło się na kilka rurek gumowych za 10zł.

    Preparaty niewiele dają, a mogą przyśpieszyć zatkanie kanalików i zatarcie itd...
  • #4
    more90
    Level 7  
    Silnik nie ma wycieków, w zbiorniku nie ma oleju. Na 90 procent będą to uszczelniacze na zaworach. Są takie płyny teraz co się leje i trochę pomagają. Ale czy dostanę do silnika z LPG.
  • #5
    Cobrat
    Level 22  
    Przez uszczelniacze zaworowe nie brałby Ci tyle oleju, poza tym, pokopciłby na zimnym silniku do zagrzania. Najbardziej miarodajnym będzie pomiar kompresji moim zdaniem, skoro twierdzisz, że nie ma żadnych wycieków...

    Nic nie lej, "nie zaleczaj".
  • #6
    marek1977
    Level 33  
    To jest 1.8 duratec HE z Forda. Na 90% pierścienie.
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    Cobrat
    Level 22  
    Papier przyjmie wszystko, tak się producenci zabezpieczają, ale nikt przy zdrowych zmysłach nie uwierzy w to, że jak auto bierze chociaż 0,5l na 1000 km, to wszystko jest ok i nie ma powodu do zmartwień... Mam nadzieję, że Ty też w to nie wierzysz ;)
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    Cobrat
    Level 22  
    To zrozumiałe, oczywiście, ale przyznasz, że kupowanie bańki oleju przy każdym tankowaniu, robi się nudne po jakimś czasie ;) (Przenośnia taka ;) )
  • #11
    marek1977
    Level 33  
    Musisz ściągnąc głowicę oddać do regeneracji, zdjąć miskę wyjąć tłoki wymienić pierścienie i będziesz miał silnik na następne kilka ładnych lat. Na pewno łącznie wyjdzie Cię taniej niż ciągłe dolewanie oleju po 20 zeta za litr co 1000 km...
  • #12
    ToJestNick
    Level 31  
    marek1977 wrote:
    Musisz ściągnąc głowicę oddać do regeneracji, zdjąć miskę wyjąć tłoki wymienić pierścienie i będziesz miał silnik na następne kilka ładnych lat. Na pewno łącznie wyjdzie Cię taniej niż ciągłe dolewanie oleju po 20 zeta za litr co 1000 km...


    Polecam najpierw pomiar owalizacji cylindrów bo jak będą jajka to nowe pierścienie na wiele się nie zadają ;)