Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Navitel T700 3G - Wyświetla komunikat "Za wysokie napiecie ładowania"

Jacko9 30 Gru 2017 12:34 1635 12
  • #1 30 Gru 2017 12:34
    Jacko9
    Poziom 15  

    Mam mały problem z osprzętem tableta Navitel T700 3G a dokładnie z ładowarką i serwisem .

    Po kilku (ok 8) godzinach pracy w ciężarówce (24 V) pojawił się komunikat" Zbyt wysokie napięcie ładowania. Odłącz ładowarkę"

    Odłączyłem, po jakimś czasie podłączyłem ale efekt był podobny. Podłączyłem inną ładowarkę i problem zniknął.

    Schody zaczęły się przy próbie naprawy (wymiany) ładowarki która z deklarowanych 2A potrafi wydać max 460 mA,

    no i ma skoki napięcia.

    Serwis stwierdził że mam wysłać kompletne urządzenie, spytałem u źródła czyli na stronie Navitel i otrzymałem

    informację że

    Procedura zaproponowana przez serwis w-support.pl jest poprawna – w pierwszej partii urządzeń występował problem z ładowaniem urządzenia
    – zostało to rozwiązane aktualizacją oprogramowania. W związku z tym w tego typu zgłoszeniach konieczne jest przesłanie całego zestawu.


    Od kilku lat elektroniką zajmuję się wyłącznie amatorsko i pewnie nie jestem do końca " w temacie"

    Chciałbym więc zapytać czy jest możliwie że w czasach znormalizowanego zasilania USB ktoś sprzedaje urządzenia

    z oprogramowaniem które nie pozwala na współpracę z fabrycznym osprzętem?

    Inne ładowarki ( 12-24 czy sieciowe) nie powodują żadnych problemów.

    Mam pewne obawy po lekturze komentarzy klientów serwisu czy wysłać urządzenie

    które działa bez żadnych objawów nieprawidłowości.

    Czy ktoś może doradzić czy tablet może mieć problem z tylko jedną ładowarką?

    0 12
  • #2 30 Gru 2017 12:51
    nomudrek
    Poziom 27  

    Jeśli problem występuje z jedną ładowarką to znaczy ona jest uszkodzona. Ja miałem taki przypadek z telefonem SE K770i gdy w ładowarce od niego firmowej uszkodził się kondensator oraz był komunikat, że ładowarka jest nieoryginalna.

    0
  • #3 30 Gru 2017 15:32
    Jacko9
    Poziom 15  

    nomudrek napisał:
    Jeśli problem występuje z jedną ładowarką to znaczy ona jest uszkodzona.


    Też tak myślę, ale dlaczego serwis i producent twierdzą że na terenie RP jest w sprzedaży sprzęt z wadliwym oprogramowaniem uniemożliwiającym współprace z fabrycznym osprzętem i natychmiast po zakupie powinien być wysłany do aktualizacji,
    Nie byłoby dla mnie dziwne gdyby jakieś urządzenie nie akceptowało "obcych" ładowarek,
    ale to że nie działa z fabryczną i serwis koniecznie chce grzebać w sprawnym urządzeniu
    jest właśnie dla mnie co najmniej podejrzane

    0
  • #4 30 Gru 2017 15:37
    Freddy
    Poziom 43  

    Jacko9 napisał:
    ładowarki która z deklarowanych 2A potrafi wydać max 460 mA
    To nie wina ładowarki, lecz kabla połączeniowego. Muszą być odpowiednio połączone styki D+ i D-

    0
  • #5 30 Gru 2017 16:44
    Jacko9
    Poziom 15  

    Freddy napisał:

    To nie wina ładowarki, lecz kabla połączeniowego. Muszą być odpowiednio połączone styki D+ i D-


    Ładowarka fabryczna, przewód na stałe.
    Przewód musiałby być podłączony źle przy montażu. No i "cuda' zaczęły się po ok 8 godz. pracy pod napięciem ok 28V. W przypadku fabrycznej usterki było by od początku.Navitel T700 3G - Wyświetla komunikat "Za wysokie napiecie ładowania"

    0
  • #6 30 Gru 2017 16:56
    Freddy
    Poziom 43  

    Jacko9 napisał:
    W przypadku fabrycznej usterki było by od początku
    Niekoniecznie, mogło się przecież uszkodzić w trakcie używania.

    0
  • #7 30 Gru 2017 18:28
    Jacko9
    Poziom 15  

    Freddy napisał:
    Muszą być odpowiednio połączone styki D+ i D-
    Freddy napisał:
    Niekoniecznie, mogło się przecież uszkodzić w trakcie używania.


    To styki źle się przełączyły w trakcie użytkowania?
    Filozofii niema. I tak nie mam szans na naprawę lub wymianę. Wymienię kondensatory i potestuję
    Navitel T700 3G - Wyświetla komunikat "Za wysokie napiecie ładowania"
    Ten 220µF kiepsko wygląda.
    Zastanawia mnie jednak postępowanie pracowników firmy Navitel i serwisu którzy z uporem maniaka chcieli grzebać w oprogramowaniu tableta.

    0
  • #8 30 Gru 2017 18:47
    Freddy
    Poziom 43  

    Jacko9 napisał:
    To styki źle się przełączyły w trakcie użytkowania?
    ... a skąd ja miałem wiedzieć, że masz kabel na stałe z ładowarką? Nie poinformowałeś o tym w pierwszym poście.

    Informowałem, że tak ma być, bo pisałeś również o innych ładowarkach. O co masz pretensje?

    0
  • #9 30 Gru 2017 19:33
    Jacko9
    Poziom 15  

    Freddy napisał:
    Informowałem, że tak ma być, bo pisałeś również o innych ładowarkach. O co masz pretensje?


    Nie mam żadnych pretensji.
    W pierwszym temacie napisałem że podłączyłem inną ładowarkę i problem zniknął.
    Przypuszczałem że ładowarka poszła ale chciałem się upewnić bo serwis trochę mi namieszał z tym oprogramowaniem. Tak prawdę mówiąc to nie jest pierwszy przypadek urządzenia zadeklarowanego jako 12-24V nie wytrzymuje. W tym przypadku myślałem że skoro jest to sprzęt średniej klasy a nie najtańsze podróby to może będzie działać.
    Widać myliłem się.

    0
  • #10 31 Gru 2017 01:08
    gradek83
    Poziom 36  

    Jacko9 napisał:
    Ten 220µF kiepsko wygląda

    Jeśli to żółte pod nim to nie klej a uszkodzenie i wnętrzności z niego wyszły to raczej jest uszkodzony. Lepiej zainwestować w jakąś markową ładowarkę UNITEK, SAMSUNG lub BASEUS

    0
  • #11 31 Gru 2017 08:56
    nomudrek
    Poziom 27  

    Wszystko fajnie, ładowarkę uda się naprawić za parę groszy. Ale jeśli nawigacja była na gwarancji to w momencie ingerencji w ładowarkę nastąpiła utrata gwarancji. Do serwisu zawsze oddaje się całość, jaką się otrzymało. Kupując telefon dostajemy telefon, ładowarkę, kabel USB, słuchawki oddając do naprawy muszą być te 4 rzeczy i nieważne, że popsuta jest tylko 1. Życzę oby nic nie było uszkodzone w nawigacji oraz nie trzeba było jej oddawać do serwisu nigdy.

    0
  • #12 31 Gru 2017 11:28
    Jacko9
    Poziom 15  

    nomudrek napisał:
    Życzę oby nic nie było uszkodzone w nawigacji oraz nie trzeba było jej oddawać do serwisu nigdy

    Kilka postów wyżej napisałem że nawigacja jest sprawna i normalnie pracuje z innymi ładowarkami ponad miesiąc więc chyba jej nic nie będzie. Wysyłałem wiele rzeczy do naprawy i różnie to było co do wymagań serwisów, jednak w tym przypadku moją czujność wzbudziła historia o błędnym oprogramowaniu. Poszukałem opinii o tym serwisie i dowiedziałem się wiele ciekawych rzeczy.
    Co do warunków użytkowania czy gwarancji nie ma wzmianki o dedykowanych źródłach zasilania.
    Jest mowa o zasilaniu 5V 2A.
    Tutaj chciałem się dowiedzieć czy jest możliwe że urządzenie może mieć "alergie" na określone źródła zasilania.
    A jeżeli nawet przy awarii nawigacji będzie trzeba odesłać ładowarkę, to niekoniecznie tą która był w pudełku bo te w przeciwieństwie do urządzeń numerów seryjnych nie posiadają. W niektórych wręcz wypadkach ładowarek, kabli i uchwytów gwarancja nie obejmuje.
    Na razie będę używał zamiennika i "walczył" z producentem. Nowa ładowarka kosztuje coś ok 40 monet i pewnie dlatego serwis chce naprawiać przy tej usterce nawigacje na gwarancji a ja raczej nie zaryzykuje wysyłania do nich sprawnego sprzętu jak zrobiło to wielu nierozważnych klientów których opinie czytałem.

    0
  • #13 07 Lut 2018 22:25
    Jacko9
    Poziom 15  

    Po wymianie korespondencji między tzw serwisem W-Support który dalej z uporem maniaka wymagał dostarczenia tableta i producentem, firma Navitel po otrzymaniu zdjęć wnętrza ładowarki zadecydowała wysyłkę nowej.

    0
  Szukaj w 5mln produktów