Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Porsche 928 - Brzęczący przekaźnik kierunkowskazów.

starszymlotkowy 30 Dec 2017 18:53 1827 7
  • #1
    starszymlotkowy
    Level 2  
    Hej moi mili. Auto kupione w opłakanym stanie . Jako że jakieś tam pojęcie mam podjąłem się naprawy kierunkowskazów. Po paru dniach walki poddałem się. Postanowiłem w ostateczności prosić Was o pomoc. Auto szykowane jest dla starszego Pana. On zna mnie dość długo a ja postanowiłem mu pomóc. Ok. Za każdą odp. będę wdzięczny gdyż chciałbym pomóc dziadeczkowi.

    Przekaźnik brzęczy. Jeśli wypnę włącznik awaryjnych, brzęczenie ustaje. Jeśli włącznik awar. jest wpięty a wypnę kostkę od manetki kierunków przekaźnik brzęczy. Od włącznika awar idą przewody do pinów przekanika : Czarny na pin prawy, czarno żółty na pin lewy , środkowy pin to masa kolor brąz.

    Na kostce włącznika awaryjnych. jest 12v na dwóch przewodach czarnym i czerwonym. Czarny to ten prawy na przekazniku niby 31 choc jest na nim plus. Żółto czarny przewód to lewy przekażnika 15 stka. Ta 15stka nie ma zasilania dopiero jak podepnę włącznik awar pod kostkę. to pojawia się +. Ten + przechodzi z czarnego na żółto czarny. Wlacznik laczy je ze sobą .



    Kierunkowskazy działaja i awaryjne tez. W momencie ich załaczenia brzęczenie ustaje. Ale jak sa wyłączone to przek. brzeczy.

    Po pomiarach okazuje się że jak tylko czarny przewód wypnę z kostki awaryjnych (prawy przewod przekaznika)przekaznik nie brzęczy. Ale kierunki nie dzialaja.

    Probowalem na ten zolto czarny (15 stka przekaznika)dac + bezposrednio a minus na 31(normalnie jest tam ten czarny przewod z +12) Brzeczenia nie bylo ale kierunki nie dzialaly.

    Jakas podpowiedz?:)
  • #3
    eldomek
    Level 18  
    Miałem identyczną usterkę w Peugeot Partner. Przełącznik awaryjnych był zaśniedziały i miał luźne styki. Zacznij od tego.
  • #4
    starszymlotkowy
    Level 2  
    Czyli na 49 i 49a mam miec + . A ja mam na 49 i 31. Ze schematu wynika ze musial bym podpiac czarny z plusem do 49a . Nie powinien on byc na 31.
    Tez ta masa mi sie dziwna wydala. Teraz pozostaje szukac punktu polaczenia czarnego przewodu. Dzieki Krzysztof:)
  • #6
    starszymlotkowy
    Level 2  
    Mógłbys jeszcze opisac ten Dash Ind na schemacie? Probowalem na internetowych slownikach to przetlumaczyc ale jakies nie pasujace tlumaczenia. Czy nie jest to czasem ten czarny (ten Dash Ind)kabelek w kostce na wlacznik awaryjnych , ktory poprzez wlacznik awaryjnych podaje + na zolto czarny?

    PS. 924 tez Cool auto:)
  • #7
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    starszymlotkowy wrote:
    (ten Dash Ind)
    Kontrolka na zegarach. Zasilania i masy sprawdzaj żarówką np 21W 12V. Miernik może Ciebie oszukać. Twoja usterka tkwi w masie przerywacza lub uszkodzonym włączniku awaryjnych. Przerywacz zastąp zworką, kierunkowskazy powinny włączać się i dzialać prawidłowo, oczywiście zamiast migać, będą świecić.
  • #8
    starszymlotkowy
    Level 2  
    Porsche 928 - Brzęczący przekaźnik kierunkowskazów.Hej. Sprawa kierunkowskazow zalatwiona. Natomiast to wiaze kolejny problem z soba chodzi o pompe paliwa. Juz wyjasniam jaki to ma zwiazek z soba.
    Na 49 i 49a sa dwa "plusy". Po wyjeciu przekaznika i wlaczeniu kierunkowskazow , kierunkowskaz swieci caly czas. Wowczas pin 49a jest poprzez dzwignei kierunkowskazow polaczony z oswietleniem kierunkowskazow i one swieca. tak samo sie dzieje kiedy 15 polaczymy z 49a. (Na koncu dolacze schemat od Porsche 928 nie wiem ktory to model . Ten ktorym sie zajmuje ja to S4 ,przed liftem i ma przekaznik na 3 piny nie na 4. Ale generalnie poza tym cala instalacja jest jak w zalaczniku i sie z nim zgadza.)
    Masa sie okazala tez wporzadku.
    Rozwiazaniem bylo wyjecie 49 od kierunkow ktory znajduje sie w skrzynce przekaznikow i wyjecie kostki przewodow od pompy paliwa na skrzynce bezpiecznikow Po wyjeciu 49 kierunkowskazow i kostki od pompy paliwa oraz wlozeniu ich z powrotem kierunki zaczely dzialac jak nalezy.
    Natomiast jesli chodzi o pompe paliwa to ktos tam podlaczal do niej przewod gdyz nie dzialala wczesniej, przewod zostal doprowadzony z pompy do kostki przewodow , przewody te lacza sie z przekaznikiem pompy na skrzynce bezpiecznikow.
    Kierunki dzialaja ale nie moge tak oddac samochodu. Chodzi o to ze po ich wlaczeniu zalacza sie pompa paliwa, tak samo po wlaczeniu niektorych odbiornikow czy np swiatel mijania tez slychac dzialanie pompy i prace przekaznika pompy. Musze sie zajac pompa.
    Mysle ze wadliwe podlaczenie pompy paliwa powoduje wadliwe dzialanie instalacji. Przyczyna mogl byc tez slaby kontakt przewodu 49 w skrzynce bezpiecznikow. Pompa jest podlaczona jak byla i slychac ja po wlaczeniu kierunkow lecz mimo to przekaznik nie brzeczy.
    Temat niedlugo zamkne bo kierunki dzialaja lecz jesli ktos cos bedzie chcial wniesc jeszcze do tego tematu zostawiam na krotko jako otwarty.