Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vw passat b5 - Komunikat świec żarowych - utrata mocy

30 Gru 2017 19:56 1458 3
  • Poziom 2  
    Witam.
    Miesiąc temu zakupiłem VW Passata b5 1.9TDI, 130km, rocznik 2001, z przebiegiem 237 000 (wiem, pewnie kręcony). Autko było ściągane z Belgii. Po czym długo stało, nieruszane, już w Polsce. Po przejechaniu 30 km zatrzymałem się na tankowanie, gdyż już w miejscu wyjazdu paliła się rezerwa. Do tankowania autko chodziło bez zarzutów. Na stacji auto zatankowałem do pełna, dokładnie weszło 57 litrów, po czym próbowałem wyjechać ze stacji. Niestety, po odpaleniu i ruszeniu, auto od razu weszło w tryb awaryjny - obroty wynosiły 1100 i samochód trzymał prędkość do 20 km/h i wyświetlił się komunikat świec żarowych. Po zgaszeniu silnika i jego ponownym włączeniu, wszystko wróciło do normy i mogłem dojechać do domu. Od tego czasu odczuwam spadki mocy przy stosunkowo niskich obrotach na każdym biegu. Najbardziej wyraźne jest to na 1, 2 i 3 biegu. Na 4 i 5 też, ale nie jest to tak mocne. Na drodze z domu do pracy i z pracy do domu - tj. ok 20 km, raz samochód działa bez zarzutu, a raz go "przytyka". Od czasu tego pierwszego tankowania auto weszło w tryb awaryjny dwa razy. Miało to miejsce, gdy na zbyt wysokim biegu, miałem za niskie obroty. Auto było oddane do mechanika. Sprawdzone całościowo. Wymieniony został rozrząd z pompą wody, filtr oleju, filtr paliwa, klocki, tarcze oraz amortyzatory z tyłu, poduszka pod skrzynią biegów i pod silnikiem. Do tego wymienione były wszystkie płyny i oleje. Mechanik nie widzi nic niepokojącego, co mogłoby być przyczyną spadków mocy. Wszystkie błędy usunął z komputera. Po całościowej naprawie, nie minął nawet dzień i znowuż wyświetlił się błąd świec żarowych. Ponownie do niego podjechałem na diagnostykę komputerową i wyświetliły się takie błędy:
    1. 449C Czujnik ciśnienia w rurze dolotowej - Przerwa/zwarcie do masy
    2. 44A1 Czujnik temperatury rury dolotowej - Przerwa/zwarcie do plusa
    3. 467F Czunik położenia pedału 1/2 - Sygnał niezrozumiały

    Dodam jeszcze ( nie wiem czy to może mieć coś wspólnego z tym spadkiem mocy), że jak kupowałem auto to handlarz powiedział mi że został wymieniony z tyłu lewy klosz ponieważ był w środku stopiony. Gdy włączam lewy kierunkowskaz to miga mi on bardzo szybko. Myślałem że wystarczy w kloszu z tyłu wymienić tylko żarówkę ale okazało się że gdzieś występuje zwarcie ponieważ raz kierunkowskaz normalnie działa, a raz z tyłu w ogóle się nie pali. Proszę o pomoc i z góry bardzo dziękuję za jakiekolwiek podpowiedzi.
  • Spec od samochodów
    Błędy są podane i trzeba zacząć od nich .
  • Poziom 2  
    A czy można szerzej? Bo mi to trochę mało mówi :).
  • Poziom 41  
    Jedź do takiego mechanika, który odczyta parametry i je poprawnie zinterpretuje po czym naprawi auto. Sam nic nie zrobisz.