Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

STEROWNIK Cyfrowy Webasto W-BUS

buksolek 03 Apr 2018 22:33 16146 46
IGE-XAO
  • #31
    darkonis
    Level 10  
    Już załatwione .. Czekam na płytkę i myślę że będzie ok..dam znać jak chodzi ..
  • IGE-XAO
  • #32
    darkonis
    Level 10  
    Więc tak .. Wczoraj odebrałem płytkę i dzisiaj test z piecem od mazdy .. Piec startuje i chodzi .. Nie miałem pompy obiegowej to tyko chwile miałem na test . Jestem zadowolony .. w drodze 2gie webasto z pompą obiegową i jak będzie to W-Bus to zamówię 2ga płytkę. P.S. jeszcze tyko pytanko czy mogę się wpiąć kompem jak jest włączony ten piec z podpiętym sterownikiem (ten sam przewód do diagnostyki w-bus) czy nie za bardzo
    bo uszkodzę kompa lub interfejs ?.Pozdrawiam..
  • #34
    karwo
    Level 26  
    Spokojnie można podłączać się programem - testowałem ze swoim układem. Jak dobrze zrobiony "emulator" nic nie powinno się zakłucać.
  • IGE-XAO
  • #35
    buksolek
    Level 10  
    Tu nie chodzi o to że emulator źle zrobiony, na samą logikę wskazuje, że jeżeli transmisja jest dwukierunkowa po jednej linii i polecenia są wysyłane pod ten sam adres to jak?. Tak jakbyś podłączył dwa interfejsy diagnostyczne pod jeden sterownik i jednym wysyłał polecenie załącz a drugim wyłącz to samo urządzenie to informacja zwrotna będzie niepoprawna . Oczywiście WTT łączy się lecz co kilka sekund pojawia się błąd w interwale czasowym transmisji, jednak często odczyt danych jest poprawny. Jednak nie jest to zgodne ze sztuką zdecydowanie. Mogło by to działać poprawnie gdyby emulator nie wysyłał żadnych poleceń a w tym momencie łączymy się WTT jednak mój emulator podczas pracy odczytuje również temperaturę ze sterownika.
  • #36
    karwo
    Level 26  
    Podczas testów mojego "emulatora" cały czas miałem WTT uruchomiony w celu podglądu i nic się nie wieszało. Absolutnie nie twierdzę że u Kolegi jest coś "nie tak". Gdzieś na Elektrodzie był link do komunikacji W-Bus trzeba by tam podrążyć temat.
  • #37
    hagio
    Level 11  
    chętnie przetestuję ustrojstwo. piece ttevo vevo ttzcd benzyna diesel
  • #38
    lukas313
    Level 13  
    Koledzy mam pytanie czy taki piecyk 5q0815005ad jestem wstanie uruchomić tym sterownikiem z pierwszej strony?
  • #40
    lukas313
    Level 13  
    Dzięki za odpowiedź.
    A możesz mi doradzić jaki piecyk mam znaleść żeby ten sterownik go obsłużył?
  • #41
    juniorek102
    Level 2  
    Witam jestem zainteresowany takim sterownikiem iż nie mogę sobie poradzić z webastem od Mazdy 6 bez jaka zwanego i bez żadnego sterownika webasto jest jako dogrzewacz

    Dodano po 30 [minuty]:

    Witam jestem zainteresowany takim sterownikiem mam webasto od Mazdy 6 i chcę go uruchomić na stole
  • #42
    hagio
    Level 11  
    buksolek wrote:
    Witam, takie piecyki występują np. w golf 7, niestety nie odpalisz sterownikiem. Piece są sterowane po magistrali CAN oraz LIN.

    mam schematy z ELSA czyli grupa vag i żadnej magistrali LIN nie widzę przy postojowym w golfie po 2012 roku.
  • #43
    Wacholek84
    Level 11  
    hagio wrote:
    buksolek wrote:
    Witam, takie piecyki występują np. w golf 7, niestety nie odpalisz sterownikiem. Piece są sterowane po magistrali CAN oraz LIN.

    mam schematy z ELSA czyli grupa vag i żadnej magistrali LIN nie widzę przy postojowym w golfie po 2012 roku.

    Może i odgrzewam temat ale nie znalazłem jeszcze żadnego remedium na nowe, zintegrowane VW EVO V.
    Osobiście posiadam Octavie 2019 i mam tam własnie takie zintegrowane EVO.
    Na schemacie wyraźnie widać, że Telestart jest podłączony jednym przewodem do pieca. Nie wiem czy jest to sterowanie LIN ale zapewne tak.
    Pozostałe przewody do pieca to zasilanie, czujniki no i CAN do modułu klimatyzacji.
    I tu się zaczyna moja przygoda gdyż potrzebuje taki piec zainstalować w innym aucie. Bo jest tani. Cały komplet prawie nowy 1000zł.
    Z tym, że wszyscy piszą, że nie da się sterować modułem z CAN i LIN nie będąc podpiętym pod samochód.
    I trochę w tym racji widzę gdyż nie znalazłem jeszcze modułu sterującego po LIN. Takiego "jajka" na LIN.
    Ale za to jest dostępny moduł pilota ( z pilotem) z tego samego auta co piec.
    No to nasuwa się pytanie. Czy uda się uruchomić piec po pilocie nie będąc podpiętym pod CAN? Nie znalazłem nigdzie by ktoś czegoś takiego próbował.
    Nie da się ukryć, że diagnostyka pieca na pewno po CAN samochodu. Nie wiem jak podłącza się diagnostykę takiego pieca na bench'u.
    Na pewno po CAN idzie informacja o temperaturze zewnętrznej, ustawieniach zadanej temperatury, timera, i temperatury zewnętrznej. I co najważniejsze jest również informacja na temat poziomu paliwa. Nie wiem co z czujnikami temperatury i zadanej temperatury ale informacja ja temat poziomu paliwa na pewno zblokuje piec.
    Patrząc na schemat fabryczny Webasto EVO V na pinie 2 złącz 6-pinowego może być W-bus jak i LIN. Wszystko zależy od softu.
    Tu można znaleźć same płytki: https://www.ebay.com/itm/Electronic-control-u...asto-Thermo-Top-EVO-aftermarket-/143656770092
    Ktoś próbował może flashować te sterowniki? Co za procesor tam siedzi? Jest jakiś flash zewnętrzny czy tylko w procku?
    Za wszelkie info bym był wdzięczny. Będę drążył temat.
  • #44
    Wacholek84
    Level 11  
    Pogrzebałem trochę w obu autach i wiem już coraz więcej.

    1. Octavia ma Webasto sterowane po LIN i diagnozowane po CAN. Nie ma możliwości diagnostyki po pin 2 czyli tym co idzie do telestartera. Telestarter jest sterowany po LIN i to właściwie wystarcza do sterowania załączeniem i wyłączeniem. Po CAN idzie wszystko inne. Diagnostyka oraz ustawienia czasu grzania temperatury itp. Spróbuje w święta wypiąć z kostki magistralę CAN i zobaczyć czy Webasto ruszy na samym odbiorniku. Powinno jeżeli nie będzie zablokowane. Odblokowanie można wykonać tylko po CAN. Te Webasta nie współpracują z żadnymi modułami diagnostyki Webasto. Nawet tym oryginalnym. Oryginalny tester może jedynie programować przekaźnik IPMU. W-BUS tu nie działa i nie będzie. Te Webasta są przystosowane tylko do współpracy z CAN.

    2. W Fabii jest możliwość zakodowania Webasta pod CAN'a. W Infotainment ustawiłem już menu ogrzewania postojowego. Pojawił się przycisk na ekranie ale na razie funkcja jest niedostępna. W bramce trzeba ustawić Webasto w dwóch miejscach. Pierwsze miejsce to lista urządzeń i adresów a drugie to włączenie obsługi i typ magistrali. I tu się zaczyna robić ciekawie.
    Według schematu z Octavii magistrala CAN do sterowania Webasto to magistrala Infotainment. Adres Webasta to "18". Niestety w Bramce Fabii pod adresem "18" jest "radio" a możliwe do wprogramowani ogrzewanie postojowe jest pod adresem "6A". W golfie z którego pochodzi Webasto ogrzewanie postojowe również jest pod adresem "18". Spróbuje to w święta zakodować i zobaczyć co będzie się działo na sucho. Nie sądzę jednak by była możliwe sterowanie Ogrzewaniem postojowym z ekranu gdyż adres ogrzewania postojowego jest na stałe zapisany we wszystkich sterownikach (bramka, infotainment). Gdy będzie ono na adresie "18" a nie "6A" urządzenie nie będą mogły się z nim komunikować.
    Sterowanie dmuchawą będzie przez przekaźnik w wiązce Webasta.

    3. W otchłani internetu znalazłem jeszcze ciekawostkę, że były wersje Webasta z diagnostyką i sterowaniem po CAN i dodatkowo sterowanie z protokołem W-bus do sterowania na pin 2. Taka hybryda. Niestety nie ma tych wersji TT Evo w VW po 2015r.

    EDIT:
    Wydaje się, że w Fabii/Ibizie/Polo nie było Webasto na wodę. Jedynie dogrzewacz elektryczny na nawiew komory pasażera. Stąd różnica w adresie modułu.

    Pozostaje jeszcze jedna opcja. Czyli zakup samej płytki kompatybilnej z EVO i wsadzenie jej do ogrzewacza z VW. Takiej jak ta: https://www.ebay.com/itm/Electronic-control-u...asto-Thermo-Top-EVO-aftermarket-/143656770092
  • #45
    krzych73210
    Level 2  
    Witam , dołożyłem do swojego golfa 7 Webasto dedykowane. Chciałbym sterować nim zdalnie GSM ponoć mam protokół uruchamiania po LIN a nie po W-BUS. Ktoś może przerabiał taki temat co zrobić żeby to chodziło zdalnie jaki moduł kupić . Pozdrawiam.
  • #46
    gruzin519
    Level 8  
    Można wiedzieć jakie to dedykowane webasto? Chodzi mi o model