Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen jumpy 1.9d - Zaczął słabość w czasie jazdy i zgasł

31 Gru 2017 11:57 1038 32
  • Poziom 9  
    Witam zakupiłem wczoraj auto jak w temacie silnik DW8B i wracając do domu stopniowo zaczęło brakować mocy (tak jak by nie dostawał paliwa)aż w końcu pracował tylko na luzie i słychać było takie pulsujace syczenie w okolicy filtra paliwa a po jakimś czasie zgasł. Próbowałem go odpalić ale łapał i gasł silnik pracował ok 15 sekund i koniec i tak cały czas. Po docholowaniu do domu łapał już tylko na sekundę a dziś już wogóle. Od czego zacząć szukanie przyczyny awarii. Podam vin
    VF7BXWJYB86200084 pompowanie ręczne paliwa nic nie daje jak zdejme przewód do pompy z filtra i zacznę pompowania to paliwo idzie . Rocznik 2005
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 21  
    Odpowietrzenie zbiornika drożne?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Zacznij od odkręcenia korka wlewu paliwa.
  • Poziom 9  
    Podałem paliwo z butelki ale przez filtr i nic.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 21  
    Jak podawałeś paliwo z butelki- wlewałeś do obudowy filtra? Musisz zrobić tak jakby butelka była zbiornikiem paliwa tzn. podać jednym wężykiem z butelki na filtr paliwa (lub prosto na pompę wtryskową, ale przez jakiś filterek na przewodzie) i drugi wężyk jako powrót z pompy do butelki.
    Podpompować, odpowietrzyć i dopiero wtedy testować.
  • Poziom 9  
    Rozpiąłem przewód na obudowie rozrządu ten co idzie ze zbiornika i wpiąłem swój z butelki i paliwo szło przez fabryczny filtr i go ubywało w butelce więc musiało wracać powrotem do zbiornika ale nic to nie pomogło.We wtorek zacznę rozbierać i zobaczę czy idzie paliwo na wtryski sprawdzę rozrząd i świece źarowe a może jest jakiś zaworek w pompie co odcina paliwo na wtryski czytałem też że te plastykowe obudowy filtra paliwa pękają i zaciąga powietrze auto ma chyba immobiliser ale jak on by nie działał to raczej wogóle by nie łapał chyba że się mylę. Czekam na dalsze sugestie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Jak odróżnić Lukasa od Boscha? A wrazie gdyby był to Lukas to jak odpowietrzyc?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Teoretycznie wygląda mi na delphi. Ale jutro pójdę sprawdzić dokładniej.

    Dodano po 16 [godziny] 22 [minuty]:

    Dodam jeszcze że przed zakupem handlarz umył silnik i uszkodził przy tym alternator.Ale jak go odbierałem to już był włożony drugi sprawny poza tym pali się kontrolka od abs i hamulca ale to raczej niema wpływu .Przez ok 100km silnik działał normalnie poza tym że czuć było szarpanie silnikiem (takie jakby brakowało paliwa) przy zdejmowanie nogi z gazu na wyższych obrotach.I jeszcze taki zbieg okoliczności że zaczął słabość jak odmrozil się zbiorniczek od spryskiwaczy i teraz po przekroczeniu kluczyka dmuchawa nie dziala.Bezpieczniki sprawdziłem zostały mi jeszcze te pod maską.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Wolę ten problem rozwiązać bo reszta jest w bardzo dobrym stanie.A jest to chlodnia a takie auto ciężko kupić w jakimś możliwym stanie.
  • Poziom 21  
    mkcitro napisał:
    bo reszta jest w bardzo dobrym stanie.


    Sorry, ale żebyś się nie zdziwił... Jak go nie chcesz oddawać, to przynajmniej niech Ci pokryje naprawę...

    Ludzie, przecież to czyste chamstwo jest!!! Jeden kupi, przemilczy, drugi, trzeci, a handlarzyk zadowolony, pasie się i rośnie w siłę... Tak się nie robi z czystej przyzwoitości.
  • Poziom 9  
    W cuda nie wierzę że ktoś ci kasę zwróci. Pompa na 100% delphi. Byłem sprawdzić czy zapali załapał ładnie i obrazu zgasł,później tylko próbował zapalic ale mam wrażenie takie jak by nie było paliwa.Pompowanie nic nie daje.I zauważyłem że po wyjęciu kluczyka ze stacyjki cyka co jakis czs taki przekaźnik albo sterownik nie jestem pewien co to ale ma numer 240107 firmy bitron.A czy takie objawy są możliwe jakby przeskoczył pasek ? I co jest odpowiedzialne za odcinanie paliwa na pompie poza tym zaworkiem w pompie chodzi mi oto czym jest sterowany.
  • Poziom 21  
    Numer, który podałeś wskazuje na przekaźnik pompy paliwa...

    Zrobisz jak uważasz, ale ja nie pozostałbym obojętny, będąc w takiej sytuacji zaraz po kupnie...
  • Poziom 9  
    Myślałem że niema pompy paliwa skoro sam ciągnie paliwo z butelki przez pompę wtryskową. Czy w jumpy 2.0hdi z 2003r silnik rhx jest taki sam przekaźnik bo bym miał możliwość podmiany.I czy to może być przyczyną moich problemów? Czytałem że w Berlingo z tym silnikiem DW8B niema pompy paliwa więc po co ten przekaźnik chyba że w jumpy jest pompa paliwa w zbiorniku.
  • Poziom 21  
    W 2,0 HDI na pewno ten przekaźnik ma inne numery, czy pasuje plug & play, nie wiem... Być może winien przekaźnik, być może pompka, jak to się mówi: " przyczyn może być wiele".
  • Poziom 9  
    To jest ta pompka w zbiorniku czy nie?
  • Poziom 21  
    mkcitro napisał:
    To jest ta pompka w zbiorniku czy nie?


    Podciągnij jutro rękawy łaskawie i sprawdź, przecież przez internet tego nie zrobię, nie mam pod ręką takiego samochodu...
  • Poziom 35  
    mkcitro napisał:
    Ten przekaźnik. Odpiąlem go i kontrolka od swiec się nie zapala i nawet nie próbuje załapać.


    To jest przekaźnik podwójny. On zasila przekaźnik świec i wiele innych elementów.
    W przypadku kiedy jest pompa w zbiorniku (a DW8B jej nie posiada), ten przekaźnik podaje zasilanie na pompę.
  • Poziom 9  
    Czy to cykanie co jakiś czas po wyjęciu kluczyka jest normalne? I czy jest on jest też od zaworka stop na pompie? A czy zapchany egr mógł by mieć wpływ na to że odpala i gasnie?
  • Poziom 35  
    Po wyciągnięciu kluczyka nie powinno nic cykać. Bo przekaźnik ma działać lub nie.
    W samochodzie jest BSI i ono steruje, więc po uśpieniu auta (ok 2 min) nic nie powinno cykać.
    Podaj na priv VIN to zobaczę w schematach czym steruje, i co dokładnie nim wyzwala.
  • Poziom 9  
    A czy ktoś z was może sprawdzić czy to auto według vin ma abs?
  • Poziom 35  
    Te auto fabrycznie było bez ABS.
    Dzisiaj wieczorem spojrzę w schematy.
  • Poziom 9  
    To wiesz może dlaczego kontrolka od abs się pali ?

    Dodano po 6 [minuty]:

    Katalizator totalnie zapchany prawie zero przelotu po wyjęciu egr odpalił od strzała bo spaliny poszły przez rurke do egr. Sprawa rozwiązana pozostaje tylko świecący abs i cykajacy przekaźnik.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 35  
    Na pewno jeden przekaźnik (w przekaźniku podwójnym) jest sterowany z komputera.
    Na pinie 14 przekaźnika ma być stałe napięcie +12V.
    Na pin 7 jest podawana masa przez sterownik silnika z E4.

    Na pinie 2-3 (są zmostkowane) ma się pojawić +12V na zapłonie.
    Na pinie 10 ma być masa. Masa brana jest z bloku silnika, skręcona gdzieś na wysokości wymiennika ciepła przy filtrze oleju (za nim).

    Co do ABSu będe dalej sprawdzał.

    Dodano po 19 [minuty]:

    ABS, mam że żółta wtyczka w zegarach:
    I ver: pin 12 - ma pojawiać się masa na przewodzie 449, lub
    II ver: pin 8 - ma pojawiać się masa na przewodzie 449.
    Bo w przypadku ver. I na pinie 20 jest +12V, lub ver. II jest na pinie 13 +12V.
  • Poziom 21  
    mkcitro napisał:

    Katalizator totalnie zapchany prawie zero przelotu po wyjęciu egr odpalił od strzała bo spaliny poszły przez rurke do egr. Sprawa rozwiązana ...


    A mógłbyś jeszcze raz rzeczowo napisać czy ta fotka 2 posty wyżej przedstawia "katalizator" ? Rozumiem że rozciąłeś kątówką całą obudowę katalizatora, wyciągnąłeś wkład i to jest fotka samego wkładu maksymalnie zapchanego?

    pzdr Nix
  • Poziom 9  
    Fotka przedstawia częściowo rozebrany katalizator z wkładem niestety nie widać stopnia jak był zapchany ale dmuchając w wydech kompresorem powietrze prawie wogóle nie miało przelotu.Wycisnolem wkład na prasie i zaspawalem wkładając rurke na przelot do puszki po katalizatorze.Cykanie przekaźnika też rozwiązałem czyszcząc połączenia masowe i dokręcania bo miały mały luz i były zabrudzone.
  • Poziom 21  
    mkcitro napisał:
    Wycisnolem wkład na prasie i zaspawalem wkładając rurke na przelot do puszki po katalizatorze.


    Rozumiem, że sprawa z autem już jest całkiem rozwiązana? A jak jest z głośnością tak zmodyfikowanego układu wydechowego ? Nie ma większych różnic, da się normalnie jeździć ?

    pzdr Nix